indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

BRUSSEL - Europeanen kunnen hun spaargeld mogelijk niet meer in AziŽ, de Bahama's of Canada verstoppen om Europese belastingdiensten te ontwijken. Europees Commissaris Laszlo Kovacs (Belasting) wil belastingakkoorden met een hele reeks landen met belangrijke financiŽle centra. Zijn woordvoerster heeft dat maandag bevestigd.

De EU-commissaris denkt aan landen als Singapore, Hongkong, Macao en Bahrein, maar ook aan Japan en Canada. Kovacs vraagt de EU-landen te kiezen met welke staten hij de eerste verkennende gesprekken moet voeren.

De Europese Unie heeft al dergelijke spaargeldakkoorden met tien EU-grenslanden, zoals Zwitserland, Monaco en Liechtenstein. De landen zijn sinds 2005 verplicht om de spaartegoeden van Europeanen te belasten en de inkomsten af te staan aan de EU-landen. De akkoorden zijn afgesloten door toenmalig Europees Commissarius Frits Bolkestein.

Bron; Nu.nl
vluchten met je spaarcentjes kan nog. Maar ja wie stop nu zijn centjes in Indonesie op de spaarbank. Zal niet veel opleveren, wel speculeren met Rp's en $ of Ä.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

geen goed nieuws
ikzelf en zoveel andere vrienden en collega's die in de export-business zitten, houden een mooi spaarpotje aan in singapore, en dat natuurlijk liefst zonder medeweten van brussel of gelijk welke andere instantie
maar de gesprekken en onderhandelingen moeten blijkbaar nog beginnen, dus ik vermoed dat het nog enkele jaren kan duren vooraleer er effectieve akkoorden zijn

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Nooit gehoord van naheffing ???

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Belgiumguy, let op dat er een belastingverdrag is tussen Indonesia en Nederland. Dit betekent dat beide landen gemachtigd zijn om elkaars bestanden op te vragen. Ofwel, zorg dat het spaarpotje in Singapore niet wordt gevoed door een business in Indonsia waaraan je bent gerelateerd. Dan ben je te traceren.

Begin de details te vergeten

Windmill
User
spacer line

Albert,
Laat je niet bang maken..... met na heffingingen.
Ze kunnen nooit verder terug gaan tot aan de tot stand koming van de overeenkomst.
Zorg anders dat je een uitwijk mogelijkheid hebt naar Maleisiť.
Daar heeft NL. geen verdag mee.!!!
Daar kun je overgens hoge rente pecentage krijgen.
Ik zal hierbij een web site toevoegen.
Veel plezier ermee.
http://www.bcb.com.my/index/invest_smart.htm

gr
Windmill

GO TO HELL

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Kennelijk bestaat er een oude overeenkomst van 5 maart 1973(voorkomen van dub. belasting en ontgaan van belasting.)
Nooit geweten dat het al lang bestaat .

1 jan 2001 opgezegd door Indonesia , wel overeengekomen alsof de beeindigde overeenkomst wederzijds zullen toepassen als ware de overeenk. niet opgezegd was tot de inwerking treden van de nieuwe wet.(2 febr 2001 )Uitgevaardigd in besluit 10-5-2001 (staatsblad 2001,222)
De nieuwe overeenkomst was getekend op 29 jan- 2002. in jakarta.
(bron Min.van Financieen).

Hoezo geen naheffing.? als ze jou kunnen vinden.

Windmill
User
spacer line

Ik heb het over Maleisiŗ waar NL GEEN overeenkomst mee heeft.
Niet over Indonesiť.

Naheffen, men kan toch niet na-heffen over een perioide VOOR dat die wet is aan genomen?
Of zie ik het verkeerd.

Gr
Windmill

GO TO HELL

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Het gaat om onze medelanders die in indosenia wonen en werken.
Zolang er handje kontantje gebeurd is er niks aan de hand.
Maar een redelijk bestaande bedrijf (evt. half wit half zwart ) moet toch belasting betalen. Of in Indosenia of in Nederland.
in Indosenia kan je gaan " schikken" , in olanda iets moeiljker.
Als de inhoud van de site van Min van Fin (Nederlands-google) waar is , dan heeft men vanaf 1973 weinig of geen belasting betaald.
Ik mag toch aannemen dat onze medelanders daar ook hun maatregelen hebben genomen.Anders is het niet slim zakendoen.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 07-09-2006 10:01 Windmill wrote:
Albert,
Laat je niet bang maken..... met na heffingingen.
Ze kunnen nooit verder terug gaan tot aan de tot stand koming van de overeenkomst.

Bedankt
Doch ik sta niet meer ingeschreven bij "moeilijker kunnen wij u niet maken."

Ik sta nu hier ingeschreven. ik ben volkomen clean!

Groetjes,

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Laat ik toch al mijn spaargelden in Belgie hebben staan. Emoticon: Cooool
Ik denk dat ik het maar door sluis naar Indonesie hebben ze daar er ook wat aan? Emoticon: I love it
Zijn ze ook op zoek naar buitenlanders die hun geld op de Belgische banken hebben staan. Emoticon: Nooo

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Windmill
User
spacer line

Belgianguy,
Wat Singapore betreft, kan ik me wel wat bij voorstellen.
Maar de rente opbrengsten zijn naar mijn mening niet echt de moeite.
Maleisiť is juist een "expat vriendelijk land", dat is tenminste mijn ervaring, ik kan het mis hebben.
Qua afstand, Singapore of Maleisiť is ook niet echt een groot verchil.
Als je Singapore uit rijdt dan zit je al in Maleisiť.
Waar het in eerste instantie om ging is dat men (zie berichten hier boven) bang was voor de Nederlandse fiscus.
Vandaar mijn bericht over Maleisiť, daar heeft Nederland immers geen verdrag mee.!!

gr.
Windmill

GO TO HELL

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 07-09-2006 21:47 Windmill wrote:

Maleisiť is juist een "expat vriendelijk land", dat is tenminste mijn ervaring, ik kan het mis hebben.

Heb ook in het verleden gekeken naar malaysia.
Ik ben eens dat ze expat vriendelijk zijn .
Hebben ook zo' n soort Lansia regeling , ik dacht dat je ook een 2de huis mag kopen.
Het is zelfs gunstiger dan indonesia(bali) .Politiek (op dit moment)stabieler en minder KKN.

Windmill
User
spacer line

Ik wil er nog wat anders aan toe voegen.
Voor wat betreft de Nederlandse belasting wet, ik zou me daar helemaal niet zo druk om maken, als het tenminste gaat om "Wit"geld.
Immers alleen de rente opbrengst is belastbaar, en dat alleen met 1,2% (box3).
Dat krijgen ze van mij kado.
Wanneer je geen ingezetene meer bent van Nederland ben je ook niet meer belasting plichtig .

gr
WM

GO TO HELL

Windmill
User
spacer line

In Maleisiť krijg je gelijk een verblijfs vergunning voor 10 jaar, met telkens een verlenging met 10 jaar.
Je mag zelfs 2 huizen kopen op eigen naam, ja mag een auto kopen belasting vrij.
Dat wil ik in Indonesie nog zien

Gr WM

GO TO HELL

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 07-09-2006 21:57 Windmill wrote:
In Dat wil ik in Indonesie nog zien

Gr WM

Nah itu dia.
Zelfs ikke , een indosenier staat een tijdje rond te lopen om in malaysia te gaan rentenieren Emoticon: Blush (van mijn AOW= duurt nog lang) ) . In plaats van in Olanda (veel koud , veel angin die goed is voor kincir angin maar niet voor mij ) , woon ik dan in malaysia, en elke keer als ik naar mijn kampung wil gaan (jakarta) hoef ik alleen maar een korte sprong te maken. Emoticon: Smile
Via Batam waar ik kan gokken voor de reisgeld (van mijn AOW/pensioengeld ???) ga ik dan naar jakarta vliegen .

Windmill
User
spacer line

Hi Sidia,
Ik hoor ervan op dat je naar Maleisiť wil.
Waarom niet gewoon naar Indonesiť ?
Hoelang moet je nog voor je AOW krijgt ?
Je schreef dat je uit Jakarta komt, waar uit Jakarta?
Ik overweeg ook terug tegaan naar Ind.

gr
Windmill

GO TO HELL

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hei Kincir Angin.

Komt uit Jakarta Pusat , vroeger heet het Weltevreden.
De jalan waar mijn ouderlijke huis staat is ongeveer een paar honderd meter van de Monas.
Moet nog lang gaan wachten voor mijn AOW , maar ik kan ten alle tijde terug , heb nog een 1/2 huis daar.
Voor ingewijden heet de jalan Tanada.

Windmill
User
spacer line

Hi Sidia,
Oh lu jadinya anak betawi nih !
Gue juga, gue dari Jatinegara, namanye Mester.
Tahu engga ?
Gue mau pulang juga nanti.
Eh lu disini tingal dimana ?
Kasih alamat e-mail nya dong

gr
W.mill

GO TO HELL

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 08-09-2006 22:00 Windmill wrote:
Hi Sidia,
Oh lu jadinya anak betawi nih !
Gue juga, gue dari Jatinegara, namanye Mester.
Tahu engga ?
Gue mau pulang juga nanti.
Eh lu disini tingal dimana ?
Kasih alamat e-mail nya dong

gr
W.mill

Hť Windmill,

graag ff ondertiteling anders mag je nanti niet meer naar Jatinegara en krijg je geen adres van anak betawi Om sid + zijn emailadres

Om sid wij zijn ook benieuwd waar U vandaan komt en waar U nu woont en wanneer U AOW krijgt hoor ! Emoticon: Confused

ff omong kosong ya, Emoticon: Devil

We hebben al javaanse taal gehad en nu weer jakartaans dialect, wat volgt nog meer, O, ja vroeger kwam er ook nog wel eens een amsterdammer langs maar die zit nu denk ik achter de jonge van wees van zijn harinkie te genieten. Emoticon: Yes!

salam dari Tante Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Is er ondertussen al iemand gepakt? Ikke niet Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,767,749 topic views - 238,118 posts - 13,715 topics - 29,463 members - last post @ 01-04-2020 20:44 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,739,447 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com