indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > General chat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

claire
User
spacer line

Hoi, ik ga 24 september naar java, we komen er net achter dat dan net de ramadhan begonnen is, moet ik hiervoor nog rekening houden met dingen, zoals vervoer ieder regelen etc?

Alvast bedankt!
groetjes claire

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Beste Claire,
Ik heb de ervaring dat het reizen met de ramadhan geen problemen opleverd, alleen aan het einde van de ramadhan, idul fitri dan is het een gekkenhuis.
Ik heb altijd de indruk dat het met de ramadhan wat rustiger in het verkeer is.
Wel zal u aan een aantal dingen merken dat het anders is in deze periode, hier en daar zijn eettentjes of restaurants gesloten, in de grote warenhuizen zijn de eetgelegenheden afgeschermd, sāvonds om 6 uur buka puasa overal een herrie van jewelste, in de ochtend(nacht) om 4 uur janari alle loudspeakers op zijn hardst om iedereen te wekken voor de maaltijd, niet altijd even leuk, in de grote stad valt het allemaal wel mee maar op het platteland kan het saai zijn.
Ik wens u een prettige vakantie.

Jeanette
User
spacer line

Ik weet niet of je tot(en met) Idul Fitr blijft, zo ja, dan zou ik zeker alles van tevoren regelen. Iedereen gaat overal heen (als ie 't maar kan betalen en soms eigenlijk niet ), meestal familiebezoek e.d. maar vluchten, treinen en bussen zijn dan overvol(geboekt). Als je niets hebt geregeld heb je kans niet weg te kunnen of ergens te stranden.
Verder is het best een aardige ervaring om in de ramadan daar te zijn. Het ritme is anders, je leeft meer 's avonds en heel vroeg in de ochtend.....Zorg er wel voor niet uit je waterflesje te drinken op straat; in sommige gebieden wordt dat niet echt op prijs gesteld.
Have fun!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,818 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,315,434 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com