indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pardi
User
spacer line

Kan iemand mij informeren wat een verlenging kost van een sociaal visa voor een maand. Daar naast zou ik willen weten of dat in een dag kan, niet in Jakarta maar in Jambi. Moet dat in Rp Euro of $?

Mijn laatste ervaring was in 1999 te Jakarta men wilde Guldens hebben die ik niet meer had, gevolg geld wisselen bij moneychanger en toen betalen. Ik moest 4 dagen wachten op mijn paspoort, om vervolgens te vernemen dat ik 2 dagen te laat was omdat niet de aanvraag datum gold maar de stempel datum. Het gevolg was of ik maar even 500 gulden boete wilde betalen. Vrienden hebben via de Ambassade dit probleem opgelost. Daarna ben ik nooit meer dan 60 dagen gegaan.

Bedankt alvast Pardi?Ab

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Standaard tarief is 200.000 Rupiah, dat is dus niet direct meenemen, maar binnen een paar dagen later terug komen. Verder is alles mogelijk zolang er maar betaald wordt natuurlijk. Hier in Yogya en in Malang accepteren ze gewoon Rupiah's Emoticon: Wink Voor Jambi weet ik het niet.

Boete voor overstay schijnt trouwens iets van 20 USD per dag te zijn. Maar goed, dat kan ook meer zijn natuurlijk Emoticon: Shiny

jenny s
User
spacer line

Weet iemand WAAR op Bali een Sosial Budaya te verlangen is?

OK, elders gelezen dat er een Kantor Imigrasi bij Ngura Rai zit, maar weet iemand het precieze adres? En van het kantoor in Den Pasar? Volgens de Indonesische ambassade in den Haag moet ik mijn visum verlengen in het kantoor het dichts bij mijn sponsor (Den Pasar), terwijl ik zelf dichter bij Ngura Rai zit... Weet iemand daar iets van?

Terima Kasih!

robbert
User
spacer line

Hoi,
Mijn sponsor zit in Jkt. en ik verleng altijd op Bali, dus....
Immigrassi zit op de oude weg naar het vliegveld, ca. 400 Mtr. voor de ingang van het vliegveld aan de rechterkant (als je naar het vliegvel rijdt !), ik zeg oude weg omdat sinds begin dit jaar er een nwe. weg loopt die ongeveer parallel loopt met de oude. Je kan dus beter even rondvragen !
De Imm. van DPS zit in de wijk Renon, wat moeilijker uit te leggen. Ga je vanuit Dps. naar Sanur dan passeer je op enig moment aan je rechterhand een groot veld met monument,even daarna de 2e weg rechts (meen ik)
Suk6 Rob

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Hoi Robbert,

N.a.v. je posting van 30-09 het volgende. Mijn sponsor zit ook in Jakarta en tegen de tijd dat ik mijn sosbud voor de eerste keer moet verlengen (na die eerste twee maanden dus), ben ik op Bali.
Heb ik voor die verlenging weer een brief van mijn sponsor nodig zoals in Jakarta? (Bali is geen Jakarta zie je, en per kanim schijnen er verschillende regels te gelden). En weet je nog wat de kosten waren?

Die verlenging moet ik eind november 2006 regelen, dus zou je a.u.b. op korte termijn kunnen en willen reageren? Andere forum-leden zijn uiteraard Emoticon: Yes! welkom om informatie te delen. Emoticon: Worship

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

robbert
User
spacer line

He Sidik,
Je hebt geluk dat ik zwaar verkouden ben anders had ik voorlopig niet op Internet gekeken. Kijk even op "Procedure voor een Sosbud" de gegevens die ik daar vermeld zijn m.i. nog actueel. Je zal uiteraard dan reeds in Jkt. dat formulier "Surat Permintaan"etc. op enig imm. kantoor moeten ophalen zodat jouw sponsor die kan tekenen,dan kan je dat formulier meenemen naar Bali en vervolg je de procedure zoals door mij beschreven in de "Procedure". Soms doen ze op Bali moeilijk omdat het formulier van Jkt. enigszins afwijkt van die zij op Bali gebruiken maar wat glimlachen doet dan wonderen.
Overweeg je volgend jaat hetzelfde te doen dan is het handig op Bali de juiste formulieren mee te nemen naar huis, dan kan jouw sponsor in Jkt. het exakt juiste form. tekenen. Ik laat zelfs al een jaar eerder tekenen met uiteraard antidatering omdat wij normaal gesproken aan het eind v.d. vakantie naar Jkt. pleegden te gaan !
Suk6 Rob

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

On 11-11-2006 15:06 robbert wrote:
He Sidik,
Je hebt geluk dat ik zwaar verkouden ben anders had ik voorlopig niet op Internet gekeken.

Bedankt voor de informatie en beterschap!

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,636,337 topic views - 242,018 posts - 13,760 topics - 35,453 members - last post @ 16-10-2021 18:44 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,285,012 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com