indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

balangan
User
spacer line

Door mijn, zowel zakelijke als prive-, relaties die ik heb met de Indonesiėr wordt het mij steeds meer duidelijk dat, zowel direct als indirect, alles om geld draait. Men deinst er niet van terug om hiervoor oplichtingspraktijken toe te passen. Mensen die je denkt te kennen/vertrouwen omdat je al jaren met ze werkt blijken ook alleen maar op je geld uit te zijn.
Geld geld geld dat is alles waar het omdraait bij de Indonesiėr.
Een verklaring zou natuurlijk kunnen zijn dat het een derdewereld land is maar ben in heel wat landen geweest waar men nog veel minder heeft en toch heb ik dat gevoel daar veel minder. Vandaar mijn conclusie dat Indonesiėrs geboren geldwolven zijn.
Ben benieuwd hoe andere hier overdenken.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ze worden niet zo geboren maar gemaakt ! Emoticon: Stupid

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Jantje
User
spacer line

Lieve tante Yo,

U bedoelt het allemaal zo goed. Geldwolven maakt u ervan als ik uw posts zo lees. U bent een goeierd. Blijf ze supporten die familie! Zorg wel dat er nog wat overblijft voor u en uw partner. De affectie die de nooddruftigen met u hebben kunt u als volgt meten en is niet zo moeilijk: Kom de volgende keer met lege koffers naar Indonesie en u weet het meteen. Emoticon: Yeah right!

Dari Yance

balangan
User
spacer line

On 20-08-2006 19:03 4yoke4 wrote:
Ze worden niet zo geboren maar gemaakt ! Emoticon: Stupid

En wie of wat zou ze dan zo maken volgens u?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-08-2006 18:50 balangan wrote:
. Vandaar mijn conclusie dat Indonesiėrs geboren geldwolven zijn.

Aduh , wat erg seh.
Kennelijk zijn er verschillende ervaringen.
Geef toe dat ik geen zaken relatie heb met de mensen daar , maar mijn ervaringen zijn anders.
Er werd nooit over geld gesproken , en zeker tussen vrienden en familie .
Met vreemden ga je natuurlijk niet doen.Toen ik in mijn jongere jaren reizen gaat maken kom ik altijd met 2 koffers vol etenswaren, oleh2 , batiks etc. En kreeg ook vaak uang jalan , soms kleine bijdragen om mijn kosten te drukken zodat ik vaker met vakantie kan gaan naar Indosenia. En kreeg altijd gratis kost , inwoning , evt transport voor 4 weken lang. Thuis blijven in amssterdam is duurder.
Maar ik zit mss in een andere deel van Indonesia en heb andere soort mensen ontmoet.
Het kan , nietwaar ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Westerling
User
spacer line

Als ze geboren worden zijn het nog van die lieve,kleine, schattige geldwolfjes en de enige geluidjes die ze dan nog voortbrengen is uuuaaanng, uuuaaannnnng, uuuuaaaang, helemaal nog niet met geld bezig. Schattig toch. Emoticon: Shiny

balangan
User
spacer line

On 20-08-2006 19:38 sidia wrote:

...

soms kleine bijdragen om mijn kosten te drukken zodat ik vaker met vakantie kan gaan naar Indosenia. En kreeg altijd gratis kost , inwoning , evt transport voor 4 weken lang.

Wellicht deden ze dit met een achterliggende gedachten ...Men is namelijk niet zo dom als Dhr Zieleffe onlangs schreef in een ander topic.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik deel de mening van Om Sid: ik ben in ieder geval nog nooit geripped, ben altijd (met mijn gezin) bij mensen (familie, kenissen, zakenrelaties) te gast. Kost Kosong, behalve kado“s en eten meebrengen ofzo.
Scheelt trouwens ook wat je doet qua zakendoen: handel doe ik niet. Ik ben zo“n software jongen en heb dan ook veel te maken met mensen die zelf “een beetje de wereld kennen“ en gestudeerd hebben.
Groet, Johan

Begin de details te vergeten

Salam
User
spacer line

Westerling , volgens mij ben je zelf een groot geldwolf die zelfs nog andere mensen voor zich laat betalen . Wij indo s zijn er trots op dat als we al 100 rupia hebben het kunnen delen met de mensen die niets hebben.
Want god of alah ziet en beslist over jou en als je goed doet dan ga je naar de GROTE WEG als het je tijd mocht zijn. Maar als niet Indo kun je het misschien niet of wil je het niet snappen. Emoticon: Stupid

SALAM-MANIS SALAM

balangan
User
spacer line

...

Maar ik zit mss in een andere deel van Indonesia en heb andere soort mensen ontmoet.
Het kan , nietwaar ?

Zou kunnen ja. Maar misschien lag het ook een beetje aan uw Indische uiterlijk? Elke blanke man heeft in hun ogen de welbekende geldboom in de tuin groeien.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-08-2006 20:00 balangan wrote:

...

Zou kunnen ja. Maar misschien lag het ook een beetje aan uw Indische uiterlijk?

Psst , niet verder vertellen , ik ben indosenier , met indonesische kop , met indonesische mentaliteit / geintjes etc.
Ken toch honderden , niet in de duizenden (even op mijn grote duim zuigen) maar wel een heeele boel.
Van bijna alle sociale lagen.Ken ook handelaren , maar mijn relatie met hun is gebaseerd op vriendschap.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-08-2006 19:28 balangan wrote:

...

En wie of wat zou ze dan zo maken volgens u?

Zoals Jantje al zegt, misschien werk ik er zelf aan mee, heb het nog niet van uit die hoek bekeken en word dus even met mijn neus op de feiten gedrukt.

Verder komt het denk door de TV reclame en de gemakkelijke manier om via een lening aan spullen te komen. In elk warenhuis staan ze met mooie auto,s, brommers, springbedden ( moet altijd lachen als ik dat lees, boxspring dus) handphones op afbetaling, ze kunnen het niet eens betalen en toch worden er leningen verstrekt, er is weinig controle op of ze het wel betalen kunnen en kunnen ze het niet dan verkopen ze de boel gewoon kopen zich iets anders van dat geld en kunnen dan alsnog niet afbetalen. Dan komen er drank en drugs in het spel om de ellende te vergeten of wordt hun vrouwtje "aangeboden" om zo de schulden te betalen, bijna alles tolereren ze om maar mee te doen. Iedereen staart zich blind op wat een ander heeft of kan doen. Simkaart leeggebeld? gewoon telefoontje verkopen en weer opnieuw een handphone kopen met beltegoed tot dat ook leeg is.
Kijk maar eens in de grote malls hoeveel phone winkels er zijn.
Zo kan ik nog wel doorgaan maar ik denk dat U zelf ook wel weet waar het vandaan komt. Ik stop wil me er nu even niet over opwinden. Emoticon: Stupid
salam dari tante Yo

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Salam
User
spacer line

Klopt sidia De mensen waarmee ik omga dat gebeurt uit vriendschap en niet uit geld of iets dergelijk Emoticon: Worship

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

...

Aduh , wat erg seh.
Kennelijk zijn er verschillende ervaringen.
Geef toe dat ik geen zaken relatie heb met de mensen daar , maar mijn ervaringen zijn anders.
Er werd nooit over geld gesproken , en zeker tussen vrienden en familie .
Met vreemden ga je natuurlijk niet doen.Toen ik in mijn jongere jaren reizen gaat maken kom ik altijd met 2 koffers vol etenswaren, oleh2 , batiks etc. En kreeg ook vaak uang jalan , soms kleine bijdragen om mijn kosten te drukken zodat ik vaker met vakantie kan gaan naar Indosenia. En kreeg altijd gratis kost , inwoning , evt transport voor 4 weken lang. Thuis blijven in amssterdam is duurder.
Het kan , nietwaar ?

Wij hebben daar 2 soorten familie, met geld en zonder geld. Mijn man voelt zich meer thuis bij de mensen zonder geld Emoticon: Confused en ja, dan kost het geld.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Daar heb je in het algemeen 2 soorten mensen wonen , the have en the have nots. . De laatste zijn volgens iemand in een andere topic ong 75 %. dus bijna 175 miljoen die het economisch gezien slechter hebben dan een "rijke" nederlander.
En eerlijk gezegd voel ik me ook een beetje ongemakelijk als ik op bezoek ben bij de arme (re) deel van de bevolking .
Ik voel me opgelaten als je ziet hoe je ontvangen wordt , de lachende gezichten (lachziekte ???) , hun vriendelijkheid, het beste geven van hun eten/drinken , hun laatste kip (of geleende kip van de buren) werd geslacht .
Silahkan makan , itu nasi putih (hebben ze niet anders dan dat) en ayam goreng , masih panas2. En ik maar afvragen , ik heb half uur geleden een loslopende kip gezien op de erf. En nu is het verdwenen. Zou het dan ----?
De rijpe jambu of nangka wordt even geplukt, want OmSid kan die dingen niet in de toko's in het verre nederland krijgen.
Ya , ik voel me echt ongemakelijk .
Bij de iets rijkere deel voel ik me ook soms ongemakelijk.
Zeg ik altijd tegen mijn belandanese Nyonya , als je iets wil kopen of hebben moet je nooit in de nabijheid van onze vrienden en familie zeggen.
Of dat je niet al te lang begerig staat te kijken bij een etalage . Wah een mooie batik.
Voordat je weet , staat dat spul al in de kadoverpakking op je te wachten.
Vandaar die 2 volle koffers exclusief de 2 gledekan. Handbagage op wielen(van Blokker)

Dus vriendelijkheid , en vrijgevigheid is daar bijna overal aanwezig , ongeacht of men arm of rijk zijn.
Maar , ik kan me vergissen .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dus vriendelijkheid , en vrijgevigheid is daar bijna overal aanwezig , ongeacht of men arm of rijk zijn.
Maar , ik kan me vergissen

Daarin vergist u zich niet het is zo

Nou als blanke bul heb je gelijk als je de olé-2 zie je de prijzen stijgen met 200%
Als een ind zonder een Totok er bij dan zijn de prijzen redelijk en word nog gepingelt ook waardoor de prijzen zakt
Ja raar he dan denken ze oh geld genoeg
Dus Bapak Sidia je Nonya uit de buurt houden dat scheelt heel veel

Voor een paar duizendjes heb je eeen bord nasi daar op straat.
iedere avond komt hij langs zal er een heel vehaal van maken met geluid van hem hoe zij door de straten lopen van s'morgen 7 uur tot s'avonds 11 uur.
En dan dragen die spullen kilo's gekookte rijst en die pot gas samen 40 kilo perdag dragen noem dat maar eens niet werken.
Ik heb van iedere verkoper (ster) geluid en beeld gemaakt leuk om straks iets mee te doen.
Waar weet ik niet want het geluid is ook belangrijk dat maakt Indonesie echt zoals het nu is.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Geldwolven zijn m.i. mensen die alleen maar uit zijn op meer geld hebben. De meeste Indonesiėrs hebben geen geld. Als ze iets verdienen, bijvoorbeeld door de turist het dubbele te laten betalen, geven ze het ook meteen weer uit. Geen geldwolven dus.
In mijn zakelijke relaties heb ik een mooi voorbeeld van wat hier wellicht geldwof wordt genoemd:
Een meubelmaker uit Cirebon produceerde eerst ca. 2 containers per maand voor mij en 2 EU-collega's. Van de winst investeerde hij een deel in verbetering van zijn productiecapaciteitem, besteedde een evengroot deel voor de kampung waar de meubels werden gemaakt (meshid, infrastructuur en een medische post) en de rest stak hij in eigen zak.
Wat is nou het grote verschil met de NL ondernemer? Ook die investeert in groei, betaalt zijn belastingen en koopt een PC Hooft tractor...

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Pak Wongso
User
spacer line

Al deze verhalen zijn voor mij heel herkenbaar.
Van groot tot klein lopen ze allemaal met dollar tekens in hun ogen.
Ze worden pas mata duiten als ze wat ouder zijn. Ik moet zeggen dat hier in Bali de balinees ook al verpest wordt door die andere bevolkings groepen die in Bali hun geluk proberen te zoeken.
Groeten uit Pulau Dewata,

Pak Wongso.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 21-08-2006 07:47 Pak Wongso wrote:
Al deze verhalen zijn voor mij heel herkenbaar.
Ik moet zeggen dat hier in Bali de balinees ook al verpest wordt door die andere bevolkings groepen die in Bali hun geluk proberen te zoeken.

Andere bevolkingsgroepen ?

Bedoeldt je migranten en of toeristen ? Of soms ook beide groepen ?
De migranten , i.h.b de javanen zijn hardwerkende "gast "arbeiders .
De toeristen , de buitenlandse en i.h.b de bule's , die gaan de prijzen opdrijven.
De locale toeristen , hebben er veel last van.
En wat dacht je dan van de (groot)grondbezitters / huizen die afkomstig zijn uit het buitenland .) Nog geen 10 jr geleden kan ik voor een habbekrats grond kopen , zelfs in Jimbaran en sommige plekken op Zuid Bali.
De grondprijzen gaat 100den % omhoog.
Als het in de saku (dompet) van de Balinezen terecht komt zou ik zeggen O.K.
De grootste deel komt het in de dompets van (vaak) buitenlandse investerdeers. Ze hebben bijna half bali verhandeld.

Hiermee zeg ik niet dat ALLE buitenlanders geldwolven zijn , er zijn ook ontwikkelingswerkers , mensen die aan liefdadigheid doen.
Is mijn verhaaltje enigzins herkenbaar ???

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 20-08-2006 18:50 balangan wrote:
Door mijn, zowel zakelijke als prive-, relaties die ik heb met de Indonesiėr wordt het mij steeds meer duidelijk dat, zowel direct als indirect, alles om geld draait. Men deinst er niet van terug om hiervoor oplichtingspraktijken toe te passen. Mensen die je denkt te kennen/vertrouwen omdat je al jaren met ze werkt blijken ook alleen maar op je geld uit te zijn.
Geld geld geld dat is alles waar het omdraait bij de Indonesiėr.
Een verklaring zou natuurlijk kunnen zijn dat het een derdewereld land is maar ben in heel wat landen geweest waar men nog veel minder heeft en toch heb ik dat gevoel daar veel minder. Vandaar mijn conclusie dat Indonesiėrs geboren geldwolven zijn.

Balangan yth.,

"Ooit gehoord van nuacering ........ heb je over stedelingen of mensen uit het "platteland" ........
Ada bida dari "cari hidup"/"cari makan"/"cari untung" ...... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Bye bye

'Ahu kura ahia, mansia nia'

spacer line  

Ik heb ooit wel eens gehoord van weerwolfen die geboren worden ,maar als een geldwolf geboren worden,wie wil dat niet heerlijk toch.
De hele wereld draait om geld dus lijkt erg hypocritisch om te sugereren dat Indonesiers geldwolfen zijn.
Als ze het hebben zijn ze erg loyaal tenminste wat mijn ervaring betreft ,kreeg buisiness tickets opgestuurd om een bruiloft bij te wonen terwijl ik het niet om gevraagd had.
Het is met welke sociale klasse je omgaat,heeft men niets dan probeer je meer te krijgen heb je als iets van deze geneugten geproefd,dan wil je meer,lijkt mij logisch,het leven is maar kort beste mensen zeker in Indonesie waar je zo gemiddeld als man op 58 jarige al de pijp uitgaat.
Ach wolfen heb je overal zitten,alleen rijden ze hier in bmw "s en een uitkering bij de soos en als het kan even nog een krantenwijk of een melkwijk tussen door................dus waar hebben het over slimme vosjes

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja, ik zal ook mijn steentje aan deze topic bijdragen, eerlijk gezegt, ik ben altijd alert in Indonesiė, ik heb goede ervaringen met familie en goede vrienden, ze weten toch dat ze niets tekort komen als ik er ben, ze weten ook als ze in de shit zitten dat ik zal trachten te helpen, zo ook dat als ik zou merken dat ik in de maling genomen word, het over en uit is.
Het is niet slim om ook al is het familie of een goede vriend een acceptabel bedrag te laten beheren, dat is het zelfde als een ventje van 5 jaar een vol lucifersdoosje te geven en tezeggen dat hij het niet mag openen of gebruiken.

Maar ja wat wil je, stel dat je je kontrakkrotje moet betalen 1.5 juta voor een jaar en de centjes zijn er niet, dan zijn het sterke benen die de weelde dragen kunnnen toch!!!!!!
Is mij overkomen, maar vervolgens zit na 2 jaar de wind mee en de persoon komt weer een beetje met zijn hoofd boven het maaiveld, dan staat er wel een auto met chauffeur(zoonlief) klaar, als ik vervolgens de auto wil betalen, dan moet is snel opzouten, immers in de slechte periode heb ik toch ook geholpen(al was het niet geheel vrijwillig).

Ik blijf zeggen, blijf alert, maar van de gastvrijheid van de gemiddelde Indonesiėr kunnen wij in Nederland nog heel wat leren.
En ach, de straatarme bevolking, die een graantje van blonde Malam tracht mee te pikken? ik ben gemiddeld 18 juta kwijt voor 2 tickets en visa, dat kan ik betalen, maar ik besef donders goed dat voor dit bedrag een gezin met 2 kinderen zich 7 maanden goed kunnen redden, ook de Indonesiėr die sterft van de armoe weet dat, wie zou ik dan zijn om lelijk te denken of boos te worden op zo`n sloeber, die mij tracht 40.000 rp afhandig te maken.
Als het een corrupte eikel is, die poen zat heeft dan zal ik trachten met alles wat in mij zit zijn achillespezen door te knippen, maar als het een sloeber is, denk ik ach, leven en laten leven.

Laten we dus maar stellen dat alle Indonesiėgangers op dit forum, ook de zakenlieden die zaken doen in Indonesiė het goed tot zeer goed hebben, ook al heeft hij zich krom moeten sparen.
Zo`n arme sloeber daar die je dan 3 eurie tracht afhandig te maken te verketteren is niet eerlijk, zo`n sloeber ziet nog niet eens kans een reisje Jakarta te maken om zijn kinderen Taman Mini te laten zien, als hij 3 euri tracht te scoren is het alleen maar om zijn gezinnetje die avond rijst en groente te bezorgen.

ALS WE ONS HIER DRUK OVER GAAN MAKEN WIE IS DAN DE ECHTE GELDWOLF.

Als je zelf niet mans genoeg bent op je eigen dompet te letten en ook het kaf niet van het koren kan scheiden dan moet je dat niet afwentelen op de bevolking, maar dan ben je zelf niet alert genoeg.
Dat kan je in Nederland ook overkomen

fred
User
spacer line

"Al waar de winst ons voert,na alle zeen en kusten;
Gewinzucht liet tot nog geen havens onbezocht."

Joost van den Vondel, 1639.

Mischien zijn we toch allemaal niet zo verschillend.
Groet,
Fred.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 21-08-2006 17:03 fred wrote:
"Al waar de winst ons voert,na alle zeen en kusten;
Gewinzucht liet tot nog geen havens onbezocht."

Joost van den Vondel, 1639.

Mischien zijn we toch allemaal niet zo verschillend.
Groet,
Fred.

Een reactie waar ik van kan zeggen helemaal kut.
Heb je geen eigen mening?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

gewinzucht = apa itu ?

Zucht naar gewin ?
Leidt ons naar de Gordel van Smaragd .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,609 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com