indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

rocketman
User
spacer line

IK ben benaderd door het reisbureau zij wilden dit voor me doen voor 60 euro 2 personen. Als ik het gewoon bij aankomst doe op het vliegveld van den pasar wat kost het me dan en hoeveel tijd kost het om door de douane te komen in denpasar???
gaarne advies wat te doen

bvd
alex

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Hallo rocketman,

een visum on arrival kost op DPS 25 USD,
en ik heb recent gehoord dat het wachten ongeveer 20 min. is.
Je moet toch op de koffers wachten dus dit lijkt me geen onoverkomelijk probleem.

Als het reisbureau 60 euro rekent dan is dit niet duur want het visum kost via het visumburo € 30.- p.p. en de eerste persoon is + € 30.- adm. kosten en de 2e persoon + € 15.- dus 2 visa + handlingskosten is € 105.- dan komt er p.p € 1.- bij ( weet niet waarvoor )en 2 x aangetekend verzenden à € 5.75 totaal dus € 118.50.

Ik begrijp dus niet waar het reisbureau die 60 euro vandaan haalt of is het misschien een reisbureau in de Haag.

Enige jaren geleden bestond er alleen maar een visum on arrival (VOA)
en moesten we altijd op ons stempeltje wachten en dat viel best mee binnen een half uur waren wij altijd al buiten. De douane beambte kan nog wel eens vragen of je chocola (tjoklat) bij je hebt, gewoonte van vroeger toen de toeristen voor een reep chocola dachten wat eerder buiten te staan, je moet echter gewoon in de rij staan tot het je beurt is en als je geen chocola hebt krijg je dat stempeltje ook wel hoor!

Wij gaan zelf voor het VOA binnenkort.

Succes, goeie reis en fijne vakantie.
Groeten Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Salam tante Yo

Ik ben een argwanend mens, ik regel mijn visa via de visumdienst, is niet goedkoop maar het betekend wel dat ik via een no time bij de band staat waar mijn koffers in de rondte draaien.
Draaien mijn koffers 4 of 5 maal in de rondte en ik ben er niet, dan kan een ieder plukken van de band.
Heb ik trouwens al èèn keer mee gemaakt, het is namelijk niet zo moeilijk om in die ruimte te komen met een beetje omkoopgeld.
Dus wat geld extra hier, zodat mijn visum is geregeld en ik vlug door de kontrole heen ben om mijn koffer in de gaten te houden, en dat is in Jakarta geen overbodige luxe.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ja Malam, daar herken ik me wel een beetje in. Ik houd wel van goede voorbereiding (tja, naar Indonesie ja.. ach), en een visum haal ik als het even kan gewoon tevoren. Kost wat, maar dan kan ik die stap zonder veel vertraging en onnodige blikken in mijn paspoort doorlopen. Emoticon: Smile

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Wat willen jullie nou !

Toen het VOA niet langer te verkrijgen was bij aankomst in Indonesië was iedereen aan het mopperen op de Ind. regering die het afgeschaft zou hebben omdat Indonesiërs ook niet zo gemakkelijk Nederland binnenkwamen. En dan ook nog ervoor betalen, hoe haalden ze het in hun hoofd. Het visumburo en nog een aantal andere bedrijfjes verdienden er een paar centen aan en op den duur wist niemand beter of het hoorde zo.
Nu is het weer VOA en goedkoper en nu is een aantal mensen bang dat ze even moeten wachten of dat misschien anderen hun koffer van de lopende band halen. Wat betekenen nou 10 of 20 minuten op een hele vakantie.
Wij zijn jaren op een VOA binnengekomen en hebben nooit echt lang moeten wachten of problemen gehad en waarom zou dat nu wel zo zijn.
Vergeet het jachtige gedoe uit Nederland bij binnenkomst in Indonesië want het is niet alleen pelan pelan op het vliegveld maar gedurende de hele vakantie lands wijs, lands eer JAM KARET dus. Emoticon: Yeah right!

Echt weer Nederlanders hoor, altijd iets te mekkeren.
Echt, je kan je hele leven niet op save spelen er kan altijd iets fout gaan.

Verder voor iedereen die op vakantie gaat, fijne reis toegewenst en een beetje geduld daar kom je verder mee dan je te laten opvreten door de zenuwen.

Salam dari tante Yo Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 19-08-2006 18:11 4yoke4 wrote:
Wat willen jullie nou !

Toen het VOA niet langer te verkrijgen was bij aankomst in Indonesië was iedereen aan het mopperen op de Ind. regering die het afgeschaft zou hebben omdat Indonesiërs ook niet zo gemakkelijk Nederland binnenkwamen. En dan ook nog ervoor betalen, hoe haalden ze het in hun hoofd.

Ik mopper nog steeds hoor Yoke. Waarom geen simpel stempel zetten in het paspoort zoals in Thailand, Singapore en Maleisie zonder al dat bureaucratisch gebeuzel wat bij een visum komt kijken? Waarom hebben wij sowieso een visum nodig? We zijn toch Westerlingen die daar met een dikke dompet naar toe willen gaan? In Nederland zou men dat een win-win situatie noemen. Ik geloof dat ze die uitdrukking in Indonesie niet kennen.

Gracias. Sama sama

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-08-2006 19:04 kiwimave wrote:

...

Ik mopper nog steeds hoor Yoke. Waarom geen simpel stempel zetten in het paspoort zoals in Thailand, Singapore en Maleisie zonder al dat bureaucratisch gebeuzel wat bij een visum komt kijken? Waarom hebben wij sowieso een visum nodig? We zijn toch Westerlingen die daar met een dikke dompet naar toe willen gaan? In Nederland zou men dat een win-win situatie noemen. Ik geloof dat ze die uitdrukking in Indonesie niet kennen.

Vervelend hè dat we eerst een stempeltje moeten halen om onze dikke dompet daar om te keren en dan willen ze ook nog tjoklat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-08-2006 19:34 4yoke4 wrote:

...

Vervelend hè dat we eerst een stempeltje moeten halen om onze dikke dompet daar om te keren en dan willen ze ook nog tjoklat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Emoticon: Yes!

Lieve lieve Tante Yo

Het is een kwestie van ervaring, hier voor een paar Euries meer door wandelen en je koffer in de gaten houden.
Trachten wat goedkoper uit te zijn en de koffer weg.
Hoe we het wenden of keren, dit is praktijk.
Neem de proef op de som, stel u verdekt op, neem 1 uur de tijd, uw koffer komt 5 of 6 keer langs, geheid dat er iemand uw koffer van de band haalt en zonder problemen pleite is.
Zou u dat risico voor een euro of 50 willen nemen?
We gaan naar Indonesië en dat kost munten, daar zijn we het overeens toch?
Vervolgens gaan we uitsparen op een visum van 50 Euro, vervolgens gaan we in de rij staan voor een VOA, een uur is niks.
We zijn klaar en èèn of andere patjakker heeft je koffers van de band afgehaald.
Hmmmmm 50 Euro uitgespaard en je kan nog geen schone onderbroek aantrekken, omdat je koffer weg is.

Lieve Tante Yo, uw vertrouwen in de mens is hartbrekend.
Maar de realiteit in Jakarta is anders.

Shirley
User
User icon of Shirley
spacer line

Hallo Alex,

Wij zijn in juli dit jaar naar Indonesie (Jakarta) gegaan. Visum OA geen probleem. Je kunt gewoon je visum in euro's betalen. We hebben nog geen 5 minuten hoeven te wachten. Dat is onze ervaring.

Groet, Shirley

rocketman
User
spacer line

nou ik ga het wel proberen in den pasar, kosten waren 150 euro in totaal toen ik vandaag bij het reisbureau was en al zou ik een uurtje moeten wachten maakt me nog niks uit die 100 euro die ik hier uitspaar kan ik daar weer uitgeven.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-08-2006 22:46 rocketman wrote:
nou ik ga het wel proberen in den pasar, kosten waren 150 euro in totaal toen ik vandaag bij het reisbureau was en al zou ik een uurtje moeten wachten maakt me nog niks uit die 100 euro die ik hier uitspaar kan ik daar weer uitgeven.

Mijn idee, ik heb nooit problemen gehad, ook niet in Jakarta, Yogya ,Surabaya, solo, semarang, mataram enz.
Ik heb een koffer die al oud is maar wel sterk, ziet er niet gelikt uit ,dus die zullen ze wel op de band laten staan.

Kan ik van het uitgespaarde geld weer wat mensen helpen daar !
Bovendien heb ik een reisverzekering en schone onderbroeken zijn er ook te koop.

Hoe ouder hoe driester dus.

Wij rijden ook nog op de motor op Java en Bali dus de oudjes doen het nog best. Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-08-2006 23:41 4yoke4 wrote:

...

Hoe ouder hoe driester dus.

Wij rijden ook nog op de motor op Java en Bali dus de oudjes doen het nog best. Emoticon: Yes!

Ja tante Yo wij ook, alleen moet je soms ogen in je achterhoofd hebben.
Ik vind het alleen irritant dat ik zeker èènmaal in de twee dagen word aangehouden voor kontrole, misschien denken ze een vette buit te pakken te hebben, maar helaas ik heb eem motorrijbewijs en de surat motor is ook in orde.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

HA, Ha, het voordeel is dat ik de allochtoon ben en mijn man de autochtoon, althans daar zien ze hem blijkbaar voor aan met zijn Indisch uiterlijk.
Wij zijn nog nooit aangehouden maar wat niet is kan nog komen.
Hij heeft wel een motorrijbewijs ( ook internationaal ) en we hebben altijd alle papieren bij ons.

En wat die ogen in het achterhoofd betreft, ja dat is soms nodig maar wij rijden met zijn 2en, hij voorop en ik achterop en 2 zien meer dan 1.
Tot nu is het steeds goed gegaan, in de drukte van bijv. Yogya of Kuta gewoon met de meute meerijden. Het is wel steeds weer even wennen om een rotonde via de andere kant rond te rijden.
Met een beetje geluk gaat het de volgende keer ook weer goed. Emoticon: Yes!

Groeten Yoke Emoticon: Bye bye

Salam
User
spacer line

Als ik in Bandung ben dan rij ik overal op of in tenminste mijn man.
Hij heeft rijbewijs B-C -D-E en Chauffeurs diploma.
Geen motorrijbewijs.Voor dat we op vakantie gaan kijkt hij of het international rijbewijs nog goed is(1 jaar) In Bandung als we er zijn pakt hij meestal onze auto daar en gaan we overal heen in java.
Hij is nog nooit aangehouden met de auto. Met de motor daarin tegen is hij al een paar keer aangehouden. Hij weet dat hij er niet op mag rijden maar wat doet hij ??? Hij laat zijn internationaal rijbewijs zien en zegt tegen die agent Kijk hier staat het in het indonesish de agent bladert wat en hij mag weer door. Dus zoals yoke zegt: met een beetje geluk gaat het de volgende keer ook weer goed. Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

SALAM-MANIS Salam

balangan
User
spacer line

...

Ik mopper nog steeds hoor Yoke. Waarom geen simpel stempel zetten in het paspoort zoals in Thailand, Singapore en Maleisie zonder al dat bureaucratisch gebeuzel wat bij een visum komt kijken?

Omdat ze voor z'n simpel stempeltje geen 45 euro kunnen vragen misschien? Draait allemaal om geld geld geld.

josari
User
spacer line

Hallo allemaal,
Ik ben momenteel op Bali.
Het kan misschien aan de aankomsttijd gelegen hebben(6 uur 's avonds
Bali tijd), maar op Ngurah Rai was het V.O.A. binnen 5 minuten geregeld.

Groeten van Jos

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

[zetten in het paspoort zoals in Thailand, Singapore en Maleisie zonder al dat bureaucratisch gebeuzel wat bij een visum komt kijken? Waarom hebben wij sowieso een visum nodig? We zijn toch Westerlingen die daar met een dikke dompet naar toe willen gaan? In Nederland zou men dat een win-win situatie noemen. Ik geloof dat ze die uitdrukking in Indonesie niet kennen.

Wat een gemekker zeg... accepteer de regels gewoon zoals ze zijn want je hebt tig mogelijkheden om aan een visum te komen. Ooit iemand van daar deze kant op laten komen die aan alle regels voldoet? Dan ben je nog steeds 2/3 weken bezig om dit voor elkaar te krijgen. Dan willen ze nog steeds flikken om documenten op te vragen die niet eens vermeld staan op de website. Komt er nog eens bij dat je echt iedere keer als een stuk vuil door de ambassade behandelt wordt.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 23-08-2006 11:55 Richy wrote:

...

Komt er nog eens bij dat je echt iedere keer als een stuk vuil door de ambassade behandelt wordt.

Neee toch.
Doet de ambtenaren van onze Benny dat ?.
OmSid als een oud Tjidenger is zeeer verbaasd.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 23-08-2006 15:57 sidia wrote:

...

Neee toch.
Doet de ambtenaren van onze Benny dat ?.
OmSid als een oud Tjidenger is zeeer verbaasd.

Relativeren, Om Sid... als men hier al klaagt over de behandeling in Den Haag.

P.S. Wie is Benny?

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Met si Benny bedoel ik Ben Bot.
Wij zijn beiden ex Tjidengers.
Verschil is , hij zat voor een paar jaar en had slechte herinering.
Ik woon tientallen jaren en heb goede herineringen .Bij de nederlanders ook bekend als kamp Tjideng.
Kom altijd graag terug naar Tjideng , het laatste was in 2005.
Waarschijnlijk in 2007 weer.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 24-08-2006 01:37 sidia wrote:
Met si Benny bedoel ik Ben Bot.
Wij zijn beiden ex Tjidengers.
Verschil is , hij zat voor een paar jaar en had slechte herinering.
Ik woon tientallen jaren en heb goede herineringen .Bij de nederlanders ook bekend als kamp Tjideng.
Kom altijd graag terug naar Tjideng , het laatste was in 2005.
Waarschijnlijk in 2007 weer.

Verklaar nader Om Sid uw posting is niet duidelijk voor mij, maar ook niet voor velen met mij, wij weten niet wat Tjidengers inhoud.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-08-2006 05:11 Malam wrote:

...

Verklaar nader Om Sid uw posting is niet duidelijk voor mij, maar ook niet voor velen met mij, wij weten niet wat Tjidengers inhoud.

Oeps , ayam seuri .

Onze Minster Van BuZa is Ben Bot.
Hij zat met zijn moeder in de beruchte Kamp Tjideng.
Bekend en berucht bij de Nederlanders en De Indische Nederlanders.
Hij verbleef een tijdje(gedwongen door de japanners =max 3 jr).
Ik woon ook in dezelfde wijk , tientallen jaren . Vrijwillig , bij mijn ouders.
Nu heet het Tanah Abang II (Laan Trivelli)

Het is ook als grap bedoelt, stel is voor iemand van Indahnesia wordt een succesvolle zakenman in Indonesia.
Ik kan toch een smeek/bedelbrief aan hem sturen en zeggen Pietje als bekenden (medeusers) kan je mij niet gaan matsen of zoiets.

Salam
User
spacer line

Salam,
Selamat tahun baru voor iedereen
Eventjes een vraagje over VOA .
Hoef je in jakarta alleen het visum te betalen
en heb je geen pasfoto"s nodig.
Bedankt alvast voor het antwoord .

SELIKAN

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 01-01-2007 13:52 Salam wrote:
Salam,
Selamat tahun baru voor iedereen
Eventjes een vraagje over VOA .
Hoef je in jakarta alleen het visum te betalen
en heb je geen pasfoto"s nodig.
Bedankt alvast voor het antwoord .

SELIKAN

Ook selamat tahun baru.
Je kan in Jakarta gewoon met euro's betalen, geen muntgeld.
ik moest 21 euro p.p. betalen en kreeg het restant terug in rupia's en je hebt geen pasfoto's nodig, je krijgt een bonnetje die je moet bewaren in je paspoort.
succes en fijne vakantie Emoticon: Bye bye

Michel
User
spacer line

Heeft iemand ervaring met een VOA in Medan?
Met name hoe lang dat ongeveer zal duren.
Niet dat ik haast heb, maar we worden afgehaald en dan kan ik
laten weten hoe lang (ongeveer) na aankomst gewacht moet worden.

Bedankt voor eventuele reacties,

Michel.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,147 posts - 13,486 topics - 16,240 members - last post @ 21-09-2017 23:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,010,429 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com