indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Hoi allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb binnenkort weer een nieuw visum nodig (60 dagen) dus ik MOET weer naar de KBRI.

Vraagje: doen ze er nog steeds standaard 10 werkdagen over? Er wordt namelijk op de site van de visumdienst nu opeens gerept over 12 werkdagen, dat zou mij uitermate slecht uitkomen.
Een andere vraag: hoeveel kost het om in plaats van 10 (of 12) dagen het in 5 werkdagen te laten doen?? Ik heb de prijslijst ook op zien hangen maar ik ben de prijzen vergeten.

Gaarne uw deskundig advies Emoticon: Wink Bedankt!

Gracias. Sama sama

spacer line  

Bij mijn weten hoeft dat helemaal niet meer. Er is immers weer Visum on Arrival? Dus gewoon bij aankomst in Jakarta of Bali visum kopen.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 15-08-2006 18:46 Kristiyanto wrote:
Bij mijn weten hoeft dat helemaal niet meer. Er is immers weer Visum on Arrival? Dus gewoon bij aankomst in Jakarta of Bali visum kopen.

Zoals Kimi al zegt heeft hij een 60 dagen visum nodig en daarvoor moet hij wel in Den Haag langs gaan.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Pardi
User
spacer line

Hi kiwimave

Ik heb op 9-8 mijn 60 dagen visum aangevraagd in den Haag en kan hem halen op 25-8 dat is dus 12 werkdagen. Het visum kost 45 Euro. Emoticon: Yes!

Groet Pardi

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

12 werkdagen??? Bedankt Pardi dit kost me dus waarschijnlijk weer 30 euro extra aan een versnelde visumprocedure. Ik hoef er eigenlijk niet meer naar toe, ik ga wel 2x in de rij staan bij de VOA-bali met een ingelast retourtje KL vanaf Jakarta...

En ze vermelden op hun eigen website nog steeds 10 werkdagen!! Ik denk dat ze gaan winnen in de wedstrijd touristje wegpesten.

Hmm misschien moet ik mijn beschuldigingen iets nuanceren....17 augustus is natuurlijk een nationale feestdag en 21 augustus ook (1 of andere Mohammed stijgt dan op naar de hemel of zoiets, ik heb het ff nagevraagd bij mijn Moslimvrienden). Zonder die 2 werkdagen zou je dan nog op 10 werkdagen afwerktijd zitten. Die Moslims hebben wel verdacht veel feestdagen..moeten die gasten niet werken?? Emoticon: Nooo

Gracias. Sama sama

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Versneld is niet meer mogelijk

Begin de details te vergeten

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ook al niet meer?? Welke pestkop zit daar nu weer achter?

Gracias. Sama sama

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Gewoon je topics hier lezen Kimi... dan was je al lang op de hoogte Emoticon: Laugh out loud

P.S. Met wat stennis maken lukt het je wel... in die 2 keer dat ik er was hebben ze het iedere keer geaccepteerd en werd de persoon even mee naar achteren genomen om de zaken af te handelen... of zelf een tweede paspoort laten maken... dat scheelt een hoop gezeur Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Nou misschien moet ik het dan toch maar gewoon proberen...ik zal de honkbalknuppel meenemen Emoticon: Wink

Nee ik houd het wel bij de VoA. In Den Haag zullen ze me niet meer zien voorlopig.

Gracias. Sama sama

sandy
User
spacer line

Wat maak je toch zo druk over visum naar Indonesia---als je niet wilt dan ga je toch niet daarheen(Indo ) niemand zal je missen en niet de KBRI uitschelden
want ze doen toch alleen maar hun werk.Als je geen zin hebt om naar Den H.
laat je toch de travel regelen--of heb je niet genoeg geld ????/ dan moet je maar in Holland blijven alias geen vakantie Emoticon: Bye bye

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Er zijn ook mensen die voor zaken gaan.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 16-08-2006 17:29 sidia wrote:
Er zijn ook mensen die voor zaken gaan.

Hele goeie opmerking Sidia. Maar ja blijkbaar hebben ze in die republik pisang niet zo'n behoefte aan buitenlandse investeerders. Laat ze maar lekker in hun eigen armoede rollebollen. Op deze manier wordt het nooit wat met de economie van dat land. En dan toch maar hun handje ophouden want "in het westen is men toch zo rijk en och och wat is dat eigenlijk oneerlijk". Ik zal ze eens een tip geven: Visa afschaffen voor die rijke Westerlingen, niet omdat ze zo goed zijn (het zijn tenslotte minderwaardige ongelovigen), nee, gewoon omdat ze simpelweg met een dikke dompet naar Indo vertrekken en vaak platzak weer naar huis gaan. Die Maleisiers die hebben dat veel beter door, komt waarschijnlijk omdat ze daar een paar Chinezen in de regering hebben zitten.

Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Weet je wat , als je wil kan ik morgen meegaan naar het huis van de ambassadeur in Wassenaar. Iedereen is welkom.
Morgen vieren ze 17 augustus , dan kan ik jou mss introduceren.
Kan je daar gaan dreigen , ben benieuwd wat er gaat gebeuren als je tegen hun gaat zeggen , Snel pisa , en tjepat , of ik schrijf onaardige dingen over jullie .
Als je niet gesignaleerd wil worden met mij , kan je ook mijn naam noemen.
Zeg maar een bekende van OmSid.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Sid daar ben ik vaak genoeg in het verleden geweest. Lekker omong kosongen. Vroeger in de goede ouwe Suharto tijd was dat nog gezellig. Tegenwoordig is het allemaal net iets te onpersoonlijk geworden. Nee ik pas ervoor dit jaar.

Nee geef mij maar de Suharto-clan ipv de Megawati/SBY clan...met die gasten viel nog wel eens te lachen tenminste

Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

dan ben je een 50 + sers.

dat was een tijd geweest ,kom froeher vaak met mijn ortu.
vooral bij perayaan.als een kind van een ambtenaar uit jkt moet ook mee bergaul.
nu ben ik mensenschuw geworden.
kan alleen in porum meezeiken.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Volgens mij zijn er heel wat aow' ers op dit forum actief.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Van Alles nog wat , uitkeringsgerechtigden , klaplopers . gelukzoekers , turisten , zeikerds etc.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hey, ik voel me aangesproken Emoticon: Wink

sandy
User
spacer line

KIWI
Het is gewoon de schuld van de nederlandse regering dat nederlanders ook een visum moet hebben als ze indonesie binnen willen komen,want als een indonesier naar holland wil gaan wordt het in jakarta bemoeilijk en moet voor een visum naar holland ook geld op tafel leggen en niet weinig ...dus wat ze in indonesie zeggen SENJATA MAKAN TUAN

Hakbarrr
User
spacer line

Volgens mij zijn de regels aangescherpt toen die droplul minsiter dan Justitie werd (gelukkig naam vergeten), was dat kleine kliertje welke in interviews aangaf dat hij de nederlanders haatte.

Sidia ik heb er nog een paar; Pedofielen, Moslimwanabees, Tsunami-dweilers, criminelen, xtctrafficers en natuurlijk de zelfstandige ondernemers die hard werken om er in dit pokke landje nog wat van te maken,

Een van die laatste groet u,
slamalammaleikoem en de mazzel

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Sandy en Hakbarr, grotendeels onzin wat jullie zeggen. je moet gewoon diplomatieke mensen hebben op het juiste moment. Bot, Balkenende, SBY en Kalla zijn diplomatiek gezien gewoon stukken beter dan hun voorgangers. Daar heeft het verleden toch weinig mee te maken.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 17-08-2006 06:18 sandy wrote:

SENJATA MAKAN TUAN

Bukang , itu resipro prinsip. (wederkerigheid).

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 17-08-2006 08:43 Hakbarrr wrote:

ik heb er nog een paar; Pedofielen, Moslimwanabees, Tsunami-dweilers, criminelen, xtctrafficers en natuurlijk de zelfstandige ondernemers die hard werken om er in dit pokke landje nog wat van te maken,

Een van die laatste groet u,
slamalammaleikoem en de mazzel

Soveeel ?
Wadoeh , cilaka dese.
Ik denk dat Indonesia de grenzen maar beter in de gaten moeten houden.
En allleen maar eerlijke en kapitaalkrachtige ondernemers toelaten.
Hoop ook dat er geen Islamhaters er in kunnen sluipen om de boel te verzieken.
Je weet toch wel dat bijna 90% van de indonesiers Islamiten zijn.
Heb je toevallig een lijst met namen ?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,342 posts - 13,704 topics - 27,677 members - last post @ 29-01-2020 09:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,908,147 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com