indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Volgens behoorlijk betrouwbare bron zou Garuda in het voorjaar van 2007 weer op de lijn Amsterdam-Jakarta gaan vliegen met 3 ß 4 vluchten per week. De vluchten worden als vanouds uitgevoerd met de Boeing 747-400 en zouden geen tussenlanding meer maken in Singapore maar in Abu Dhabi.

Reserveringen zouden in principe in september 2006 weer gemaakt kunnen worden.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Aah, de winter komt er aan, laten we het nog maar eens proberen dan Emoticon: Smile

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Joh je meent het... http://forum.indahnesia.com/to(...)erlaat_nederland.php

Emoticon: Smile Emoticon: Bye bye Emoticon: Wink

P.S. Dat ze via de zandbak wilden vliegen heb ik ook ooit eens gehoord maar toen stond de A330 op de nominatie. Met de B744 lijkt mij dit onlogisch... maar dat zijn wel meer dingen in het leven Emoticon: Worship

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

spacer line  

Kristiyanto het kan wel kloppen ,ik heb dit een paar maanden geleden al eens eerder aangehaald op dit forum,afgelopen februari was er een delegatie van Indonesische ministers in Nederland,ook mevr Megawati Sukarno Putri was van de partij en logeerde prins heerlijk in het mariott hotel met al haar gevolg.
Hele vleugel geblokkeerd KBRI den Haag weer in rep en roer en Amsterdam stond weer helemaal bol van veiligheids maatregelen,kwamen ze eerst nog bij diverse locaties langs om alles te checken,of het wel veilig was voor mevrouw ,restaurants moesten van te voren bekeken en geinspecteerd worden of het aan haar wensen voldeed ,stormen in een klein jenever glaasje.
Ach zo gaat het als ex president !!!!!!!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

FF voor de kenners: de nieuwste 737-900ER. Lion Air mag als eerste ter wereld in deze prachtige kisten vliegen!!

Is weer eens wat anders dan die koffiemolens van Merpati

Gracias. Sama sama

spacer line  

Wanneer gaan deze kisten in gebruik en op welk traject ???zien er gelikt uit !!!
Rich ken je deze jongers ???technical details

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Idd. een mooie bak wat in principe weer een doorontwikkeling is van een kist die in de jaren 60 ontwikkeld is. Lion gaat hiermee zeler de grootste in Indonesie worden en geeft Garuda Indonesia in alle opzichten het nakijken. Deze zocht trouwens in een luchtvaartmagazine naar wat "tweedehandjes" van het type (B737-400's) op leasebasis. Een voorspelling mede gebasseerd op kennis van een "oud Indahnesia" forumer is dat Lion deze kisten gaat opereren en de MD82's gaat afstoten naar dochter Wings. Zo krijgen ze een enorme positie/marktaandeel binnen het land.
Overigens ben ik geen B737 fanaat... geef mij maar wat recente technische ontwikkeling als de A320 familie. De aangebrachte winglets en strak verfkleurtje maken het qua uiterlijk vertoon voor mij geen nieuwe kist Emoticon: Smile . Voordeel is wel dat alle technische kennis reeds aanwezig is van dit apparaat aangezien men al decenia lang met de B737 vliegt.

The New Boeing 737-900ER
The 737-900ER is a short-to-medium range twinjet that increases the capability of the Next-Generation 737 family. It was launched on July 18, 2005, with an order for 30 airplanes from Lion Air. The exterior dimensions of the new 737-900ER are identical to the 737-900. Aerodynamic and structural changes allow the 737-900ER to carry more passengers and fly farther than the 737-900. Entry into service is scheduled for the first half of 2007.

Major Changes:
An extra pair of exit doors, aft of the wings
A two-position tail skid
A flat rear pressure bulkhead
Wing strengthening changes
Enhancements to the leading and trailing edge flap systems
Up to two optional auxiliary fuel tanks
Optional Blended Winglets
Benefits:
Carries 26 more passengers than the 737-900, up to 215 passengers in a single-class configuration
Flies about 500 nautical miles farther, up to 3,200 nm (5,925 km)
Weighs more than 10,000 pounds (4,536 kgs) less than the A321.
Has lower operating costs than the A321; about 9 percent lower per trip, and 7 percent lower per seat.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op het ogenblik ik kan geen voorbeelden van een of andere foto presenteren,is China een vliegtuig aan het ontwikkelen die op kortere afstande kunnen vliegen en landen op korte banen.
Het is een propellor vliegtuig die ik gezien hebt op TV daar.
CCTV9 een programma vanuit China op schotel te ontvangen. Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jammer de foto is een beetje onduidelijk
Ben met Lion Air met Boeing 737 500 naar Bali gevlogen heen en terug.
Van Jakarta naar Denpasar
Het volgende meegemaakt
Op de heen reis geen problemen gehad alleen die karige beker Aqua Aier puti die je krijgt aangeboden, maar wat wil je voor 50 euro?Retour.
Op een tijd van 1 uur en 40 minuten ben je gearriveerd
Op de terug weg naar Jakarta kwam die kist te laat aan op Airport Denpasar, en had een vertraging van 2 uren.
Toen die eindelijk in Denpasar gearriveerd was kreeg men te horen over, kwaliteit van personeel, dat er een technisch probleem was .
Nou dat sloeg in als een bom,velen werden kwaad, en waren daardoor bang gemaakt.
Een heisa daar men schopte tegen de Bali aan, en met elkaar in discussie, horen, en zien je verging. Mijn zoon naar de bali toe en vroeg in het Engels wat er aan de hand was.
Ze konden hem niet beantwoorden, want de Engelse taal waren ze niet machtig, op een Airport geen mensen die daar werken die Engels sprak, het is toch ook een beetje een internationale Airport
Daar ik een beetje Indisch kan verstaan wanneer ze langzaam spreken .
Zaten ze elkaar allemaal op te jutten dat die kist niet te vertrouwen was Enkelen gancel de vlucht en gingen heen.
Toen ik dit allemaal aan hoorde zei ik tegen Indische schoondochter van mij kom wij gaan naar binnen want er is niets aan de hand.
Als je een technisch probleem in Jakarta oplost, en je krijgt daardoor 2 uren vertraging, en met laat die kist vertrekken daar.
Dan is het toch dat het vertrouwd is om de terug reis aan te gaan.
Maar door elkaar bang (takut) te maken was er een heisa ontstaan.
De grote schreeuwers kwamen schoorvoeten binnen, en eindelijk vertrokken wij met 4 uren te laat aan komen waardoor wij met travel midden in de nacht aan kwamen in Chimahi Emoticon: Blush Emoticon: Red face

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 17-08-2006 18:04 zieleffe wrote:
Op het ogenblik ik kan geen voorbeelden van een of andere foto presenteren,is China een vliegtuig aan het ontwikkelen die op kortere afstande kunnen vliegen en landen op korte banen.
Het is een propellor vliegtuig die ik gezien hebt op TV daar.

Dat hebben "wij" 50 jaar geleden al gedaan met de F27 Emoticon: Wink

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Hallo Kristiyanto

In de jaren tachtig vloog Garuda ook al via Abu Dhabi.

Groetjes, Albert.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Dat klopt Albert, wij hebben er in 1979 een tussenstop gemaakt, een van de vele toen nog.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Wij vlogen in 1988 met toen nog een DC 10 (de huidige MD 11) via Abu Dhabi en Bangkok en hadden daar een stopover.

Airport Abu Dhabi was toen in de vorm van een paddestoel met de gate eromheen in de vorm van tentakels en bekleed met groene porseleinen tegels.

Tax free was super goedkoop. Ik heb nog steeds het wisselgeld.
Niet veel overigens. Een paar coins.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Abu Dhabi is nog steeds een paddestoel met zwembadtegeltjes tegen het plafond waar je totaal niets van de boarding announcements hoort. Tax free is al lang schreeuwend duur geworden daar.

Gracias. Sama sama

spacer line  

In 1981 vloog ik voor het eerst naar IndonesiŰ, toen met SIA. Een Boeing 747-200, via Rome, Bahrein en Bangkok naar Singapore. Daar overstappen op een Airbus A300 naar Jakarta waar we s avonds laat op Halim aankwamen. Ik weet nog dat ik bij het betreden van de Airbus schrok omdat er allemaal rook boven de bagagerekken kringelde... wat condens bleek te zijn.

In 1985 vloog ik voor het eerst met Garuda. Ook een 747-200 die via Frankfurt, Abu Dhabi en Singapore naar Jakarta vloog. Dat nieuwe vliegveld heette toen Cengkareng maar wordt nu algemeen Sukarno-Hatta Airport genoemd. Maar let nog maar eens op de bagage-labels: daat staat CGK op ;-)
Het was wel een ouwe Boeing: toen het ding door flinke remous boven de Golf van Bengalen heen en weer schudde viel spontaan een van mijn armleuningen op de grond. Ik dacht nog, als dat maar goed gaat ...

Overigens vond ik het aan boord van Garuda wel gezelliger, maar toen het tijd werd om te slapen bleef het rumoerig, wat ik minder vond. Bij SIA mˇet het licht nog steeds uit, merkte ik dit voorjaar. En daar valt veel voor te zeggen...

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 20-08-2006 15:17 Kristiyanto wrote:

Overigens vond ik het aan boord van Garuda wel gezelliger, maar toen het tijd werd om te slapen bleef het rumoerig, wat ik minder vond. Bij SIA mˇet het licht nog steeds uit, merkte ik dit voorjaar. En daar valt veel voor te zeggen...

Dat is in een notendop precies het verschil tussen Indonesie en S'pore, Indonesie is een gezellige janboel waar eigenlijk iedereen maar een beetje wat aanmoddert, terwijl Singapore streng doch gedisciplineerd is maar ondertussen wel bijna Nederland voorbij gaat in inkomen per hoofd van de bevolking.

Gracias. Sama sama

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 20-08-2006 08:53 Albert H wrote:
Hallo Kristiyanto

In de jaren tachtig vloog Garuda ook al via Abu Dhabi.

Groetjes, Albert.

De B747-200 en DC10 hadden allebei het bereik niet van een B747-400 waar later mee werd gevlogen. Het heeft nu geen enkele zin meer om daar een tussenstop te maken of het moet voor de goedkope brandstof zijn. Nu ligt Abu Dhabi niet logisch op de route van een "grootcircel" (kortste vliegroute/afstand) JKT - AMS (of andersom). Met andere woorden ze vliegen om, dus wat heb je dan nog aan die goedkope brandstof Emoticon: Smile De enige goede reden, door zijn kortere vliegbereik, zal zijn als ze met de de A330 gaan opereren... en dat waren ze een jaar geleden van plan.
Overigens hebben ze in '98 ook nog een tijdje via Abu Dhabi gevlogen toen hun hele operaties na de crismon op hun gat lagen.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Overigens was Garuda een jaar geleden nog in het nieuws door de (vermoedelijke) aanschaf van de nog nieuw te ontwikkelen B787 Dreamliner.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=10280

Men zou dus zelfs een contract getekend hebben... maar als je nu een jaar later op de orderlijsten van Boeing gaat kijken zie je Garuda nergens meer terug Emoticon: Nooo

http://active.boeing.com/comme(...)ial/orders/index.cfm

Tot slot nog de quote van de week in de Flight International...

"I flew 17h to thank Mr. Mulally (Executive Vice President Boeing) because I will become a millionaire because of this aircraft!"

Aldus Rusdi Kirana, President Director van de Indonesische maatschappij Lion Air tijdens de "roll out" van de eerste B737-900ER waarvan zij launch customer zijn.

Garuda mag zich wellicht terecht zorgen gaan maken over hun toekomst Emoticon: Shut up!

ferryardx
User
spacer line

On 21-08-2006 00:13 Richy wrote:

...

De B747-200 en DC10 hadden allebei het bereik niet van een B747-400 waar later mee werd gevlogen. Het heeft nu geen enkele zin meer om daar een tussenstop te maken of het moet voor de goedkope brandstof zijn. Nu ligt Abu Dhabi niet logisch op de route van een "grootcircel" (kortste vliegroute/afstand) JKT - AMS (of andersom). Met andere woorden ze vliegen om, dus wat heb je dan nog aan die goedkope brandstof Emoticon: Smile De enige goede reden, door zijn kortere vliegbereik, zal zijn als ze met de de A330 gaan opereren... en dat waren ze een jaar geleden van plan.
Overigens hebben ze in 98 ook nog een tijdje via Abu Dhabi gevlogen toen hun hele operaties na de crismon op hun gat lagen.

Beste richy,

Goedkopere brandstof kosten is niet de reden om in Abu Dhabi een tussenstop te maken. In de civiele luchtvaart, kost de brandstof overal hetzelfde (overal ter wereld en trouwens belastingvrij). Waarschijnlijk is alleen de handelingskosten per land verschillend.

De echte reden was dat Garuda DRIE soorten ticket kon verkopen in EEN VLUCHT!! Namelijk amsterdam-abu dhabi, abu dhabi-jakarta en amsterdam-jakarta (echt letterlijk drie vliegen in een klap, en geen twee..... Emoticon: Bye bye ). Dus garuda kon van deze route meer winst maken door deze tussenstop. En trouwens hoefde garuda niet om te vliegen hoor..... om in abu dhabi een tussenstop te kunnen maken. Ze vlogen echt recht er overheen (kijk maar via Google earth Emoticon: Yes! ).

En trouwens waar heb je gehoord/gelezen dat garuda met hun A330 zou gaan vliegen naar europa. Ik wil wel mee..... Emoticon: Party! . Ik heb er nog nooit mee gevlogen maar wel met andere type's (A319, A320, A320 en A340-600) en ben fans van Airbus vliegtuigen..... Emoticon: Worship . Echt gave vliegtuigen maken ze zeg..... en mooie cabine ruimte....

Gr,
Ferry

PS: ben je ook een luchtvaart enthousiast?

What goes up, must come down. En hopefully will be in one piece..... (An aircraft)

ferryardx
User
spacer line

On 21-08-2006 00:29 Richy wrote:
Overigens was Garuda een jaar geleden nog in het nieuws door de (vermoedelijke) aanschaf van de nog nieuw te ontwikkelen B787 Dreamliner.

Nou, dat is helemaal waar. Ze hebben zelf hun order al bevestigd voor 10 stuks 787 die rond 2011 t/m 2013 zullen worden afgeleverd, maar welk type weet ik niet meer uit mijn hoofd. Maar ik geloof niet dat ze het inzetten voor AMS - CGK route. Daar is ie te klein voor, niet echt winst gevend gezien de hoevelheid passagiers in deze route.

Gr,
ferry

What goes up, must come down. En hopefully will be in one piece..... (An aircraft)

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 17-10-2006 10:32 ferryardx wrote:

...
Goedkopere brandstof kosten is niet de reden om in Abu Dhabi een tussenstop te maken. In de civiele luchtvaart, kost de brandstof overal hetzelfde (overal ter wereld en trouwens belastingvrij). Waarschijnlijk is alleen de handelingskosten per land verschillend.

De echte reden was dat Garuda DRIE soorten ticket kon verkopen in EEN VLUCHT!! Namelijk amsterdam-abu dhabi, abu dhabi-jakarta en amsterdam-jakarta (echt letterlijk drie vliegen in een klap, en geen twee..... Emoticon: Bye bye ). Dus garuda kon van deze route meer winst maken door deze tussenstop. En trouwens hoefde garuda niet om te vliegen hoor..... om in abu dhabi een tussenstop te kunnen maken. Ze vlogen echt recht er overheen (kijk maar via Google earth Emoticon: Yes! ).

En trouwens waar heb je gehoord/gelezen dat garuda met hun A330 zou gaan vliegen naar europa. Ik wil wel mee..... Emoticon: Party! . Ik heb er nog nooit mee gevlogen maar wel met andere types (A319, A320, A320 en A340-600) en ben fans van Airbus vliegtuigen..... Emoticon: Worship . Echt gave vliegtuigen maken ze zeg..... en mooie cabine ruimte....

Gr,
Ferry

PS: ben je ook een luchtvaart enthousiast?

According to my knowledge, Emoticon: Nice zijn er wel degelijk verschillen in brandstofprijzen. Toen ik ooit bij een regional airliner werkte tankten wij altijd op Schiphol rond omdat daar de prijs van de branstof goedkoper was. Tevens verwerken maatschappijen wel degelijk de brandstofverhogingen als extra toeslag op de ticketprijs. Er worden echter wel kortingsafspraken door airliners met de tankboeren gemaakt wanneer ze een bepaalde jaarafname garanderen. Maar mocht je hier meer over weten... ik hoor het graag.

Garuda's logica ontging mij altijd want ze vlogen altijd al om... wanneer je een grootcircel (kortste route) trekt van SIN naar AMS dan loopt die route toch echt anders. SIA en KLM vliegen allebei ook een andere route t.o.v. Garuda e.a. zal wel met overvliegrechten te maken hebben.

Ja, een luchtvaart enthousiast die van z'n hobby z'n werk heeft gemaakt en van z'n droom z'n hobby... beetje het forum afstruinen en je leest er wel meer over Emoticon: Wink Emoticon: Party!

P.S. Dat van die A330 heb ik een jaar geleden van een intern iemand gehoord.

ferryardx
User
spacer line

On 17-10-2006 12:09 Richy wrote:

...

Ja, een luchtvaart enthousiast die van zn hobby zn werk heeft gemaakt en van zn droom zn hobby... beetje het forum afstruinen en je leest er wel meer over Emoticon: Wink Emoticon: Party!

Jaaa....nu zag ik het. Idd, je hebt veel onderwerpen (en reacties trouwens) over luchtvaart gelanceerd in deze forum. Ok dan.... leuk om met iemand met eenzelfde interesse te spreken

Nou gevleugelde groet dan maar he....
Emoticon: Worship
Ferry

spacer line  
Live life to the max.......

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,316,849 topic views - 233,349 posts - 13,684 topics - 23,688 members - last post @ 20-08-2019 19:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,204,273 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com