indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Gilby
User
spacer line

Ik overweeg om t.z.t. in Indonesie een mobieltje te kopen om in Nederland met pre-pay te gebruiken. Waar moet ik op letten? Is de aanschafprijs lager?Is elk toestel ook in Nederland te gebruiken?

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Mobieltjes zou ik gewoon in Nederland kopen waar je toestelkorting krijgt bij een abo... of bij aanschaf van een prepaid toestel korting krijgt. HP's zijn daar echt niet goedkoper en je zit altijd weer met een garantie probleem. Mocht je het toch willen... de HP's werken hier perfect.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Of je moet al een prepaid kaart bij een van de CDMA aanbieders in Indo wensen: Flexi, Fren, Esia etc.
Veeeel goedkoper bellen dan met 1 van de GSM prepaidkaarten (Mentari/Simpati/ProXL), alleen je hebt er wel een aparte CDMA telefoon voor nodig, die je niet meer in Nederland kan gebruiken.

Goedkoopste CDMA telefoon is overal in Indo te koop voor +-50 euro, ik meen dat het de Nokia 2110 is maar ik kan me vergissen

Gracias. Sama sama

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Wij gebruiken Fren bij ons op kantoor als provider voor de hp's. scheelt inderdaad veel met bellen.
als je een mobiel koopt in indonesia, moet ie in ieder geval engelstalig zijn als je het indonesisch niet goed machtig bent. Ik heb een Nokia communicator aangeschaft vorig jaar. engelstalig menu

Begin de details te vergeten

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Veel beter een mobieltje in NL te kopen: goedkoper en waarschijnlijk beter (teveel gesjoemel en bedriegerij hier). Wel kan je als je vaak SMS-t beter hier een nummer kopen. Dit kan je in NL ook gebruiken tegen een aanmerkelijk lager tarief dan de nederlandse providers.

Gilby
User
spacer line

On 13-08-2006 17:03 Yogya-Bali wrote:
Veel beter een mobieltje in NL te kopen: goedkoper en waarschijnlijk beter (teveel gesjoemel en bedriegerij hier). Wel kan je als je vaak SMS-t beter hier een nummer kopen. Dit kan je in NL ook gebruiken tegen een aanmerkelijk lager tarief dan de nederlandse providers.

Wat bedoel je precies? Stel ik dat in Ind. een nummer koop en gebruik deze in NL, ik moet mijn saldo toch ook zo nu en dan opladen? En heb dan toch een NL provider nodig?

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Als ik in Bali ben koop ik weleens telefoons bij de nokia store in Denpasar. Gewoon goede telefoons. Of bij Rimo, in Denpasar, daar kan je ook gewoon goede telefoons kopen.

Tevens is het vrij goedkoop om je toestel te laten maken. Rimo denpasar dus....vlakbij Jalan Nipponogoro, een straatje rechts van de Ramayana Mall...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

robbert
User
spacer line

Hoi Maurits,
Ik denk dat je in de war bent ! Rimo ligt schuin t.o. Ramayana. Evt. even kijken via www.bali3dcom/highres/shopping-mall-bali.php.
Als je dan in het panorama draait is Rimo het pand met de vele ramen !
Sowieso is bali3dcom een aanrader voor diegene die van panoramafoto's
houdt !
Rob

Jantje
User
spacer line

Hoi Maurits,
Ik denk dat je in de war bent !

Dat denk ik ook.

Als ik in Bali ben koop ik weleens telefoons bij de nokia store in Denpasar.

Koop ik telefoons, koop ik telefoons?
Gewoon een mobieltje in Nederland kopen. Niks hier laten repareren en niks goedkoop. Je wordt hier belazerd waar je bij staat! Emoticon: Angry

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

bedankt robbert, inderdaad in de war, jij hebt gelijk.... misschien teveel lopen slapen in de taxi.

jij word misschien belazerd, mij is dat echter nog nooit overkomen in heel Azie niet. Communicatieve vaardigheden, de kennis van de Indonesische taal, en wat bluf hier en daar, zorgen ervoor dat ik niet aangezien word voor een domme lul. Tevens vind ik dat je soms een risicootje moet nemen. Zonder risico mis jij misschien wel een hele andere, leuke ervaring. En dat gaat niet over mobieltjes, maar dit is in het algemeen. Reizen is risico nemen....

Heus jantje, het is goedkoop om je telefoon te repareren, ieder jaar ben ik wel een paar keer in Bali en neem ik telefoons van vrienden uit NL mee om ze te laten repareren. Ik zou zeggen, haal dat rode koppie weg, en probeer het eens.... Neem het risico eens.... Emoticon: Wink

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Jantje
User
spacer line

Maurits,

Ik moet toegeven: Goedkoop is het en de garantie en de kwaliteit zijn navenant.
Trouwens, wees geen domme lul en kijk jij maar uit met je risicootjes nemen. Je weet namelijk nooit wat er achter je rug ge-beurt. Emoticon: Yeah right!

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Bij een echt officiele nokia store (dus niet zo eentje met alleen een Nokia uithangbord) is het zeker het proberen waard. In JKT heb ik hier ook goede ervaringen mee nadat mijn meisje zich eerst heeft laten neppen door een beeldscherm te vervangen bij 1 van die vele telefoontoko's in het ICT. Daar gebruiken ze nepartikelen met een levensduur van letterlijk nog geen dag en uiteraard geen garantie. Hetzelfde geldt voor batterijen e.d... alleen origineel nemen... die neppers gaan echt niet lang mee.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Thanx Jantje,

Ik zal uitkijken met mijn risicootjes....

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

In Bandung heb je een Elektronica Plaza, waar je van alles kan kopen op dat gebied.
Ik zocht naar een Nokia GSM met windows en mp3 speler er op.
Ik kon kiezen daar een sekend of een nieuwe het verschil was maar 1 Juta.
Maar wat bleek als je om een nieuwe vroeg hadden ze die niet het waren allemaal tweedehands spullen.
Niet te vertrouwen daar maar iets te kopen ze belazeren je waar je zelf bij staat.
Want die Nokia’s schijnen niet goed te zijn het is daarom dat ze zo veel tweede keus van die Nokia’s verkopen.
Ik heb er maar van afgezien goedkoop is het daar ook niet, en garantie tot de deur Emoticon: Cry Emoticon: Angry Emoticon: Nooo

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Als al eerder vermeld, geen nederlands woordenboek in je foontje, en als je een smser bent is dat errug lastig

greetz

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Ja dat klopt wel.... Geen nederlands woordenboek! Had laatst een MotoRzr gekocht in Hong Kong, maar het sms'en blijft onhandig. Verder goede kwaliteit.

Jantje
User
spacer line

“I’ve got a thousand telephones that don’t ring. Do you know where I can get rid of those things”? Louis the King said: let met think for a minute son…Yes, I think it can be easily done. Put them all on highway sixty one.” Emoticon: Wink

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,377,000 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com