indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wie heeft er ervaring met houten meubelen uit Indonesie,bent u tevreden over de kwaliteit en afwerking of bestemd voor de kachel binnenkort !!!!

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Beste Tukad Ganga,

Informeer bij Indo-Suka.Zijn naam is Sjaak Franke en importeert ze uit IndonesiŽ.Zo heb jij een goed en eerlijk antwoord.Staat op mijn link.

Umberto

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 09-08-2006 17:41 tukad ganga wrote:
Wie heeft er ervaring met houten meubelen uit Indonesie,bent u tevreden over de kwaliteit en afwerking of bestemd voor de kachel binnenkort !!!!

Ik heb jaren geleden een volledige inrichting gehad van bamboe, heel mooi en ook wel uniek, maten zelf aangegeven en over laten komen.
Helaas het zitcomfort, was buitengewoon slecht, en het was ook niet sterk.
Dit was natuurlijk bamboe en geen hout.
In IndonesiŽ heb ik allemaal houten meubelen, goed letten bij aankoop op afwerking is wel geboden, kwalitatief zijn er perfecte meubelen te koop.
Sterk, mooi en duurzaam

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

Je kan het laten overkomen per zeecontainer maar zorg ervoor dat het goed droog is voordat het de container ingaat anders komt het helemaal verrot aan hier.

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Beste Tukad,

er is nogal wat verschil in kwaliteit en prijs. Ik heb nogal wat ervaringen met teakhouten meubels uit IndonesiŽ, variŽrend van brandhout voor de winter tot prima kwaliteit.
Voor particulieren is het lastig om zelf daar een betrouwbare producent te vinden, de goede meubelen te selecteren en het dan ook nog te laten verschepen, zodat hetgeen je dacht gekocht te hebben ook daadwerkelijk bij jout thuis komt. Meestal draait het uit op drama en leuke verhalen voor de kleinkinderen.
Wil je adressen van betrouwbare leveranciers hier, die zaken doen met de goede producenten, dan kan ik je wel wat namen doormailen.
Het zijn dan meubels van oud hout (beter bestand tegen krimpen en scheuren), ingekocht bij producenten waar zij (en ik in het verleden) al lang zaken mee doen.

Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Wij vervaardigen zelf meubels van zowel teak als mahonie en daardoor ken ik de markt goed in midden Javan. en ik moet zeggen zolang je het zelf besteld en bij inpakken of tijdens de produktie er zelf bij blijft is er niets aan de hand. Maar betaal nooit vooraf. Dan heb je kans dat je aan het einde van je vakantie nog steeds geen meubelstukje in handen heb.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

Een ieder alvast bedankt,nu zal ik mijn ervaring uiteenzetten wat er zoal de afgelopen twee jaar gebeurt is.
Ik had al een tijdje pitriet stoelen uit china redelijk goed ,maar geen bamboe.
Dus was ik wel aan nieuwe stoelen toe hier en daar wat offertes aangevraagd op Bali,en de prijzen waren redelijk in vergelijking met Nederland inclusief verschepping.
Wij hadden gezamelijk 200 rotan stoelen nodig,die we ook daadwerkelijk hebben laten maken,container goede prijs inclusief verpakken prima,ook nog een behandeling laten ondergaan tegen houtluis etc etc.
De rotan stoelen zijn precies op maat gemaakt bij een klein zaakje op de jalan bypass op Bali de naam is mijn helaas ontschoten.
Op weg naar DenPasar kwam ik langs LETROS die naam vergeet je nooit meer en ging voor de nieuwgierigheid naar binnen,waar mijn oog op een paar teakhouten klapstoelen en tafels vielen.Omdat de container nog niet geheel vol was besloot ik nog wat extra spullen in te kopen voor de handel hier in Nederland.Stoelen en tafels zagen er mooi uit en aantrekkelijk in prijs in vergelijking met andere meubelzaken.Dus heb ik nogmaals 76 stoelen en wat tafels besteld,hadden niet op voorraad,maar zou in java binnen een afgesproken termijn geleverd worden.Goed en al werden alle spullen de cointainer in geladen en 5 weken later in Nederland bezorgd.
Ik moet zeggen de rotan stoelen zijn werkelijk prima.,maaarrr de zg teakhouten spullen zijn een regelrechte ramp geworden.
Bij het eerste restaurant waar wij de spullen aan verkocht hadden zakte op de zelfde avond al twee mensen erdoor heen,ik voor LUL dus met mijn mooie praatjes ,ook het tweede restaurant heeft het niet overleefd,tijdens de mooie zomerse dagen van de afgelopen weken werd ik door de eigenaar gebeld,of ik de rest maar wilde ophalen en het geld terug wilde geven voor dit zooitje brandhout.Zo trots als ik was om Indonesische producten te promoten ,zo koud heb ik het nu van die koude douche !!!!!!!!! LETROS VERGEET HET MAAR NOOIT WEER

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Ik ben opzoek naar het adres van een meubelmaker/verkoper uit Malang. Vorig jaar December stonden zij met hun teak meubelen de boel aan te prijzen in de (ik meen) Saphir Mall in Yogja. Het spul zag er zeer degelijk en van goede kwaliteit uit wat ik zelfs in Jakarta niet meer terug kon vinden. Visitekaartje heb ik toen gekregen maar met hetzelfde gemak weer kwijtgeraakt... iemand die een hint kan geven Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Een goed en betroubaar adres in Bali is mijn ex-partner:
PT Bintang Merapi
Jl Bypass Ngurah Raii 852 No 852
Tussen Kuta en afslag Benoa
Tel. 0361-728 662
vragen naar Bp. Jaya Laksana (eigenaar) of Ibu Dayu (bedrijfsleidster)
Hebben ongeveer maandelijks container naar Nederland, dus geen problemen met cargo.

Salam dari Flip

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 10-08-2006 18:21 tukad ganga wrote:

Ik moet zeggen de rotan stoelen zijn werkelijk prima.,maaarrr de zg teakhouten spullen zijn een regelrechte ramp geworden.

Klopt. De Teak tuinmeubel markt moet je mee oppassen. Zeer veel mensen branden hun vingers in die markt.

Wat denk je van plastik Rotan meubels met aluminium frame (niet te zien).
Mocht je nog aan een nieuwe container met meubels uit in Indonesie zitten te denken. Neem eens contact met mij op. Ik heb daar mijn eigen fabriek en woon er ook.

Misschien kun je ook nog een mooie Becak in Nederland slijten. Ergens op dit forum is er een plaatje van. De eigenaar is Jantje van dit forum. De Becak staat in Jepara.

Groetjes,

Albert
inecRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.muurkrant.nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hahaha Albert,

Ja die becak, is nog steeds een hot item.
Ik hou beslist jou in mijn gedachte, ik ben ooit is afschuwelijk de boot in gegaan namelijk.
Er zijn hier toch opmerkelijk veel mensen die belangstelling hebben voor Indonesische meubelen, die komen vervolgens hier terecht in handen van geldhaaien en krijgen nog slechte kwaliteit ook.

Gruces Malam

spacer line  

Flip Albert en alle anderen zal het zeker in gedachten houden bij de eerst volgende zending,want dan kan ik diegene persoonlijk verantwoordelijk stellen
wat nu niet meer gaat als ik naar de persoon vraag zit die op java of houd zich schuil om een dreun op zijn hersens te voorkomen,maar hij is nog niet van mij af..........bedankt voor jullie reacties

balangan
User
spacer line

Meubelhandel is serieuze business. Zo moet je ondermeer verstand hebben van de verschillende houtsoorten die er zijn en deze ook kunnen herkennen/onderscheiden. Heb je hier geen verstand van dan moet je zeker geen zaken doen in IndonesiŽ.
Mag lijen dat er nog veel meer van die hobby handelaartjes op hun bek gaan.
Ze verzieken alleen maar de Nederlandse markt hier voor de reguliere handel. Ze hebben vaak geen idee van prijzen en als ze een paar euro verdienen wanen ze zich al succesvol zakenman.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 13-08-2006 01:31 balangan wrote:
Meubelhandel is serieuze business. Zo moet je ondermeer verstand hebben van de verschillende houtsoorten die er zijn en deze ook kunnen herkennen/onderscheiden.

Ondermeer ja.
Tevens;
Vochtigheidsgraad van het hout. Hoe is het gedroogd. Is het hout gekookt of alleen in de oven. In de oven welnee gewoon boven een kampvuurtje in de buitenlucht gedroogd? Hetgeen dus eerder een kwaliteit is voor Australie of de rommelmarkt dan een goede zaak of een klant welke eisen stelt aan zijn produkt.
Wormen (niet in Teak hout)..
Constructie techniek
Kies niet te dun hout want dat zal zeker krom trekken. (de fabriek probeert zo geld te besparen. Maar de klant zit met de gebakken peren.
Hoe zit het met het lak werk? Te dun dan bij aankomst in NL is er weinig over. Hoeveel lagen, wat gebeurt er tussen iedere laag. Alleen drogen of opnieuw opschuren van het meubelstuk.

Zoals reeds werd gezegd, de meubelbuisiness is een serieuze buisiness. Ook heeft de gemiddelde Indonesier geen kaas gegeten van de kwaliteit welke men in het westen wilt. Gewoon omdat zij dat soort meubels nooit in huis hebben gehad of ooit gezien hebben. Je kunt het ze dan ook niet echt kwallijk nemen wanneer iets niet goed is. Want er zijn ook eerlijke Indonesische fabrieken. Doch via internet kom je daar nooit achter.

En het is mogelijk om een setje meubels te versturen doch extra duur, omdat het in een contaier gaat met allemaal andere spullen (niet mijn container). En daardoor is de kans op beschadigen groot. Dus wordt er een houten kist omheen getimmerd en tevens zijn de zee transportkosten voor kleine leveringen hoger. En bij aankomst in Nederland moet je nog eens kosten in de haven betalen en 19% belasting. Tevens tranport kosten naar je huis. Tenzij je een busje huurt.
Of je zoekt een aantal personen welke ook het e.e.a. willen bestellen en zo probeer je en container te vullen. hetgeen geoedkoper is. Maar dan heb je weer het volgende probleem, op wiens naam komt de container te staan?
Maar al met al kun je nog altijd goedkoper uit zijn dan kopen in de winkel.
Je moet bedenken dan wanneer een bureau in de winkel aan komt en deze b.v. 300Ä kost. Hij verkocht gaat worden voor zo'n 900 - 1200Ä. Een winkel heeft nu eenmaal veel vaste lasten. Dus tel uit je winst.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 13-08-2006 04:43 Albert wrote:

...

Ondermeer ja.
Ook heeft de gemiddelde Indonesier geen kaas gegeten van de kwaliteit welke men in het westen wilt. Gewoon omdat zij dat soort meubels nooit in huis hebben gehad of ooit gezien hebben.

Je moet bedenken dan wanneer een bureau in de winkel aan komt en deze b.v. 300Ä kost. Hij verkocht gaat worden voor zon 900 - 1200Ä. Een winkel heeft nu eenmaal veel vaste lasten. Dus tel uit je winst.

Klopt , zelfs meer dan gemiddelde.
We hebbenhier natuurlijk over echte teak , (cq jati meubelen froeher ken ik alleen maar kaju djati .)

Klopt . had in de guldentijd(vorige eeuw) een complete tuinmeubels in de Jakarta Fair gezien voor ongeveer 500 florijnen.
Een echte , je kan gerust er op dansen. In Amstelerdam kost zo'n kreng bijna 3000 florijn.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 13-08-2006 08:33 sidia wrote:

...

Klopt , zelfs meer dan gemiddelde.
We hebbenhier natuurlijk over echte teak , (cq jati meubelen froeher ken ik alleen maar kaju djati .)

Nee hoor gewoon over een goede kwaliteit Mahonie bureau W180 xH78 x D90.

On 13-08-2006 08:33 sidia wrote:

...

Klopt . had in de guldentijd(vorige eeuw) een complete tuinmeubels in de Jakarta Fair gezien voor ongeveer 500 florijnen.
Een echte , je kan gerust er op dansen. In Amstelerdam kost zon kreng bijna 3000 florijn.

Diegene welke nu nog steeds tuinmeubels in de lente kopen zijn niet goed wijs of hebben centen zat. Koop ze aan het einde v/d zomer want dan zijn de prijzen 50% lager.

En wat Bali betreft, zij hebben of een fabriek op Java of kopen het op Java. Op Bali zijn geen meubelfabrieken. Alleen houtsnijwerk. Dus bespaar Rps en koop op Java.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 13-08-2006 11:30 Albert wrote:
En wat Bali betreft, zij hebben of een fabriek op Java of kopen het op Java. Op Bali zijn geen meubelfabrieken. Alleen houtsnijwerk. Dus bespaar Rps en koop op Java.

100% gelijk, maar - ongelooflijk - het gros van de inkopers gaat nog steeds naar Bali en denken dat het daar vandaan komt. Zelfs handicrafts worden voor meer dan 40% uit Bantul gehaald, 20% uit Tasikmalaya en nog een groot deel uit andere plaatsen op Java en uit Lombok.
Maar de gemiddelde inkoper denkt nog steeds dat alles van Bali komt. En er is niet eens een containerhaven (alleen af en toe wat 20-feeters uit Benoa).
Zeker, als je een goede handelaar bent, bestel en koop je op Java, op de plek waar de meubels worden geproduceerd.

Voor bamboe ligt dat iets anders omdat in plaatsen rond Gianyar en Sukawati ook bamboemeubelproduktie voorkomt. Maar kwaliteit laat te wensen en hoeveelheden bestellen is altijd een crime (spreek uit eigen ervaring). Een groot deel van de bamboemeubels worden in en rond Jakarta geproduceerd. Goede kwaliteit komt daar vandaan. Kijk maar eens op www.bamboebed.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

De reden waarom men het op Bali koopt , de meubels, en niet op Java. Ligt naar mijn mening ook aan de veiligheid. Wanneer het rumoerig is op Java, en dat is het vaak. Dan blijven veel kopers weg, omdat ze bang zijn. Vooral Amerikanen zijn snel bang. Het schijnt ook dat er zo goed als geen buitenlanders meer komen op de meubelbeurs in Jakarta. Dit t.o.v. een paar jaar geleden.

Daarom gaat men waarschijnlijk liever naar Bali dan Java (Correct me if I am wrong)..

Alhoewel hoe rumoerig het ook is op Java (Anti-Westers). De buitenlander is veilig in Jepara omdat men weet dat de buitenlander hun brood (lees Nasi) is. Er wonen ook veel buitenlanders in Jepara wonen, zoals moi, doch met een hoge muur om het huis heen voor de veiligheid. Waarschijnlijk wordt voor 75% de meubels door buitenaldners in Jepara geproduceerd. Er zitten hier een paar grote jongen welke bijna 'iedere dag' een container verschepen.

Wonen zoals Jeroen in Jogya is hier (Jepara) niet mogelijk..

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 13-08-2006 12:16 Yogya-Bali wrote:

...

20% uit Tasikmalaya en nog een groot deel uit andere plaatsen op Java en uit Lombok.

20% uit Tasikmalaya .
Dat is al tientallen jaren zo.
De kerajinan van Tasikmalaya is al lang wereld bekend , > 80 jaar geleden zijn ze al bezig met promosi in Europa. Wereldtentoonstelling.
Toen heb je nog niet zoveel kerajinan op Bali.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Op de Pameran in Jakarta is ook bijzonder weinig nieuws te zien. Nieuwe ontwikkelingen komen ook niet vanuit Indonesia zelf, ontwerpen worden vanuit EU of US aangeleverd, en dan maar hopen dat er minstens een jaar overheengaat voordat de modellen worden gejat.

Overigens is het ook van den zotte dat EU-ondernemers met EU-subsidie (PSOM: Programma samenwerking opkomende markten) met miljoenen subsidie een bedrijf in ZO-AziŽ kunnen opzetten. Dat geeft ze gigantische voorpsrong op de lokale ondernemers. Maar ja, je zou gek zijn als je daar geen gebruik van zou maken.

Salam dari Flip

spacer line  

Albert je hebt gelijk einde van de zomer 50- 70 % korting maar ja ik wil wel graag in de zomer in mijn stoeltjes zitten buiten,maar kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die lekker na de zomer in de regen paraplu op lekker van hun voordelige meubeltjes genieten.,en het gaat nou niet of je centen zat hebt
Ach als je tegenwoordig een plasma of een pc koopt dan is hij al na drie maanden achterhaald,en loop je te piekeren ,had ik maar later ......
Natuurlijk weten velen dat er geen meubelfabrieken op Bali zijn ,en veelal de afwerking daar plaats vindt ,dan nog mag je verwachten ,dat een vrij grote zaak als Letros netjes zorg draagt of voorlicht of die stoelen en tafels daadwerkelijk geschikt zijn voor EU weersomstandigheden.
Maar Flip hoe zit het met VINOTTI heb daar wat dingen gezien die er toch gelikt uit zien,en made in Indonesie of...........

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 14-08-2006 16:48 tukad ganga wrote:
Albert je hebt gelijk einde van de zomer 50- 70 % korting maar ja ik wil wel graag in de zomer in mijn stoeltjes zitten buiten,

Iedereen is natuurlijk vrij om te kopen wat en wanneer hij het wilt. Maar de Nederlander spaart graag geld uit. Dus een beetje plannen van te voren voor de volgende Zomer/Lente. Niet dat je een zomer moet overslaan, maar eerder over nadenken.

Baboy
User
User icon of Baboy
spacer line

Hallo tukad ganga

U kunt voor meer informatie de site van Indo Suka ook bekijken op http://www.indo-suka.com of een bezoek brengen aan dat adres, hij is alleen zaterdags geopend.

Beste ermee Ruud

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

On 20-08-2006 22:44 Baboy wrote:
Hallo tukad ganga

U kunt voor meer informatie de site van Indo Suka ook bekijken op http://www.indo-suka.com of een bezoek brengen aan dat adres, hij is alleen zaterdags geopend.

Beste ermee Ruud

Hebben wij al aangeraden. Emoticon: Red face
Edoch heel goed en betrouwbaar adres.!! Emoticon: Yes!

Umberto.

spacer line  

Umi en Ba bedankt voor jullie tips,misschien volgend jaar zomer eens een kijkje nemen daar.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,676 posts - 13,689 topics - 24,518 members - last post @ 21-09-2019 01:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,457,642 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com