indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

snoozzy
User
spacer line

hallo allemaal, ik ben hier nieuw en hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende. Ik ga over 18 dagen naar Java-Bali toe met een groepsreis. Nu heb ik vernomen dat je met tmobile (abbonnement) 4 euro p/m betaald wanneer je naar NL belt. Dit is erg prijzig en nu lees ik wel over kaarten die je daar kan kopen maar molt dat niet je toestel en is het engelstalig? Behoudt je gewoon ook je eigen telefoonnummer of dat niet? En wat kost het precies zo'n kaartje?

Tevens zou ik willen vragen, ik neem 500 euro contact geld mee kan je die daar makkelijk omwisselen en is dat goedkoper dan in NL?

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Snoozzy:
1.
Koop zodra je in Indonesia aankomt gewoon een indonesisch prepaid nummer met voldoende saldo erop. Kun je gewoon bellen van Indonesie naar Nederland. Kost ook wel wat, maar is wel gemakkelijk.

2.
Geen contant geld meenemen; meteen op het vliegveld in Jakarta geld pinnen uit automaat. Is altijd goedkoper dan contante euro´s gaan wisselen bij een bank of een louche straat dealer.

Succes!

Begin de details te vergeten

RienRaket
User
User icon of RienRaket
spacer line

met een indonesische simkaart (SimPati) kost bellen naar NL het ± 1 euro per minuut (en smsen een cent of 10-20), opwaardeerkaartjes zijn overal te koop en de simkaart zelf (nee daar gaat ie niet van kapot) kost meestal ongeveer 2 euro. Je krijg dan je eigen indonesische nummer.

Ik zou zeggen koop in een teleffonwinkel een simkaart met een opwaardeerkaartje van 100.000 rupiah laat de verkoopster het installeren en opwaarderen en je kan vooruit.

500 euro is in Indonesie een jaarloon, geen idee wat je daar allemaal mee wil kopen...pinnen is idd de beste optie, op veel plaatsen mogelijk ook met gewone pinpassen van de rabobank en postbank.

Rest mij u een fijne reis te wensen..(en een groepsreis lijkt me idd de beste keuze)

RR

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 09-08-2006 18:45 RienRaket wrote:

500 euro is in Indonesie een jaarloon, geen idee wat je daar allemaal mee wil kopen...pinnen is idd de beste optie, op veel plaatsen mogelijk ook met gewone pinpassen van de rabobank en postbank.

Meneer RienRaket.

Wilt u beweren dat het jaarsalaris in Indonesië 500 Euro is?
Of bedoelde u 5000 Euro.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Hallo Snoozy,

Inderdaad werkt een simkaart van simpati goed in Indo, doe het zelf ook altijd.
Koop wel een kaart waarmee je internationaal kunt bellen, er zijn nl. ook regiokaarten.
Laat de verkoper de kaart even installeren in een SIMLOCKVRIJ toestel, zet er 100.000rp. op, sms je nieuwe nr. door naar Ned. en laat je dan bellen van uit Nederland i.p.v. dat je zelf belt. Als je gebeld wordt dan gaat er niets van je indonesisch beltegoed af.

in DEC. 05 kostte een SMS naar Ned. 650 rp. = nog geen 6 eurocent.
Zend je een lange SMS dan kost het 2 of 3x 650 rp.

laat de verkoper je even vertellen welk nr. je moet bellen voor het checken van je beltegoed het is iets met een hekje cijfertjes sterretje en je krijgt direct te zien hoeveel je beltegoed is,.

Ben je met meerdere mensen uit ned. in indo dan kan je ook onderling goedkoop bellen of naar familie als je die daar hebt.
sms versturen in indo kost dacht ik 300 rp. per sms

Alles is in het engels te installeren.

Wil je persee geld meenemen ga dan wisselen bij een erkende moneychanger en let op dat er bij de koers staat NO COMMISSION.
anders willen ze nog wel eens een beetje teveel provisie rekenen.
Op Java zie je er niet zoveel. PT. Supit is goed en op Bali zijn er om de paar 100 meter wisselkantoren. In Kuta bij het warenhuis Mata Hari heb ik nooit problemen gehad. Wel natellen hoor!!!!!!!!!

Fijne vakantie
Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Yoke heeft helemaal gelijk. Nog wat aanvullingen:
Simpati rules: je kunt er volgens mij alle providers in Nederland mee benaderen. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Voor simpati kun je met *555# het saldo opvragen. Zodra de verkoper je kaart heeft opgewardeerd, zal hij/zij dit ook intikken en je het saldo laten zien. zoniet, ff zelf meteen doen ter controle.
In Bandung had ik trouwens te maken met high tech opwaarderen: dit ging niet via de bekende kraskaart en intikken van de code in je mobiel, maar via een computer. even later kreeg ik een sms je dat het actuele saldo aangaf. very cool.

Nog even over de salarissen:
vergeet niet dat je ongeveer moet rekenen: 1 euro is 11000 rp. dit betekent dat 500 euro ongeveer 5.5 juta is.
Op maandbasis, in jakarta:
Een kindermeisje kost ongeveer 350.000 rp, een employee (kamermeisje/-jongen) van een redelijk hotel verdient ongeveer 900.000 rp (beneden de belastinggrens dus). Een student met afstudeerrichting IT op een universiteit zit op ongeveer 2.100.000 rp bij in dienst treding bij een bedrijf.
Een werkeloos iemand ontvangt 0 rp.
Nog een opmerking over salarissen: een rapport van de wereldbank geeft aan dat de indonesische migranten (dus indonesiers die werken in bijvoorbeeld Koeweit of Malesie) tot de MEEST uitgebuite werknemers behoren. Dit heeft onder andere te maken met het feit dat de Indonesische overheid, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de filipijnse overheid, heeft verzuimt om minimum lonen af te spreken op bilateraal niveau.
Een filipijn heeft dus in Maleisie een minimum maandloon, een Indonesier niet.
Daarnaast wordt een redelijk deel van de migranten bij terugkomst in Indonesie op Sukarno Hatto nog door de eigen bevolking geript ook.
Groet,

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

JohanH

Vergeet het bemiddelingsbureau niet, voor ze weg zijn,hebben ze al een sloot geld moeten betalen, kunnen ze dat niet dan werken ze het eerste half jaar voor niets.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Malam, klopt. Een groot deel van de banen wordt gekocht, zodat je de eerste maanden voor niets loopt te werken. Het houdt wel de import van Mercedez en BMW op peil Emoticon: Wink

Pardi
User
spacer line

Hi JohanN

Jij schrijft dat een kindermeisje 350.000 rp kost. ik ga er vanuit dat je per maand bedoeld. Iemand met dit salaris is dan wel een wat meer ervaren werkneemster, anders verdiend ze de eerste maanden 200.000 rp, dat is dan wel voor beide met kost en inwoning. (ik heb het over Jakarta)

Als een afgestudeerde een salaris van 2.100.000 pm heeft, is dat niet iemand die pas afgestudeerd is, dat is iemand met een behoorlijke staat van dienst.

In mijn familie kreeg een pas afgestudeerde Econoom niet meer dan 300.000 rp per maand betaald in dienst van de Bupati. We zijn nu 18 maanden verder en hij heeft nog steeds het zelfde salaris. En geen vast dienstverband.

En voor de duidelijkheid............... prakties elke baan moet gekocht worden.
Op sumatra betaald men voor een baan op kantoor ongeveer 30.000.000 Rp. Daarvoor is wel een senior high school opleiding nodig en een PEMDA test afgelegd. Deze baan kan ook 45 miljoen rp kosten aan smeergeld. Het salaris is vaak niet meer dan 500 tot 750.000 p.m.

Een baan op Universiteits niveau kost 45 tot 70 miljoen of meer. Het start salaris op dat niveau wat men dan verdient verschild van 1.2 tot 1.5 miljoen.

Op Java liggen al deze bedragen op een hoger niveau. Ik heb vernomen dat men soms 250 miljoen of meer betaald voor een baan op regeringsniveau. In hoevere dat waar is weet ik niet.

Groet Pardi

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Pardi, je kunt gelijk hebben. De bedragen zullen per geval schelen, al vind ik 300.000 rp wel erg laag voor een afgestudeerd iemand, ook al is het in Indonesie.
Groet

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pardi en JohanN

Ik krijg gewoon pijn in mijn buik als ik dat alles lees, in Sukabumi valt de prijs voor het inkopen in een baan nog wel mee. maar toch.
Ervan uitgaande dat wil man, vrouw en twee schoolgaande kinderen een acceptabel leven hebben, is 2 jt op zijn minst vereist per maand.
Brrrrrr en wij maar mopperen in Nederland.

snoozzy
User
spacer line

hallo allemaal,

heel erg bedankt voor al die reacties, hier kan ik wat mee. Nu rest me nog 1 vraag. Ik las dat je beter de mensen in NL kan laten bellen anders gaat je beltegoed op. Is het voor de mensen die uit NL bellen dan niet te duur? En krijgen hun niet al die kosten dan? Ik wil niet de mensen thuis op de kosten jagen namelijk.

ik heb in ieder geval erg veel zin in de reis, het is al over 17 dagen! Ik heb gehoord dat je vrij goedkoop kan winkelen ook dus ben benieuwd

groetjes

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

www.06internationaal.nl
Kijk op deze site, goedkopper kan je van mobil naar mobil niet bellen.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-08-2006 14:23 snoozzy wrote:
hallo allemaal,

heel erg bedankt voor al die reacties, hier kan ik wat mee. Nu rest me nog 1 vraag. Ik las dat je beter de mensen in NL kan laten bellen anders gaat je beltegoed op. Is het voor de mensen die uit NL bellen dan niet te duur? En krijgen hun niet al die kosten dan? Ik wil niet de mensen thuis op de kosten jagen namelijk.

ik heb in ieder geval erg veel zin in de reis, het is al over 17 dagen! Ik heb gehoord dat je vrij goedkoop kan winkelen ook dus ben benieuwd

groetjes

Malam gaf al de site 06internationaal.nl aan.
Lukt het niet om via dat nr. te bellen dan ff googelen en dan zijn er ook nog wel andere sites waarop staat dat je goedkoop naar het buitenland kunt bellen.
Je kunt hier op het forum ook even de searchfunctie gebruiken er is wel vaker antwoord gegeven op deze vraag.

Fijne vakantie toegewenst. O ja natuurlijk wel je indonesische sim op tijd opwaarderen.
Groeten Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,410,888 topic views - 233,363 posts - 13,684 topics - 23,798 members - last post @ 22-08-2019 13:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,269,946 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com