indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

edvdburg
User
spacer line

Over een kleine 2 weken gaan we een rondreis maken door java en bali. We willen de reis eindigen op een mooie strandlocatie op bali waar je ook goed kan duiken. We zijn namelijk met z'n 4en en niet iedereen duikt.
We zijn dus op zoek naar een locatie met een mooi wit strand, om lekker op een strandstoel te bakken in de zon, en je moet er goed kunnen duiken.

Zelf kwam ik op Sanur of Nusa Lembongan, maar van beide locatie hoor je tegenstrijdige berichten. Kuta willen we liever niet i.v.m. het massa tourisme.

Mijn vraag dus welk dorpje of stad heeft de perfecte combi tussen strand, duiken en rust! En als jullie tips hebben weten jullie ook nog leuke middeklasse hotels?

Alvast bedankt
Ed

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Beste Ed,

Ik zou dan kiezen voor Gili Trawangan, een klein eilandje bij Lombok. Voor een paar tientjes vlieg je van Bali naar Lombok en neem je taxi of minibus en bootje naar dit Bounty eiland. Talloze duik- en snorkelfaciliteiten en heerlijk relaxed. Witte stranden alom en volop keuze aan geodkope en dure hotels.

Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

Dag Ed,

Ga eens kijken in Padangbai. Je hebt daar 3 stranden, 1 groot strand in de baai en 1 om te snorkelen en 1 superstrand met spierwit zand en palmboompjes, dranktentjes etc.
Padangbai is een rustig vissersdorpje dat nog toeristisch in opkomst is. Het ligt ongeveer een uurtje van Denpasar in oost bali.
In Padangbai heb je een duikcentrum zitten die heet GekoDive. www.gekodive.com Deze duikschool wordt gerunned door een Nederlandse jongen en is zeer goed. Vanuit Padangbai worden er zeer veel trips naar de beste duiklocaties in Bali georganiseerd.

Neem eens een kijkje op de volgende sites:
www.omangcafe.com
www.agungbali.com

De bovenste site is van mij en is voor het restaurant van mijn zus dat in Padangbai zit. Hier staan heel veel foto's op van Padangbai.
De 2e site is over Padangbai en Candi dasa. Hier kan je ook veel info vinden.

Veel plezier,

Robert.

spacer line  

Helemaal eens met flip en robert,kijk maar elders op het forum over deze plaatsen die in het verleden opgevraagd zijn.
Trawanang eiland is iets beter dan op Bali,als je tijd hebt probeer ook gili meno aan de overkant daar heb je vaak het eiland alleen voor je zelf,en goedkoper !!!!
Als je er toch bent vraag naar Pak Gil operhoofd van het eiland die je op zijn paardewagen overal naar toebrengt waar een gewone tourist niet aan toekomt.Alleen in de avond is er geen kip te beleven en dus Trawa beter af.
De keus is aan jullie ???

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Duik: menjangan island - north bali

Strand: dreamland beach, geger beach, padang-padang, double-six beach, padang bai

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

spacer line  

Maurits ....Menjangan valt nog te duiken,maar die andere beaches duik je toch meer voor de zeemeerminnen dacht ik zo Emoticon: Yawn

edvdburg
User
spacer line

De gili eilanden doen we niet i.v.m. tijdsgebrek het kost je heen en terug toch 2 dagen! Erg jammer maar ja je kan niet alles doen! Misschien de volgende keer!

Blijft dus voorlopig over Padangbai. Weten jullie nog leuke hotels daar? Het liefst aan het (witte) strand!

spacer line  

Als dan toch alen op bali zit Tulaben en Amed zijn de betere spots,hoop dat maurits nog reageert hij is de hotelman bij uitstek hij bezit namelijk 40 % van alle hotels op Bali wacht maar af !!!! op de tips

edvdburg
User
spacer line

Hebben tulaben en amed mooie stranden? Ik kwam deze voor het duiken ook al tegen, maar kan verder weinig vinden.

spacer line  

Mooie stranden,in vergelijking met de gili eilanden nee,maar ik weet niet wat je eisen zijn voor mooi,in ieder geval geen spierwitte stranden van 30 meter breed en omgeven door Palmbomen en hangmatten

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

Een goed hotel in Padangbai is Puri Rai.
Dat ligt ongeveer 25 meter van het strand. Als je op het kaartje kijkt op de location pagina van mijn site dan zie je Puri Rai daar ook op staan. Er staan ook foto's van Puri Rai op de site.

Op Amed en Tulamben kan je goed duiken ja maar heb je alleen rotsstranden. Vanuit Padangbai kan je heel goed alle kanten op incl. Tulamben, Amed, Blue lagoon, Nusa penida etc.

Neem eens contact op met Steven van Gekodive op gekodiveRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.indosat.net.id

Mocht iemand in Padangbai terechtkomen vergeet dan natuurlijk niet te gaan eten bij mijn zus d'r restaurant Omang Omang Cafe Emoticon: Shiny

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Padangbai is natuurlijk ook OK, maar als je naar Gilli gaat heb je echt geen 2 dagen reizen nodig! Ochtendvlucht heen, 2 uur auto, half uur boot en duiken maar...
Salam dari Flip

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Op deze 'site' kun je óók veel info halen:

www.terangi.or.id

'Ahu kura ahia, mansia nia'

spacer line  

Flip heeft gelijk,even met de fokker 27 -15 minuten sputteren je hart vasthouden en niet vergeten vooral niet uit het raam te kijken bij het landen,of de ferry van 5 uurtjes te nemen,vanaf het vliegveld taxi en bootje overvaren en s"middags al een duik tussen de schildpadden wat wil je nog meer !!!!
Goed adres op gili trawa is het Beach house

edvdburg
User
spacer line

Ik denk toch dat het padangbai wordt. Lekker dicht bij denpasar (terugreis), en toch wat relaxer als het verhaal "fokker, taxi bootje". Hebben er dan al 3 weken tobben opzitten :-)

In ieder geval bedankt voor alle info!

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Jammer je weet niet wat je mist... bij het Aviodrome in Nederland betaald men goud geld ervoor om in zo'n stuk antiek te kunnen vliegen. Trouwens werd op die route vroeger ook de Casa CN235 ingezet... een Indonesisch/Spaans "kwaliteitsproduct"... geen idee of dit nog zo is. Bij mooi weer de meest geweldige uitzichten en Lombok zou mij ook meer trekken dan Bali...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

Veel plezier in Padangbai Ed,

Vergeet niet een hapje te gaan eten bij mijn zus in Omang Omang Cafe he!! Emoticon: Yes!
Waar d'r restaurant precies zit kan je op mijn site zien.
Doe d'r maar de groeten van d'r broertje.

Robert.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Als beste duikplek verkies ik toch omgeving Manado (SIladen/Bunaken) en de eilanden tussen Sulawesi en de Filipijnen. Als je ziet wat daar allemaal onder water zit, vergeleken daarmee is de Rode Zee of het Caribisch gebied een grote sloot brak water.

Alleen moet je vanaf Bali toch echt wel wat langer pruttelen (2u) in zo'n 737-200 koffiemolen met 2 sigaren onder de vleugels...

Gracias. Sama sama

spacer line  

Kiwi out of the question jongen deze mensen hebben al geen tijd voor de gili eilanden ,en dan kom jij met Bunaken,maar moet gezegd worden dat dit het mooiste onderwater wereld is op aarde zelfs volgens jaques Cousteau of hoe die ook heten mag !!!!
Trouwens Rich over de fok 27 inderdaad lekker antiek, maar wil als het kan nog een paar jaartjes mee,ben een tijdje lid geweest of donateur van de dakota ook zön antiek toestel heb er nog een vlucht meegemaakt over de eilanden,en een jaar later hoorde ik dat hij in die zelfde omgeving neergestort was ook met zön promotie vlucht nou dan schrik je wel even maar ja Dakota -Fokker- 27 B 747 het kan overal gebeuren dus berust ik me daar maar mee

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Als je toch gaat duiken in Padang Bai zou je voor me dan naar haaientanden willen uitkijken? Emoticon: Blush Overigens goede reis en een welverdiende vakantie. Emoticon: Cooool
Umberto

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 14-08-2006 17:01 tukad ganga wrote:
Kiwi out of the question jongen deze mensen hebben al geen tijd voor de gili eilanden ,en dan kom jij met Bunaken,maar moet gezegd worden dat dit het mooiste onderwater wereld is op aarde zelfs volgens jaques Cousteau of hoe die ook heten mag !!!!
Trouwens Rich over de fok 27 inderdaad lekker antiek, maar wil als het kan nog een paar jaartjes mee,ben een tijdje lid geweest of donateur van de dakota ook zön antiek toestel heb er nog een vlucht meegemaakt over de eilanden,en een jaar later hoorde ik dat hij in die zelfde omgeving neergestort was ook met zön promotie vlucht nou dan schrik je wel even maar ja Dakota -Fokker- 27 B 747 het kan overal gebeuren dus berust ik me daar maar mee

Jacques Cousteau, de godfather van de Oceanografie heeft dit inderdaad eens een keer gezegd over de Tukang Besi Islands.
Ik snap het toch niet: de beste duikplek ter wereld hebben terwijl de touristen massaal naar die smerige Caribbean gaan of terroristisch Israel/Egypte om daar in een eigenlijk inferieur gebied te gaan duiken. Wat is er mis met de marketing van Indonesie dat duikers vaak niet weten dat hier het mooiste duikgebied ter wereld ligt??
Ik zeg het nog eens:
INDONESIE HEEFT HET MOOISTE DUIKGEBIED TER WERELD!!!!!!

Waarom hoort niemand me? Emoticon: Wink

Voor diegenen die niet weten wie J. Cousteau is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacques-Yves_Cousteau

Gracias. Sama sama

edvdburg
User
spacer line

Hmm jullie hebben me toch weer een beetje aan het twijfelen gebracht. We zien wel, als we nog tijd en zin hebben gaan we door naar gili en anders blijven we lekker makkelijk op padangbai.

Vanuit welke gili kan je het best duiken? en welke is het mooist kwa stranden?
Hebben jullie nog tips voor hotels op de gili's?

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Kijk ff op http://forum.indahnesia.com/to(...)modatie_gili_air.php
daar staat al van alles

salam dari Flip

spacer line  

Ed doe het nou maar..... ga naar gili trawanang witte stranden en ook nog wat te beleven s"avonds beach house is een leuk onderkomen schoon en niet duur,anders terplekke afstruinen,weet niet wat je wilt uitgeven.
Wil je alleen het eiland voor je zelf hebben dan is gilli meno ook een optie zoals ik al eerder aangaf ,hier bem je op je zelf aangewezen.
Je kan by nautilus aan het strand terecht of het birdhotel die heeft een eigen vogelreservaat bij hun hotel dus de keus is aan jullie.

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

De Gilis zijn best mooi en ook om te duiken maar niet zijn hele groep gaat duken zoals hij al zei. Als je niet duikt heb je het na een dag wel gezien op de Gilis, daar loop je in 2 uurtjes omheen en dat is het dan. Dat ene straatje op en neer heb je ook wel snel gezien.

Als je naar Padangbai gaat kan de een gaan duiken en de ander lekker even rondkijken of even ergens naartoe.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,022,120 topic views - 234,171 posts - 13,691 topics - 25,081 members - last post @ 13-10-2019 22:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,417,373 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com