indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Renee
User
spacer line

Hi,

Eind van dit jaar ga ik samen met mijn vriend naar Thailand, Maleisie en Indonesie voor 4 maanden. We vliegen heen op Bangkok. dan willen we over land naar Maleisie en Singapore om vervolgens daar een vlucht te nemen naar Indonesie. Dan 7 weken over land reizen en weer terug naar Singapore vanaf Bali. Vanaf Singapore vliegen we weer naar Amsterdam. Nu zitten we denk ik dus met een probleem wat betreft een visumaanvraag. We kunnen namelijk niet precies aangeven wanneer we indonesie binnenkomen en wanneer we weer weggaan. Of geldt het ticket wat we daar kopen ook als bewijs voor een visumaanvraag? Wat kunnen we het beste doen? Wie kan ons helpen?? Tnx!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Deze topic is vaak genoeg aan bod gekomen op dit forum. Gewoon ff de searchfunctie gebruiken Emoticon: Yeah right!

Gracias. Sama sama

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

nou, je kunt gebruik maken van een visum on arrival wanneer je indonesia binnenkomt. Echter, dit visum is maar maximaal 30 dagen geldig en kan niet worden verlengd. Check this: http://www.netherlandsembassy.(...)html/news.cfm?id=191
Groet

Begin de details te vergeten

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Hi Renee,

Het beste kun je in Singapore een Ferry returnticket naar Batam kopen. Kosten: SGD30. Dan ga je naar de Indonesische ambassade en vraag je een visum aan voor 60 dagen. Kosten: SGD70 (duurt 1 dag). Neem dan de ferry naar Batam en koop daar een vliegticket naar plaats van bestemming. Zo heb je geen problemen om je visum te bemachtigen en je bent nog goedkoper uit dan als je rechtstreeks naar Indonesie vliegt vanuit Singapore.

Groetjes, Papaya

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-08-2006 07:27 JohanN wrote:
nou, je kunt gebruik maken van een visum on arrival wanneer je indonesia binnenkomt. Echter, dit visum is maar maximaal 30 dagen geldig en kan niet worden verlengd. Check this: http://www.netherlandsembassy.(...)html/news.cfm?id=191
Groet

Lijkt mij een prima oplossing voor dit soort gevallen. En dan even de post van Papaya lezen voor de Singapore-oplossin. Emoticon: Puh!

Kitaaa
User
spacer line

En kan iemand mij ook helpen? Ik wil in september naar Indonesie, ik wil een visum aanvragen voor 60 dagen... ik weet alleen nog geen precieze data.. Hoe kom ik aan een visum??

En ook is het idee om via Borneo naar Maleisie te gaan, waardoor ik via het land de grens over steek. Hiervan kan ik dus geen ticket laten zien... en dus niet aan een visum komen.. zijn er mensen die dit eerder hebben gedaan en tips hebben voor mij om aan een geldig visum te komen? Aklvast heel erg bedankt!
Groetjes,
Kitaaa

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Zo heb je geen problemen om je visum te bemachtigen en je bent nog goedkoper uit dan als je rechtstreeks naar Indonesie vliegt vanuit Singapore.

En dan Adam Air nemen goed koper kan je het niet maken. Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

meisje
User
spacer line

Hallo,

Ik ga eind december / begin januari emigeren naar Indonesie. Min man is nu met een Kitas bezig en als het goed is ligt de aanvraag nu in Den Haag. Ik wil dus eigenlijk een enkeltje amsterdam-jakarta boeken en de Kitas jaarlijks verlengen maar nu heb ik gehoor dat ik een retourticket moet kopen.
Is er een manier om toch een enkele reis te boeken (bijvoorbeeld naar Singapore) en dan een jaar/ jaren in Indonesie te blijven? Deze optie scheelt me s enkele honderde euro's...

Ik heb je reactie gelezen voor het 2 maanden visum, maar werkt dit ook voor >2 maanden?

Alvast bedankt

On 23-09-2006 11:06 papaya wrote:
Hi Renee,

Het beste kun je in Singapore een Ferry returnticket naar Batam kopen. Kosten: SGD30. Dan ga je naar de Indonesische ambassade en vraag je een visum aan voor 60 dagen. Kosten: SGD70 (duurt 1 dag). Neem dan de ferry naar Batam en koop daar een vliegticket naar plaats van bestemming. Zo heb je geen problemen om je visum te bemachtigen en je bent nog goedkoper uit dan als je rechtstreeks naar Indonesie vliegt vanuit Singapore.

Groetjes, Papaya

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Hallo Meisje,

Als je uit Nederland vertrekt krijg je niet meteen je KITAS maar een soort MVV voor Indonesia. Pas als je in Indonesia bent krijg je jouw KITAS.
Je kan gewoon met een enkeltje naar Indonesia afreizen. Niks aan de hand hoor.
Groet.
Emoticon: Bye bye

Shalom

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Min man is nu met een Kitas bezig
Als jouw man eenmaal het KITAS heeft kan hij jou sponsor zijn voor een family visa, dan krijg je ook een KITAS, met dat KITAS mag je niet werken, ook niet jouw man helpen in de zaak.
Jij dient dan bij binnenkomst een Social Budaya te hebben met een bewijs dat je op eigen gelegenheid IndonesiŽ kan verlaten.
Er worden hier voldoende tips gegeven om dat voordelig te doen, je kan bijvoorbeeld een enkel ticket naar Singapore of Kuala Lumpur nemen en daar een goedkoop retourticktet naar Jakarta, Medan of Denpasar kopen.
Voor de aanvraag van dat family visa hoef je IndonesiŽ niet te verlaten, dat kan ter plekke.
Succes,
Jan

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Meisje, als je man een KITAS krijgt, dan zal het bedrijf waar je man voor werkt, of voor gaat werken, dit allemaal toch wel voor jullie afhandelen? (en betalen).

Begin de details te vergeten

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Uit de tekst van meisje is niet op te maken of ze op eigen gelegenheid gaat emigeren naar IndonesiŽ.

Voor mensen waar het bedje niet wordt gespreid geld gewoon de procedure zoals ik hierboven omschrijf en volgens mijn informatie dien je met een Social Budaya IndonesiŽ binnen te komen en niet met een tourist visa.

Een KITAS krijgt men ook bij een Visa Lansia (ouderenvisum).
Zo'n family visa is een goedkope oplossing en zal bij de aanvraag maximaal IDR5 miljoen mogen kosten, de jaarlijks verlenging zelfs minder.
Jan

andre
User
spacer line

On 11-11-2007 09:22 JohanN wrote:
Meisje, als je man een KITAS krijgt, dan zal het bedrijf waar je man voor werkt, of voor gaat werken, dit allemaal toch wel voor jullie afhandelen? (en betalen).

Johan, uit eerdere posts van meisje blijkt dat meisjes echtgenoot Indonesisch is. De KITAS is voor haar bedoeld (gezinshereniging in NL termen)

Meisje, van de website van de indonesiche ambassade:

Required Documentation for a Limited Stay Visa

* Depending on the approval given by the Directorate General of Immigration in Jakarta, and can be extended in Indonesia.
* Applicants must pay a non-refundable application processing fee of Ä 50 (length of stay for max 6 months); Ä 100 (length of stay for max. 1 year) and Ä 175 (length of stay for max. 2 years)
* Provide the following documents:

1. An application form, completed and signed, with one passport size photograph attached.
2. A passport with a validity date at least 1 year beyond the date of entry into Indonesia.
3. Approval from the Director General of Immigration in Jakarta.
4. Visa fee.

Zoals je ziet, wordt er geen "return-ticket" gevraagd.

Weet je al waar je naartoe gaat? Er was dacht ik sprake van Bandung of Semarang? Wij gaan in de zomer van 2008 na een kleine vijf jaar in Nederland terug naar Bandung verhuizen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,066,901 topic views - 224,486 posts - 13,534 topics - 16,956 members - last post @ 13-12-2017 06:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,328,128 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com