indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

arjuna
User
spacer line

hallo allemaal,
ik zit met een paar vragen,misschien dat julie mij kunnen vertellen....binnenkort ...dus vlg jaar gaat ik terug naar indonesie om daar te gaan wonen bij mijn vrouw........ik heb alles voorbereid...maar zoals je weet....er komt altijd weer iets bij.........kunnen julie mij wat tips en advies geven..ondanks dat ik denk dat ik een goede voorbereiding heb gedaan

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Hi Arjuna,

Kun je iets specifieker zijn? En over welke onderwerpen zou je informatie of advies willen?

Wat heb je zoal voorbereid tot nu toe?

greets,
ardianto

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Arjuna,
Op onze sites zijn verschillende zaken te vinden die met emigreren of wonen in Indonesie van doen hebben.
Zijn er specifieke vragen die je liever niet op een forum stelt kan je altijd een mail sturen.
Succes,
Jan

Pak Wongso
User
spacer line

Beste Arjuna,

Dit advies wil ik je vast geven :
Als je gaat trouwen doet dit dan met huwelijkse voorwaarden. Want als je grond wil kopen kan je het op naam van je vrouw zetten. Blijf voorlopig Nederlander.
Laat je pensioen en je AOW in Nederland staan op de giro. Je kan hier ten alle tijde geld uit de muur trekken met je giropas bij een ATM.
Probeer eerst met een SOSBUD in Indonesie te verblijven.
Verder wens ik je veel succes en groeten uit Pulau Dewata.

Pak Wongso Emoticon: Bye bye

arjuna
User
spacer line

hi, dank jullie allemaal voor julie reacties......
ik zal wat specifieker uitleggen hoe mijn situatie ligt........
ik heb van alle informatie die door de indonesische overheid me gegeven,in me opgenomen.ik ben momenteel net getrouwd en ik ben niet onder huwelijkse voorwaarden getrouwd,daar had ik ik jammer genoeg geen aandacht aan besteed......wat voor gevolgen heeft dat.....en kan daar nog wat aangedaan worden......mijn huwelijk is hier in nederland ingeschreven...dus officieel...
volgens ingewijden kan ik voor maximaal een jaar in indonesie wonen en dan weer verlengen.....dus elk jaar belasting betalen daar.....ik kom in aanmerking voor een werkvisum.....misschien weten julie meer hiervan,want de ambassade van indonesie heeft hiervoor advies gegeven.....wanneer ik daar in indonesie ben...ga ik niet direkt werken,maar meer een jaar research doen mbt creeeren van een eigen onderneming.....ik had gedacht voorlopig een woning te huren...want kopen lijkt mij een dure zaak wanneer je iets wil beginnen daar in java.....misschien hebben jullie hier meer kennis van....
ik heb het vermoeden dat er meerdere wegen te bewandelen zijn mbt woen,verblijf,zaken doen.....ik ben momenteel ook bezig met netwerken daar in indo....maar ja wie moet je nou vertrouwen....misschien kunnen jullie mij hierin helpen.....alvast bedankt........

arjuna
User
spacer line

misschien een domme vraag...maar wat is een susbud pak wongso

Westerling
User
spacer line

Arjuna,

Allereerst van harte gecondoleerd met uw huwelijk. Typisch een gevalletje, de put dempen als het kalf is verdronken. Uw had beter niet zonder huwelijkse voorwaarden kunnen trouwen omdat uw vermogen nu samenvalt met dat van uw partner en u bij een scheiding niet alleen de helft kwijt bent van wat u nu bezit maar ook de helft van eventueel opgebouwde pensioenrechten en bovendien ook van toekomstige schenkingen en erfenissen van ouders of andere familie. Dit laatste kunnen erflaters voorkomen middels een uitsluitingsclausule te laten opstellen door een notaris. U kunt alsnog huwelijkse voorwaarden laten maken maar daarvoor heeft u wel de toestemming nodig van de rechtbank en uw partner en kan behoorlijk kostbaar zijn. U vroeg zichzelf in gemoede al af wie u zou kunnen vertrouwen, nou die vraag is simpel, als het met geldzaken betreft in Indonesie, niemand.......Als ik u postings zo bekijk heeft u zich nog weinig verdiept in dit hachelijke avontuur en is het net alsof u met open ogen het ravijn inwandeld.

Succes.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Arjuna ,
Indonesia heeft bijna dezelfde wetten zoals de Nederlandse wetten.
Je kan de Nederlandse Recht als voorbeeld gaan nemen. , daar worden zaken geregeld zoals , de huwelijksgoederen recht , erftrecht etc.
En voor zover ik weet heb je niet het recht om onroereng goed te kopen , zelfs als je jou vrouw laat doen.Omdat je wel in gemeenschap van goederen getrouwd ben.
De enige verandering voor een buitenlander is dat zijn toekomstige wel de mogelijkheid hebben om 2 nationaliteiten te bezitten .
Voor de rest zit je in een vergelijkbare situatie zoals een buitenlander met een nederlandse getrouwd is en in Nederland wil gaan vestigen.Bijna dezelfde situatie. Alleen hebben ze daar geen Inburgeringscursus.
(Dat vind ik persoonlijk jammer , maar wie weet gaat de indonesische regering het in de toekoms ook invoeren).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Pak Wongso
User
spacer line

Arjuna,

Een SOSBUD is een sosiaal budaya visum waar je een sponsor voor nodig hebt en het is 2 maanden geldig en het is iedere keer te verlengen tot een maximum van 6 maanden dan moet je het land uit b.v. naar Singapore en kan je daar weer een nieuwe visum aanvragen bij de Indonesische ambasade en duurt 2 dagen.
Succes.
Groeten uit Pulau Dewata

Pak Wongso Emoticon: Bye bye

arjuna
User
spacer line

bedankt pak wongso..
ik al geregeld dat ik er maximaal een jaar kan blijven en daarna kan verlengen zonder weg te hoeven.....makasih pak!!!!

manon
User
User icon of manon
spacer line

Wat leuk voor je! Veel plezier daar! Emoticon: Wink Emoticon: Wink

arjuna
User
spacer line

dankje manon

spacer line  

Reportage Televisieprogramma

Voor een reportage in een nieuw televisieprogramma ''De Staat der Nederlanders'' zoeken wij Nederlanders die op het punt staan te emigreren. Ga jij emigreren naar IndonesiŽ en wil je hieraan meedoen, reageer. In de reportage (circa 2/3 minuten) wordt een portret van jou of je gezin gemaakt. Verder willen we graag een vraag behandelen die jij hebt ivm je emigratie.

Heb jij zo'n dringende vraag, laat het ons weten. Het programma wordt uitgezonden door BVN http://www.bvn.nl/

Voor meer informatie, kan je bellen met C.Moens, redacteur
Tel: +31 (0)35 6724 591

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Kun je niet eens nadenken over een reportage van De staat der Nederlanders die AL zijn vertrokken naar o.a. Indonesie? Waarom vraag ik dat, omdat De staat Nederland vaak "meer" op heeft met de mensen die "binnen" NL wonen dan haar eigen Nederlanders die buiten NL wonen!

Dat mag, alleen worden de medelanders in buitenland vaak vergeten of niet behandeld zoals men toch behandeld zou moeten worden in bepaalde gevallen.......

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

lunenburg
User
spacer line

ik ben bezig een retirement -visa aan te vragen voor indonesie
Ik wil op Lombok gaan wonen en wil daar een huis kopen.
Hoe kom ik het beste aan de weet wat er daar te koop is

Alfonso van Lunenburg
lunenbuRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

spacer line  

Hallo Alfonso en anderen,

Ik lees Alfonso dat je gaat emigreren naar IndonesiŽ? Mocht je belangstelling hebben, wij zoeken nog Nederlanders die op het punt staan te emigreren naar IndonesiŽ voor een korte televisiereportage voor BVN.

Wil je (jullie) meer weten, dan kun je kijken naar onze site: http://blogs.rnw.nl/staat

Voor meer (inhoudelijke) informatie of omdat je mee wilt doen, kan je mij bereiken op het volgende telefoonnummer.

Wereldomroep
Caroline Moens
T: (31) (0)35 6724 591 Emoticon: Bye bye

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Volgens mij kun je die huwelijkse voorwaarden ook nog laten vastleggen als je al getrouwd bent?

spacer line  

Nee

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-10-2008 17:59 siebjans wrote:
Kun je niet eens nadenken over een reportage van De staat der Nederlanders die AL zijn vertrokken naar o.a. Indonesie? Waarom vraag ik dat, omdat De staat Nederland vaak "meer" op heeft met de mensen die "binnen" NL wonen dan haar eigen Nederlanders die buiten NL wonen!

Dat mag, alleen worden de medelanders in buitenland vaak vergeten of niet behandeld zoals men toch behandeld zou moeten worden in bepaalde gevallen.......

100% gelijk....zoals de staat der nederlanden omgaat met haar staatsburgers zodra die zich buiten de grenzen van de polder bevinden, is schrikbarend. Het Nederlandse staatsburgerschap is geen reet meer waard zodra een staatsburger zijn voet over de grens zet; er wordt meer waarde gehecht aan inwonerschap dan aan staatsburgerschap. Dit is in vele andere landen stukken anders.....die hechten nog waarde aan hun staatsburgers....

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Yep YB Emoticon: Yes! Als klap op de vuurpijl, EN als er wat te halen valt bij de buiten NL wonende NL-er DAN weten ze je wel weer te vinden!

Allemaal prima, echter de meer socialere aspecten ho maar............. Emoticon: Angry

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 06-11-2008 20:00 schreef NoviKirana:
Volgens mij kun je die huwelijkse voorwaarden ook nog laten vastleggen als je al getrouwd bent?

Op 06-11-2008 20:01 schreef Surya Atmadja:
Nee

Dus ik heb het maar even opgezocht:
Huwelijkse voorwaarden kunnen zowel vůůr het sluiten van het huwelijk, als tijdens het huwelijk worden gemaakt. Als ze tijdens het huwelijk worden gemaakt, moeten ze door de rechtbank worden goedgekeurd, om te voorkomen dat schuldeisers worden gedupeerd.

Gelukkig kan Om Sid soms ook nog iets nieuws leren Emoticon: Yes!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Gelukkig kan Om Sid soms ook nog iets nieuws leren
En niet alleen Om Sid, er zijn meer mensen die er van overtuigd zijn dat buiten gemeenschap van goederen trouwen in Indonesie alleen maar kan voor het huwelijk.
Ik zou het erg op prijs stellen als je even vermeld waar je dat hebt op gezocht zodat wij het zelf kunnen lezen en kunnen beoordelen of het wettelijk mogelijk is.
Voor ons is het gemakkelijk om een notaris te bezoeken in IndonesiŽ en indien nodig een advocatenkantoor.
Groetjes,
Tuti en Jan

spacer line  

Als we over Indonesia hebben is het anders. dan in Nederland

Indonesiaís Marriage Law only recognizes prenuptial agreements , ("prenup" for short), a written contract created by two people before they are married . The 1974 enacted law only discussing the matrimonial agreement that must be drawn-up prior to marriage. Indeed, the law regarding the validity and enforcement of postmarital agreements is not well developed in Indoneisa. But if we dig a little bit deeper, Indonesian Civil Code provides special provision concerning property division in the course of marriage.

Bron expat or id en ook te lezen in andere Indonesische sites van Indonesische Notarissen .

bisa dicek of makemyday .

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Het kan volgens mij ook, echter moet na het sluiten van huwelijk wel de rechter worden gevraagd erover te oordelen.

Stel dat deze negatief oordeelt?
En vergeet niet de kosten en tijd die er mee gemoeid zijn om het te veranderen.

Nee, ik raad toch echt iedereen aan dit soort zaken "voor" het sluiten van je huwelijk goed te regelen Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik had gewoon op google 'huwelijkse voorwaarden' ingetypt en dit was het eerste resultaat. Van wikipedia.....

Onze notaris legde ons uit dat het ook later kon, maar dat het een stuk moeilijker zou gaan en met veel meer kosten.

Misschien dat het er ook aan ligt waar je bent getrouwd? wij zijn bijvoorbeeld in NL getrouwd en dan gelden ook de NLse regels als het gaat om de huwelijkse voorwaarden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,926 posts - 13,697 topics - 25,657 members - last post @ 14-11-2019 14:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,668,048 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com