indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Die mening deel ik ook met U Pak ronald je kan er beter niet over hebben tenzij ze zich opdringen, en dat je aan hen dat moet geloven wat zei verkondigen, zodat je geen vrije mening uitingen meer hebt.
En dat vind heel de pers uit Nederland, er is geen vrije mening,over welk geloof je het ook hebt daarin zijn ze in geslaagd.
Zoals ze stap je voor stapje hun invloeden verkrijgen,gerelateerd aan Indonesië.
De Redactie van Playboy is vrijgesproken, dat is al een buitengewoon gebeurtenis in Indonesië
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Emoticon: Puh! Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

andre
User
spacer line

On 05-04-2007 13:36 pak ronald wrote:
"Geloven" is sowieso vragen om problemen. Je weet iets niet zeker, en roept dan dat God, Allah of Jehova zeker bestaat, dus dan moet dat wat je niet zeker weet ook wel waar zijn, en dus heb je zelf zeker gelijk, omdat je in God gelooft......

Met het tweede deel van je post ben ik het zeker eens. Aan het eerste deel van je post wil ik graag toevoegen:
Hetzelfde geldt voor mensen die geloven dat god niet bestaat. Iedereen zou eens wat makkelijker moeten toegeven dat we het eigenlijk niet weten.... Ik heb zo mijn gedachten en voorkeuren en de islam spreekt mij aan. Maar ik weet het (de waarheid) niet zeker .

andre
User
spacer line

Oh... en Brenda, ga maar lekker naar IJsland op vakantie, als je zo'n hekel hebt aan moslims... Emoticon: Bye bye

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 05-04-2007 14:06 andre wrote:

...

Met het tweede deel van je post ben ik het zeker eens. Aan het eerste deel van je post wil ik graag toevoegen:
Hetzelfde geldt voor mensen die geloven dat god niet bestaat. Iedereen zou eens wat makkelijker moeten toegeven dat we het eigenlijk niet weten.... Ik heb zo mijn gedachten en voorkeuren en de islam spreekt mij aan. Maar ik weet het (de waarheid) niet zeker .

Geloven en niet-geloven berust inderdaad opdezelfde aanname.
Dit is iets anders dan zeggen dat het er niet toe doet of een god er wel of niet is, dit is zoiets als het niet nodig hebben.
Geloven (ook niet geloven) is zoiets als het smeden van goud. Je moet niet iets klakkeloos aannemen, doch er goed over denken.
De ervaringen van de mensen van verschillende stromingen (zij die alles goed doorwrocht hebben) verschillen niet zoveel van elkaar (zelfs niet van de boeddhisten)

Ga staan waar geen plek is om te staan.

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 05-04-2007 14:06 andre wrote:

...

Daar ben ik het toch niet zo mee eens eerlijk gezegd.
Het geloof is m.i. de zekerheid van dingen zie je niet ziet. (de naam verraadt het eigenlijk al zeg maar)

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 05-04-2007 14:39 ardianto wrote:

...

Daar ben ik het toch niet zo mee eens eerlijk gezegd.
Het geloof is m.i. de zekerheid van dingen zie je niet ziet. (de naam verraadt het eigenlijk al zeg maar)

Dat kan kloppen, maar het is niet een echte zekerheid. "God bestaat" dus dan zal dit (dat ik niet ken of zie) ook moeten bestaan. Zo'n redenatie is wel glad ijs

Ga staan waar geen plek is om te staan.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 05-04-2007 14:39 ardianto wrote:

...

Het geloof is m.i. de zekerheid van dingen zie je niet ziet.

Daarom heet het geloven . Emoticon: Yes!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 25-07-2006 04:00 schreef Malam:
Ja, ik weet niet of onze moderator zich weer geroepen voelt om deze topic te verplaatsen, of de nek om te draaien.

Ik ben sinds 2 jaar moslim geworden, mijn vrouw komt uit Sunda, en dit was een rijpingsproces van 13 jaar.
Ik wil de stelling lanceren, dat het moslimgeloof op enkele uitzonderingen na, niets anders is als het christelijk geloof in Nederland.
De extremistische stromingen in Indonesia zijn niet anders als de stromingen in Staphorst.
De zorg voor elkaar in Indonesia komt mede voort uit geloofsovertuiging.
Waar zou Indonesia op dit moment staan, als de geloofsovertuiging het zelfde zou zijn als in Nederland?
Vaak hoor ik kommentaar over het geblèr van de imam over de loudspeakers.
Maak dat de Islam slecht?
Al die personen die zo`n commentaar hebben op de Islam, hebben die de koran gelezen?
Hebben zij de naastenliefde in Indonesia gezien?
Als je rot wil zoeken is het altijd te vinden.
Ik zou als nieuwe moslim, ook wel eens wat positiefs willen horen.
Zoniet, opbouwende kritiek, is ook goed.

Dit was een start van een topic in 2006.
Voor hen die dit echter vinden dat het niet meer toe doet, het volgende het is ook een voorschreidend inzicht te herkennen aan de praktijk van de dag............ Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Dit verhaal gehoord door een film die de tekst er onder vertaalde.
Die heb ik geheel uit getypt hier het verhaal totaal........... Emoticon: Very funny Emoticon: So funny Emoticon: Stupid

De wereld veranderd:.
De Global cultuur die onze kinderen zullen erven, zal flink verschillen van wat deze vandaag is.
Het gaat over grote demografische veranderingen in de wereld.
Uit onderzoek blijkt dat voor het overleven van een cultuur gedurende 25 jaar een vruchtbaarheid nodig is 2,11 kinderen per gezin.
Is deze factor kleiner, zal deze cultuur ten onder gaan.
Nodig is dus 2.11.Bij 1.9 kind per gezin heeft nog nooit een cultuur overleefd en bij slechts 1.3 is het onmogelijk om nog te herstellen omdat dat minstens 80-100 jaar duurt.
Met andere woorden: als elk echtpaar 1 kind zou hebben zijn er nog maar half zoveel nieuwe echtparen als ouders.
Als die nieuwe ouders alweer naar één kind krijgen is er nog een kwart echtparen dan hun grootouders.
Het is moeilijk om bij b.v. een bevolking van 1 miljoen in 2006 nog een half miljoen mensen aan het werk te te hebben in 2026.
En als de bevolking daalt, gaat ook hun cultuur achteruit.
In 2007 was de vruchtbaarheidsfactor in Frankrijk1,8, Engeland 1,6, Griekenland 1,6, Duitsland 1,3, Italië 1,3, Spanje zelfs maar 1,1.
In de hele EU van 31 landen was deze factor 1,38.
De geschiedenis leert ons dat het met dergelijke lage geboortecijfers onmogelijk is om onze cultuu in stand te houden.
Binnen enkele jaren zal het Europa zoals wij dit kennen ophouden te bestaan…..
Toch daalt de bevolking van Europa niet!!
Waarom niet? Immigratie…
Islamitische immigratie…
De gehele groei van de bevolking in Europa sinds 1990..komt van 90% door massa-immigratie van moslims.
Kijken we naar Frankrijk, Fransen krijgen gemiddeld 1,8 kind per echtpaar, Moslims 8,1
Het zuiden, met traditioneel de meeste kerken…zijn nu meer moskeeën dan kerken.
30% van de kinderen beneden 20 jaar, zijn moslim.
In de grotere plaatsen zoals Nice, Marseille en Parijs is dat aantal al 45%
In 2007 zal 1 op de 5 Fransen een moslim zijn.
Over slechts 39 jaar zal Frankrijk een Islamitische republiek zijn…..
In de laatste 30 jaar groeide het aantal Islamieten in Engeland…van 82.000 tot 2,5 miljoen dertig maal zo veel, er zijn ruim 1000 moskeeën.
Sommigen daarvan zijn voormalige kerken..
In Nederland is de helft van de nieuwgeborenen een moslim.
En binnen slechts 15 jaar zal de helft van onze bevolking , uit moslims bestaan.
In Rusland wonen 23 miljoen moslims, dat is één op de vijf Russen.
Binnen enkel jaren is 40% van het Rusische leger een Islamiet.
In België is een kwart van de bevolking een moslim.
De helft van de baby’s is moslim.
Ruim een derde van alle nieuwgeborenen in Europa, zal in 2025 uit Islamitische ouder geboren worden.
Dat is (in2012) over slechts 13 jaar.
Het Duitse Bureau van de statistiek “De achteruitgang van de (Duitse) bevolking is niet te stoppen.
De neerwaartse spiraal is onomkeerbaar…”
Duitsland zal een Islamitische staat zijn in 2050..
Mohammed Gadaffi, de voormalige leider van Lybië zei:
“Er zijn tekenen dat allah de moslims naar de zegen in Europa zal leiden”, “Zonder zwaarden..Zonder geweren.. en zonder veroveringen”.
“We hebben geen terroroisten bommenleggers nodig”.
“De meer dan 50 miljoen moslims in Europa.. zullen het continent binnen enkel decennia.. in een Islamitische samenleving veranderen”.
Er wonen tegenwoordig (stand2008) 52 miljoen moslims in Europa.
Binnen de komende 20 jaar zal dat aantal verdubbelen, naar 104 miljoen
Aan de overkant van de Atlantische Oceaan is het zelfde verhaal.
In Canada is de vruchtbaarheid 1,6 terwijl minstens 2,11 nodig is.
De Islam is er snelst groeiende “religie”.
Tussen 2001 en 2005 nam de bevolking van Canada met 1,6 toe.
Daarvan kwam 1,2 miljoen voor rekening van Immigratie.
In de VS is de vruchtbaarheid 1,6.
Door de immigratie van Latino’s steeg dit cijfer naar 2,11.
Het minimum om een cultuur in stand te houden.
In 1970 woonden in de VS “slechts”100.000 moslims.
Tegenwoordig (2008) zijn dat er 9.000.000 .
De wereld verandert.
Het is hoog tijd om wakker te worden.
3 jaar geleden werd door 21 islamitische organisaties een bijeenkomst gehouden in Chicago.
De transcripties van die bijeenkomst toonde hun plannen om de VS te “evangeliseren” door politiek, media en meer..
Zij stelden : “wij moeten ons voorbereiden op het feit dat er 30 jaar 50 miljoen moslims in de VS wonen.
De wereld, zoals wij die kennen, zal niet de wereld zijn waarin onze kinderen en kleinkinderen zullen leven.
De Katholieke Kerk heeft onlangs vastgesteld dat het islamieten groter zal zijn dan het aantal Katholieken.
Met de tegenwoordige snelle groei van de islam, zal deze enkel jaren de dominerende “godsdienst in de wereld zijn............ Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand Emoticon:

spacer line  

On 14-05-2012 20:54 zieleffe wrote:

[quote removed]

D
In 2007 was de vruchtbaarheidsfactor in Frankrijk1,8, Engeland 1,6, Griekenland 1,6, Duitsland 1,3, Italië 1,3, Spanje zelfs maar 1,1.
De geschiedenis leert ons dat het met dergelijke lage geboortecijfer s onmogelijk is om onze cultuu in stand te houden.

Niet alleen "onze cultuur", maar ook onze welvaart.
M.a.w heb je vers bloed nodig , te veel kruising in eigen omgeving is ook niet bevorderlijk ( effe googlen).

Dus waarom verzetten, heeft toch geen zin meer. Emoticon: Wink

Ziel , moet je eens weten hoeveel medeleden Moslim zijn geworden .
Moet je proberen om een lijst te maken , en vragen of ze "senang"voelen in hun Moslimschap .
Jij kan als eminence grise van Indahnesia dat wel doen .

bisa dicek of makemyday .

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 14-05-2012 20:54 zieleffe wrote:

[quote removed]

Met de tegenwoordige snelle groei van de islam, zal deze enkel jaren de dominerende “godsdienst in de wereld zijn............ Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand Emoticon:

Niet te hopen voor de mensheid, dan gaat de wereld helemaal naar de klote. Het word tijd dat al die afgoderij en geloven in sprookjes eens ophoudt...Het sprookje genaamd religie is de veroorzaker van heel veel ellende op de wereld.

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Zolang men mij een geloof niet opdringt is het prima en respecteer ik elke geloof.

Was de posting van Zieleffe bedoeld om wat wonden te openen of mensen uit de tent te lokken of gewoon omdat de film leuk was en u deze met ons wou delen? Ik ben benieuwd welke film het dan is.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 14-05-2012 22:03 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Niet alleen "onze cultuur", maar ook onze welvaart.
M.a.w heb je vers bloed nodig , te veel kruising in eigen omgeving is ook niet bevorderlijk ( effe googlen).

Dus waarom verzetten, heeft toch geen zin meer. Emoticon: Wink

Ziel , moet je eens weten hoeveel medeleden Moslim zijn geworden .
Moet je proberen om een lijst te maken , en vragen of ze "senang"voelen in hun Moslimschap .
Jij kan als eminence grise van Indahnesia dat wel doen .

Om Sid mijn beeld is een ander beeld.
Als je ziet via openbare discussies dan zie je dat er intern al zeer kritisch zijn op het achterlijk gedeelte van wat de profeet Mohamed heeft beschreven en voor gesteld.
ZO zag je gisteren ook weer in Spoorloos een dochter die opgevoed werd als moslima maar zich heeft ontworsteld aan het ouderlijk gezag.
Zo'n vader kan wel een hardwerkende Algerijnse persoon zijn maar hij blokkeert wel het innerlijk geluk van zijn kinderen.
EN zo zijn er steeds meer moslims die even naar de kritisch kant van die boek zouden moeten kijken en het niet meer van deze tijd vinden wat daar in beschreven staat.

Nu begrijp ik ook waarom je zo reageer want je bent ergens ouderwets bezig, het los laten is schijnbaar moeilijk .
Daarom de verkeerde visies van u op allerlei gebied, tegenstreven omdat sommigen u elke keer moeten corrigeren.
Man wees eens modern en ga met je tijd mee en blijf niet hangen in die tempo doeloe.
Wat je over vroeger hebt meegemaakt en dat tot heden ten dage nog steeds als voorbeeld meeneem zegt al genoeg.
Kom op Om Sid wees eens een moderne man en kijk in die wereld van deze tijd, met hoe geef je de jongeren in deze mobieltjes tijdperk hun gelijk in hun netwerken.
De tijd dat we kikkers vingen en ze een poot uittrokken hebben we achter gelaten............. Emoticon: Worship Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Hier je vraag nog B-G
By By Westers cultuur

spacer line  

Beste Zieleffe,

Goedemorgen!

Mag ik ook een antwoord op mijn vraag? En welke film was het?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Senior .
Laten we even de geschiedenis van de Islam bekijken, met open mind en zonder vooroordeel.
1.Moet je eerst de grondbeginselen bestuderen , wat is Islam , wie zijn de Moslim?
2.Wat is het verschil met Jodendom en Christendom ?.
3.Hoe werd het verspreidt ?
Door vuur en zwaard of door zendelingen zoals bij de Christenen ?

In de Islam is duidelijk gesteld dat je anderen je geloof niet mag opdringen, het moet van je zelf komen .

In Indonesia gebeurde het door dat er zendelingen komen , vaak samen gereisd met Arabische zeehandelaren , volgens bepaalde bronnen sinds de 7de eeuw.
Die handelaren gaan trouwen met plaatselijke vrouwen , de voormannen met de elite .
Dat was ook de reden waarom in sommige koninkrijken de Islam terrein wint , als de kroonprins of prinses met een Moslim trouwde bestaat de kans dat hun vorstendom en hun volk de nieuwe geloof overnemen.

Alleen ten tijde van Pajajaran ging het mis om dat politiek gezien het niet boterde tussen Demak(Islam) en Pajajaran(Hindu) .
Pajajaran had namelijk een politieke verbond gesloten met de Portugezen in Malaka .

21ste eeuw.
Ik zie dat sommige Westerlingen ook Moslim worden , sommigen op basis van liefde , sommigen voelen zich "senang" en gelukkig , sommigen niet .
Dat kan ook gebeuren .
Het is vrije keuze geweest .

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Ziel
Je zal het verhaal van de Japanners gezien hebben op TV.
Dat ze door te weinig groei over X aantal jaren mss kunnen verdwijnen.
Een volk van meer dan 100 miljoen ?

Wat kan Nederland doen met 16 miljoen waar zoveel procent allochtonen zijn , met een niet Joodse of Christelijke achtergrond .
Nederlanders zijn door de eeuwen heen een migratie land geweest , kijk naar je eigen omgeving , vrienden en kennissen.
En dan moet je aan hun vragen of ze buitenlandse achtergrond hebben (Niet "zuive"r Hollands ).
Zal je rot schrikken als je de echte antwoorden krijgt.

Effe iets anders .
Iemand schreef dit .
Ik ben sinds 2 jaar moslim geworden, mijn vrouw komt uit Sunda, en dit was een rijpingsproces van 13 jaar.
Ik wil de stelling lanceren, dat het moslimgeloof op enkele uitzonderingen na, niets anders is als het christelijk geloof in Nederland.
De extremistische stromingen in Indonesia zijn niet anders als de stromingen in Staphorst.
De zorg voor elkaar in Indonesia komt mede voort uit geloofsovertuiging.
Waar zou Indonesia op dit moment staan, als de geloofsovertuiging het zelfde zou zijn als in Nederland?
Vaak hoor ik kommentaar over het geblèr van de imam over de loudspeakers.
Maak dat de Islam slecht?
Al die personen die zo`n commentaar hebben op de Islam, hebben die de koran gelezen?
Hebben zij de naastenliefde in Indonesia gezien?

En als ik me niet vergis heb je ooit een vraag gesteld of zijn mening dezelfde is gebleven.
Klopt dat ?
Ziel, heb je de Qur'an al doorgebladerd ?

spacer line  

On 14-05-2012 22:56 bule gembel wrote:
Zolang men mij een geloof niet opdringt is het prima en respecteer ik elke geloof.

Was de posting van Zieleffe bedoeld om wat wonden te openen of mensen uit de tent te lokken of gewoon omdat de film leuk was en u deze met ons wou delen? Ik ben benieuwd welke film het dan is.

Grappig om oude posting te kunnen lezen .
Je ziet dat er veel kan veranderen in de afgelopen 6 jaren.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Over geloof valt niet te discussieren. En ik heb daar zeker geen zin meer in om tijd te verspillen aan een 1 of ander leerstelsel van 100-en jaren geleden. Ga met de tijd mee en gooi al die goden en profeten in de prullebak, dat is verleden, achterlijk, primitef en past niet meer in deze tijd.
Wat mij wel opvalt bij u SA dat u na jaren nog steeds reageert als een echte Indonesier. Daarmee bedoelend dat er telkens moet worden verdedigd wat passe is. Kortgeleden was ik in NL en heb daar mijn vele van mijn oude vrienden ontmoet (vrijwel allen van Indonesische komaf) die niet meer zo reageren en een heel andere kijk op het land van herkomst hebben ontwikkeld; openstaan voor kritiek en niet alles wat hen door hun ouders is meegegeven voor zoete koek aannemen. Allen vrij goed geslaagd, zowel op zakelijk als academisch vlak. De meesten bekijken hun vaderland met realistische ogen, zowel qua cultuur als religie, en durven de natie ook met kritische ogen te beschouwen. Men zal ze niet op dit forum tegen komen omdat ze weinig boodschap meer hebben aan het verleden (voor hen is RI verleden tijd, voor mij tegenwoordige tijd).
Hoewel nog moslim of christen in naam, niet meer in de praktijk. Allah U Akbar en God zij dank, zijn er in NL voldoende Indonesische Nederlanders die het "licht" hebben gezien, hun ogen hebben geopend en alles wat niet functioneel meer is (o.a. dus geloof en adat) over boord hebben gekieperd. U lijkt me wel eens de Laatste der Mohikanen die stug vasthoudt aan (ver)oude(rde) waarden en normen (in NL dan wel te verstaan want hier zie ik dat nog niet gebeuren). Ondanks dat bent u wel in staat de keerzijde van de spiegel aan Nederlanders voor te houden. Daarmee een prettige welkome inbreng, maar voor uzelf lijkt het me moeilijk op deze wijze in NL te blijven (vandaar wellicht uw plannen naar patria te verkassen). Als u hier zou wonen, hoeft u geen islam of culturele uitingen te verdedigen; dat is niet nodig.
Aan de andere kant vind ik het van durf getuigen dat mijn vrienden - ondanks protest en kritiek uit eigen gelederen - wel in staat zijn dit te doen en hun eigen leven te leiden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Diegenen die het geluk hebben uit de dwangbuis van adat, budaya en agama te kunnen ontsnappen en er wat mee doen in positieve zin zijn toch enigsinds bevoorrecht. Velen worden hier (figuurlijk over het algemeen) een kopje kleiner gemaakt als ze iets doen dat uit het straatje van vader, de ustadz, de imam, de pastor of wat dan ook is. Niets aan te doen dan te wachten tot die generatie vreedzaam is heengegaan, en dat is lang, heel lang.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 15-05-2012 09:28 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Grappig om oude posting te kunnen lezen .
Je ziet dat er veel kan veranderen in de afgelopen 6 jaren.

Leuk he, gebruik een handdoek ja, dan maak je de boel niet vies.
Koren op je Javaanse molen.
Niet op de Sundanese molen waar je zo prat op gaat, je hebt namelijk niets van een Sundanees Emoticon: Wink
Allereerst niet de taal en ten tweede niet de ingeboren beleefdheid, wel het gemene, maar dat is Javaans eigen Emoticon: Laugh out loud Selamat menikmati om

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou nou Malam, gaan we katten op Javanen????

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Javanen di pretenderen Sundanees te zijn?
Ja, volmondig JA.
Niet dat mensen uit Sunda beter zijn.
Dezelfde Javaanse mentaliteit blijft.

Maar ze hebben een mooie taal met heel veel levels.
Javanen die er prat op gaan dat ze deze taal machtig zijn, dus Sundanees zijn. heb ik een schurft aan.
Niks Sundanees, duidelijk YB?

Je bent Javaan of Sundanees
Ben je Sundanees dan spreek je ook fijn Sundanees.
Ik begrijp best wel dan Sundanees gengsi is, maar daar prik ik al snel doorheen. Emoticon: Wink

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dit was overigens niet de bedoeling van jouw posting YB, dat begrijp ik zeer goed, maar de discussie is opgang Emoticon: Wink

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik ga hier verder niet meer mee in... wedden dat weer zo'n geitenwollensokke man c.q. betweter om de hoek komt kijken??

De meesten weten hoe mijn standpunt is wat betreft het Moslimgeloof.....gewoon in Allah geloven en mietert de Koran met Mohammed en allerlei vrouw-onvriendelijke wetten en mensonterende wetten richting het vuur....Vuur reinigt !!! Emoticon: Yes!

Alle geloven hebben mijn respect...leven en laten leven als je in je Geloof het best voelt..... Amen

spacer line  

On 15-05-2012 10:49 Yogya-Bali wrote:

Wat mij wel opvalt bij u SA dat u na jaren nog steeds reageert als een echte Indonesier. Daarmee bedoelend dat er telkens moet worden verdedigd wat passe is. Kortgeleden was ik in NL en heb daar mijn vele van mijn oude vrienden ontmoet (vrijwel allen van Indonesische komaf) die niet meer zo reageren en een heel andere kijk op het land van herkomst hebben ontwikkeld; openstaan voor kritiek en niet alles wat hen door hun ouders is meegegeven voor zoete koek aannemen. Allen vrij goed geslaagd, zowel op zakelijk als academisch vlak. De meesten bekijken hun vaderland met realistische ogen, zowel qua cultuur als religie, en durven de natie ook met kritische ogen te beschouwen. Men zal ze niet op dit forum tegen komen omdat ze weinig boodschap meer hebben aan het verleden (voor hen is RI verleden tijd, voor mij tegenwoordige tijd).

Dat is logisch.
Mijn vrienden (oud klas/ studiegenoten , maatschappelijk redelijk geslaagd , academisch gevormd , in Indonesia en in buitenland zie je ook niet in deze forum .
Terwijl ik over het bestaan van deze forum wel heb verteld.
Ik werd zelf bijna uitgelachen dat ik mijn energie wil spanderen om te omong kosongen .

spacer line  

Op 14-05-2012 20:54 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Dit was een start van een topic in 2006.
Voor hen die dit echter vinden dat het niet meer toe doet, het volgende het is ook een voorschreidend inzicht te herkennen aan de praktijk van de dag............ Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Dit verhaal gehoord door een film die de tekst er onder vertaalde.
Die heb ik geheel uit getypt hier het verhaal totaal........... Emoticon: Very funny Emoticon: Smile Emoticon: Stupid

De wereld veranderd:.
De Global cultuur die onze kinderen zullen erven, zal flink verschillen van wat deze vandaag is.
Het gaat over grote demografische veranderingen in de wereld.
Uit onderzoek blijkt dat voor het overleven van een cultuur gedurende 25 jaar een vruchtbaarheid nodig is 2,11 kinderen per gezin.
Is deze factor kleiner, zal deze cultuur ten onder gaan.
Nodig is dus 2.11.Bij 1.9 kind per gezin heeft nog nooit een cultuur overleefd en bij slechts 1.3 is het onmogelijk om nog te herstellen omdat dat minstens 80-100 jaar duurt.
Met andere woorden: als elk echtpaar 1 kind zou hebben zijn er nog maar half zoveel nieuwe echtparen als ouders.
Als die nieuwe ouders alweer naar één kind krijgen is er nog een kwart echtparen dan hun grootouders.
Het is moeilijk om bij b.v. een bevolking van 1 miljoen in 2006 nog een half miljoen mensen aan het werk te te hebben in 2026.
En als de bevolking daalt, gaat ook hun cultuur achteruit.
De geschiedenis leert ons dat het met dergelijke lage geboortecijfers onmogelijk is om onze cultuu in stand te houden.
Binnen enkele jaren zal het Europa zoals wij dit kennen ophouden te bestaan…..
Toch daalt de bevolking van Europa niet!!
Waarom niet? Immigratie…
Islamitische immigratie…
De gehele groei van de bevolking in Europa sinds 1990..komt van 90% door massa-immigratie van moslims.
Kijken we naar Frankrijk, Fransen krijgen gemiddeld 1,8 kind per echtpaar, Moslims 8,1
Het zuiden, met traditioneel de meeste kerken…zijn nu meer moskeeën dan kerken.
30% van de kinderen beneden 20 jaar, zijn moslim.
In de grotere plaatsen zoals Nice, Marseille en Parijs is dat aantal al 45%
In 2007 zal 1 op de 5 Fransen een moslim zijn.
Over slechts 39 jaar zal Frankrijk een Islamitische republiek zijn…..
In de laatste 30 jaar groeide het aantal Islamieten in Engeland…van 82.000 tot 2,5 miljoen dertig maal zo veel, er zijn ruim 1000 moskeeën.
Sommigen daarvan zijn voormalige kerken..
In Nederland is de helft van de nieuwgeborenen een moslim.
En binnen slechts 15 jaar zal de helft van onze bevolking , uit moslims bestaan.
In Rusland wonen 23 miljoen moslims, dat is één op de vijf Russen.
Binnen enkel jaren is 40% van het Rusische leger een Islamiet.
In België is een kwart van de bevolking een moslim.
De helft van de baby’s is moslim.
Ruim een derde van alle nieuwgeborenen in Europa, zal in 2025 uit Islamitische ouder geboren worden.
Dat is (in2012) over slechts 13 jaar.
Het Duitse Bureau van de statistiek “De achteruitgang van de (Duitse) bevolking is niet te stoppen.
De neerwaartse spiraal is onomkeerbaar…”
Duitsland zal een Islamitische staat zijn in 2050..
Mohammed Gadaffi, de voormalige leider van Lybië zei:
“Er zijn tekenen dat allah de moslims naar de zegen in Europa zal leiden”, “Zonder zwaarden..Zonder geweren.. en zonder veroveringen”.
“We hebben geen terroroisten bommenleggers nodig”.
“De meer dan 50 miljoen moslims in Europa.. zullen het continent binnen enkel decennia.. in een Islamitische samenleving veranderen”.
Er wonen tegenwoordig (stand2008) 52 miljoen moslims in Europa.
Binnen de komende 20 jaar zal dat aantal verdubbelen, naar 104 miljoen
Aan de overkant van de Atlantische Oceaan is het zelfde verhaal.
In Canada is de vruchtbaarheid 1,6 terwijl minstens 2,11 nodig is.
De Islam is er snelst groeiende “religie”.
Tussen 2001 en 2005 nam de bevolking van Canada met 1,6 toe.
Daarvan kwam 1,2 miljoen voor rekening van Immigratie.
In de VS is de vruchtbaarheid 1,6.
Door de immigratie van Latino’s steeg dit cijfer naar 2,11.
Het minimum om een cultuur in stand te houden.
In 1970 woonden in de VS “slechts”100.000 moslims.
Tegenwoordig (2008) zijn dat er 9.000.000 .
De wereld verandert.
Het is hoog tijd om wakker te worden.
3 jaar geleden werd door 21 islamitische organisaties een bijeenkomst gehouden in Chicago.
De transcripties van die bijeenkomst toonde hun plannen om de VS te “evangeliseren” door politiek, media en meer..
Zij stelden : “wij moeten ons voorbereiden op het feit dat er 30 jaar 50 miljoen moslims in de VS wonen.
De wereld, zoals wij die kennen, zal niet de wereld zijn waarin onze kinderen en kleinkinderen zullen leven.
De Katholieke Kerk heeft onlangs vastgesteld dat het islamieten groter zal zijn dan het aantal Katholieken.

Ik weet waar het mis gaat :

vroeger lagen ouders te wippen, tegenwoordig staren ze zich blind op cijfertjes ...

Wat een gelul deze opsomming. Natuurlijk groeit de Islam sneller, ze neuken als een malle, daar kunnen de witneuzen nog wat van leren. Heeft e Paus toch nog gelijk : weg met die rubbers. Zaad moet vloeien.

"Bhinneka Tunggal Ika"

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,206 posts - 13,488 topics - 16,248 members - last post @ 22-09-2017 21:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,046,387 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com