indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kikaa
User
spacer line

Hallo!

Ik ga stage lopen op bali! Heel spannend allemaal. Ik ga eind augustus weg. Nu heb ik natuurlijk een aantal beginnersvraagjes waar jullie mij vast bij kunnen helpen! (hoop ik)

Als eerste; mijn stageplek, ik ga werken bij het hotel Pansea Puri Bali in Jimbaran, heeft iemand hier ervaring mee? Vertel me je ervaringen, ik ben benieuwd waar ik terecht kom!

Jimbaran , weet iemand of dat een beetje een leuk dorpje is? Wat kan ik verwachten? Wat is er te doen in de buurt, waar moet ik voor oppassen ed?

Dan, de centjes : hoeveel geef je ongeveer uit per maand? De woning wordt vergoed, verder moet ik het gewone 'het leven' betalen.... Wat zijn de kosten die ik kan verwachten?

Bali schijnt ook een heus yoga-eiland te zijn. Nu yoga ik in NL en ben wel benieuwd hoe dat er op Bali aan toegaat. Heeft iemand hierover wat wijsheden te vertellen? Ik hoor het graag! Waar moet ik heen voor een leuke les? Hoeveel kost dat, is het intern, worden er eisen aan je gesteld, welke yoga wordt er 'bedreven' ?

Goedkoopste vliegtickets , waar koop ik die??

En dan, als laatste, hoe groot gaat mijn cultuurshock worden? Ik heb al aardig wat reiservaring, maar ben nog niet in Azie geweest... Blijf het spannend vinden..

Dus, er valt mij veel te vertellen! Ik ben blij met elke tip!

Alvast dankjewel! Toedeloei, kikaa

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hallo jij daar boffert.Alvast gefeliciteerd.
Tickets gewoon boeken: Dewi Sri Travel in Vught.Heeft ook een agentschap in Sanur niet ver van je stageplaats.
Eten is niet zo duur hoor en laat je "maag" voorzichtig kennis maken met het eten aldaar.Hoe lang mag je daar stage lopen?Kijk ook even op mijn website en dan is kennismaken geen slechte optie.Ik bedoel zend me een mailtje op mijn privé: hagen763Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.planet.nl
Dank je

kikaa
User
spacer line

Dankjewel voor je reactie!

Ik ga 4 maanden stage lopen. En heb inmiddels een ticket gekocht! Dus die vraag valt af.

Dan ben ik voornamelijk nieuwsgierig op hoeveel euro ik per maand uit ga geven! Iemand die expert is?

gr. kikaa

daft_punk
User
spacer line

hallo,
je kan het net zo duur maken als je zelf wilt. als je je stage een beetje op laag pitjke zet en meer van het uitgaans leven gaat genieten dan zal het je aardig wat gaan kosten. Mocht je veel gaan yogaen, beetje sporten op het strand en serieus met je stage bezig zijn dan kan je met heel weinig rond komen. vb een nasi kost zoon 3000 a 4000 rupiha (35 eurocent) en even naar de supermarkt is veel goedkoper dan de aldi in NL. Je zal ook vervoer moeten hebben (scooter) dit zal je schat ik 25.000 rp per dag kosten dus ga er van uit met 75 euri klaar te zijn met je scooter.
ik heb geen yoga gedaan op Bali dus kan daar weinig over vertellen, maar ik weet dat een maand gebruik maken van een fitness ruimte ongeveer 100.000 a 150.000 rp kost. dus ook hier zullen de kosten niet in zitten. ik denk dat je je zelf de vraag moet stellen of het een party stage wordt of een rustige ingetogen stage. ik denk dat je met 500 euro per maand een leuke tijd kan hebben daar.

Jimbaran is een vissers dorpje ongeveer 30 minuten rijden vanaf Kuta. Je hebt hier aan het strand erg leuke en romantishe restaurantjes. vorig jaar oktober is daar ook een bom geexplodeert in zoon restaurantje omdat hier veel toeristen onder het genot van wat tokkelede Balinesen en verse vis kwamen.
ik weet niet of dit weer is aangetrokken sinds oktober. erder zitten er veel studenten in Jimbaran en vaak in een gemeenschappelijk huis gehuisvest (erg leuke feestjes)

ik hoop dat je hier iets aan hebt en mocht je nog meer willen weten dan kan je me ook mailen naar: daft_punk77Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

P.S ik ga 18 oktober ook weer heen tot eind januari, mischien kunnen we een bintang drinken ergens

Groetjes Daan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,376,984 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com