indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Als buitenlander moet je luchthaven belastingen betalen als je uit indonesie vertrekt. In mijn oude reispapieren staat er ongeveer 12 euro, maar ik kan mij iets herinneren van 75.000 rupia.

Moet een indonesisch persoon did ook betalen als ze voor een vakantie weggaat? Zo ja, hoeveel?

Ik heb erger op een ander forum gelezen dat ze 1.000.000 rupia moet betalen. Als dit waar is dan "verdienen" ze 13 keer minder aan een toerist dan een indonesisch person.

Ik wil dit graag weten! want ik wil niet dat mijn vriendin het vliegtuig niet in kan omdat ze niet de 1M rupia heeft.
Is er iemand met een indonesisch pasport die de laatste tijd uit indonesia is gegaan en dit weet?

spacer line  

Ik heb al iets gelezen in het engelse forum maar daar wordt ik niet wijzer van.

10 euro of 100 euro for een indo. person.
Ze vertrekt van manado -> singapore -> amsterdam

of is het 10 euro luchthaven belastingen EN 100 euro aan fiscale belastingen?

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 14-07-2006 16:18 albertstoop wrote:

Ik heb erger op een ander forum gelezen dat ze 1.000.000 rupia moet betalen. Als dit waar is dan "verdienen" ze 13 keer minder aan een toerist dan een indonesisch person.

Klopt zij dient 1 juta te betalen. Zelfde als iemand met een werk visum. Iedere keer wanneer je het land verlaat (tijdelijk) dien je 1.000.000 te betalen. Indien zij belasting betaalt, is het aftrekbaar. Maar gezien de gewone burger dat niet doet heeft dat denkelijk geen zin.

Dus behalve de 1 juta welke ze op de luchthaven dient te betalen moet ze ook nog een luchthaven belasting te betalen.

Voor die 1 juta moet ze aan de balie v/d vragen van de luchtvaartmaatschappij waar ze dat dient te betalen. Tevens dient ze een zelfde soort formulier in te vullen, als wij wanneer wij het land binnen komen. Imigratie formulier. Zij dient dat in te vullen. Een stukje ervan krijgt zij terug met een stempel er op. Dit dient zij te laten zien bij binnenkomst. Dus ze mag het NIET kwijt raken.
Deze regel geldt hetzelfde voor buitenlanders welke in Indonesie wonen.

Voor toeristen geld deze regel natuurlijk niet.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Vertrek vanuit Batam scheelt de helft... Emoticon: Cooool

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Westerling
User
spacer line

Indonesiers vanuit Sumatra met bestemming Maleisie en sommige bestemmingen in Thailand hoeven ook geen fiskal meer te betalen. Op grond van het IMT-GT: Indonesia-Malaysia-Thailand Growth Triangle vedrag.

spacer line  

yup, ik heb paar dagen geleden ook 2 juta gedokt...... om uit indonesie te vertrekken, ik heb een KITAS en mijn vrouw is indonesisch

spacer line  

juta = 1 milloen? 1.000.000?

Moet de 1 juta in rupia zijn of mag het ook 100 dollar zijn? (dat is een stuk minder briefjes)

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.dutchguy1000: 1 juta voor je zelf en 1 juta voor je vrouw?

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Per persoon en ik meen ook alleen in rps...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 15-07-2006 12:28 albertstoop wrote:
juta = 1 milloen? 1.000.000?

Klopt.

On 15-07-2006 12:28 albertstoop wrote:
Moet de 1 juta in rupia zijn of mag het ook 100 dollar zijn? (dat is een stuk minder briefjes)

In Rp!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.dutchguy1000: 1 juta voor je zelf en 1 juta voor je vrouw?

Voor je vrouw en voor jouw indien je langer dan 6 maanden in Indonesie verbleef/verblijft aan een gesloten.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

totto
User
spacer line

Zojuist ontvangen, geen idee of het klopt, waarschijnlijk wel.

Extra belasting op Abu Dhabi Airport.
Vanaf 30 juni moeten alle reizigers die vertrekken of doorvliegen vanaf Abu Dhabi International Airport een extra belasting van 35 dirham (ongeveer 8,40) betalen. Dit bedrag komt overeen met de airport facilities fee op de vliegvelden van Dubai en Sharjah. In tegenstelling tot Dubai worden deze extra inkomsten naar verluidt niet gebruikt voor nieuwe faciliteiten op de luchthaven, maar wil Abu Dhabi de lage olieprijzen compenseren.

Naast deze nieuwe luchthavenbelasting komt Abu Dhabi ook met een extra toeristenbelasting voor hotels, maar daar is verder nog niets over bekend.

Toto Travel.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Van airporttax heb ik nooit iets begrepen, allemaal heel wazig waarvoor dat precies is.
Ik ga er wel vanuit dat het dan in de ticketprijs komt

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,016,505 topic views - 222,265 posts - 13,491 topics - 16,273 members - last post @ 25-09-2017 17:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,137,201 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com