indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hey mensen, volgende week ga ik samen met mijn ouders en broertjes voor het eerst naar Indonesie, hieronder mijn reisschema en daaronder wat vragen.

Reisschema IndonesiŽ Ď06:

Heen vlucht: Malaysia Airlines vanuit Amsterdam op 13 Juli naar Kuala Lumpur om vervolgens de overstap te maken naar Jakarta, Flight MH 0017

Java

14/16-7 Jakarta
Dusit Mangga Dua www.dussit.com

16/18-7 Bandung
Papandayan Hotel www.papandayanhotel.com

18/19-7 Samarang Garut (West-Java)
Kampung Sampireun www.kampungsampireun.com

19/21-7 Pananjung Pangandaran
Sunrise Beach Hotel

21/22-7 Wonosobo
Kresna Hotel

22/25-7 Yogyakarta
Melia Purosani

25/26-7 Malang
Graha Cakra Hotel www.grahacakra.com

26/27-7 Probolinggo ( Desa Sukapara)
Grand Bromo Hotel www.interwisata.com/grand_bromo.html

27/29-7 Kaliklatak Plantation
Wisata Irdjen

Bali

29/31-7 West Bali National Park
Menjangan Jungle & Beach resort www.menjangan.net

31-7/3-8 Candi Dasa (Karangasem)
Kubu Bali hotel

Lombok

3/6-8 Jl. Raya Mangsit
Holiday Resort Lombok www.holidayresort-lombok.com

6/9-8 Trawangan Island
Villa Ombak www.hotelombak.com
Bali

9/12-8 Kartika
Santika Beach Hotel www.santikabali.com

Nu heb ik een heel aantal vragen waarvan ik hoop dat er toch wel een paar beantwoord kunnen worden door jullie :

-Ik wil ook graag uitgaan, ik weet dat dit op Bali kan (waar kan dit goed?) maar kun je ook goed uitgaan in Jakarta waar we in het begin zitten?
-We moeten een paar uur wachten op Kuala Lumpur voor de overstap, kun je dan ook taxfree shoppen of worden we gedropt in zoín gezellig afgesloten ruimte?
-Kun je in IndonesiŽ beter met je creditcards of met je pinpas betalen of maakt dit niet uit?
-Welke kretiksigaretten zijn er goed en wat kost dat daar?
-Hoe zijn de sigaren daar? Iemand tips voor een merk en wat kost dat daar?
-Ik wil er graag gaan vissen, iemand suggesties voor waar en waarop?
-Waar kun je leuk westerse kleding kopen?
-Ik wil graag zoetwaterparels kopen voor vriendinnen, had gehoord dat dit er mogelijk is nu is mijn vraag waar?
-Ik wil graag met dolfijnen zwemmen, het reisbureau zegt dat dit niet mogelijk is op de plekken waar wij komen. Klopt dit?
-Hoe zit het daar met drinken? Ik hou van sterke drank en wijn, maar heb gehoord dat dit er niet te krijgen is of tegen exorbitante prijzen. Verstandig om wat op Schiphol te kopen? Hoe zit het met het bier? Dat zit wel goed toch? Zijn er daar nog lekkere lokale drankjes?
-Kun je er op straat wel fruit kopen of is dit ook af te raden ivm buikproblemen?
-Heeft iemand nog tips wbt eten? Wat is er echt lekker en moet je geprobeerd hebben?
-Iemand ervaring met een van de hotels die we gaan bezoeken? Hoe zijn jullie ervaringen?
-Wat is de goedkoopste manier om vanuit Indonesie naar Nederland te bellen?

-Zijn er verder nog dingen die ik absoluut moet eten, drinken, bezoeken, ondervinden etc?

Kortom, een hoop vragen! Ik hoop dat iemand bereid is om er een paar te beantwoorden!

Wij hebben de reis geboekt bij Rama Rours in Amsterdam, wij zijn daar tot nu toe enorm tevreden. We gaan met ze 5en naar IndonesiŽ en hebben een eigen chauffeur en Nederlandssprekende gids.

Verder zal ik nog wel laten weten of het bevalt als ik er ben!

Mvg Elmer Koevoets
Zoetermeer

manon
User
User icon of manon
spacer line

prettige vakantie! Emoticon: Smile
groeten manon

Shirley
User
User icon of Shirley
spacer line

Hoi Elmer, ik kan helaas niet alle vragen beantwoorden. Wij waren in 2004 in Bali. De 1e x IndonesiŽ. Ook heel veel vragen gehad maar uiteindelijk merk je gewoon dat de vakantie zo vanzelf gaat. Je gaat op eigen houtje je ding doen. Echter zijn er inderdaad waarschuwingen. Eet niet bij een kraampje ga gewoon naar een gezellig restaurant het eten is daar echt niet duur, drink geen leidingwater en je kunt gewoon pinnen. Bij ons allemaal goed gegaan. Maar waarom ik ook reageer is dat ik zie dat er een hotel is geboekt in Yogya het Melia Purosani. Wij gaan over enkele dagen weer naar Indonesie naar het eiland Java. Ook gaan we naar Yogjakarta. Echter wij hadden in eerste instantie ook het Melia maar door onze reisorganisatie is het hotel gewijzigd, omdat het Melia niet meer veilig zou zijn na de aardbeving... Heb jij daar niets over gehoord? Groeten, Shirley

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Heel veel vragen die je kunt stellen aan

de eigen chauffeur en Nederlandssprekende gids.

Wassalaam

Ed Vos

Sweet young thing

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Reizen is....

Een antwoord vinden op al je vragen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

bouwkeet
User
spacer line

Ik zou juist aanraden om bij die stalletjes of rijdende satekramen te eten. Lekkerder sate heb ik nog niet gehad.

Kuala Lumpur airport is groot. Je moet waarschijnlijk helemaal naar de andere kant en je komt daarbij langs allerlei Tax Free winkeltjes, Mac donald, etcetra. Wat mensen in die tax free winkeltjes willen zoeken weet ik niet, want de prijzen zijn daar vaak veel hoger, zodat dat tax voordeel teniet wordt gedaan.

Fruit komt van een boom. Dat fruit kun je vervolgens in een winkel of in een stalletje leggen.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Nog een tip... vergeet onderweg geen eigen WC papier mee te nemen... anders mag je je hand en een klaarstaande emmer water gebruiken om je bilnaad schoon te poetsen. Emoticon: Smile Geeft zo'n smeerboel nadat je van de straat hebt gegeten en de schoonmaker weer het zeepje voor thuis heeft meegejat. Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Shirley. mijn moeder heeft 2x contact opgenomen met het reisbureau erover vervolgens ben ik er zelf nog 2 uur langs geweest en heb de vraag weer voorgelegd, maar neen niets aan de hand volgens hun en volgens de mensen ter plaatse.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Edwin, een goede voorbereiding is het halve werk! Ik weet graag het nodige van te voren!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Richy, gaat helemaal goed komen. Mams zorgt goed voor me Emoticon: Devil

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Emoticon: Confused Hoi Elmer,
Het ene berichtje heeft de webmaster op slot gedaan.
Mijn vraag aan je is: Hebben jullie thuis een Makro-Pas? Emoticon: Devil deze kun je ook gebruiken in IndonesiŽ.je kunt daar goed terecht voor je kretek.Je mag me ook een mailtje zenden,dan zorg ik voor een 'voorpret' in de brievenbus.
Maar wel een z.f.
Umberto
sidhi.astu.1Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.planet.nl

bouwkeet
User
spacer line

Ik zie ook dat Villa Ombok (Gili Trawangan) erop staat. Is 1 van de beste hotels van Gili. Hoewel er de afgelopen jaren steeds luxuezere hotels staan. Kun je je lekker laten masseren.

Op Gili kun je vissen, maar mooier is het om daar te duiken. Witpunt haaien, schildpadden van 2 meter doorsnee, perfect zicht. Goede duikschool: http://www.manta-dive.com Maar er zitten er meer. Hier was het relaxed, je kon gewoon duiken zonder afspraak als je 30 minuten vantevoren kwam binnenlopen

spacer line  

sterke drank en vooral wijn kan je beter in nederland kopen, dat is hier zeker duurder. en je kan het niet overal meer kopen.

In de meeste winkels is een maximum van 5% alcohol gesteld.
Tenminste in de omtrek van Jakarta

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Umberto, pas hebben we.. zullen we meenemen!! Gaan we zeker even langs. Zal je even mailen! Jij woont in Indonesie? (Reeds gemaild)

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Bouwkeet, ja dat hotel ziet er ook erg mooi uit, vooral die massages spreken me erg aan, hoop dat dat verder in Indo. ook mogelijk is!!
Duiken wil ik ook zeker doen, en niet eerst dat gezeur met een duikcursus, gewoon leuk een middag duiken. Hoe zijn de prijzen daar?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Dguy, wordt dan op Schiphol even inslaan.. ach 2 flessen mee is zat! Verder genieten van alles wat daar te koop is natuurlijk!

Kan iemand mij vertellen waar ik goed uit kan op Jakarta? Hou wel van clubs enzo, vind het wel belangrijk dat het veilig is, ik ga dan met me broertje van 18 namelijk en wil niet in zo'n land gezeur hebben. Is het uitgaan er te betalen? Of erg duur?

Gr Elmer

josari
User
spacer line

Als je de search knop gebruikt en je typt jakarta nightlife,
dan krijg een topic met een heleboel reacties.
't is wel in het engels dus......

bouwkeet
User
spacer line

Goede vraag, volgens mij was het 20 euro voor een duik. Je gaat met een bootje om 9:00 of 13:00 weg. Ze hebben 5 verschillende duiken (schildpad/ haai / gili air. Als je geen buddy hebt koppelen ze je aan iemand anders, en anders gaat er een extra instructeur mee.

Ps op Gili kun je moeilijk/niet pinnen. Voldoende cash meenemen dus. Duiken kun je met creditcard betalen.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Enkele "Alcohol-Tips"

* Bali Hai Beer.
* Bir Bitang.
* Hatten-Wine.
* Bir Tjap Kunci ( hier Becks)
H.G.

Umberto

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Nou als je toch gaat duiken.
Zou je dan haaientanden willen zoeken ?
( Mijn pleegzoontje heeft nog geen uit Indonesia,)

Pak Wongso
User
spacer line

Hallo Elmer,

Messchien een gekke vraag maar is Robby Koevoets (vroeger uit surabaya) toevallig nog familie van je?
Groeten uit Pulau Dewata,

Pak Wongso

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Bouwkeet, dat kost ook niets zeg daar! Wordt lastig kiezen, denk dat we een combi gaan regelen! Wil dolgraag haaien, schildpadden en het mooie rif bewonderen! Die kans krijg ik niet elk jaar!
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Umberto, als ik haaientanden kan vinden neem ik er zeker een paar mee voor je pleegzoon, lijkt mij een kleine moeite!
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Pak Wongso, kan best! Weet niet precies wie allemaal mijn familie is, zal het vanavond eens vragen aan Pa! Op welk gedeelte van Ind. woont u precies?

Ik hoorde trouwens net dat er weer aardbevingen zijn geweest... wel minder! Ik kreeg ook het advies om het Melia Purosani hotel in Yogjakarta te mijden ivm de aardbeving! Dus dat wordt weer even bellen met het reisbureau!

Ik heb trouwen 450 euro zakgeld nu voor 5 weken. Dat moet toch wel voldoende zijn? Eten en uitstapjes betalen mijn ouders!

spacer line  

Hoi Elmer,
Wat ik mis in bovenstaand verhaal. Emoticon: Stupid
Zorg dat je diarree remmers bij je hebt. Diarrree kun je namelijk heel vlug oplopen door je handen niet te wassen, ongekookt water te gebruiken, frisdrank met ijs(es) te drinken, heel koud drinken, en noem maar op. Ook moet je antimuggenspul kopen met DEET daarin.
Verder wens ik je veel plezier en misschien zie ik je wel op het vliegveld of in het vliegtuig. Emoticon: Worship

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

spacer line  

was ik goed van op de hoogte. Gelukkig wordt ik zelf nooit gestoken door muggen, heb dat al zovaak meegemaakt maar ik heb er nooit last van (afkloppen) tegen de diaree hebben we een arsenaal van spullen bij ons. Verder ook voorzien van alle inentingen en de beste malaria pillen die er zijn.

Heb er heel erg veel zin in!! Jij ook een geweldige vakantie toegewenst!

Neles
User
spacer line

Hey Elmer,

grappig om te lezen allemaal! Kom zelf ook uit Z'meer en vetrek a.s.maandag voor 4 weken naar Indonesie Emoticon: Shiny . We zijn zelfs rond de zelfde periode in Yogjakarta!! Ik heb alleen geen hotel vantevoren geboekt. We gaan dat daar wel regelen. Er is nu als het goed is toch genoeg plaats in de meeste hotels. Waar heb jij dat van die nieuwe aardbevingen dan gehoord? Ik houd zelf ook het nieuws naulettend in de gaten, maar heb hier niks over meegekregen. Ik geloof wel dat de Merapi weer iets rustger is geworden... Verder nog info over de huidige situatie in Yogja??
Ook komen wij o.a. In Jakarta, Bandung, Bali en op Gili Trawangan. Wat een klein wereldje is dit toch! Het zou kunnen dat we ook dezelfde periode in Bandung zitten. Maar omdat wij niet zo'n vast 'strak' schema hebben kan dit nog iets wijzigen. Misschien lopen we elkaar nog ergens tegen het lijf.
Groeten,
Neles

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Aardbevingen? Aardschokken zijn het.. gisterenochtend was er nog 1 in Yogyakarta. Je schrikt je rot, rent naar de deuropening en hoopt dat er niet meer komt dan die schok. Simple as that!

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Duiken wil ik ook zeker doen, en niet eerst dat gezeur met een duikcursus, gewoon leuk een middag duiken. Hoe zijn de prijzen daar?

Ben jij je leven beu of zo? Duiken is niet moeilijk, maar je moet eerst toch een paar skills aanleren. Er komt toch iets meer bij kijken dan ademen door middel van een ademautomaat (ook dat is raar de eerste keer).

Tijdens een duik haaientanden zoeken is hetzelfde als zoeken naar een speld in een hooiberg.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

josari
User
spacer line

Elmer,

450 euro contant meenemen is helemaal niet nodig.
Er zijn tig mogelijkheden om te pinnen.

Goedkoop bellen kun je o.a. via Telediscount.
0900-1523 van vast naar mobiel 15 cent per min.

0900- 1400 van mobiel naar mobliel 8 cent per min.

spacer line  

de haaientanden zal ik zoeken op het strand erwin, en ik ben niet zo bang om te duiken, ken genoeg mensen die het hebben gedaan en onder begeleiding is het allemaal prima! Hoef niet gelijk de diepte in!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,994 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 04:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,822,836 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com