indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Gebruikers zijn vrij om verbeteringen of opmerkingen te plaatsen. Maak hier gebruik van als je denkt dat het zinvol kan zijn. Uiteraard kun je hier ook vragen stellen over het gebruik van het forum.

Voordat je dat doet is het wellicht handig dat je een kijkje neemt op de pagina met veelgestelde vragen, dat is gratis, en voorkomt wellicht het stellen van vragen die reeds beantwoord zijn. Verder bestaan er ook hier geen domme vragen. Emoticon: Smile

Justine
User
spacer line

Hoi,

Ik wil eind dit jaar/begin volgend jaar gaan reizen in Indonesie. Ik heb voor een deel Indonesisch bloed Emoticon: Smile , maar heb helaas niets van de taal meegekregen Voor ik ga wil ik dit ( en zoveel mogelijk andere dingen) graag leren . Wie kan mij tips geven hoe ik dat het beste aan kan pakken in Amsterdam.
Ik zag dat er mensen zijn die groepjes samen vormen, met een native speaker die dan les geeft.
Lijkt mij erg interessant en leuk om aan deelt te nemen.

Kan iemand mij helpen?? Ik hoor graag!
groeten,
Justine Tan

Lisaatje
User
spacer line

Hoe plaats ik een (nieuw) bericht of open ik een nieuw topic? Is helaas nergens duidelijk aangegeven :(.

Alvast bedankt! Met vriendelijke groet,

Lisa|

jongekat
User
User icon of jongekat
spacer line

hoi hoi, ik ben de nieuwkomer hier Emoticon: Smile ik kom uit IndonesiŰ. Ik heb wel een vraag voor "the moderator" de vraag is: Mag ik misschien hier op dit forum iets over mijn web vertellen aan die andere gebruikers? want die is een soort online woordenboek Nederlands-Indonesisch en ook Indonesisch-Nederlands Emoticon: Smile

Alvast bedankt Emoticon: Smile

PS: Ik heb het leuk om dit forum te kunnen vinden, uiteindelijk kan ik mijn Nederlands hier toepassen Emoticon: Very funny Emoticon: Very funny hehe doei doei..... Emoticon: Bye bye

Welkom in IndonesiŰ!

zeetje
User
spacer line

goede morgen

wij gaan met vakantie op 3 feb 2008 naar jakarta
met mijn dochter en kleinzoon Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Worship Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

heerlijk lekker tussen uit voor 8 weeken

spacer line  

Hoi,

Wij willen volgend jaar op vakantie naar o.a. Noord -Sulawesi,dus zijn we alvast met wat kleine voorbereidingen bezig.
We willen daar natuurlijk gaan duiken,maar wat we eigenlijk willen weten is wanneer daar de manta's te zien zijn,als ze daar uberhaubt voorkomen.
Natuurlijk willen we ook de cultuur en natuur gaan bezichtigen en een vulkaan gaan beklimmen,we willen 4 a 5 weken gaan rond trekken in Sulawesi,dus als er mensen zijn met tips en leuke ervaringen,kom maar op.
Ik heb natuurlijk het een en ander opgezocht op internet,maar ik hoor toch liever de ervaringen van anderen.

Zijn er ook boeken te koop over alleen Sulawesi?

Groetjes Chantal.

spacer line  

On 15-05-2008 20:50 chantalklijsen wrote:
Hoi,

Wij willen volgend jaar op vakantie naar o.a. Noord -Sulawesi,dus zijn we alvast met wat kleine voorbereidingen bezig.
We willen daar natuurlijk gaan duiken,maar wat we eigenlijk willen weten is wanneer daar de mantas te zien zijn,als ze daar uberhaubt voorkomen.
Natuurlijk willen we ook de cultuur en natuur gaan bezichtigen en een vulkaan gaan beklimmen,we willen 4 a 5 weken gaan rond trekken in Sulawesi,dus als er mensen zijn met tips en leuke ervaringen,kom maar op.
Ik heb natuurlijk het een en ander opgezocht op internet,maar ik hoor toch liever de ervaringen van anderen.

Zijn er ook boeken te koop over alleen Sulawesi?

Groetjes Chantal.

elsbeth
User
spacer line

Beste Chantal,
Mijn eerste Indonesiereis was naar Sulawesi. We hadden toen (1987) expres een eialnd uitgekozen wat nog door weinig toeristen bezocht werd. We kwamen inderdaad pas na 2 weken andere toeristen tegen, althans waar wij het vanaf zagen. We zijn begonnen in Manado en daar begon mijn tropenavontuur. Ik vond het meteen overweldigend. We zijn naar Tomohon geweest, een heel lieflijk bloemenstadje, naar Tondano (herinner ik me niet zoveel meer van), hebben veel gewandeld. Ook zijn we naar Bunaken geweest. Toen was het nog moeilijk om een bootje te vinden dat je overbracht. We belandden bij toeval op een boot vol met Pentecosta (pinkstergemeente) lui. De Australische mannen die de groep leidden, leenden ons hun snorkels uit. Fantastisch was dat, echt ongelofelijk mooi, paradijselijk. Nu schijnt het daar veel toeristischer te zijn, maar nog steeds mooi. Vanaf Manado een spectaculaire kustweg naar Kotamabagu en Gorontalo, vanaf Gorontalo een 24 -uursboottocht naar Poso. Je schijnt goed uit te kunnen stappen bij de Togian eilanden. Centraal Sulawesi vond ik ook heel bijzonder, daar liep destijds een spectaculaire weg doorheen, nou ja,weg, het was eigenlijk geen weg, af en toe echt doodeng en een zeer langdurige gechiedenis. Tana Toraja is heel mooi, zowel om de cultuur las om de schitterende wandelwegen. We logeerden in Rantepao in Wisma Irama, erg leuk, later nog een keer geweest. De weg van Toraja naar Makassar is erg mooi, van het zuiden van Sulawesi weet ik weinig, maar er zijn genoeg mensen op dit forum die je veel meer kunnen vertellen. Ik vond Sulawesi geweldig mooi en was heel blij dat we dit eiland hadden uitgekozen, we vonden Java daarna een gekkenhuis, maar ook erg mooi en interessant. Maar je ziet, het si wel allemaal lang geleden, hoewel ik in 1992 nog een keer in Sulawesi ben geweest. Ongetwijfeld kun je op het net/boeken etc. van alles over Sulawesi vinden. veel plezier. Groet elsbeth

spacer line  

Wij zijn opzoek naar de Nederladse vader van mijn buurvrouw in Salatiga.
Naam van de vader is Donning van Leger spelling kan ook Dunning zijn.
Deze man was in Bandung getrouwd mety Adri in 1948 zij kregen 2 kinderen Paula en Edice.
Edice is overleden. In 1960 is vader Douning in Salatiga geweest op zoek naar zijn dochter maar moeder Adri wilde niet dat er kontakt was.
De oma van Paula was Duitse en de andere oma was Indonesiese.
Ik hoop dat we een reaktie krijgen

Dyah Setyorini

elsbeth
User
spacer line

Beste Jeroen en Oyibo, ik had even willen reageren op de beheerdersopmerking van Oyibo t.a.v. een opmerking in het topic "nep of echt". Een opmerking van Lely Tekkel (of zoiets) krijgt van Oyibo een vermaning niet op de man/vrouw te spelen. Kunnen jullie de forumleek uitleggen waarom deze persoon deze vermaning krijgt? Dit staat echt in geen enkele verhouding tot de walchelijke opmerkingen van Oyibo eerder deze week. Nergens iets van een excuus ook te lezen (van Oyibo), of ik moet iets over het hoofd gezien hebben, ook nergens een moderatorbreak t.a.v. die opmerking.

groet Elsbeth

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Hallo Chantal,
Je hebt jouw vraag over Sulawesi al in mei 2008 gesteld. Omdat ik nooit in dit deel van het forum kijk reageer ik laat. Wellicht zijn jullie al In Sulawesi geweest of zijn jullie plannen gewijzigd.
Toch kan ik jullie iets vertellen. De eerste keer dat we Sulawesi bezochten zijn we vanuit Makassar via Malino naar Bira aan de zuidoost kust gereisd. Dit was een spectaculaire tocht door de bergen. De zee bij Bira was azuurblauw en het strand oogverblindend wit. Vanaf Bira zijn we naar Senkang gereisd. Senkang is de zijdestad van Sulawesi. Vanaf Senkang zijn we via Bone naar Rantepao (Toraja) gereisd. Vooral Rantepao en omgeving hebben veel indruk op ons gemaakt. De begrafeniscultuur is bijzonder. Van Rantepao zijn we terug gereisd naar Makassar.

De tweede keer (2007) hebben we een paar dagen in Tomohon (40 km ten zuiden van Manado) gezeten.
De eigenaar van het resort aldaar heeft ook een onderkomen op Bunaken. Terug van onze reis door Papua hebben we nog een week in het Jungle en Beach resort Pulisan gezeten. Wij zijn geen duikers, maar de andere gasten trokken er iedere dag met bootjes op uit om bij de diverse eilanden een duik te maken. Ik heb prachtige foto's op hun onderwatercamera's gezien. Ook manta roggen en nog meer andere voor mij vreemde vissen.

www.divefroggies.com/happyflower/

www.pulisanresort-sulawesi.com/

Het bovenste adres is van Tomohon en het onderste van het duikresort Pulisan

Succes bij de planning van jullie Sulawesi vakantie Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

Hoi allemaal ik heb een vraag mijn vriendin heeft geen geboorte akte
wat zijn de kosten om dit te maken en waar tevens een pasport

Mvg Aku

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Nou het wordt een echt een gezellige ratjetoe hier

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

spacer line  

Wij hebben een dubbele in Salatiga(java tengah) en willen dat verkopen.
Kan iemand ons informatie geven hoe we dat het best kunnen doen?

spacer line  

Het moet zijn een dubbele woning 6 slaapkamers 3 badkamers.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Dyah, maak even een nieuw onderwerp aan via de juiste link, want dit onderwerp is hier niet voor bedoeld zoals je kunt lezen. Mijn dank!

FredC
User
spacer line

Jeroen, het lijkt mij dat de site erg traag laadt. Is er wat veranderd of zal het gewoon aan mijn supersnelle (zal wel) verbinding liggen? Elke pagina is traag en soms wordt een halve pagina geladen en dan een twintig seconden later de rest, soms ook nog met horten en stoten. Wat kan dat zijn?

senior
User
User icon of senior
spacer line

Fred, je bent niet de enige die dat gemerkt heeft...soms ook hier in Amsterdam dat probleem en soms kan ik helemaal niet op de site komen en moet ik de site drie keer vernieuwen of inloggen...

Probleempje is er sinds een dag of twee

hati hati, pelan pelan

FredC
User
spacer line

Inderdaad, dat heb ik ook diverse malen moeten doen. Dus ligt het niet aan mijn verbinding, dat is dan zeker.
Ik had een keer dat ik er niet op kon komen, "omdat er teveel mensen op de site" zouden zitten. Toen het drie minuten later wel lukte waren dat er 34, dus dat kan de oorzaak niet geweest zijn.
Jeroen vindt het vast wel uit, maar hinderlijk is het.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

FredC en senior,

De website doet sinds enkele dagen inderdaad af en toe vreemd. Dit heeft wel te maken met drukte op de website (niet alleen indahnesia.com, maar ook indonesiepagina.nl, kamus-online.com en ticketindonesia.info draaien op dezelfde server. Echter zou dit niet direct zulke grote problemen moeten geven.

Er wordt naar gekeken en hopelijk kan het ook op korte termijn worden opgelost.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ik heb zojuist een automatisch process op de server uitgeschakeld. Dit draaide iedere vijf minuten een scriptje, maar omdat de website over de jaren steeds groter is geworden werd dit process ook zo groot dat het een keer fout moest gaan.

Eventuele foutmeldingen en dergelijke graag blijven melden, als het kan met een tijd waarop het plaatsvond en wat er gebeurde (of juist niet), zodat ik hier naar kan kijken voor een zo spoedig mogelijke oplossing.

FredC
User
spacer line

Ok, het gaat inderdaad wat beter nu. Thanx!

FredC
User
spacer line

Jeroen, het viel me op dat als je een foto plaatst iedereen kan zien waar dat op internet te vinden is. De privacy is hier in het geding. Zou je dat weg kunnen halen, of bijv door transparante print onzichtbaar kunnen maken?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 03-05-2010 03:52 FredC wrote: Zou je dat weg kunnen halen

Ik denk dat Jeroen dat niet kan. De oplossing is eenvoudig: Dropbox. Meld je aan, krijg 2 GB opslag in The Cloud voor noppes, en plaats je foto in de Public Folder. Om de link naar die foto te pakken te krijgen, op je de Public Folder, ga je met de muis boven de desbetreffende foto hangen, en rechtsklik je: Dropbox - Copy Publik Link. Gratis, gemakkelijk en niet te traceren.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 03-05-2010 03:52 FredC wrote:
Jeroen, het viel me op dat als je een foto plaatst iedereen kan zien waar dat op internet te vinden is. De privacy is hier in het geding. Zou je dat weg kunnen halen, of bijv door transparante print onzichtbaar kunnen maken?
Nee, dat kan niet.. of het nu gemaskeerd is of niet, het blijft altijd eenvoudig te achterhalen waar de foto staat. Of dit nu op mijn website is, of elders op het internet. De tip van guna2 lijkt me de beste oplossing; elders plaatsen dus. Uiteraard is Dropbox een van de velen die dergelijke diensten aanbiedt.
On 03-05-2010 03:45 FredC wrote:
Ok, het gaat inderdaad wat beter nu. Thanx!
Dit was een eerste nood-ingreep. Later volgen er nog wel meer bijstellingen, maar de grootste hinder is nu wel weg zo te merken.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,025,612 topic views - 226,265 posts - 13,586 topics - 18,059 members - last post @ 22-04-2018 11:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,395,640 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com