indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

JAKARTA - Overstromingen en aardverschuivingen hebben zeker 21 mensen het leven gekost in Zuid-Kalimantan, in het Indonesische deel van het eiland Borneo. Twintig anderen worden vermist. Dat heeft het Indonesische persbureau Antara maandag bericht.

Verscheidene rivieren zijn door langdurige en hevige regenval buiten hun oevers getreden. Honderden huizen zijn weggespoeld en duizenden andere staan onder water. Het water heeft veel mensen in hun slaap verrast, aldus een functionaris van de rampenbestrijding in de regio.

Overstromingen eisten vorige week bijna driehonderd mensenlevens op het eiland Sulawesi. Tientallen mensen worden daar nog steeds vermist.

Video voor diegene met een snelle verbinding.;
http://www.nu.nl/news/764032/2(...)gen_Indonesi%EB.html

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ben zonet in banjarmasin geland, ziet er hier inderdaad heel erg nat uit...
de rivieren staan op een hoog peil
de nattigheid schijnt me te volgen op deze reis, enkele dagen geleden in zuid-sulawesi enkele honderden km moeten omrijden wegens de overstromingen in sinjai
grote schade gezien, ook in bulukumba
een week in tana toraja verbleven, ook niets anders dan regen

Neles
User
spacer line

Hey Belgianguy,

voor hoe lang blijf je in Banjarmasin? En ga je ook nog richting Kumai (Tanjung Putting National Park)? Zou je me op de hoogte kunnen houden over de (natte) situatie aldaar? Ik vertek namelijk over twee weken richting Kalimantan Emoticon: Shiny Ben erg benieuwd of het niet te nat wordt daar.
Thanks en veel plezier !!

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

hello neles
ik plan hier 4 dagen te blijven, vandaag was 2e dag, eerst heel zonnig, daarna in de namiddag weer regen met bakken naar beneden... ik verneem via de lokale media (banjarmasin post en tvri kalsel) dat de situatie het ergst is in kotabaru dat is zo'n 200 km van banjarmasin, daar is het water tot aan de nokken van de huizen gestegen en wordt iedereen geevacueerd...van kumai niets gehoord...eigenlijk zou het reeds musim kemarau moeten zijn, dus droog... maar ik ben hier enkel voor de business in permata dus een tweetal trips gepland naar martupura en cempaka... vanmorgen toch nog eventjes de toerist uitgehangen en een klotok gehuurd om naar de pasar terapung te varen, zoals steeds heel fotogeniek... hier in banjarmasin is geen enkele blanke toerist te bespeuren, het is nog erger dan in sulawesi (daar op 2 weken tijd zo'n 5 europeanen ontmoet, zelfs in tana toraja niemand te zien! is dit vanwege de wereldbeker voetbal, blijft iedereen thuis?)

Neles
User
spacer line

Het zou kunnen. Maar nu is Nederland inmiddels uitgeschakeld door Portugal Emoticon: Angry en zullen er waarschijnlijk steeds meer mensen een vakantie gaan boeken. Ook is Indonesie het afgelopen jaar veel in het nieuws geweest met allerlei zaken die de (doorsnee) toerist afschrikt. Vogelgriep, aardbevingen, overstromingen, vulkanen die op uitbarsten staan, extremisten, etc, etc.. Niet echt uitnodigend voor een hoop mensen.
Ik zou het zeer op prijs stellen als je mij ook de komende 2 dagen op de hoogte kan houden over de situatie aldaar. Ook als je iets over Kumai hoord. Ik kan dan eventueel mijn reisschema aanpassen. Dat er weinig/geen blanke toeristen te zien zijn vind ik op zich alleen maar fijn. Heb je tenminte niet het idee dat je met z'n alle achter elkaar aanloopt.
Nog een fijn verblijf daar!
Gr,
Neles

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ok ik vraag het eventjes na ivm kumai
alleszins vandaag een stralende zonnige dag geweest, dat was reeds een tijdje geleden...
hier zijn geen toeristen, maar de mensen hier zijn super-vriendelijk, je voelt je echt welkom
dus zeker komen, laat je niet afschrikken door het vele slechte nieuws over indonesie!

sandy
User
spacer line

hoe kan ik een foto in deze forum plaatsen ?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Sandy,

in de FAQ kun je deze en andere vragen en de antwoorden erop terugvinden, tevens kun je de blauwe knopjes onder het invoerveld gebruiken.

http://forum.indahnesia.com/FAQ/

Neles
User
spacer line

Klinkt goed! Heb ook echt zin om die kant op te gaan Emoticon: Shiny ! Was ook niet van plan om me zo snel te laten afschrikken. Alleen de doorsnee toerist (waar ik mezelf niet helemaal toe reken) zou nu niet zo snel die kant op gaan.
Alvast bedankt voor je de eventuele info over Kumai!

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ben net terug in surabaya aangekomen
heb gisteren in banjarmasin nog es goed alle lokale media doorgenomen, niets over banjir in kumai
wel enkele berichten over de trans-kalimantan highway (kalteng-kalsel) die tijdelijk zou gesloten worden wegens overstromingsgevaar, er stond reeds een 30-tal cm water over tussen pal 58 en 65
maar de meteorologische dienst voorspelt dat dit de laatste periode van nattigheid is en dat musim kemarau eraan komt
hoe dan ook daar in kalimantan reis je meestal per boot, wat extra water kan geen kwaad Emoticon: Yes!
geniet ervan, binnen enkele weken
voor mij is het alweer voorbij, veel te snel weer

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een kennis van me zit in Kotabaru, op dat eiland voor de ZO-kust. Daar hadden ze ook natte voeten. Er waren nog geen slachtoffers daar. Hopelijk blijft dat zo.

Ho Lee Fuk

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

inderdaad in kotabaru was het heel erg, ik zag in de krant fotos van ondergelopen dorpen, je zag enkel de daken
het leger was ingezet bij de evacuatie
probleem zoals steeds bij overstromingen is drinkwater (ironisch he alles staat onder water maar niets om te drinken!)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,011,719 topic views - 239,965 posts - 13,725 topics - 32,569 members - last post @ 05-08-2020 17:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,050,145 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com