indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

lilalah
User
spacer line

Beste mensen,
Binnenkort ga ik voor twee maanden naar Indonesië. Yogya zal mijn 'uitvalsbasis' zijn.
Vandaag kreeg ik het heug'lijke nieuws te horen dat de universiteit meebetaald aan een stage op eigen initiatief. Één van de voorwaarden is wel dat je een schatting maakt van je kosten. Nu weet ik wel dat het daar een stuk goedkoper is dan in Nederland, maar kan iemand mij een indicatie geven? Ik ga waarschijnlijk in een rooming house (whatever that may be) wonen, de kosten daarvan krijg ik als het goed is deze week te horen. Waar ik nu dus naar op zoek ben is een schatting van de kosten van het 'dagelijks leven'. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.
Nicole

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nicole,

Rooming house? Zegt mij niets, maar een kosthuis heb je al voor een euro of 15 per maand, maar dan heb je een kamertje van 3x3 meter zonder eigen voorzieningen en airco. Ik weet verder niet wat je wil, maar voor een buitenlandse met de nodige voorzieningen is 100 euro al veel.

Als je een motor nodig hebt, kun je deze voor een paar euro per dag huren. Eten en drinken is ook niet duur, maar dat is wat je er zelf van maakt, een paar kwartjes per dag of een paar euro als je westers wil eten.

Mijn 'uitvalsbasis' is ook Yogyakarta, niet voor studie trouwens. Emoticon: Wink

Jeroen

lilalah
User
spacer line

Hoi Jeroen,
Bedankt voor de info. Ik zit er ook niet speciaal voor de studie, maar door een leuke draai aan mijn trip te geven kan ik wel tegemoetkoming in de reiskosten krijgen. En dat is natuurlijk altijd fijn Emoticon: Smile
Die 100 euro waar jij het over hebt, is dat per maand of voor de 2 maanden? Je ziet, ik heb werkelijk waar nog geen enkel idee van de kosten in Indonesië.
Motor klinkt ook wel leuk, maar dat is vast niet het soort racemonster dat ik graag onder mn gat wil hebben... Emoticon: Wink

RienRaket
User
User icon of RienRaket
spacer line

Vorig jaar zat ik er ook 2mnd ..ook student. Kwam ongeveer uit op 1 miljoen rupia per week (90 euro) totaal, voor guesthouse,eten,motor, benzine, wassen, stappen, sportclub, taxi´s, boodschappen etc.

Hoeveel sponsort jouw universiteit ? de mijne (Nijmegen) 40%.

RR

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Wat heb je voor studie gedaan / ben je aan het doen?
Universiteit waar?
Spreek je behasa?
Kan je goed met "medemeisjes"omgaan?
Dan alleen je reis en zakgeld dus meer niet.Heb je al een reis geboekt?

Umberto sidhi.astu.1Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.planet.nl of via mijn link

RienRaket
User
User icon of RienRaket
spacer line

On 21-06-2006 23:53 hagen763 wrote:
Spreek je bahasa?

..dat kan al snel de helft van de kosten schelen Emoticon: Shiny

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 21-06-2006 22:25 lilalah wrote:

Die 100 euro waar jij het over hebt, is dat per maand of voor de 2 maanden?
Dat is maar helemaal wat je zelf wil, luxe of wat minder. 100 euro voor 2 maanden is ook heel goed mogelijk.

lilalah
User
spacer line

Wat een reacties allemaal! Ik denk dat ik een schatting indien van E 100 per maand. Daar red ik het dan waarschijnlijk wel mee.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Rienraket: ik heb nog geen idee wat de UvT gaat sponsoren. Er zit een limiet aan van 50% met een maximum tot E500. Niet zo schokkend bedrag, maar toch mooi!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Hagen763: Ik studeer op dit moment Nederlands Recht, dus mijn trip is niet geheel gelinkt aan mijn studie. Het is meer 'voor mezelf', zeg maar. Ik ga daar ook niet studeren, maar werken. (Hoe en wat precies is uiteraard nog niet duidelijk, dat hoor ik ter plekke). Ik spreek exact 5 woorden bahasa (kan tellen tot 5), dus dat schiet niet op, maar ik hoop daar wat aan te kunnen doen. Medemeisjes ben ik niet zo bijster goed mee en ja, de reis is al geboekt.

Kortom: ik zoek naar een beetje fatsoenlijk onderkomen, mag best simpel zijn, en dan dus gewoon 'leefkosten'. Niet echt gekke dingen ofzo.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En oh, denk erom dat je met een toeristenvisum totaal géén werk mag verrichten, zelfs geen vrijwilligerswerk. Maar als dat geregeld wordt in Indonesie dan zullen ze dat wel weten hoop ik. Emoticon: Puh!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Anders kan je advies vragen aan Om Yerun.
Hij is een YogYanese.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 22-06-2006 10:03 Yerun wrote:
En oh, denk erom dat je met een toeristenvisum totaal géén werk mag verrichten, zelfs geen vrijwilligerswerk. Maar als dat geregeld wordt in Indonesie dan zullen ze dat wel weten hoop ik. Emoticon: Puh!

Er mag zoveel niet... ik heb er 6 maanden geen last mee gehad en zat zelfs bij een overheidsbedrijf Emoticon: Cooool

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

mashil
User
User icon of mashil
spacer line

Hoi Lilalah,
Ik denk dat Umberto vraagt of je met medemeisjes kan omgaan omdat Yogyakartya vol zit met "boardinghouses"' of koskosans" kortom studenten huizen voor meisjes en jongens (de meeste gescheiden) Dit zijn zeer goedkope en simpele kamers die Jeroen hier boven al noemt. Daarvoor betaal je 100 euro voor 6 maanden gemiddeld. Maar voor 2 maanden iets regelen is iets lastiger. Als je Yogya alleen als uitvalsbasis hebt kan je toch ook in een hotel gaan zitten? Misschien makkelijker en ook niet zo duur. Kan je een prijs afspreken en heb je een 1 persoonskamer voor onder de 100 euro per maand. Ik kan je eventueel wel wat namen mailen van goede en goedkope hotels (3 a 4 euro per nacht)

- Let us live simply so that others may simply live -

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 22-06-2006 10:21 Richy wrote:

...

Er mag zoveel niet... ik heb er 6 maanden geen last mee gehad en zat zelfs bij een overheidsbedrijf Emoticon: Cooool

Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er rekening mee willen houden natuurlijk. Emoticon: Yes!

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Dank je Hilmar,dat is ook als je iemand die student is graag goed van advies wil voorzien.Maar in Boro bijvoorbeeld kun je gewoon als "gast" voor weinig geld logeren in een oud klooster waar een meisjesweeshuis zit.
Kijk anders onder www.meideninbali.tk en die hebben het wel effe voor elkaar hoor.Je leert gelijk behasa Indonesia en voor alleen een fatsoenlijk gesprek.
Dus ook daar geen kosten.Eten doe je gewoon mee.
Umberto Emoticon: Puh!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 22-06-2006 07:04 Yerun wrote:

...
Dat is maar helemaal wat je zelf wil, luxe of wat minder. 100 euro voor 2 maanden is ook heel goed mogelijk.

Jeroen is dat niet wat erg optimistisch?
Ok ik ben geen student, ben ook gesteld op een klein beetje luxe, maar 100 Euro vind ik toch wel heel weinig voor 2 maanden.
Mijn thuisbasis is Sukabumi, toch geen dure omgeving zou ik zeggen.
Een hoemeleboem logement daar kost ongeveer 4.50 Euro, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat er kakkerlakken rondlopen zo groot als een pony(zoals overal in Indo) maar in dat soort logementen zijnhet er zoveel dat ze je bed kunnen verpaatsen(haha bij wijze van spreken).
Ik ben blij dat ik mijn eigen huisje heb, want de eerste tijd was ik afhankelijk van hotel`s, en laten we eerlijk zijn een 3 sterren hotel in Indo staat nog niet gelijk met een 0 sterren hotel in Nederland.
Mijn eerste kennismakingen met Indonesia was slikken, slikken en nog eens slikken, en ik ben zo bang dat mensen die voor de eerste keer daar heen gaan en ook nog met zo`n laag budget, de teleurstelling van hun leven krijgen.

spacer line  

On 22-06-2006 16:16 Malam wrote:

...

Ok ik ben geen student, ben ook gesteld op een klein beetje luxe, maar 100 Euro vind ik toch wel heel weinig voor 2 maanden.
Mijn thuisbasis is Sukabumi, toch geen dure omgeving zou ik zeggen.
Een hoemeleboem logement daar kost ongeveer 4.50 Euro, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat er kakkerlakken rondlopen zo groot als een pony(zoals overal in Indo) maar in dat soort logementen zijnhet er zoveel dat ze je bed kunnen verpaatsen(haha bij wijze van spreken).
Ik ben blij dat ik mijn eigen huisje heb, want de eerste tijd was ik afhankelijk van hotel`s, en laten we eerlijk zijn een 3 sterren hotel in Indo staat nog niet gelijk met een 0 sterren hotel in Nederland.
Mijn eerste kennismakingen met Indonesia was slikken, slikken en nog eens slikken, en ik ben zo bang dat mensen die voor de eerste keer daar heen gaan en ook nog met zo`n laag budget, de teleurstelling van hun leven krijgen.

Ha ha... ik mag jou wel malam....

ja.... ik denk dat je wel gelijk hebt..... zo wat ik ervaren heb hier mag je ongeveer een derde rekenen van wat het je in nederland zou kosten. tenminste als je ongeveer dezelfde luxe wilt...
drank is even duur (en vaak duurder) als in nederland....

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 22-06-2006 16:25 dutchguy1000 wrote:

...

Ha ha... ik mag jou wel malam....

ja.... ik denk dat je wel gelijk hebt..... zo wat ik ervaren heb hier mag je ongeveer een derde rekenen van wat het je in nederland zou kosten. tenminste als je ongeveer dezelfde luxe wilt...
drank is even duur (en vaak duurder) als in nederland....

Ja DG en nog te bedenken dat ik inmiddels zo`n 3 jaar in Indo heb doorgebracht en de taal spreek, in die situatie zit jij ook, heb ik begrepen.
Een derde is zo ongeveer een juiste schatting, maar dan zit er ook alles op en aan, ik kan mij wel voorstellen dat een student het met veel minder kan doen, maar als wij gaan vertellen dat het met 100 Eurie mogelijk is, dan moeten we er ook bij vertellen dat ze dan terug gaan naar niets dubbel niets.
Als zo iemand rekent 500 euro uit te geven voor twee maanden en daar 200 euro aan over houd, zal hij/zij zeggen, Indonesia is goedkoop, maar iemand met 100 Euro in een logement zetten waar hij wordt weggedragen door de kakkerlakken en bovendien 100 Euro te kort komt, zal ongetwijfeld een klaagtopic hier opzetten(en dat vindt onze moderator niet leuk)
Overigens in Bandung op Setia Budi zit een zaak waar ik spirtualiën kan krijgen voor vooroorlogse prijzen hahaha

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 22-06-2006 16:16 Malam wrote:

...

Dat bedrag is voor de huur van een kamertje alleen hoor. Verder niets erbij! Emoticon: Red face

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 22-06-2006 17:21 Jeroen wrote:

...

Dat bedrag is voor de huur van een kamertje alleen hoor. Verder niets erbij! Emoticon: Red face

Begrijp ik Jeroen, dit is ongeveer 19000 per dag.
Maar geef dan wel aan in wat voor een shit zo iemand terecht komt.
Terwijl 50.000 (4.5 Euro) het enigszins aan de verwachting van een nieuwe bezoeker van Indonesia voldoet.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Voor die 50 euro per maand heb ik nette kamertjes gezien hoor, waar ik me prima zou kunnen verblijven. Gezamenlijke keuken/badkamer en de stroomrekening moet je nog betalen trouwens. Dat wel. Maar goed, of je die voor 2 maanden zo goedkoop kunt huren, dat denk ik niet trouwens. Dat is natuurlijk ook van belang.

Voor een paar euro meer heb je inderdaad veel meer. Ik denk daarom ook niet dat een kosthuis iets is voor de nieuwkomer, pak maar een goedkoop hotelletje met wat privacy en service. Daar betaal je dan ook wat voor.

En je hebt natuurlijk gelijk, beter wat hogere prijzen doorgeven, dan valt het altijd mee. Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hahaha Jeroen, mij niet teveel gelijk geven hoor, ik ga nog naast mijn schoenen lopen. (alle gekheid op een stokje)
Weet je wat het is Jeroen, wij zijn enthousiast over Indo, we spreken de taal en kennen de weg.
Vaak willen mensen mee met mij als ik ga, dan worden ze aangestoken door mijn enthousiasme, op dat moment besef ik hoe moeilijk ik het heb gehad in de eerste jaren.
Een prachtige oplossing voor mij op zo`n moment is, dat ik ze het advies geef eerst www.Londoh.com te openen en te lezen, dan hebben ze in iedergeval twee uitersten, mijn enthousiasme en de kritische mening van Londoh.

lilalah
User
spacer line

Nou, ik denk dat ik ondertussen wel een beetje een idee heb van de prijzen. Ik ben inderdaad student, maar zó krap zit ik nou ook weer niet.
En hoewel ik een 'nieuwkomer' ben wb Indonesië, denk ik dat ik met mijn backpack ervaring in Ecuador wel heb leren omgaan met legers kakkerlakken en ander gespuis (en dat is inclusief slaapzaalgenoten).
Iedereen iig bedankt voor de tips!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,320 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 14:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,134,765 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com