indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Mensen, ff weer een serieus topic na al dat geOH waar de meeste forumbewoners niets wat aan hebben: Emoticon: Wink

Dit las ik in de Elsevier van deze week:

Bij reizigers die aankomen op Schiphol met een intercontinentale vlucht is dit het protocol dat de Nederlandse douane aanhoudt:

De NL douane gedoogt 3 nepartikelen per productsoort.
Dus: maximaal 3 illegale DVD's, 3 horloges en 3 "merk"shirts.
Zit je op enig moment daarboven: --> ALLES inleveren.

BOETES:
Vanaf 26 DVD's: 200 euro
Vanaf 40 DVD's: inschakelen OM
Vanaf 51 illegale kledingstukken: 450 euro.

Kortom: als je slim bent, neem je 3 DVD's mee, 3 Rolexen (Real misterrrr), en 3 Ralph Lauren polo's. Daar kom je altijd mee weg!!

Gracias. Sama sama

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Heel raar stukje.. ik heb het ook ergens anders nog gelezen. Geloof er eerlijk gezegd geen klap van. Als men al zover doorgaat met gedogen, dan kan ik dus prima voor mezelf spullen meenemen, ben je met een gezin, mag je dus 12 DVD'tjes van 2 euro meenemen, die hier 12 x 30 euro waard zijn? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat niet echt op waarheid berust... of wel, wat misschien nog wel erger is.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Nou koop de Elsevier van deze week maar, blz 62. Helaas kan ik je geen online link geven, want dat dit artikel is nog "abonnee only". Ik denk dat de meeste reizigers hier wel hun voordeel mee kunnen doen.

Gracias. Sama sama

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic trouwens eventjes verplaatst naar 'Andere praat' daar het behoorlijk algemeen is.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik geloof hier niet zo erg in. Het zou best het beleid kunnen zijn voor als er weinig douane ambtenaren bij de uitgang staan omdat er grote hoeveelheden bezig zijn. Ik kom niet elke week op die luchthaven, ik heb echter de laatste jaren heel wat "acties" meegemaakt. Streng op etenswaren controleren, meestal Marokkanen en Turken, alles wat eten was ging zo de Kliko in. Zelf ben ik wel eens slachtoffer geworden van strenge controle op alles wat van bedreigde diersoorten was gemaakt en had ik een riem van slangenleer bij me die van een "bedreigde" phyton soort gemaakt bleek te zijn. Kreeg nog ruzie met een cameraman die alls stond te filmen. Laatst waren de controles ook extra streng, dat was op een zondagochtend om 6 uur. Persoonlijk heb ik het gevoel dat als je gaat denken dat er dingen gedoogd worden en dat je ze mee kunt nemen je fout kan zitten bij aankomst en het is geen Indonesia waar je de boete rechtstreeks aan de ambtenaar in kwestie kunt betalen (met korting) Emoticon: Shiny

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 19-06-2006 07:14 londoh wrote:
Laatst waren de controles ook extra streng, dat was op een zondagochtend om 6 uur. Persoonlijk heb ik het gevoel dat als je gaat denken dat er dingen gedoogd worden en dat je ze mee kunt nemen je fout kan zitten bij aankomst en het is geen Indonesia waar je de boete rechtstreeks aan de ambtenaar in kwestie kunt betalen (met korting) Emoticon: Shiny

In Frankfurt staan ze nog niet te controleren voor 7u 's ochtends. Met een beetje geluk kan je zo een hele zooi cigaretten de EU binnensmokkelen als de kist uit ZO-Azie 's ochtends voor dag en dauw landt op Rhein-Main Airport.

Gracias. Sama sama

HavanA
User
spacer line

Ik kan bovenstaande bevestigen. Vanuit Istanbul namen wij samen diverse (14) Merk-kledingstukken mee (Sweaters-schoenen-shirts-sokken-trainingspak etc.). Op Schiphol kwam de grote vraag van de douane. Alles moest open, ruim de helft werd "gevonden", in totaal 8 stuks.

Wij hadden uiteraard alles vooraf uit de verpakking gehaald en merklabels verwijderd. We kwamen er met een waarschuwing vanaf (waarschijnlijk omdat we open kaart speelden en verder zoveel mogelijk de lippen opelkaar hielden). Er werd verteld dat je inderdaad maar 3 stuks "mag" meenemen.

sudammo
User
spacer line

Actueel zie website douane (http://www.douane.nl/actueel/06050201_reizigers_mogen_beperkt_aantal_namaakgoederen_invoeren.html#TopOfPage)

Reizigers mogen beperkt aantal namaakartikelen invoeren (2 mei 2006)

Komt u terug uit het buitenland? Houd er dan rekening mee dat u maar een beperkt aantal nagemaakte artikelen mag meenemen. Per persoon mag u maximaal 3 nagemaakte artikelen per vastgestelde categorie voor eigen gebruik meenemen (zie de tabel).

U mag bijvoorbeeld maximaal 3 nagemaakte horloges, 3 nagemaakte dvd's of cd's, en 3 nagemaakte overige goederen (bijvoorbeeld 2 kledingstukkenen en 1 paar schoenen) meenemen. Als de Douane meer dan 3 nagemaakte artikelen van 1 bepaalde categorie aantreft, worden alle artikelen uit die categorie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie legt u dan een boete op.
Tabel Hoeveelheden namaakartikelen voor eigen gebruik
Categorie Hoeveelheid
Horloges 3 stuks
Parfum/eau de toilette 250 ml
Beeld- en geluidsdragers (met uitzondering van masters), bijvoorbeeld cd's en dvd's 3 stuks/dragers (verschillende titels)
Datadragers, bijvoorbeeld software geen
Overige goederen, bijvoorbeeld kleding 3 stuks/paar
Aandachtspunten bij de tabel

Bij de tabel zijn de volgende punten van belang:

* U mag geen beeld- of geluidsdragers meenemen waarvan 2 of meer exemplaren dezelfde titel hebben.
* Bij dvd's telt het aantal auteursrechtelijk beschermde werken. Elke film op een dvd telt als aparte drager. 1 dvd met 4 films zijn dus 4 dragers. Deze mag u niet invoeren. Bij cd's is het aantal titels echter niet van belang: 1 cd wordt als 1 drager gezien.
* Een 'master' is een technisch product voor productie van bijvoorbeeld cd's en dvd's. Een gekopieerde film op dvd die in Nederland nog niet in de bioscoop draait, is geen master.
* Onder digitale datadragers vallen:
- businesssoftware;
- entertainmentsoftware (games);
- overige software voor privé-gebruik.
* De categorie 'Overige goederen' is een restcategorie voor alle goederen die niet onder een andere categorie vallen, bijvoorbeeld kleding en speelgoed.

VorigeVolgende

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,769,833 topic views - 236,129 posts - 13,703 topics - 27,403 members - last post @ 20-01-2020 13:12 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,498,958 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com