indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > See my website ... > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bassi
User
spacer line

In mei is er een nieuw indonesisch restaurant geopend in antwerpen belgie.
Wij zijn er al wezen eten, ze hebben veel speciale gerechten.
Speciaal als men eens bijzonder lekker wil eten veel batak en simalungun recepten worden er hier geserveerd.
Ze hebben sinds kort ook een website
http:/www.danautoba.be

HorasBatak
User
User icon of HorasBatak
spacer line

On 12-06-2006 23:23 bassi wrote:

Wij zijn er al wezen eten, ze hebben veel speciale gerechten.
Speciaal als men eens bijzonder lekker wil eten veel batak en simalungun recepten worden er hier geserveerd.
Ze hebben sinds kort ook een website
http:/www.danautoba.be

Deze "speciale gerechten" (zoals saksang en arsik0 staan in ieder geval niet vermeld op de menulijst zoals gepresenteerd op de website.

Wel staan er "speciale" rijsttafels van Bali en Bandung op. Emoticon: Clown

Kepala botak tapi dengan otak

bassi
User
spacer line

On 13-06-2006 12:38 HorasBatak wrote:

...

Deze "speciale gerechten" (zoals saksang en arsik0 staan in ieder geval niet vermeld op de menulijst zoals gepresenteerd op de website.

Sak sang, uiteraard word dit niet gegeten in belgie of nederland, dit word wel in geheel indonesie gegeten en is niet zozeer een speciaal gerecht naar onze mening maar staat niet op het (europese)menu.
Wij hebben dat in ieder geval nog nooit gegeten.
Wat je met arsik bedoeld, is mij volkomen onbekend, Paul.
Groetjes.

bassi
User
spacer line

Een aanrader is zeker om daar eens rendang te eten, alles wat we daar voorgeschoteld kregen, ik met een typische NL maag, en mijn vrouw indonesisch, was lekker, rendang is zoals je weet zeer moeilijk te bereiden, en ook dat een westerling dat heel lekker vindt, de kwaliteit van het vlees moet van zeer hoge kwaliteit zijn en de receptuur (juiste ingredienten), het bereiden ervan neemt zeer veel tijd in beslag.

josari
User
spacer line

he bassi

als ik in augustus weer naar Bali ga, zal ik dat een proberen

groeten

Jos

bassi
User
spacer line

he jos, tijd niets meer gehoord, hoop alles gaat goed met je,
groetjes, van mij en d.

HorasBatak
User
User icon of HorasBatak
spacer line

On 14-06-2006 00:18 bassi wrote:

...

Sak sang, uiteraard word dit niet gegeten in belgie of nederland, dit word wel in geheel indonesie gegeten en is niet zozeer een speciaal gerecht naar onze mening maar staat niet op het (europese)menu.
Wij hebben dat in ieder geval nog nooit gegeten.
Wat je met arsik bedoeld, is mij volkomen onbekend, Paul.
Groetjes.

Beste Bassi,

Als je op www.bonapasogit.nl kijkt, kun je zien dat een batakse dame op de Pasar Malam Besar het gerecht Arsik heeft staan maken.
En op de feesten van Bonapasogit wordt ook regelmatig Saksang gemaakt,
ik denk dat in BelgiŽ dit zelfs gemakkelijker gaat dan in nederland. In BelgiŽ zijn er nog slachterijen waar varkensbloed te verkrijgen is. In Nederland volgen we geheel trouw de Europeese hygiŽne normen en is varkensbloed niet meer te verkrijgen.

Maar dat jij Rendang als een traditineel recept van Danau Toba wilt zien, volgens mij is het oorspronkelijk afkomstig van West Sumatera.

Kepala botak tapi dengan otak

bassi
User
spacer line

On 14-06-2006 11:15 HorasBatak wrote:

...

Beste Bassi,

Als je op www.bonapasogit.nl kijkt, kun je zien dat een batakse dame op de Pasar Malam Besar het gerecht Arsik heeft staan maken.
En op de feesten van Bonapasogit wordt ook regelmatig Saksang gemaakt,
ik denk dat in BelgiŽ dit zelfs gemakkelijker gaat dan in nederland. In BelgiŽ zijn er nog slachterijen waar varkensbloed te verkrijgen is. In Nederland volgen we geheel trouw de Europeese hygiŽne normen en is varkensbloed niet meer te verkrijgen.

Maar dat jij Rendang als een traditineel recept van Danau Toba wilt zien, volgens mij is het oorspronkelijk afkomstig van West Sumatera.

Beste P.
Je hebt helemaal gelijk, ik ben niet origine Indonesier, dus lekker indonesisch eten is voor mij allemaal een specialiteit, ik maak zulke gerechten niet, mijn vrouw is hier wel en beter van op de hoogte dan ik.

Misschien word dit in de toekomst door het restaurant Danau Toba ook nog op de menulijst gezet.

spacer line  

Zeg bassje als je er volgende keer weer naar toe gaat vraag of ze ook het gerecht RW serveren.
Wat betreft de Rendang dat de kwaliteit van het vlees van zeer hoge kwaliteit moet zijn is een fabel,rendang tenminste de echte dus Padang,is juist vrij taai tegen het brokkelige aan,je plukt als ware de stukken uit elkaar.
99.9 % van alle restaurants Indonesische restaurants in europa serveren wat ze in Indonesie noemen daging kalio ,maar hiervoor als Rendang doorgaat .
Wat vlees betreft als je echt de duurdere kwaliteits vlees voor dit gerecht zou nemen dus runderhaas of nog een stukje duurder de japanse Wayhu vlees ( 600 Ä per kilo ) dan zou dit voor een gerecht als Rendang volstrekt overbodig zijn.Juist door het urenlang sudderen zou deze vlees soorten uit elkaar vallen,en niet het juiste effect bereiken dat voor Rendang nodig is.
In vele gevallen dus goekope sucade lappen of bilvlees lekker stug vlees,maar voor een gerecht als deze uitstekend geschikt
Sorry voor deze uiteenzetting krijg trek ...........Danau Toba leuke naam ik trouwens woon ook in een Danau ,namelijk Danau Manis maar in Nederland.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik ben een groot liefhebber van rendang, maar natuurlijk niet in NL, want daar serveren ze rendang met jus. Rendang moet inderdaad van haas gemaakt worden (heb ik mij laten vertellen). Droog en je trekt het zo in draden uiteen, zeker geen vet of zenen. Laat staan jus, wel bumbu.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,342,320 topic views - 239,715 posts - 13,726 topics - 32,093 members - last post @ 07-07-2020 21:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

135,918,693 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com