indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

DC, je zit er volledig naast voor wat betreft de ziektekostendekking. vaak ben je niet eens meer verzekerd na 3 maanden buitenland. Als er dan wat gebeurd, ben je financieel de pineut: ze vergoeden de kosten simpelweg niet meer. Lees de voorwaarden maar door.

Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 15-06-2006 01:21 DeeCee wrote:

...

Sid, dus als mensen een jaar op vakantie gaan, dan moeten ze zich ook uitschrijven in NL? Emoticon: Ik dacht t niet jongen,,, Emoticon: Nooo

Over de AOW,,, Ik ben nog jong en ga me daar nog geen grote zorgen over maken. Ik ben weer 1 van de gasten die t niet zoveel kan schelen,, wachten. Emoticon: Puh!

Vakantie is niet dezelfde als werken(produktief zijn op de arbeidsmark).
"Normale" mensen moeten meestal gaan werken en hebben waarschijnlijk 4 of 5 weken betaalde vakantie.
Ik heb nog nooit iemand ontmoet(een werkende. een loonslaaf die een jaar vakantie hebt , mss een overwerkte loonslaaf in hogere functies een sabatical year weg kunnen.
Een minimumlijer als OmSid kan zulke luxe niet permiteren

Oya , ik ben ook 20 geweest , heb toen ook geen zorgen over de toekomst gehad .
Een ding is zeker , je zal ook ooit oud worden , en waarschijnlijk moet je ook langer en harder gaan werken , met de hoop of je mss een staatspensioen kan ontvangen.
Ik zelf moet ook nog een paar jaar wachten , en dan : Indosenia , (Bali) hier ai kom .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Harde ingreep aow door Jaap Folkerts en Roelien Wierstra
Den Haag - Er komen harde ingrepen in de sociale zekerheid. Het kabinet zal op Prinsjesdag bezuinigingen op de partnertoeslag in de aow aankondigen, evenals een korting op de aow-uitkering voor Nederlanders in het buitenland

Om SID DROOMD U er nog over om daar in Indonesie, te gaan wonen
As Buitenlander zou ik mijn hoop er maar niet meer op rekenen.
Lees de artiekel maar ook de ingezonden reacties.
Je hebt er wel een dagtaak er aan, maar dan weet je wat er onder het volk leeft....
De reacties liegen er niet om, de mooiste reactie was, twee dagen voor je dood, kan je bij Donner je AOW halen.
EEn smerige streek zijn ze aan het uithalen, maar wat kan je van Christelijke mensen verwachten. Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Ergens is het wel redelijk natuurlijk dat mensen(NL)die in het buitenland wonen hun a.o.w. in mindering gebracht wordt naarmate de levensstandaard van het land waar ze wonen.
Ik neem maar de marokkanen en turken die in het thuisland wonen die leven heel vorstelijk van hun a.o.w. terwijl de nederlanders die in eigen land wonen moeten sappelen met het zelfde bedrag. Emoticon: Stupid Emoticon: Confused

Shalom

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 03-09-2009 14:35 Bokito wrote: Ergens is het wel redelijk natuurlijk

Het is helaas nog veel redelijker: Nederlandse uitkeringen die in het buitenland worden uitgegeven dragen niet bij tot de Nederlandse economie.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Zo is het ook nog eens een keer.

Shalom

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Het moet eigenlijk nog veel redelijker worden.
Bijvoorbeeld dat de regering ook gaat bepalen welke kaas je koopt, de hoeveelheid per week, en dan natuurlijk ook bij welke super boer je dat doet.

Het is van de zotte dat de overheid gaat bepalen wat een burger gaat doen met de centjes die hijzelf in heeft gelegd.

Zo kun je er ook tegenaan kijken. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 03-09-2009 15:55 oyibo wrote: Zo kun je er ook tegenaan kijken.

Dat kan wel, maar is volgens de uitkeringsprincipes niet de juiste kijk. Je draagt geen sociale premies af voor jezelf, je `spaart' dan ook niets. En ik vind het volkomen terecht dat Nederlandse uitkeringen in Nederland moeten worden uitgegeven, vakantiegeld daargelaten.

Ik roep ook al jaren dat IndonesiŽ eens met sociale zekerheden moet beginnen. Stel nou eens dat SBY besluit dat vanaf 1 januari 2010 elke IndonesiŽr van 65 jaar of ouder zich mag aanmelden om Rp 100.000 per maand op te halen. Wat zou dat de staat kosten? Rijke IndonesiŽrs gaan die `fooi' niet ophalen (hoewel? Zie de gesubsidieerde LPG...), het bedrag vloeit rechtstreeks in de economie en stimuleert die enorm, en het begin van sociale zekerheid is gemaakt. Wie kan dit berekenen?

spacer line  

On 03-09-2009 12:00 zieleffe wrote:

[quote removed]

Om SID DROOMD U er nog over om daar in Indonesie, te gaan wonen
As Buitenlander zou ik mijn hoop er maar niet meer op rekenen.
[

OEPS ,
dat had ik ook uitgeflap toen ik de programma gisteravond zag.

En dan denk ik aan veel aan de migranten met hun jongere vrouwen in Indosenia.
Moeten ze dan op hun oude dag na 40 jr gewerkt te hebben alsnog bijverdienen
bij Carrefour of Hero ?
Of als guide spelen voor toeristen , of je villa in Ponorogo verhuren omdat je AOW gekort wordt ?

Dan ben je echt dubbel de lul geworden , en je AOW gekort (omdat in Indosenia een portie NasGor 2500 rupie kost bij een warteg , terwijl in Nederland het tussen de 5-7,50 eurie kost ) en je krijgt alleen 1/2 AOW omdat je Indonesische partner 10 jr (of meer) jonger is ???

Welke impact geeft dat als een Lansia-er plotseling 1/2 van zijn AOW toeslag verliest ?
Dan voldoet hij niet meer aan de inkomeneis om daar te kunnen vestigen .
Moet hij terug gaan naar land pan erkom .Op je 65ste jaar , met weinig of bijna geen AOW opbouw
En eventueel aanhang .
Dat wordt dan een gangetje naar de Soos .

Ai ai ai ai , ik denk dat ik toch lekker in Ollanda blijf , waar alles goed geregeld is , kan ik straks voor half geld met de openbaarvervoer gaan .
Kan ik beroep doen op de aanwezige faciliteiten .

Ha ha ha ha .

(PS : gewoon om Ome Ziel te kietelen).

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 03-09-2009 16:23 guna2 wrote:

[quote removed]

Dat kan wel, maar is volgens de uitkeringsprincipes niet de juiste kijk. Je draagt geen sociale premies af voor jezelf, je `spaart' dan ook niets.

Nederland heeft een omslag stelsel .
Dus je hebt nooit voor jezelf gespaard , je hebt voor anderen gespaard.
En de anderen(jongeren) sparen voor jou .

Het is toch wel vreemd als je al 30-40 jaar " gespaard " tvoor anderen , je daarna moet inleveren op het moment dat je aan de beurt bent.

spacer line  

Alsof er straks uberhaupt nog wat te halen valt. Maak je eigen plan, regel je "eigen AOW" en laat je niet door het kabinet "Grijs Christelijk" een rad voor de ogen draaien.

Net even gechecked: moet het straks doen met "maar" 52% van de AOW van iemand die zijn hele leven in Nederland is gebleven.

https://www.ing.nl/particulier(...)nsioenen_AOWscan_p3a

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

On 04-09-2009 03:00 Amed East Bali wrote:
Net even gechecked: moet het straks doen met "maar" 52% van de AOW van iemand die zijn hele leven in Nederland is gebleven.

Nou , het is toch niet zo'n ramp . Emoticon: Confused
Een nasi campur K5 op Bali is toch niet duur ?
Een BTN huisje met een grondoppervlakte van ongeveer 125 m2 is ook niet duur als men niet in het Zuiden(Kuta e.o) wil wonen. ?

Dit schreef Bokito :
Ergens is het wel redelijk natuurlijk dat mensen(NL)die in het buitenland wonen hun a.o.w. in mindering gebracht wordt naarmate de levensstandaard van het land waar ze wonen .

spacer line  

On 03-09-2009 14:35 Bokito wrote:
Ergens is het wel redelijk natuurlijk dat mensen(NL)die in het buitenland wonen hun a.o.w. in mindering gebracht wordt naarmate de levensstandaard van het land waar ze wonen.

Hee , dat is een inkoppertje.
Mss kan ik aan Minister Donner vragen waarom ik dezelfde AOW premie jarenlang moet betalen en daarna ingekort wordt omdat ik in buitenland wil wonen ?.
Kan ik dan geen korting krijgen omdat ik in de toekomst naar buitenland verhuis en daardoor de kosten van de overbelaste gezondheidszorg = rollator-scootmobiel , huisvesting - aanleunwoning-thuiszorg en andere faciliteiten (bijzondere bijstand bijvoorbeeld) etc naar beneden druk ?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid je had al deze antwoord gegeven, had je soms een black-out.zie je antwoord
Nederland heeft een omslag stelsel .
Dus je hebt nooit voor jezelf gespaard , je hebt voor anderen gespaard.
En de anderen(jongeren) sparen voor jou .

Het is ongelooflijk, dat die mensen in Amerika met de dollar koers nu zo iets krijgt uit Nederland.
Over dubbele paspoorten gesproken.
Zo langzaamaan druppelt de waarheid, waar Nederland de afgelopen jaren mee bezig zijn.
Het is niet te geloven, en wij maar denken dat ze ons met rust zullen laten.
Die Donner is een man die nog leeft in de vorige eeuw.

Ik woon in Amerika en alle 65 jarige nederlanders (en velen die amerikaanse nationaliteit verkregen hebben) krijgen nederlandse aow of gedeelte ervan. Ik vind dat waanzin!Ze zijn geemigreerd, vaak amerikaan geworden en krijgen social security hier. waarom ook nog eens van nederland aow?
Josie Van, Dallas Texas USA | 16:56 | 03.09.09

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Beste mensen het hele sociale stelsel wordt langzaam aan helemaal uitgeholt.Wat er nu geschrapt wordt krijg je nooit te nimmer meer terug.Ook niet als er een andere regering komt.Kijk maar naar het kwartje van Kok.Over 20 jaar bestaat die hele A.O.W.messchien helemaal niet meer.
Maar ja het zal mijn tijd wel duren dan lig ik allang onder de zoden.

Shalom

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Wellicht heb je gelijk Bokito.
Kwestie van tijd. Maar Ik kan me niet vinden in de stelling dat de overheid gaat bepalen of, wanneer en hoe iemand zijn opgebouwde recht consumeert.

En er is wel degelijk een "spaar" norm. Die bedraagt 2% per jaar.
Betaal je die niet, dan krijg je dus 2% minder ouwe dag (vooropgesteld dat die er dan nog is als ik met pensioen ga) maar iedereen zou zelf moeten kunnen bepalen, hoe,wanneer, en waar hij z'n opgebouwde rechten uitgeeft.

Als er verschil gemaakt gaat worden, mag je dan ook de vrijheid hebben te zeggen, ik ga met mijn pensioen in het buitenland wonen, dus ik draag ook maar de helft aan premie.

Het werkt natuurlijk omgekeerd evenredig.
Zou dan ook niet meer als logisch zijn.

Maar daar wil Donner vast niet aan Emoticon: Puh!

marwinc
User
User icon of marwinc
spacer line

aow opbouwen kan je natuurlijk ook in eigen beheer doen...........

marwinc
User
User icon of marwinc
spacer line

Volgens mij is er straks helemaal geen AOW meer........

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou AOW zal er later in de tijd nog wel zijn. In afgeslankte vorm en werken tot je 70 tigste.Waar de rechtsongelijkheid in zit wat mij betreft is het naar land uitbetalen. Tenminste als dat er definitief doorkomt. Dat lijkt me zeer discutabel. Het is een opgebouwd recht. lijkt het me normaal dat je dat naar rato van je inbreng krijgt, net als elke andere Nederlander. Als je in het buitenland woont op die leeftijd is zorgverzekering al een probleem. Ik denk dat het antwoord voor Malam aan het begin van het topic in het volgende zit, als Malam er niet meer is en zijn vrouw heeft maar een aantal jaren AOW opgebouwd is de rest dus bijstand. En dat is geen vetpot dus. De politiek heeft wel meeer brainfarts de burger te pakken. Getuige het nieuwe boetebeleid in Nederland. Allang niet meer gericht op handhaving maar gewoon cashen over de rug van de burger, graaien noemen we dat tegenwoordig. Zo'n minister moet aangepakt worden. En heel stevig.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

66,796,726 topic views - 229,827 posts - 13,652 topics - 20,220 members - last post @ 19-01-2019 18:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

111,921,085 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com