indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

van een vruchtje heb ik begrepen.. Emoticon: Yes!

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Lekker eten ? En toch eenvoudig.

S>G>B< Emoticon: Shut up!
Sambal Goreng Boontjes Emoticon: Angry
Met Rijst. Emoticon: Cooool Opschieten dus want Bal Balan begint ook nog vanavond. Emoticon: Red face Ik hou er dus niet van om gehas gehas te eten. Emoticon: Laugh out loud Maar ik ben net terug van het zelfde adres om gewoon eens te komen eten.Ik zei maar dat we tamu kregen. Emoticon: Frustrated Ik was er al om 13.30 u vanmiddag en kreeg al om 13.45 trek.
Maar niet getreurd om 14.00 werd gekookt en om 16.15 gegeten Emoticon: Very funny BBQ weer was het niet dus nu veel te veel gegeten.
Umberto. Emoticon: Shut up!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gatverdarrie,

Hmmmm lekker eten, persoonlijk eet ik als ik in Indo ben mijn eigen eten, alles uit Indo en al die lekkere dingen waar jullie het over hebben die de mensen in Indo niet kunnen betalen.
of jullie hebben rijke vrienden of familie.
Mijn vrienden eten het hele jaar ikan asin en rijst en wat er uit de boom geplukt wordt aan groente.
Als ik in Indonesia verblijf dan worden plus minus 50 man vrolijk, dan is er vlees.
Laten we godverdomme op houden over lekker eten, want 90% van de Indonesiers kunnen dat niet betalen.
De Indonesische keuken is arm en nog is arm, 80 % kunnen amper een hap rijst op tafel krijgen, SCHAMEN JULLIE JE NIET?
MODERATOR BREAK

Kap eens met dat gescheld, dat is nergens voor nodig in een topic als dit.

Placed by Jeroen @ 26-06-2006 14:43

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-06-2006 10:42 Malam wrote:
Gatverdarrie,

De Indonesische keuken is arm en nog is arm, 80 % kunnen amper een hap rijst op tafel krijgen, SCHAMEN JULLIE JE NIET?

Seh Om Malam , je gaat onze vrienden toch geen schuldgevoelens bezorgen.?
De Indonesische keuken is gevarieerd, men hoeft niet altijd vlees of vis gaan eten.Trouwens te veel vlees is niet goed.
Volgens tv hebben allochtonen in hun land van herkomst minder last van kanker.
Wij eten vroeger (jaman baheula) ook weinig vlees , vaak kip of vis (goedkoper) en veel groenten.
Als lalab , vooral omdat mijn moeder een Sundanese is.Veel tahu en tempe (vlees vervanger).Murah meriah dan sehat (ook voor je kantong).

Maar sambal goreng jambal met sambel trassie(medok) gaat bij OmSid ook er in .Met warme nasi pandan en dan cocol. Liever dat dan biefstuk.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Maar dan ken je dit niet:

> Rijst met boter en suiker# lekker of nie?
Wel eenvoudig. Emoticon: Angry

mashil
User
User icon of mashil
spacer line

On 26-06-2006 10:42 Malam wrote:
Gatverdarrie,

Als ik in Indonesia verblijf dan worden plus minus 50 man vrolijk, dan is er vlees.
Laten we godverdomme op houden over lekker eten, want 90% van de Indonesiers kunnen dat niet betalen.

Ik denk dat meer dan 90% niet eens een ticket kan betalen dat jij aanschaft voor een bezoekje aan IndonesiŽ waar je dan weliswaar 50 vrienden blij maakt met je aanwezigheid.
Over eten praten is geen schande vind ik, en is tevens een hobby van vele IndonesiŽrs, ook zij die niet rijk zijn.

- Let us live simply so that others may simply live -

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-06-2006 14:41 Hilmar wrote:

...

Ik denk dat meer dan 90% niet eens een ticket kan betalen dat jij aanschaft voor een bezoekje aan IndonesiŽ waar je dan weliswaar 50 vrienden blij maakt met je aanwezigheid.
Over eten praten is geen schande vind ik, en is tevens een hobby van vele IndonesiŽrs, ook zij die niet rijk zijn.

Lijkt mij ook geen probleem. Als ik nu ook al moet kijken wat mensen elders ter wereld wel en niet kunnen, dan kan ik het dadelijk niet eens meer over m'n werk hebben, want miljoenen zijn werkloos.

Ik houd wel van een lekker hapje op z'n tijd, en dat zijn echt geen dure dingen. Ik haal in Yogya bijvoorbeeld regelmatig 'molen', banaan, ananas of andere vulling. Kost een paar cent, maar is duidelijk een snack die de arme man niet kan kopen inderdaad. Tja, die meneer verkoopt z'n handeltje gewoon al voor het middaguur, en niet alleen aan mij.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Bedankt Hilmar Emoticon: Bye bye
Jij Ook Yerun Emoticon: Cooool

Ik kom veel bij een Oom en een Tante.Ze wonen ook in Goes,maar in Goes-Zuid.Het zijn gewoon mijn tweede ouders.Ik kom er ontzettend graag. Emoticon: Yes! Ik hou ontzettend veel van lekker eten. Emoticon: Puh! Daar heeft de webmaster ook de mogelijkheid gegeven om hier omtrent smakelijk te kunnen "praten".Het laatste wat ik aangaf --rijst met boter en suiker ---is een typisch Zeeuws lekkernij.Edoch je moet er van houden.Er zijn vele makkelijke wegen om een lekker eenvoudig en vooral niet te 'mahal' koken. Emoticon: Red face
Ik noem eenvoudige kip-swiwi ( vleugels-maar wel op z'n Indisch gegoreng).Witte rijst en lalap van ketimoen.Ok voor Hilmar Sambal-Peteh.
Umberto Emoticon: Blush

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mijn oprechte excuses voor het uit mijn slof schieten, ik zit meestal in Sukabumi en omgeving, daar vind je bitter weinig touristen.
De armoede in die omgeving is schrijnend, elke maand stuur ik plusminus 350 euro naar Indonesie, waar ik min of meer 3 gezinnen zo goed en kwaad als het kan op de poten hou.
In menige kampung zie je sloebers die slechts ŤŤn keer per dag eten, als ik daar aan denk, verander ik weleens in een ongeleid projectiel.
Ja ja ook ik hou van lekker eten.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Beste Malam.

Dankjewel hoor geen probleem.
Ik begrijp zeer zeker wel dat wanneer je ieder maand een mooi bedrag overmaakt naar Sukabumi af en toe andere gedachte krijgt.
Maar dat hebben we allemaal als we ons inzetten voor IndonesiŽ.
We doen gewoon ons best.Ik kan zelf wel redelijk koken,maar Ibu mams krijgt veel eten in de rantang en ik maak veel troepjes in de keuken.
Ciprat Ciprat en dan vliegt er van alles naast de wadjan. Emoticon: Wink

Umberto

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Dinsdag.........koude frisse dag.

Rijst over? Corned Beef en een uitje.Sambal en Kecap.
Nasi Goreng maken. Emoticon: Confused Dat heb ik nog niet gegeten.
Maar vlug en lekker.Maar wel met samabl trassi. Emoticon: Shut up!

Umberto Emoticon: Very funny

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 28-06-2006 11:29 hagen763 wrote:
Dinsdag.........koude frisse dag.

Rijst over? Corned Beef en een uitje.Sambal en Kecap.
Nasi Goreng maken. Emoticon: Confused Dat heb ik nog niet gegeten.
Maar vlug en lekker.Maar wel met samabl trassi. Emoticon: Shut up!

Umberto Emoticon: Very funny

Het vreemde bij mij is, als wij in Indonesie zijn maakt mijn vrouw nasi goreng met corned beef, dan vreet ik mijn vingers erbij op.
Hier in Nederland lukt dat niet, en wij beiden weten niet waarom, het zal waarschijnlijk de corned beef zijn.
Het zal wel hetzelfde zijn met de rendang hier, het smaakt daar altijd veel beter, zal met de verse bumbu te maken hebben.
Hahaha wij zijn altijd op strooptocht naar verse bumbu, in omgeving Rotterdam moeilijk en als je wat vind vaak peperduur.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik denk dat het eten op zich niet heel erg anders hoeft te zijn, des te meer is de omgeving van belang. In eerste instantie de daadwerkelijke omgeving (ander land, klimaat) en verder ook toch je denkbeeldige omgeving (je denkt dat het lekkerder is in IndonesiŽ,of juist niet).

Ik moet het binnenkort eens proberen als ik een Hollands gerecht ga proberen te maken in IndonesiŽ zoals ik het in Nederland ook zou maken. Ik zal dan wellicht snel zien dat ingrediŽnten ook nog wel anders zullen zijn. Die hebben zeker een grote uitwerking op de smaak.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Yerun, moet je peen en uien maken, de aardappelen in Indo zijn goed zoals je weet.
Minimaal ŤŤn keer per week wordt mij in Indo gevraagd dit klaar te maken,eenvoudig, goedkoop en gezond.
Mijn vrienden en familie eten zich kriput, omdat het ook een beetje zoet is.
Te gek voor woorden dat je zoiets in Indo maak, maar dat is echt op veelvuldig verzoek.
Als ik in Indo ben dan heb ik ook altijd gehaktkruiden uit Nederland bij mij, maak ik peen en uien met daging cincang, oei oei oei, dan moet ik veel maken want dan heb ik een huisje vol.
Ook gebakken aardappen met gebakken uitjes vindt gretig aftrek, spahetti en marcaroni ook(ondanks dat dit niet Nederland is) met daging cincang en de bumbu die makkelijk in de supermarkt te krijgen is(in blik) geeft dit een welkome afwisseling, die redelijk goedkoop is.
Hoe raar dan ook, maak eens pannenkoeken, meel,eieren, melk en een beetje zout, simpeler kan het niet.
Ik wordt gezien als een meesterkok, in het begin waren alle vrouwen malu,(verlegen) omdat ik in de keuken stond, nadat ik had uitgelegd dat ik het leuk vind om in de keuken te staan is dit in iedergeval in mijn omgeving geaccepteerd.
Ze hebben inmiddels zelf geleerd hoe en wat, een welkome aanvulling op het rijstmenu, nog goedkoop ook, en vrij simpel.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 28-06-2006 11:51 Yerun wrote:
Ik denk dat het eten op zich niet heel erg anders hoeft te zijn, des te meer is de omgeving van belang.

Ik geloof ook dat het eten en drinken in de plaats van herkomst een belangrijk gegeven is. De CŰtes du RhŰne die ik daar dronk smaakte mij vele malen beter dan de mee naar huis genomen flessen.
Maar ik geloof wel dat een bumbu veel beter kan zijn als die zelf ge-ulekt uit een stenen vijzel komt. Dan wrijf je komijnzaadjes tot jintan en korianderzaadjes tot ketumbar. Daar gaat echt vers citroengras en gemberwortel door in plaats van jahť- en sereh poeder. Zeker als je ook de cabe rawits gebruikt en die ook fijnstampt met de ui, knoflook en geroosterde kemerie noten. Om zelf mijn eigen trassi te maken ben ik nog maar niet aan begonnen. Ik denk dat de kans groot zou zijn dat de buren gaan klagen als die
garnalen gaan liggen te fermenteren.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

De woensdag --voor mijn verjaardag---heb ik bij een gezin die oorspronkelijk
uit Limurg komt hťťrlijk gegeten.Wat het was weet ik niet,maar er wet wel rijst gekookt met kipblokjes,courgettes,wortel,ui,knoflook,trassi,udang en tahu blokjes.Tuurlijk de rijst apart. Emoticon: Yes! Wie kent dit?
Umberto

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb geen tijd om alles te lezen omdat ik nu weer de telefoon om moet zetten naar beneden.

Volgens tv hebben allochtonen in hun land van herkomst minder last van kanker.]

Een afwijkende verhaal wat betreft eten
Wat als je het hebt over KANKER, ik merk het wel je hebt last van Batuk hoest mij te pletter nu in Indonesie.
Ik zie het dat er te veel elegaal afgestookt wordt die Sampam ? afval bak word aangestoken en men ruikt de dioccine er boven uit.
Wat denk je van al dat plestiek die ze vebranden, je ruikt het .
Er zijn zoals gewoonlijk in Indonesie wat op gebied van controle en statistieken geen cijfers maar geloof mij dat er hier veel meer kanker aanwezig is dan in Holland. Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hehe,
weer een jaartje grijs.
Maar met een selamatan en het nodige versierde eten.
Neen wat we hebben gegeten vertel ik niet.Hoe jong ik ben geworden wel hoor.Omgekeerd 35.Maar voor de liefhebbers onder jullie: Er was wel satť ajam bij.
Umberto

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Umberto,
Van harte gefeliciteerd.
Ben net even aan het surfen op de pc, ben weer terug van vakantie, en zag dat je jarig was geweest.
Maar ehhhhhhhhhhhh!!!!!!!! ik krijg honger als ik dit lees en allemaal "heren" die het over eten hebben.
Vraagje!
Koken jullie allemaal zelf of hebben jullie daar een ibu voor ?
Groeten Yoke Emoticon: Puh!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Lieve Yoke Emoticon: Bye bye Bedankt voor je lieve bericht.

Mijn Ibu kookt heel weinig. Emoticon: Clown
We hebben een hele goede vriendin die wekelijks een rantang met eten brengt.Om een lang verhaal kort te maken: Zij is een Indonesische en haar man een Zeeuw.Maar lekker koken dat ze kan.Omdat al haar kinderen uit huizig zijn is het koken geen probleem. Emoticon: Shut up! Ik ben een echte Zeeuw en lust af en toe ook weleens "Hollands".Had ik geweten dat je in Spanje bent geweest had ik je wel om haaientanden gevraagd.

Liefs

Umberto

spacer line  

Hoi Umberto,

Ik kan niet bij je komen eten... Emoticon: Nice Doch nog gefeliciteerd he...groeten vanaf thuis di Bali Emoticon: Wink

(p.s. heb nog wat T-kaarten in vooraad voor je)

Salam,

M-Solo.

Live life to the max.......

spacer line  

On 04-07-2006 22:12 4yoke4 wrote:
Koken jullie allemaal zelf of hebben jullie daar een ibu voor ?
Groeten Yoke Emoticon: Puh!

Hoi Joke leuk dat je weer terug bent Emoticon: Yes! tuurlijk is er een ibu op de achtergrond !! doch vindt ik het heerlijk om voor mezelf te koken...want dan is het precies naar wens Emoticon: Puh!

M-Solo.

Live life to the max.......

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

On 05-07-2006 08:52 Martin-Solo. wrote:
Hoi Umberto,

Ik kan niet bij je komen eten... Emoticon: Nice Doch nog gefeliciteerd he...groeten vanaf thuis di Bali Emoticon: Wink

(p.s. heb nog wat T-kaarten in vooraad voor je)

Salam,

M-Solo.

Je bent en blijft een teman Martin S.
ook al heb je al vast haaientanden zoals belooft.

We hadden niet zo uitbundig mijn verjaardag gevierd.

Umberto Emoticon: Shiny

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Nog weer iets.

Met deze mooie dagen is het ook lekker om Rudjak te eten.
Wie o wie ?? Kan er meer over vertellen zonder mij te laten watertanden?
umberto

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,338,756 topic views - 229,476 posts - 13,648 topics - 19,983 members - last post @ 19-12-2018 00:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,234,916 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com