indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om een bepaalde reden moet ik een behoorlijk bedrag op een bank in Indonesia zetten.
Persoonlijk ben ik er niet gelukkig mee, maar gezien de situatie kan het niet anders.
Zelf had ik gedacht BNI of BCA.
Kan iemaand mij helpen van de slechtste de minst slechtste uit te zoeken?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik leef met je mee Emoticon: Shiny

Ik zou in ieder geval geen bank van de overheid (BNI) nemen, maar een commerciele bank. Ik heb met allerlei banken slechte ervaringen in Indo.
Open in ieder geval een rekening in de plaats waar je het geld nodig hebt c.q. woonplaats. Opnemen kan bij elk filiaal, doch storten anders dan cash, alleen bij het filiaal waar je je rekening hebt. BCA, LIPPO, NIAGA zijn de grootsten.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bedankt voor je medeleven Lon.
Dus naar jouw mening beter BCA?
Ja wij zitten vast geroest in het feit dat wat van de staat betrouwbaar is.
Ach Lon het gaat om 8000 Euri,maar als ze me tillen sta ik weer twee en een halve maand voor nix met een bevroren snottebel te joppen.
Bedankt voor je advies

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik heb 2 keer een rekening bij de BNI gehad, de eerste keer begreep ik echt niet waarom. Ik had hem geopend om allerlei rekeningen automatisch te betalen. Toen het zover was bleek ik het geld te moeten opnemen en toen persooonlijk te moeten storten Emoticon: Shiny De tweede keer was een US$ rekening, daar zaten bij elke storting door derden rare kosten aan vast, alle transacties gingen via BNI te NY en die gingen snijden. Men deed verontwaardigd omdat ik dat oplichterij vond. Ik gebruik de BCA vaak om anderen te betalen, dat is een goede service. Wat ik ook wel positief vond is dat ik enkele maanden geleden via hun ATM 2.500.000 Rp wilde opnemen, maar er kwam niets uit. Ik moest toen met mijn NL bank contact opnemen, na 6 weken had ik het bedrag terug, terwijl ik het al had afgeschreven (daaaah)

Het is misschien raadzaaam om een rek. in buitenlandse valuta te nemen, maar ik weet niet of er euro rekeningen zijn (zal toch wel moeten) je weet nooit welke kant het met de Rupiah opgaat. De inflatie is al hoger dan de netto rente die je krijgt.

spacer line  

mijn vrouw is een keer 20 mill. kwijt geraakt bij de BCA, sinds dien wil ze er niks meer mee temaken hebben

Wij gebruiken BII en Mandiri, en geen problemen.

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ik ben ook reeds enkele jaren klant bij mandiri (overgelopen van bca) en ben er best tevreden, vooral internationale transfers verlopen vlot

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Heb een rekening bij Mandiri bank, en doet internet bankieren.
Geen ene probleem, mijn Istri had een spaarbank boekje al velen jaren het bracht best wat rente op.
Het is een goede bank Als je een rekening opend daar moet je wel meisjes naam van je moeder weten. Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

ik vind het probleem met Mandiri alleen dat je de ATM alleen in hun eigen automaten kan gebruiken.... met de andere kan je bijna overal terecht

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik heb dus met alle banken in Indo waar ik ooit een rekening heb gehad problemen gekregen. BCA, LIPPO, BNI, deze alle 2x plus ABN AMRO, het ligt niet zozeer aan de banken maar aan het personeel. Het is toch publiek geheim dat er voor een baan bij een bank erg veel geld wordt neergeteld. Personeel wordt dus niet op zijn geschiktheid beoordeeld maar op hoeveel ze meebrengen. Bij de ABN AMRO in Solo werkte er toch een stom wijf, maakte altijd fouten. Heeft mij wel eens veels te veel geld meegegeven, belde me bijna huilend op. Ik heb het terug gegeven, want weet dat ze zo iets zelf terug moet betalen. Op dat bankfiliaal werken een stuk of 6 meiden, die geen van allen iets hebben te doen, kletsen ook nauwelijks met elkaar, want kan de hierarchike verhoudingen verstoren. Als er een klant komt moeten ze hard gaan nadenken :wat waren de procedures ook al weer. Enige weken geleden was ik bij een filiaal van de DBS bank in SMG eentje uit S'pore, zaten 4 m/v te niksen, schrokken zich rot toen er iemand binnen kwam die iets van hun wou. Ik had van tevoren gebeld, maar de info die ze hadden gegeven was verre van compleet. Werd dus bijna grote heibel, want dan kan ik goed scherp zijn. Op het formulier voor de storting was ooknog eens het rekening no van de begunstigde niet vermeld.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

BNI slechte ervaringen mee. In het verleden bij een grote transactie hebben ze zeer zeer veel administratie kosten gerekend.

Wij maken nu gebruik van Mandiri voor zakenlijk geldverkeer. Tevreden mee, doch qua service kan het beter.
BCA tot opheden geen problemen doch alleen maar kleine bedragen.

Ach en over stomme wijven gesproken, om de een of andere stomme reden belt een stom wijf v/d bank naar een vrouw van een van onze klanten in Ind. En zegt dat mijn vrouw haar lelijk vindt. Dus zij kwaad op mijn vrouw terwijl ze elkaar al lang kennen en regelmatig zaken met hun doen. Nadenken door de ene is er niet bij, gelijk kwaad een sms naar mijn vrouw gestuurd.

Dus stomme wijven breek me de bek niet open. Er gaan er 20 in een dozijn. Emoticon: Smile

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 09-06-2006 13:52 Albert wrote: [Dus stomme wijven breek me de bek niet open. Er gaan er 20 in een dozijn. Emoticon: Smile

Jaren geleden kreeg ik ook steeds vragen van een vriendin "Wie is die vrouw die al een paar keer heeft gebeld" Ik wist van niets, wat uiteraard niet werd geloofd. Tot ik op een dag een vreselijk gescheld aan de telefoon hoorde. Toen ik de hoorn "veilig" stelde, en vroeg wat er aan de hando was, bleek het een directrice van een rotanfabriek te zijn waar ik een order had lopen.

Werd nauwelijks geloofd, tiada cinta tanpa kecemburuan Emoticon: Shiny bekende uitspraak daaro waar ik niet in geloof.

robbert
User
spacer line

Hoi U allen,
Jullie hebben het wel over de evt. beste bank voor Malam, maar zover ik weet is het sinds enkele jaren formeel niet meer mogelijk om een bankrekening te openen door een niet-indonees tenzij met een Kitas. Er zal best hier en daar wel een uitzondering op lokaal nivo worden gemaakt, maarrr hoe kom je hierachter vanuit NL. ??
Ik heb begrepen dat als er reeds een bankrek. is geopend ,vooralsnog je (nog) met rust gelaten wordt.
Have fun Rob

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 09-06-2006 23:20 robbert wrote:

Ik heb begrepen dat als er reeds een bankrek. is geopend ,vooralsnog je (nog) met rust gelaten wordt.
Have fun Rob

Ik denk dat men verstandig aan doen om een andere opzet te gaan zoeken.
Zie ook de site van de BI.(Bank Indonesia -Centrale Bank).

Jullie weten ook toch dat veelmedelanders in holland tegen de lamp lopen toen de belaastingdienst achter hun bankrek.nr in Luxemburg kwamen ?.

Alles is genoteerd , en vergeet niet de belastingverdrag tussen Ind. en Nld.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 10-06-2006 09:44 sidia wrote:

...

I

Jullie weten ook toch dat veelmedelanders in holland tegen de lamp lopen toen de belaastingdienst achter hun bankrek.nr in Luxemburg kwamen ?.

Alles is genoteerd , en vergeet niet de belastingverdrag tussen Ind. en Nld.

Luxemburg is toch wat anders dan een bananenrepubliek als Indonesie. Ik betwijfel of de vermogens van Nederland geparkeerd op een Indonesische rekening echt worden doorgegeven aan de Staat der Nederlanden. En die gegevens verdwijnen ook wel eens spoorloos nadat die o zo aardige "general manajer" een leuk cadeautje van zijn bule-vriend heeft gekregen. Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik vind het wel een beetje raar die vragen allemaal hiero, in dat land krijg je inderdaad alles voor elkaar, maar je moet willen en je vrienden kopen, het nooit op je eigen sympathieke kop laten afhangen, money makes the world go round Emoticon: Shiny

Jantje
User
spacer line

Malam,

Niet zo moeilijk. Die poen gewoon overmaken naar mijn rekening in Nederland of Indonesia. Ik distribueer het wel verder Emoticon: Yes!

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 12-06-2006 04:05 Jantje wrote:
Malam,

Niet zo moeilijk. Die poen gewoon overmaken naar mijn rekening in Nederland of Indonesia. Ik distribueer het wel verder Emoticon: Yes!

Naar je Zwitserse bankrekening zeker? Emoticon: Smile

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik vraag me af wat je met geld aan moet in Indonesia, behalve als je erzelf geen raad mee weet. Ik heb liever goederen dan die achterlijke Mickey Mouse biljetten. Goederen waarvan ik weet dat ze snel te verkopen zijn. Er zijn in Indonesia zoveel manieren om winst te maken door gewoon goederen van A naar B te verplaatsen en heb je geen vergunning voor nodig Emoticon: Yeah right! Je moet natuurlijk wel weten wat je doet en het niet aan anderen vertellen. Emoticon: Shiny

spacer line  

Is het normaal in indonesie dat ze bij een bank geld in pikken?

Ik heb een vriendin die een reis geboekt heeft (indo reisburo) om naar nederland te komen op zomer vakantie. Ik betaal de reis natuurlijk en ik moest ongeveer 1000 euro (+-1200 USD) over maken naar lippo bank in manado om de reis te betalen. De bankkoste heb ik zelf betaald. Nu zegt het reisburo, via mijn vriendin, dat er te weinig geld is aangekomen. Waarom het reisburo mij niet een sms/email stuurd dat er teweinig is aangekomen is ook een raadsel.

Ik vermoed dat de bank iets heeft "gepikt". Kan dit en hebben jullie enig idee hoeveel % ze dan ongeveer inpikken?

josari
User
spacer line

Ik heb het 2 keer meegemaakt bij overschrijvingen naar Bali.
Ze houden ca. IDR. 250.000,-- in.Met als reden administratiekosten.
Heb nu een extra rekening geopend in Nederland en geef de pinpas aan mijn vriendin op Bali als ik daar ben in augustus.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Dat probleem heb ik vaak meegemaakt, nooit een bevredigend antwoord op mijn klachten gehad, zeg maar liever lulverhalen. Ze naaien je met de koers en dan haalt elk filiaal waar het komt er ook nog eens iets vanaf. Met de Lippo ooit in Garut geld ontvangen en daar ontbrak het e.e.a aan. Toen werd mij verklaard dat komt in Jkt binnen, die snijden, dan gaat het naar Bandung, waar ze ook een hap nemen,(wij zijn een filiaal van bandung) en dan komt het hier en dan berekenen wij ook kosten. ga je vragen Hoeveel, nou dat weten we niet. Ik kan het me niet zo goed herinneren, maar de kosten waren zo een 10%. Ik vroeg om e.e.a zwart op wit (de aturan) toen wilden ze niet meer met me praten.

Met een ander Lippo filiaal heb ik meegemaakt dat tijdens afwezigheid in het buitenland mijn rekening was leeggemaakt dmv een valse handtekening. Wilden ze ook niets van horen. Mijn handtekening was heel slecht nagemaakt, ik kon echter mijn afwezigheid aantonen dmv mijn paspoort. Nog geen reactie, ik heb toen tegen de directeur gezegd ik zal je wel effies angeven wegens verduistering, want volgens mij heb jij het gedaan Emoticon: Yeah right!

Afijn ze zouden de volgende dag e.e.a. bij mij thuis komen regelen, wat ook gebeurd . Daarna heb ik de dader aangepakt, Ik had namelijk een fotokopie gevraagd van de vervalste opdracht, ben ik even mee langsgegaan om te laten zien en om daarna aangifte te gaan doen. Tranen zie ik op zo een moment niet. Nog dezelfde middag kreeg ik bijna het hele bedrag ook van de dader terug, dus 2x Emoticon: Wink Eigen richting heet dat Emoticon: Shiny

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik wil gewoon een bedrag zetten op een bank, dat laat ik doen door iemand uit Indonesia.
Kan ik wat gemakkelijker mijn rekeningen betalen(die worden trouwens cash van de rekening afgehaald).
Tevens geeft het wat koersvoordeel er zit namelijk 10% verschil tussen nu en maart van dit jaar.
Dus wat is de meest degelijke bank voor dit doel, ik dacht BCA of BNI

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 13-06-2006 17:39 Malam wrote:
Ik wil gewoon een bedrag zetten op een bank, dat laat ik doen door iemand uit Indonesia.
Kan ik wat gemakkelijker mijn rekeningen betalen(die worden trouwens cash van de rekening afgehaald).
Tevens geeft het wat koersvoordeel er zit namelijk 10% verschil tussen nu en maart van dit jaar.
Dus wat is de meest degelijke bank voor dit doel, ik dacht BCA of BNI

Algemene opmerking: Je moet niet vergeten als je ABN/AMro bijvoorbeeld kiest dat dit niet dezelfde bank is als in Nederland, iedere bank heeft te maken met de regels van het land waar het gevestigd is ........ dit zei een buitenland adviseur van diezelfde bank tegen mij; toevallig k een INdo ....

'Ahu kura ahia, mansia nia'

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

ABN/Amro geeft een kut koers voor euri heb ik hier al 6000x verteld.

spacer line  

On 13-06-2006 17:57 londoh wrote:
ABN/Amro geeft een kut koers voor euri heb ik hier al 6000x verteld.

Blij dat hun service zo slecht was (nog steeds lijkt me) enkele jaren geleden Emoticon: Shiny toen heb ik ze voor eens en altijd verlaten...dah dah

Live life to the max.......

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,421,991 topic views - 223,906 posts - 13,518 topics - 16,742 members - last post @ 23-11-2017 02:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,449,241 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com