indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

caestaert
User
spacer line

hello,
we willen graag camp leaky bezoeken in Tanjung Puting National Park in Kalimantan,in juli,met ons gezin(4pers),vanuit Bali.Hoe geraken we best aan een binnenlandse vlucht vanuit Bali of Java naar Pangkalan Bun??? Kunnen we in Bali boeken enkele dagen op voorhand of zeijn we veiliger van hieruit te boeken???graag info,ook wat betreft logement ter plaatse..van harte dank,mia caes

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Titel aangepast naar een meer omschrijvende.

Neles
User
spacer line

Ik ga samen met mijn vriendin ook in Juli naar Tanjung Puting National Park! Er gaan vanuit Semarang (Java) rechtstreekse vluchten naar Pangkalan Bun. Ik geloof met Kalstar Airlines of zoiets!? Emoticon: Confused
Wij vliegen echter vanaf Jakarta naar Benjarmasin en van daaruit naar Pangkalan Bun. Je kan aan boord van een klein bootje (Klotok) midden in de jungle overnachten. Er is ook een Eco logde (Rimba Lodge) in het park.
Wij gaan alles ter plekke regelen, omdat dat echt honderden euros kan schelen! Zeker met een gezin van 4 personen. Wel moet je dan zelf permits halen om het park binnen te komen.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ik geloof dat Kalstar met een propellorvliegtuig een keer of 4 per week van Semarang naar P.Bun vliegt. De landingsbaan is verhard en er is een clubhuis dat fungeert als terminal. Uiteraard geen bagagecontrole of veiligheidspoortjes, die heb je daar natuurlijk niet nodig. Er staan zelfs 1 of 2 taxi's voor de deur die touristen proberen te sjacheren als er weer eens een vliegtuig landt, voor 8 euro (3 jaar geleden) brengen ze je naar de politie (om je te registreren), staatsbosbeheer (voor de permit) en naar Kumai. Je moet een beetje uitkijken in Kumai, goudzoekers en illegale houthandelaren maken daar de dienst uit en je moet niet de geytewollen natuurbeschermer uit het Westen komen uithangen want die zien ze liever niet. Voor de rest is het goed toeven met die lui.

En een klotok kon je 3 jaar geleden huren voor 20 euro/dag incl diesel, stuurman (gids) en kok. Kan je zeker met 4 man op slapen. Behalve 10x goedkoper dan al die lodges langs de rivier ook nog eens 10x beter, overnachten op de rivier met apen op je boot! Ik vond het een fantastische ervaring. Voedsel(pakken Mie Instan, brood, bananen en thee etc) moet je wel zelf inslaan in de supermarkt in P.Bun, dat kan je gelijk op de eerste dag doen dat je aankomt.

Voor een paar euro heb je een fantastische tijd daar!

Gracias. Sama sama

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,011,719 topic views - 239,965 posts - 13,725 topics - 32,570 members - last post @ 05-08-2020 17:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,051,166 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com