indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Prachtig artikel over Poncke Prinsen en de "strijd van onze dappere soldaten tegen de Indonesische terroristen":
http://home.iae.nl/users/arcen(...)/NedIndie/poncke.htm

Toch altijd verbazingwekkend hoe weinig slachtoffers van een oorlog hebben geleerd van hun verleden, de Nederlanders waren 2 jaar na het einde van de Duitse bezetting weer flink aan het moorden geslagen in de tropen, en de regering van Israel lijkt er ook weinig van hebben geleerd wat het is om de underdog in een oorlog te zijn Emoticon: Sadley

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Die Arcengel heeft een mooie site, maar ik begrijp nooit waarom die man zich zo druk maakt om alles wat NL "fout" in Indie heeft gedaan, denk aan je hart denk ik dan. Ik vind dat artikel over Poncke Princen behoorlijk eenzijdig, die man is zer controversieel, dat je er bijna bang voor moet zijn zo pro te wezen

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Het is in ieder geval goed het verhaal eens vanuit een andere invalshoek te bekijken. En tussendoor nog even en passant wat oorlogsmisdaden die onze opa's in Indie hebben gepleegd voorbij laten komen.

Wat mij betreft wordt er op de huidige middelbare scholen veel te weinig aandacht geschonken aan deze duistere periode van onze vaderlandse geschiedenis. Ik ben zelf op het VWO een jaar lang bij het vak geschiedenis doodgegooid met alles wat maar met de Jodenvervolging te maken had, op zich is dit niet erg want dat was ook iets verschrikkelijks, maar een paar weken aandacht voor de Nederlandse genocide in Indonesie kon er toen blijkbaar niet meer vanaf. Blijkbaar is dit accent op de holocaust nog steeds zo, aangezien meer dan de helft van de bevolking ondertussen gelooft dat de jodenvervolging de aanleiding voor WO2 was. Ik kan er ook niet goed tegen als de "Duitsers" nog steeds voor oorlogsmisdadigers worden uitgemaakt terwijl ons volkje nog recenter dit soort ellende heeft veroorzaakt.

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Dank zij de Joodse lobby. Over Indie is natuurlijk veel meer te vertellen dan hoe het eindigde. Zonder een moment te liegen zou de leraar de klas kunnen boeien met mooie verhalen. Op zoek naar de weg naar Indie, de VOC. Volgens mij worden de duistere kanten vaak overbelicht als ze belicht worden en dan moet je goed kijken uit welke hoek de verhalen komen. Als je de Indischen mag geloven waren ze allemaal het slachtoffer van de Jappaners, nooit zijn de verhalen over collaboratie met Nippon en zwarthandle verteld. Haalt je de koekoek, velen zijn achteraf naar NL gevlucht. De NL aanwezigheid in Den Oost heeft 350 jaar geduurd en er zijn bibliotheken over vol geschreven. Daarna kan de leraar nog een paar lesuren vullen met al die Feodale vorstendommen in den Oost, om die bruintjes beter te begrijpen, vooral de hoge bruintjes, misschien nog belangrijker voor het begrip van Indonesia Anno nu.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 04-06-2006 17:20 londoh wrote:
Dank zij de Joodse lobby.

Ja de Joden hebben als slimme handelaren hun vreselijke verleden ook beter kunnen uitmelken dan de Indonesiers. Als de Indonesiers het slim hadden gespeeld hadden ze misschien ook miljarden schadevergoeding van de Belanda's kunnen krijgen. Maar dat handelen moeten ze nog leren he. Of misschien zijn ze meer vergevingsgezind/volwassener dan die Arabische/Europese volkjes Emoticon: Smile

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ze kijken gewoon niet naar het verleden, evenmin zoals ze naar de toekomst kijken Emoticon: Shiny Dat vergeven is maar schijn, ze zijn echt niet zo gek van alles wat bule is, behalve de portemonaiee en - feuille

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Nou misschien nemen ze op deze manier wraak haha. Nou ze hadden eigenlijk een goede minister van propaganda nodig daar in Indonesie, zoals bij de Duitsers Herr Goebbels. Gewoon een minister die een paar mooie Indische popjes naar Nederland stuurde met het motto "willen jullie nu echt deze mooie lieve meisjes schade berokkenen?". Prins Bernhard had een mooie tijd gehad met die vrouwen denk ik, nog een paar buitenechtelijke kinderen erbij. Die had de Indonesiers direct hun onafhankelijkheid gegeven Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Aan de andere kant als Wilhelmina voor WO II naar Indo was gegaan hadden ze daaro heel anders gedacht, maar ja ze kon die dikke zwarte jas en die vos niet afleggen. Ze werd daar als een heilige vereerd, heeft NL nooit gebruik van gemaakt, en zij steunde volledig op die Colijn, die wist alles van de kolonie.(Gaat U maar rustig slapen)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Voor Nederlandse vrouwen is het helemaal niet goed om naar Indo te gaan, ik heb er al veel met een minderwaardigheidscomplex zien terugkomen. Ze beseffen niet dat ze ook kwaliteiten hebben die de Indonesische vrouw weer erg mist. Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Toen Nederlanders vrouwen mee naar Indie gingen nemen omstreeks 1900 heeft dat een grote omslag teweeg gebracht, men werd keuriger, maar ook werd het regime harder. Raar dat die wijven die al die kutstudies doen dat nooit onderzocht hebben. Misschien als de mannen hun nyai gewoon hadden kunnen houden er veel meer begrip voor de Inlander in die jaren was geweest. Emoticon: Shiny

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Nou Lon misschien kan jij er nog wel op promoveren. Of biedt je gewoon zo'n groen blaadje van de VU of UVA aan om haar te helpen met haar scriptie over de rol van de Nederlandse vrouw in het vroegere Oost-Indie. Met een tegenprestatie natuurlijk Emoticon: Wink He ik ga eens een hapje klaarmaken, geniet van het mooie weer hier in Nederland!

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik denk dat het een leukere scriptie is voor iemand van daaro Emoticon: Shiny , dan hoef ik ook niet dag en nacht om een tegenprestasi te bedelen (Wat met jou neuken, ouwe Zak Emoticon: Shiny )

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 04-06-2006 17:53 kiwimave wrote:
Voor Nederlandse vrouwen is het helemaal niet goed om naar Indo te gaan, ik heb er al veel met een minderwaardigheidscomplex zien terugkomen. Ze beseffen niet dat ze ook kwaliteiten hebben die de Indonesische vrouw weer erg mist. Emoticon: Wink

ha ha ja die is goed maar wel tegen het randje.
Ik ken het verschil wat ik had, en nu hebt (heeft)?
Ik zal niet verklappen, wat dat verschil is, want dan worden de meeste mannen jaloers.
Wij komen graag op dans avonden, en middagen waar door senioren gedanst worden, nou mijn vrouwke is de pineut, want ze willen allemaal dansen met haar, Hahaha!!
Zij die pas in Holland hebt leren dansen, ze kon nog geen stap verzetten, en nu dans ze bijna de wereld rond van stijl tot country Line dans.
Wat een tijd het is voor mij een mooie tijd geworden, zo iets te mogen meemaken, is dank zij Indische invloeden, en een cultuur die bij mij past.
Ja Tuan-tuhan Londoh, Sidia Kim, en andere daarom heb ik niet zo veel tijd om de geschiedenis in te duiken zoals jullie (wie is jullie?) Emoticon: Shiny Emoticon: Worship

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 04-06-2006 18:06 zieleffe wrote: [(wie is jullie?) Emoticon: Shiny Emoticon: Worship

Jodenvollek Emoticon: Confused

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 04-06-2006 18:06 zieleffe wrote:

...
Wij komen graag op dans avonden, en middagen waar door senioren gedanst worden, nou mijn vrouwke is de pineut, want ze willen allemaal dansen met haar, Hahaha!!

Als het maar bij dansen blijft he Ziel Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou daar ben ik dan eerlijk in, als ze beter kan, ze kan zelf beslissen.
Ik ben niet bang voor dat ze gaat.
Als ze gaat hoop ik dat ze mij uitkoop, en een kerel op doet, die veel geld heeft.
Pluk ik er ook wat van mee?
Maar dit alles is een topie, want ze wil samen met haar kinderen gelukkig worden, en dat is mijn mening ook, en daar steunen wij elkaar in.
Het is dat je elkaar aanvuld en niet elkaar op geschiedenis afzetten omdat je zo bent , je veranderen is niet zo goed mogelijk je bent wat je bent.
Geschiedenis is verleden tijd, dat moeten ze maar op scholen houden dat is waar Pak Londoh gelijk in heeft.
Op scholen horen ze meer geschiedenis te verzorgen?
Ben ik ontopic of niet? Emoticon: Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ondanks dat Step Faasen jaren in Indonesie zit voor de NOS Journaal, is ze toch nog goed blank gebleven.
Intersante vrouw die daar het aandurft een kritische vragen te stellen.
terug denkend aan die Wiranto die weg liep bij haar Interview.
Ook al weer geschiedenis, de tijd staat niet stil het gaat snel? Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny
Sorry die foto's zijn niet scherp omdat ze genomen zijn van TV Journaal, met op de achtergrond de Merapi Emoticon: Blush

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 04-06-2006 19:34 zieleffe wrote: [
Ook al weer geschiedenis, de tijd staat niet stil het gaat snel? Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Ja voor je er goed en wel erreg in heb vlieg je de schoorsteen uit, op weg naar het paradijs

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou nou dat zou stinken ik moet toch lachen om je ik zit hier niet bij te komen .
Mijn istri dan Ibu kijken al vreemd op dat ik een of Stan Laurel en Oliver Hardy zit te kijken.
je kunt echt een paard laten lachen. Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

On 04-06-2006 17:56 londoh wrote:
Toen Nederlanders vrouwen mee naar Indie gingen nemen omstreeks 1900 heeft dat een grote omslag teweeg gebracht, men werd keuriger, maar ook werd het regime harder. Raar dat die wijven die al die kutstudies doen dat nooit onderzocht hebben. Misschien als de mannen hun nyai gewoon hadden kunnen houden er veel meer begrip voor de Inlander in die jaren was geweest. Emoticon: Shiny

Hallo Londoh,

Ben je bekend met het artikel Making the empire respectable: the politics of race and sexual morality in 20th-century colonial cultures van Ann L. Stoler (1989)? Het gaat specifiek in op waar jij hier naar verwijst. Of heb je het niet zo op feministen?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Jesses,

Zeker interesse. Wat ik schreef was eigenlijk een spontane inval, maar toen ik erover na dacht zou er best wel een grote kern van waarheid in kunnen zitten.

Ik heb niets op met feministen Emoticon: Shiny doet me altijd denken aan vette potten in van die tuinbroeken, die ook nog es zware sjek roken en daarna al hoestend de kut van hun magere partner likken, getverdemme, ik wordt al kotsmisselijk op de vroege ochtend. Maar vrouwen die de rol van de eigen sekse in de geschiedenis belichten kan alleen maar interessant zijn, zoiets kan alleen maar door vrouwen op de juiste manier gedaan worden

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-06-2006 17:56 londoh wrote:
Raar dat die wijven die al die kutstudies doen dat nooit onderzocht hebben. Misschien als de mannen hun nyai gewoon hadden kunnen houden er veel meer begrip voor de Inlander in die jaren was geweest. Emoticon: Shiny

Hoewel niet veel zijn er wel boeken en studues verricht over de rol van de nederlandse vrouwen in den oosten.
zelfs Jan Coen bin Pieter , de stichter van Batavia (met de hulp van Chinezen) heeft ook in het begin geprobeerd om hollandsche weesmeisjes te importeren.

In de wipstoel van briggitte mulder is ook leuk maar saai om te lezen(afstudeeropdracht ?), Vertroouwd en Vreemd is look een boekje volgeschreven door nederlandse vrouwen.
Een nieuwe boek : De geschiedens van Indische Nederlanders Ulbe Bosma,Raben en Willems is ook om te lezen.
Wat dacht je van de artikelen van Roorda van Eysinga van ongeveer 150 jr geleden.

De duistere zaken werden niet vermeld omdat men hun eigen nest niet wil bevuilen , dat kan bijvoorbeeld Bas Veth vertellen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sandy
User
spacer line

Niet vergeten dat de PEMUDA`s ook smeerlappen zijn --veel indo`s en belanda`s zijn door hun gemarteld en gedood.Dus-------- Emoticon: Angry

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 05-06-2006 11:43 sandy wrote:
Niet vergeten dat de PEMUDA`s ook smeerlappen zijn --veel indo`s en belanda`s zijn door hun gemarteld en gedood.Dus-------- Emoticon: Angry

Is dit niet een beetje de omgekeerde wereld ? Indonesia werd bezet door een vreemde mogendheid, al 100'den jaren. Zoiets als het Nederlandse verzet in WO 2 als smeerlapperij classificeren, durf je dat ?

Overigens vielen er aan NL kant 8000 doden aan Indonesische meer dan 100.000 alleen deze cijfers spreken boekdelen Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Het enige goede aan 350 jaar onderdrukking is misschien dat het Islamitisch fundamentalisme ook goed de kop in werd gedrukt. Als we dan moeten kiezen tussen 2 kwaden is de wereld en Indonesie er beter aan toe als het weer een kolonie van ons wordt dan wanneer de FPI met een plaatselijke Mullah Omar er een Moslimstaat van maakt .

Ik heb toch weer heel erge dingen gehoord in rampgebied Bantul. Christenen die hun hele leven daar al tussen de Moslims wonen die vervolgens omkomen bij de aardbeving, vervolgens niet in eigen dorp begraven mogen worden omdat volgens de moslimmeerderheid de grond in het dorp dan ontheiligd wordt!! Schofterig gewoon om uberhaupt al zo te denken over medemensen van een andere godsdienst. Jammer dat het Nederland niet gelukt is om heel Indonesie Christelijk te krijgen, of Hinduistisch of Buddhistisch of desnoods atheistisch. Het wordt tijd dat de Islam een versie 2.0 of XP krijgt waarin naastenliefde hoog in het vaandel staat en je niet meer zo nodig je medemens die anders denkt als vijand ziet.

Gracias. Sama sama

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,745,379 topic views - 236,098 posts - 13,703 topics - 27,371 members - last post @ 18-01-2020 19:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,435,653 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com