indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

lesmana
User
spacer line

Dag mensen
Ik lees hier veel over bedelaars in indonesia. Wisten jullie wel dat er in Jakarta een soort organisatie (lees maffia) Emoticon: Angry bestaat , waarvan de bedelaars toestemming moeten om op een bepaalde plek te mogen bedelen, en wisten jullie ook dat de bedelaar een flinke portie van zijn geld aan hun moet afdragen. Is het jullie ook bekend dat vele oudere of jonge mensen die met een baby zitten te bedelen, de baby vaak huren van iemand die daar weer vergoeding voor krijgt. En Ed vraag maar aan T, zij zal dit ook wel weten.
Grv J.

lesmana
User
spacer line

Ampun Sidia
Si dutchguy pasti ada kablinger.
Grv J.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja ik denk ook dat dutchguy1000 iets te genuanceerd weergeeft?
Als je het goed leest, dan zie ik het als een grap bedoeld.
De rijken maken daar ook de dienst uit wat je ook anders zou willen, zij bepalen het , met al hun geld.
Men weet ook dat er met de ergste beelden gemanipuleerd wordt.
Daarom begrijp ik niet dat het blijft bestaan.
Want de bevolking daar zeggen het zelf maar toch hebben ze medelijden met hen.
Althans als ik met mijn familie mee rijdt met de auto dan hebben ze een speciale bakje voorin de auto waar ze klein geld in doen,en zo geven ze wat aan die mensen.
Dus het blijft daardoor altijd bestaan. Emoticon: Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 02-06-2006 18:44 maseddi wrote:

...

Ik kom zelden bedelaars tegen., en dan vraag ik wel aan een van mijn familieleden, hoeveel ik kan geven. Die zeggen dan 500-1000 rupia. Nou mij best toh? Terima kasih is dan het antwoord, en iedereen is tevreden

500-1000 rupia.
Ya dat is de gewoonte om het tegeven , veel retjeh, coins of vaak ook de oude 1000 biljettes.
Weet niet hoeveel miljoenen roepie ik heb uitgegeven aan bedelaars , schoenpoetsers , straatmuzikanten etc in de afgelopen 25 jaar dat ik als "turis" ging spelen.
Vooral toen mijn zoon klein was , en ik die kleine kinderen ziet bedelen .
Doet me denken aan mijn eigen kind.
Terwijl diep in mijn hart weet ik dat ik ook vaak genept werd.
Vaak zijn het gewone kinderen uit de dichtbijzijnde buurten en als eens wist wat ze per dag kunnen "bijverdienen".
Heb altijd beschouwd als amal.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 02-06-2006 21:31 lesmana wrote:
Ampun Sidia
Si dutchguy pasti ada kablinger.
Grv J.

Ach , heeft niks.
Een beetje kebacut (verluld).
Zeker als je zaken gaat vertellen over Indonesia , tegen een Indonesier ook nog.
En dan tegen anak Betawi Asli .
Kite yang punya jakarte , Jangan sembarangan dong.

spacer line  

On 02-06-2006 21:21 sidia wrote:

...

Zoo , menirtje , voor een nieuweling in indosenia hebt je wel behoorlijk praatjes.
Heb je verhaal goed gevolgd , vanaf je eerste inbreng.
Veel branie seh.

En ken je dan mensen / Indonesiers zoals OmSid wel ?
Dat betwijfel ik .

Oh oh oh.... omdat ik nog geen eeuwigheid in Indonesie woon mag ik geen comentaar hebben op dit soort onzin????

He he he he.....

Alweer een hoop onzin....

spacer line  

On 02-06-2006 21:25 lesmana wrote:
Dag mensen
Ik lees hier veel over bedelaars in indonesia. Wisten jullie wel dat er in Jakarta een soort organisatie (lees maffia) Emoticon: Angry bestaat , waarvan de bedelaars toestemming moeten om op een bepaalde plek te mogen bedelen, en wisten jullie ook dat de bedelaar een flinke portie van zijn geld aan hun moet afdragen. Is het jullie ook bekend dat vele oudere of jonge mensen die met een baby zitten te bedelen, de baby vaak huren van iemand die daar weer vergoeding voor krijgt. En Ed vraag maar aan T, zij zal dit ook wel weten.
Grv J.

Ja, weet ik, had ik het al eerder over hier.... er worden zelfs mensen verminkt om meer te kunnen vangen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 03-06-2006 09:19 dutchguy1000 wrote:

...

Oh oh oh.... omdat ik nog geen eeuwigheid in Indonesie woon mag ik geen comentaar hebben op dit soort onzin????

He he he he.....
Alweer een hoop onzin....

Zoo, je hebt weer gesproken(geschreven).

Tierlijk mag je commentaar geven , maar het zou de discussie , de tukar pikiran of evt. omong kosong bevorderen als je de beleefdheidsvorm in acht wil nemen.

En niet gelijk FakJoe zeggen als je niet eens ben met iemand.
Als ik inhoudelijk mag reageren , heb ik alleen geprobeerd om te zeggen dat de mening van Arie.H ("de markt vetrzieken" Emoticon: Wink wel waar kan zijn.

Zie ook het verhaal van Lesmana.
Een relevante commentaar die de andere leden/lezers kan helpen is altijd welkom
Ik hoop dat je zo'n taalgebruik niet gaat bezigen in Indosenia.
Men is daar niet van gediend van Orang Kasar.

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 02-06-2006 21:39 sidia wrote:

...

Vaak zijn het gewone kinderen uit de dichtbijzijnde buurten en als eens wist wat ze per dag kunnen "bijverdienen".
Heb altijd beschouwd als amal.

Ik moet Anda wel nagegeven OM Sid dat ik wel eens gewaarschuwd werd voor bedelaars. Op Bali.
Kalo pura-pura Emoticon: Shiny
Die - of wie daar ook achter zaten - woonden vaak in mooiere huizen dan de gulle gevers Emoticon: Yes!
Ik heb het alleen maar van horen zeggen hoor!

Sweet young thing

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 02-06-2006 21:25 lesmana wrote:
Dag mensen
Grv J.

Halo Lesmana,

ik heb nog niets gevraagd..maar ik geloof Anda wel
Maar Jakarta bedelaars, malah ribuan toh?, veel meer dan elders.. Emoticon: Shut up!

Sweet young thing

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

He Mas ,

De "praktijken" zijn voor zover ik weet al begonnen in de jaren 70.
Toen in mijn SMA tijd in Jakarta.

In mijn middelbareschooltijd heb je toen weinig "beroeps"bedelaars in Jakarta.
Meestal zijn het import .
Kijk in de beginjaren ging mijn vrouw vaak als een kertsvrouw gaan spelen .
vooral voor de arme"zielige" bedelaars.Vond ze zielig .
Het is ook zo als je de achtergronden niet weet.
En zeker toen mijn zoon nog klein was , alle bedelaars in de leeftijdsgenoot categorie van onze zoon kan altijd iets krijgen .Ze loopt vaak met een zakje kleingeld .En eerlijk gezegd verteld ik haar ook niet over de mafiapraktijken , want als je gaat rekenen hoeveel zo'n bedelaartje kan verdienen per dag , maal 20 dagen per maand , dan kan het oplopen tot een loon van een gewone buruh.Heb ook zelf een nederlandse programma gezien over de bedelaars in de grote steden sommige kleine schoolkinderen na de schooltijd een andere kleding(werkleding) aandoen en gaan bedelen .
Je ziet hun vaak bij de verkeerslichten , met zo'n tjrek tjrek muziek instrument

Ook met de straatmuzikanten , idem dito.
Ken een verhaal van een kennis , de faimilie heeft een paar angkot met supir.
1 van de kenek (knecht) werk ook part time als straatmuzikant.
Zijn dagverdiensten is nog hoger dan zijn dagloon als kenek.
Zakt mijn sarong spontaan naar beneden toen ik dat hoorde.

arie_h
User
spacer line

Ken een verhaal van een kennis , de faimilie heeft een paar angkot met supir.
1 van de kenek (knecht) werk ook part time als straatmuzikant.
Zijn dagverdiensten is nog hoger dan zijn dagloon als kenek.
Zakt mijn sarong spontaan naar beneden toen ik dat hoorde

En wat dan nog? Wat is er zo schandalig aan dat iemand als straatmuzikant lekker bijverdient?
Volgens mij beginnen er nu een paar dingen door elkaar te lopen:
- zomaar wat geven aan mensen die het goed kunnen gebruiken
- maffiapraktijken met/rond opdringerige beroepsbedelaars
- mensen die bijv. als straatmuzikant wat bijverdienen

Sid lijkt het allemaal even erg te vinden, maar ik zie toch wel duidelijke verschillen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 03-06-2006 16:26 arie_h wrote:

...

* En wat dan nog? Wat is er zo schandalig aan dat iemand als straatmuzikant lekker bijverdient?

*Volgens mij beginnen er nu een paar dingen door elkaar te lopen:

Mijn sarong was spontaan afgezak omdat ik verbaasd ben over de "inside "information.
Heb altijd gedacht (meestal is het waarschijnlijk wel geval) dat de straatmuzikanten dat doen omdat ze werkloos zijn , dus dan geef je het ook vIn mijn voorbeeld gaat het om kenek mert part time baan (vast/met vaste salaris).
Hij vond niet leuk als hij naar zijn vaste werk moet komen opdraven , want zijn muziekbaan is lucratiever.
De rode draad in al die voorbeelden is dat je vaak bepaalde zaken hebt gezien die eigenlijk niet zo is.
Meestal is het nep.

Vraag aan de autobezitters van Jakarta en andere grote steden die op bijna elke tikungan(bocht) of verkeerslichten " tol "geld moeten doneren .
Al is het 500 rupiah per keer maar hoeveel duizend wordt het perdag. ?
Geeft je niet vrijwillig dan krijg je mobil sedan een krasje of een schop.Of je spiegeltje wordt afgebroken.En dan ga je zeker achter na lopen, je kans is groot dat je clurit tussen je ribben kan krijgen is echt groot..
Dat zijn de mafia praktijken , en zulke dingen gebeuren ook.
Dat zijn mafia praktijken , en het gebeurt echt.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Helemaal mee eens ik had dat ook al opgemerkt dat ze, de auto mobilisten een bakje geld hebben in hun auto staan waaruit geld ge doneerd word naar die lieden die dat doen om toch een betere leven op na te houden.
Hier schijn zo iets als naief de zaak te beoordelen, niet willen weten van die werkelijke wereld dat het is.
Zij die alleen het goed in de mens ziet komt bedrogen uit.
Waar je op deze wereld bent. Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: So funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 03-06-2006 10:16 sidia wrote:

...

Ik hoop dat je zon taalgebruik niet gaat bezigen in Indosenia.
Men is daar niet van gediend van Orang Kasar.

Nou, daar zijn ze hier al aardig aan gewend hoor, en de inwoners hier kunnen er ook wat van....

Zo te zien weet jij ook niet alles van indonesia....

Greetz

spacer line  

On 03-06-2006 17:08 sidia wrote:

...

Geeft je niet vrijwillig dan krijg je mobil sedan een krasje of een schop.Of je spiegeltje wordt afgebroken.En dan ga je zeker achter na lopen, je kans is groot dat je clurit tussen je ribben kan krijgen is echt groot..
Dat zijn de mafia praktijken , en zulke dingen gebeuren ook.
Dat zijn mafia praktijken , en het gebeurt echt.

Wat een onzin, ik rijd hier nu dagelijks al een paar jaar rond in Jakarta en ik heb nog NOOIT een kras of iets dergelijks op mijn auto gehad als ik niet betaalde....

Gewoon je hand tegen het raam en ze gaan verder......

spacer line  

echt maar 1 keer zag ik iets ergs
Het was druk, (wat het wel vaak is) en ineens zag ik een grote steen vliegen die uit een bus gegooid werd, die kwam terecht op de vooruit van een tegemoet komende auto, er dwars doorheen.......

maar verder zijn de bedelaars en muzikanten gewoon ok, nooit agresief, ze houden soms wel lang aan (vooral de kleine kids) maar nooit problemen...

Ok niet in Grogol, Pluit...... wat toch de zogenaamde "gevaarlijke" plaatsen zijn

wel een tip voor als het fout gaat (hoorde ik van een local) zorg er altijd voor dat je een meter tussen je voorganger houd als je in een file staat....
Degenen die fout willen ( maar gebeurd zelden) hebben een hakbijl die ze voor je raampje houden
Als dat gebeurd, geef volgas en knal tegen je voorganger op.... dat schrikt ze af en de verzekering betaald toch....

Maar ik heb het nog niet meegemaakt, of uit eigen ervaring van iemand hier gehoord....

Alleen maar sterke verhalen....

En Sidia, die opmerkingen die jij hier maakt over Jakarta snap ik niet.... het is gwoon niet waar.

Haat jij Jakarta soms zo erg of zo?...

Of hou jij er ook van sterke verhalen te vertellen??

Greetz

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Okay, het wegvegen laat ik maar zitten, maar bij deze de laatste streep die ik trek. Ontopic, of optiefen anders.

http://forum.indahnesia.com/to(...)elkaar_aanvallen.php

Mas Rob
User
User icon of Mas Rob
spacer line

Dutch Guy schreef:

Nederland met zijn zogenaamde vrijheid.... ja ja.... vrijheid om te zeggen wat je wilt of om een jointje te roken..... absoluut, maar dat noem ik geen vrijheid.
Het is voor mij een van de grootste gecontroleerde landen van de wereld.
Die vrijheid word gegeven om te verdoezelen hoe alles met regeltjes word gecontroleerd.

Hai Dutch Guy,

Ik ben het denk ik niet erg met je eens.... Ik kwam in 2001 in Nederland terug na vele jaren 'in den Oost'. Ik vond Nederland erg prettig. Dingen zijn in het kikkerlandje goed geregeld. Dat vond ik na jarenlang gedoe met instanties, ambtenarij en dergelijke een verademing.

Soms dacht ik inderdaad wel dat in Nederland te veel geregeld is. Dat er regels zijn waarvan niemand precies meer weet waarom ze ooit zijn ingevoerd en waarvan het nut door velen wordt betwijfeld. Toch heb ik dat liever dan de anarchie van het moderne Indonesie. Door de regels heb ik juist alle vrijheid om mijn dromen na te jagen en te proberen mijn ambities waar te maken.

Ik vind dat die zogenaamde vrijheid in Zuidoost-Azie maar betrekkelijk is. Als buitenlandse eenling zonder banden met de samenleving en met een grote bundel geld in je dompet kun je inderdaad alles doen wat je hartje begeert. Niet alle buitenlanders in Indonesie kunnen dat trouwens aan. Alcoholisme, moreel verval, apathie, depressies.... Ik heb genoeg westerlingen meegemaakt die totaal de weg kwijt raakten in Azie.

In Indonesie heb ik geen totale vrijheid. Dit komt door al mijn ooms, tantes, neefjes, nichtjes en alles wat er verder bijhangt. Met familie ben je gebonden aan alle ongeschreven regels, verplichtingen en verwachtingen die deel uitmaken van de Indonesische (of zoals je wilt Javaanse, Sundase etc.) mores. Ik kan dit niet goed uitleggen aan iemand die dit niet kent, maar ik geloof dat iedereen met familie in Indonesie weet wat ik bedoel. En voor een goed begrip, dit heeft niet (alleen) met geld te maken, hoewel een oude tante van mij- het goede mens is al in de tachtig- niet moe wordt me te vertellen dat ik niet zo pelit moet zijn.

Ik herken wel het gevoel dat je in korte tijd dingen meemaakt die zo overweldigend zijn dat je weet dat je die nooit in Nederland kunt uitleggen. Je kunt eraan verslaafd raken. Ik heb dit echter niet vaak in Indonesie gehad, wel in oorlogsgebieden waar ik gewerkt heb. Het dagelijkse leven in Indonesie heeft toch ook zijn eigen ritme waaraan je gewend bent?... Je staat op, ontbijt, gaat naar je werk. Je komt tegen de middag thuis om te eten en voor een dutje. In de middag bezoek je wat vrienden of heb je nog wat zaakjes te regelen en voor je het weet is het weer avond... Zo enerverend is dat toch niet? Of zie ik dat nu verkeerd?

Nederland is voor mij ook erg prettig omdat het boekenaanbod zo groot is. Na een jarenlang dieet van Granmedia en Asia Books is in Nederland een hoofdstedellijke boekhandel echte haute cuisine.

Dit brengt me op iets anders. Voor iemand die graag in de boeken zit kan Indonesie een hele opgave zijn. Als ik daar thuis een boek las, dachten huisgenoten en/of familie dat ik ergens mee zat of dat ik boos was. Natuurlijk was ik sowieso kuper, en moest nodig ergens mee naar toe worden genomen, bij voorkeur naar de nieuwste shopping mall. Ach, geef mij maar een terasje aan de gracht....

Salam
Rob

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 03-06-2006 18:04 dutchguy1000 wrote:

maar verder zijn de bedelaars en muzikanten gewoon ok, nooit agresief, ze houden soms wel lang aan (vooral de kleine kids) maar nooit problemen...

Ok niet in Grogol, Pluit...... wat toch de zogenaamde "gevaarlijke" plaatsen zijn

Wellicht dat je het nog niet hebt meegemaakt of niet eens opmerkt. Ik zat eens met mijn meisje in de Metro Mini naar JKT Slipi toen er een groep jongens langskwam om te bedelen. 2 gingen er bij de in/uitgang staan en 1 liep er langs om geld op te halen. Bij het langslopen fluisterde de jongen wat naar de passagiers die allemaal snel hun portemonnee trokken en wat geld gaven. Ook bij ons kwam deze langs en mijn bahasa is niet optimaal dus zolang die snuiters geen kunstje doen (in de vorm van een liedje zingen of iets verkopen) kunnen ze wat mij betreft ophoepelen. Zo ook dit keer... mijn meisje had het niet meer en de jongen keek mij erg giftig aan. Het formaat van de jongen maakte echter geen indruk op mij net als de overige twee mocht het tot een handgemeen komen. De jongen droop af en sprong met zijn kornuiten uit de bus. Het blijkt dus dat de jongen in het voorbij lopen van de passagiers de vrouwen bedreigde en zo geld aftroggelde. M'n meisje was boos op mij aangezien ze zei dat er buiten nog wel eens een grotere groep van dit soort gasten kon staan die je dan op een ongename manier bewerken.

Degenen die fout willen ( maar gebeurd zelden) hebben een hakbijl die ze voor je raampje houden
Als dat gebeurd, geef volgas en knal tegen je voorganger op.... dat schrikt ze af en de verzekering betaald toch....

Dan moet je auto wel verzekerd zijn... dat was mijn "leen"auto niet en het grootste deel van de rest wat in JKT rondrijdt ook niet. Trouwens over rampok gesproken... de oom van mijn meisje heeft zo'n nieuwe Nissan SUV. Spiksplinter nieuw en want deze was pas een paar maanden oud. Zijn wagen is nu vorige week achter een afgesloten hek gejat. Slot van het hek doorgezaagd en de wagen is uit de kampung geduwd. De buren hebben een aantal mannen gezien maar waren te bang om alarm te slaan en hebben geen telefoon. Die wagen zien ze nooit meer terug... maar ach dit kan in Nederland ook gebeuren.

On 03-06-2006 17:08 sidia wrote:
Vraag aan de autobezitters van Jakarta en andere grote steden die op bijna elke tikungan(bocht) of verkeerslichten " tol "geld moeten doneren .
Al is het 500 rupiah per keer maar hoeveel duizend wordt het perdag. ? Geeft je niet vrijwillig dan krijg je mobil sedan een krasje of een schop.Of je spiegeltje wordt afgebroken.En dan ga je zeker achter na lopen, je kans is groot dat je clurit tussen je ribben kan krijgen is echt groot..

Bedoel je van die "verkeersregelaars" die bij een kruispunt/T splitsing staan? Zij houden het verkeer tegen zodat jij je er met je auto tussendoor kan persen aangezien er op dat punt geen verkeerslichten staan. Bijdrage is vrijwillig en heb je geen muntjes meer of wil je niets geven dan zwaai je vriendelijk en geef je een dot gas. Wanneer je in de buurt woont dan zou ik toch maar eens in de zoveel tijd wat geven want wat jij schrijft is niet ondenkbaar.

Overigens heb ik zo'n hekel eraan wanneer je zelf een taxi aanhoudt dat er een gozertje aan komt rennen die dan snel de deur voor je openhoudt en daarna zijn hand op houdt voor de bewezen diensten. Die kunnen van mij een dikke vinger krijgen maar mijn ervaring is dat de chauffeur stug blijft staan totdat je het gozertje wat in zijn handen drukt. Wellicht ook om te voorkomen dat hij een deuk in zijn wagen getrapt krijgt. Mijn meisje zegt dat het een gewoonte is in het land/stad maar ik kan daar niet bij Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

En Sidia, die opmerkingen die jij hier maakt over Jakarta snap ik niet.... het is gwoon niet waar.

Haat jij Jakarta soms zo erg of zo?...

Of hou jij er ook van sterke verhalen te vertellen??

Greetz

Wat ik verteld hebt over jakarta is 1000% waar , mensen die anders beweren kunnen met hun evt. bewijzen komen.
Anders komt het tot nivo van nietes en welles.

En als echte Jakaartan kan ik verzekeren datsik ietsiepietsie weet over jakarta , mijn (school)vrienden en eigen familie wonen daar nog .
Ikke zelf woon nu in hollandia, maar gaat wel geregeld mudik.
En waarschijnlijk wonen mijn familie meer dan 200 jaar in Jakarta .

Als je aan je nyonya vraagt kan ze ook vertellen , hoe het normale leven voor de gewone indonesiers toegaat in de grote steden en zeker in jakarta.

Een bule werd vaak "gespaard" door de onderwereld., komt omdat ze weten dat het meer last kan veroorzaken.
Zoals Bekasi, is bekend als daerah rawan , vroeger heette het Daerah tempat djin buang anak .

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-06-2006 05:30 Richy wrote:

...

Bijdrage is vrijwillig en heb je geen muntjes meer of wil je niets geven dan zwaai je vriendelijk en geef je een dot gas.

Bijdrage is "vrijwillig".
Als je preman , premanisme en jakarta gaat intikken bij google kan je veel info Berucht is bijvoorbeeld Blok M en Tanah Abang.
Over daerah pinggiran weet ik niet , komt nooit in die buurten.
Zelfs taxis moeten ook doneren , hebt zelf meegemaak dat de taxi een schop krijg , na kleine ruzie tussen de taxichauffeur(een Batakker) en de polisi cepe in tanah abang.

.
Kan best voorstellen dat je nyonya giftig wordt op jou , want een clurit tussen je ribben is niet aanlokkelijk. Ik denk ook niet dat je lichaamsgrootte in een kleine ruimte in een tjokvolle angkot een voordeel kan zijn.

spacer line  

Och weet je, dat hoort er allemaal gewoon bij.... Ik heb het in iedergeval nog niet meegemaakt, en ook nog niet gehoord van alle locale mensen die in mijn bedrijf werken.

Die gasten op de kruispunten die je een muntje in hun handen duwt vind ik wel handig hoor, die zorgen er toch vaak voor dat je een weg kunt opdraaien waar, je zonder hun, een eeuwigheid kan gaan staan wachten

Ook het parkeren vind ik in Jakarta geweldig, ik heb nog nooit verder dan 200 meter hoeven te lopen tussen waar ik mijn auto parkeer en waar ik moet zijn.
Ik sta er elke keer weer van te kijken dat hoe druk het ook is, er altijd een plekje geregeld word.
En dan voor zo lang als je wilt, er word op je auto gepast en als je vertrekt duw je (meestal) 1000 rp in hun handen en je bent weg.
Op sommige plekken vragen ze meer, maar dat is meer uitzondering dan regel.

Vind dat maar is in Nederland.... he he he

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Dutchguy,

Het is toch vaak zo dat auto's niet op de handrem gezet worden? Zodoende kan men auto's tot op enkele cm's van elkaar parkeren als er nog 1 (of meerdere) bij moeten. Krijg je vast krasjes van op je bumper, maar daar issie dan ook voor gemaakt. Emoticon: Wink

Dit herinner ik me nog uit 1999/2000 toen ik vaak in Jakarta in de auto zat (als ik op vakantie was), altijd stampvol maar toch nog een plekkie. Dat was in de tijd dat Semanggi nog ÚÚn grote massa houten cafeetjes was. Erg gezellig. Emoticon: Yes!

spacer line  

On 04-06-2006 18:19 Jeroen wrote:

Het is toch vaak zo dat autos niet op de handrem gezet worden? Zodoende kan men autos tot op enkele cms van elkaar parkeren als er nog 1 (of meerdere) bij moeten. Krijg je vast krasjes van op je bumper, maar daar issie dan ook voor gemaakt. Emoticon: Wink

Ja, Daar zijn ze erg handig in, je ziet ze soms eindeloos met auto's slepen.
Ik zelf heb daar nog geen krassen van gezien, maar daar kijk ik eerlijk gezegd ook niet naar.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,382 posts - 13,692 topics - 25,236 members - last post @ 21-10-2019 15:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,675,865 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com