indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

In Euronesia zeggen Nederlanders altijd 'dat ze niet kunnen zingen of 'vals' of dat ze 'het niet kunnen', men laat dat liever aan anderen over ...... Duitsers (?)/Franzen(?)/Britten(?)/Italianen (?)......

Hebben Duitsers altijd een thema nodig: drankliedjes, marsliedjes, kerstliedjes, etc.

Wat voor 'eigenschappen' hebben Franse liedjes ???
De algemene Angelsaksische 'liedjescultuur' is bekender ......
Italianen: 'O solo mio' - maar ˇˇk modernere liedjes (wat je zoal op de radio hoort)/Gigiola Cingquetti (?!) en anderen ...... (waaronder mr. E. Presley)
Als je dit plaatst in INDOnesische verhouding(en) ...... zingen Javanen mÚÚr/minder dan bijvoorbeeld Molukkers ........ toen ik in INDOSnesia was vond men het raar, dat ik als MOlukker geen muziekinstument speelde ..... ik hou wel van zingen ....... 'maar niet met de wolven in het bos bijvoorbeeld' ...... Emoticon: Wink Emoticon: Wink
Wij, Molukkers hebben van ons 'nationaal gerecht' zelfs een liedje gemaakt: "Papeda dingin ......", maar wij kennen ˇˇk een 'drankliedje' : "Sageru manis ......"

'Ahu kura ahia, mansia nia'

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Grappig deze. Afgelopen zaterdag was ik in Kediri, handel kopen.Als ik daaro ben wordt ik door mijn Chinees aldaar altijd opgeroepen om naar een Karaoke te gaan. Een beetje een hekel aan, muziek keihard, wijven dr om heen, van het type "mooi" die dan voor- en meezingen, net kleuterleidsters. Maar ja ik verdien goud door die man dus verstand op nul, als k er eenmaal ben dan zie ik er wel de humor van in. Hij mag ook niet van zn vrouw weg, maar omdat ik in Indonesia als en net eerschap wordt beschouwd mag ie met mij wel. Die vrouw van mijn Chinees denkt heel wat gunstiger over mijn dan die Mas Eddie hiero.We gingen naar een nieuw hotel, met een karaoke, groot scherm met afstandsbediening en zo. Dat werkte natuurlijk voor geen meter en zat er af en toe zo een boomaap mee te klooien de Engelse gebruiksaanwijzing lezend. Heerlijk dat geklooi en ge-etter. Er waren ook geen gezelschapdames. Er waren maar twee microfoons en 1 afstandsbediening. Mijn vriend vind zichzelf al erg goed dus eiste die dingen veelvuldig op. Hij is erg vrijgevig, dus ik zat lekker te vreten en later Bintangs leeg te trekken en te observeren een van mn hobbies. Bij zulke gelegenheden wil mijn fantasie wel eens af dwalen en wat zag k toen. Dit Indonesiaforum op een kumpulan ergens in Eindhoven aan het karaoken, niemand durfde eigenlijk, iedereen zat zich moed in te zuipen maar nee hoor. Jeroen probeerde een carnavalskraker, maar die humor werd niet gevat. Toen kwam Londoh, die had een dvd'tje van Nike Ardilla mee, en begon daar te brullen, in de hoge tonen was t wat zwak, wat heet..erg zwak. Maar iedereen was stom verbaasd, en Lon had niet eens gezopen. dat dacht ik toen mijn Chinees een lagu van Nike Ardilla deed. Ik was weer terug in Kediri, Lotus Hotel.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Toch met karaoke kan je wel het bahasa leren eerst de woorden in je kop prenten, en dan met die karaoke muziek wat je mooi vind op je TV afdraaien.
En dan ook mee zingen.
Als je vrouwtje weg gaat dan zing je vals, of de kanarie piet zingt mee dan gaat het goed.
Ja zo belanjar bah,Ind.
Al hoe wel er veel rindu in voor komen maaf aku pada mu ( de paard is niet moe) enzv. Emoticon: Yawn

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

De woorden cinta, aku cinta padamu komen heel veel voor Pak Ziel
In vrijwel elk indonesisch liedje , het zelfde liedje, maar beter dat ,dan "in die hoge klapperboom" en andere 'indische liedjes'.

Londoh noemt hier Nike Ardilla , vind ik ook goed. Te jong gestorven, op het hoogepunt van haar roem van de weg gereaakt met haar auto, tegen een muur gereden. morsdood.

Sweet young thing

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 30-05-2006 15:40 londoh wrote:

...

Bij zulke gelegenheden wil mijn fantasie wel eens af dwalen en wat zag k toen. Dit Indonesiaforum op een kumpulan ergens in Eindhoven aan het karaoken, niemand durfde eigenlijk, iedereen zat zich moed in te zuipen maar nee hoor. Jeroen probeerde een carnavalskraker, maar die humor werd niet gevat.

...

Emoticon: Very funny nee, je moet mij ook niet aan de carnavals-krakers zetten hoor Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

On 30-05-2006 21:31 Jeroen wrote:

...

Emoticon: Very funny nee, je moet mij ook niet aan de carnavals-krakers zetten hoor Emoticon: Laugh out loud

Misschien Hazes uit Mokum Emoticon: Yeah right!

Live life to the max.......

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha Jeroen, en je woont nog wel in Brabant, Eindhoven heeft ook karnavals krakers hoor.

Als ik in brabant woond, waar eens mijn wiegie stond gaat mijn hart weer sneller slaan.

Ga je dan naar Indonesie met karnaval?
Want je komt toch in die tijd, altijd karnaval vierders tegen.
daarom kom je er niet onderuit, of je moet vluchten Emoticon: Yawn Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 30-05-2006 21:29 maseddi wrote: Londoh noemt hier Nike Ardilla , vind ik ook goed. Te jong gestorven, op het hoogepunt van haar roem van de weg gereaakt met haar auto, tegen een muur gereden. morsdood.

svp invoegen:

nadat ze naar de disco was geweest en stijf stond van de pillen

Emoticon: Shiny

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 31-05-2006 02:22 londoh wrote:

...

svp invoegen:

nadat ze naar de disco was geweest en stijf stond van de pillen

Emoticon: Shiny

Ja, dat is de tragiek van het leven..
Jimi Hendrix, Jim Morrison, Janis Joplin gestorven aan de dope.
Brian Jones verdronken in zijn zwembad (stomdronken en stoned dacht ik)

Hoe zou het zijn wanneer die talenten gestorven waren in een verzorgingstehuis, omdat zij hun kunstgebit hadden ingeslikt , nadat zij zaten te mummelen en te tokkelen met een bakje doppindaĺs op tafel?

Sweet young thing

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

www.stern.de/lifestyle/reise/5(...)4813.html?eid=527495

Und jetzt geht's los Jungs .......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,291 posts - 13,691 topics - 25,175 members - last post @ 17-10-2019 17:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,565,705 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com