indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Dat maakt de opmerking nog onbegrijpelijker, want niemand hiero is zich daar van bewust. Jkt - Yog - Dps

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik was net even in de stad om nog e.e.a in te slaan voor de terugreis, vnl kretek. Zag ik die trotoars in het centrum en overal vullis, dat gelul van die tukan beca, hoewel eentje in het engels. Ik moest even aan hiero denken en me de tering lachen, ik had het gevoel alsof ik een oude geliefde tegen kwam, die aan de dope was geraakt en zich verhoerde om aan geld te komen. Geeft echt een treurig gevoel. Overigens ik moet ook weer terug, de ellende is dat mijn handel als een gek loopt, helaas Emoticon: Shiny Dat is een teken dat er iets goed mis is in dit land

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 29-05-2006 09:09 londoh wrote:
Hi DG,

. Trouwens de beperkte kennis van het bahasa Indonesia hiero verklaard voor mij een hoop wanbegrip in de diepte. Ik ben ook nog es van mening dat zonder kennis van die taal het onmogelijk is Indonesia te begrijpen.

Dat is zo , bij uitzondering eens .
Het zou beter zijn dat men ook omgaat met de indonesiers.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

He, he, he Sid, we zouden het noot eens met elkaar zijn, wat moet er van jou terechtkomen als je geen tegengas krijg Emoticon: Shiny

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Je moet inderdaad de bahasa Indonesia spreken om Indonesia te begrijpen, dan nog zal een bule het nooit helemaal begrijpen, daar ben ik inmiddels wel achter.
Leer inmiddels veel van Londoh.
Ik ben het volledig met hem eens, het is goed mis in Indonesia en ook ik vraag me af wanneer de vlam in de pan slaat.
Ach deze ramp komt de bestuurders in Jakarta wel goed uit, dan is de aandacht van het volk weer even afgeleid, kan SBY laten zien hoe dicht hij bij het volk staat, door de hulpverlening persoonlijk te leiden.
Hij had beter in Jakarta kunnen blijven om de bezem door de corrupte chaos van bestuur te halen.
Als hij die actie dan ook zelf zou leiden dan had ie pas ballen gehad.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Bahasa Indonesia helpt een hoop, dan weet je tenminste waar ze het over hebben, maar nadat jij je best gedaan hebt om bahasa te spreken gaan ze onderling rustig over in het Javaans, ze vinden het heel eng als je ze begrijpt. Als je Javaans spreekt dan zullen ze opmerkingen gaan maken dat het niet halus genoeg is en dat ze geen antwoordt hoeven te geven (Maaf Tuan) . Maar ja al spreek je bahasa Indonesia moet je ook nog een beetje handig zijn in het oplossen van cryptogrammen, want zo zitten hun antwoorden in elkaar. Het leuke van het spreken van de taal is dat je af en toe rustig kunt gaan zitten luisteren naar hun gesprekken, zeker als ze het net over jou hebben. Plus kalm en beleefd blijven onder alle omstandigheden. Dan nog die onzin van gezichtverlies, compromissen, malu, tawarren tot je er dood bij neer valt. Toch hebben Javanen in het algemeen simpele karakters, met nogal wat zwakke punten, daar is heel goed gebruik van te maken zonder dat ze dat zelf in de gaten hebben.

Die SBY heeft zn langste tijd gehad hiero, zijn populairiteit is alleen maar gedaald, van 80% naar 35% of minder, stijgt echt nooit meer. Hij is Javaan,wordt zenuwachtig gaat fouten maken. Wattie nu doet lijkt daadkrachtig, maar zo issie helemaal niet, altijd even besluiteloos.Nu probeert hij wel, maar het is toch belachelijk dat een land in crisis even geen president heeft (plus een aantal ministers) omdat er iets geregeld moet worden, dat die andere 239.999.999 niet schijnen te kunnen, je reinste impotentie. En wat als demonstrerende NU'ers en de FPI elkaar te lijf gaan onder het schreeuwen van Allah Akkebar op de Bunderan Hotel Indonesia ? Die Yusuf Kalla is de juiste rat die het land nodig heeft, zeer geslepen en keihard, is ook een klein mannetje, SBY is een grote vent. Kleintjes zijn beter, want meer complexen. Maar ja Kalla is een Bugis, niet te verteren voor de Javaantjes. Kalla heeft al een enorme machtsbasis opgebouwd, als SBY in de fout gaat krijgt hij het mes van Kalla in ze rug... exit.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

In INDOSnesos is de aarde en zee altijd al in beweging:

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Londoh schreef

Indonesia helpt een hoop, dan weet je tenminste waar ze het over hebben, maar nadat jij je best gedaan hebt om bahasa te spreken gaan ze onderling rustig over in het Javaans, ze vinden het heel eng als je ze begrijpt. Als je Javaans spreekt dan zullen ze opmerkingen gaan maken dat het niet halus genoeg is en dat ze geen antwoordt hoeven te geven (Maaf Tuan) . Maar ja al spreek je bahasa Indonesia moet je ook nog een beetje handig zijn in het oplossen van cryptogrammen, want zo zitten hun antwoorden in elkaar. Het leuke van het spreken van de taal is dat je af en toe rustig kunt gaan zitten luisteren naar hun gesprekken, zeker als ze het net over jou hebben. Plus kalm en beleefd blijven onder alle omstandigheden.

In mijn geval gaan ze dan inderdaad over in de bahasa Sunda.
Heel beleefd allemaal, kom er nu 15 jaar en elke dag dat ik er ben kom ik voor nieuwe verrassingen te staan.
Een politieman die je als je op de motor rijd laat stoppen om als eerste te vragen of je soms een leuke Cewek (meisje) zoekt en vervolgens naar je papieren vraagt, nou stop maar gelijk 50.000 rp tussen je rijbewijs dan ben je snel van het geouwehoer af.
Moet je hier in Ned. is uit proberen te leggen.

spacer line  

On 29-05-2006 16:46 Malam wrote:
Een politieman die je als je op de motor rijd laat stoppen om als eerste te vragen of je soms een leuke Cewek (meisje) zoekt en vervolgens naar je papieren vraagt, nou stop maar gelijk 50.000 rp tussen je rijbewijs dan ben je snel van het geouwehoer af.
Moet je hier in Ned. is uit proberen te leggen.

Ha ha, ja, dat blijft toch altijd wel grappig, en altijd vriendelijk lachen hier, maakt niet uit waar het over gaat.
Ik had een keertje een incidentje met mijn bedrijf en mijn paieren niet in orde waren waardoor ik een nachtje op het politie buro moest doorbrengen.
Elke keer een heeeel vriendelijk lachende man aan mijn tafel, (elke keer een andere), die met een volle glimlach me vertelde dat ik mischien wel gedeporteerd zou worden..... uch uch.....
werd uiteindelijk ook wel weer geregeld, maar toch.

Ik denk trouwens dat de grootste fout die hier gemaakt word is dat Indonesie als 1 land word gezien als bijv.Nederland.
Ik denk dat je het beter kan vergelijken met bijvoorbeeld europa, waar je ook veel verschillende culturen en talen (hier dan dialecten) hebt
Als je alleen op java bent geweest kan je dat vergelijken met dat je alleen een land in europa hebt bezocht, dan weet je nog niks van die andere landen...

Greetz

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 29-05-2006 17:15 dutchguy1000 wrote: [
Als je alleen op java bent geweest kan je dat vergelijken met dat je alleen een land in europa hebt bezocht, dan weet je nog niks van die andere landen...

Greetz

Sterker nog Java wordt bewoond door een aantal sterk verschillende bevolkingsgroepen.

In West Java De Sundanezen, in Midden en Oost Java de Javanen en In Oost Java de Madurezen. De Javanen kunnen eigenlijk ook in twee groepen onderverdeeld worden die van Midden- en Oost java, die van Midden Java zijn halus, de dragers van de Javaanse cultuur, zijn vreselijk goed in OH'en, het soort verhalen dat voor het oor is bestemd, daarom nr 1 in politiek, terwijl de Oost Javanen kasar zijn, maar harde werkers en meer open dan die van het Midden. Nou de Sundanezen staan bekend om hun mooie wijven die graag (voor geld) plat willen plus dat ze denken dat ze de Islam uitgevonden hebben en de hele wereld daartoe moeten bekeren. De Madurezen, bekend van de Sate en Kapperszaakjes, zijn goede handelslui en harde werkers, trots, moet je geen geintjes mee uithalen, zeker niet met hun vrouwen want met een klap ben je in een andere wereld. Zijn ook sterk in het geloof maar meer op een vrome wijze. De Sundanezen voelen zich minder aan de rest wegens het gebrek aan een cultuur die zo rijk is als die van de rest van het eiland.

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Een reis naar Indonesie moet je sowieso nooit annuleren omdat er vogelgriep zou zijn. Ik heb van die hele vogelgriep nog nooit wat gemerkt, behalve dat ik n keer geen kip kon krijgen bij Made's Warung...

Verder, aardbevingen kunnen overal voorkomen, dus dat moet ook niet een reden zijn om je reis te annuleren.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

spacer line  

On 29-05-2006 17:34 londoh wrote:

...

Sterker nog Java wordt bewoond door een aantal sterk verschillende bevolkingsgroepen..

Dat is waar, Ik werk hier op een bedrijf met alleen maar indonesiers die allemaal uit verschillende delen van indonesie komen, de meesten wel uit java, en die hebben allemaal verschillende verhalen over hun afkomst.

Is wel grappig om die lui samen te zien werken, loopt nog wel is fout, vooral als ze samen een borrel op hebben later op de avond...

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 29-05-2006 15:49 londoh wrote:
Bahasa Indonesia helpt een hoop, dan weet je tenminste waar ze het over hebben, maar nadat jij je best gedaan hebt om bahasa te spreken gaan ze onderling rustig over in het Javaans, ze vinden het heel eng als je ze begrijpt.

Hallo Pak Londoh

Menapa pancenengan guru inggil saking sekolah turis?

Nadat je met veel moeite nederlands hebt geleerd gaat men opeens sundanees praten. Das ook beleefd

Zieleffe: Mehong atuh euy Bapak Lon dan pak Sid
Panon hideung, irung mancung,pipi koneng, euis Bandung
Londoh: Atos mabok Ziel euy, dibedil sia kehet

http://forum.indahnesia.com/to(...)3474/2/kkn_in_nl.php

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Mas Ed, Wil je je niet met persoonlijke onderonsjes mee gaan bemoeien gaan. Dit waren belangrijke geheime mededelingen.mbt de burung berflu Emoticon: Yeah right!

kroepoek
User
User icon of kroepoek
spacer line

Okay, het ging om de vraag annuleren of niet?

De moed zakt in je schoenen? Ja, die van de mensen in Indonesie ook! Emoticon: Yawn

Niet annuleren hoor. Ga lekker naar Bali, Sumatra, Kalimantan of andere mooie plekken in dit land en laat de mensen zien dat je met ze meeleeft. Spendeer lekker wat rupiahs en misschien hebben mensen weer te eten van onze eurootjes!

Indonesie is te mooi en te fascinerend om te annuleren, rampen zullen er blijven komen in dit land gebouwd op 1000 vullkanen en korsten.
Emoticon: Cooool Emoticon: Cooool Emoticon: Yawn

be true to yourself and you' ll never fall

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Allah menentukan takdir kita
Kalau memang waktunya meninggal di manapun kita pasti meninggal.

Allahu Akkebar

(lon Emoticon: Yeah right! )

Dit is indonesische filosofie, en in het nederlands: de mens wikt, god beschikt.

Je vliegtuig kan ook neerstorten voordat het Indonesie bereikt

Advies: gewoon gaan. Ik heb het trouwens al eerder gezegd.

Amin

Sweet young thing

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Mas als je dood gaat waar dan ook als ie valt dan ligje.
De natuur bepaald je leven, ook als er een monteur een bout niet vast gedraaid hebt, en het vliegtuig stort naar beneden, dan is die monteur een deel genood geweest van die gebrek op dat moment, en dat is een Natuurlijke handeling die heeft plaats gevonden.
Als god daar ook al de schuld van krijg nou dan is dat ????? Och laat maar, laat ik dat voor mij zelf houden.
Overal in elke plek op de aarde kan je iets overkomen, maar denk na wat je doet.
Loop niet te dromen als je op , en in vreemd gebied bent.
Als je ergens loop, en er loop lang een persoon achter je, ga stil staan, en doet net of je ergens naar geinterseerd bent , maar houd hem /haar in de gate.
Zo moet je in maar ook hier overal allert blijven. Emoticon: Blush Emoticon: Yes!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 29-05-2006 15:23 Malam wrote:
Je moet inderdaad de bahasa Indonesia spreken om Indonesia te begrijpen, dan nog zal een bule het nooit helemaal begrijpen, daar ben ik inmiddels wel achter.
Leer inmiddels veel van Londoh.
Ik ben het volledig met hem eens, het is goed mis in Indonesia en ook ik vraag me af wanneer de vlam in de pan slaat.

Nou om ook iets positiefs te zeggen ik sta versteld dat de hulp in Bantul toch vrij snel en efficient op gang komt! Als SBY zijn beloften inlost (helaas doet bijna geen een politicus dat) staan bijna alle huizen er volgend jaar weer. Ik wil hem in ieder geval een kans geven!

Gracias. Sama sama

arie_h
User
spacer line

Als SBY zijn beloften inlost (helaas doet bijna geen een politicus dat) staan bijna alle huizen er volgend jaar weer. Ik wil hem in ieder geval een kans geven!

SBY zal vannacht eindelijk rustig slapen: der Kiwi wil hem een kans geven! Nu ik nog.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Droom maar lekker door Kiwi.
Ik heb nu inmiddels 15 jaar ervaring hoe het in Indo toegaat, en ik kan je wel voorspellen dat er over een jaar nog geen 20 procent overeind staat.
en dat het geld voor de overige 80 procent links en rechts in de zakken van de elite is verdwenen.
Ja ik spreek vanuit mijn ervaring op west Java, maar dat zal op oost Java toch niet anders zijn.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

herstel midden Java

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 29-05-2006 22:42 kiwimave wrote:

Nou om ook iets positiefs te zeggen ik sta versteld dat de hulp in Bantul toch vrij snel en efficient op gang komt! Als SBY zijn beloften inlost (helaas doet bijna geen een politicus dat) staan bijna alle huizen er volgend jaar weer. Ik wil hem in ieder geval een kans geven!

Zit je daaro dan ? Ik heb onder een ander hoofdstukje iets geheel anders geschreven, maar natuurlijk niet zelf gezien, doch op TV. Er was een kritisch progamma op Metro TV, met een woordvoerder van de president, die werd afgebrand en slap lullen die man, had het alleen over de plannen en juist in Bantul is het en teringzooitje. Mensen die in opstand kwamen bij een lurahkantoor een man werd helemaal hysterisch en moest afgevoerd worden. ik word af en toe kots en kots misselijk hoe mensen hiero Indonesia op een totaal niet kritische wijze benaderen, door gewoon de feiten om te draaien. Ik heb dit land jaren lang het voordeel van de twijfel gegeven, doch wat ik de laatste maanden hier heb gezien is het een republiek waar een paar duizend oplichters het voor het vertellen hebben en de bevolking wordt als stinkend vuil behandeld. Je zou eens naar Ambon moeten gaan dan zie je de toekomst van Yogya voor je ogen gebouwd. Juist doordat de burocratie volkomen impotent is komt er van de hulp niets terecht. Allemaal incompetent want hun baantjes zijn gekocht en men denkt maar aan 1 ding : hoe krijg ik deze investering terug. Deze aardbeving wordt een gouden gelegenheid Komt nog bij dat de staat (failliet) slechts 300 miljard Rp heeft van de 1,5 trilyun die nodig is. Van die 300 miljard "verdwijnt" minimaal de helft.

Ik vind het een schande voor een Nederlander dat ie zijn kritische denken zo opgeeft, je moet eens kijken naar je eigen stukkies waarin de Islam wordt genoemd. Ik zou bijna zeggen dat er iets helemaal scheef zit in je waarneming en denkpatroon. Je klinkt precies als een van die stompzinnige regeringswoordvoerders, allemaal mooie woorden maar totaal geen daadkracht, het is af en toe net de omgekeerde wereld hiero het forum is daar, enige uitzonderingen daar gelaten, precies een afspiegeling van, dom stelletje schapen dat precies denkt zoals er van hen verwacht wordt.

Her wordt tijd dat vooral jullie wakker worden stelletje dromers, die het verdomd om de Indonesische werkelijkheid onder ogen te zien.

Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Lon

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ik vrees dat londoh hier volkomen gelijk heeft, ondanks zijn erg cynische kijk op de dingen
zo'n ramp is vooral een 'gouden gelegenheid' om te incasseren
allerhande ambtenaartjes zullen gouden dagen beleven omdat hopen hulpgoederen en geld onder hun 'beheer' zal komen, bepalen wie wat krijgt en wat waar terechtkomt geeft hen een grote macht (we hebben dit allemaal ook gezien na de tsunami)
chinese en andere handelaren verdubbelen schaamteloos hun prijzen
vele mooie beloftes zullen gemaakt worden ivm met vergoedingen en heropbouw
soms word ik er ook kotsmisselijk van

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Belgianguy, wat ik hier o.a. op CNN zie is dat buitenlandse hulp zelf de distributie doet (o.a. Taiwan en Singaporese vlaggen heb ik gezien), dus dat hulpgoederen onder 'beheer' vallen zal best, maar in ieder geval niet alles dus.

Helaas is het PMI/Rode Kruis zo stroperig als maar zijn kan, met een dikke strijkstok... maar ja, deze zijn dan ook zo groot (alsof dat de reden zou moeten zijn het maar te accepteren)

De prijzen verdubbelen? Tja, waar ter wereld niet na een ramp? In de VS werden de benzine-prijzen al vr de hurricane verhoogd..

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 30-05-2006 07:21 Jeroen wrote:

De prijzen verdubbelen? Tja, waar ter wereld niet na een ramp? In de VS werden de benzine-prijzen al vr de hurricane verhoogd..

Als er iemand weet dat dit forum over Indonesia gaat ben jij het wel, laat dan de rest van de wereld dr buiten ya, is "off-topic" Dit form gaat over Indonesia toh. Altijd maar naar verzachtende omstandigheden zoeken, uitvluchten bedenken om maar geen mening te hoeven hebben, het moet "mooi" blijven. Een plaat beton voor je kop ? pas maar op voor gempa bumi Emoticon: Shiny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,315 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,691,724 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com