indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Zware aardbevingen bij Tonga en Papua-Nieuw-Guinea

Uitgegeven: 28 mei 2006 08:27
SINGAPORE - De eilandstaat Tonga in de Stille Oceaan is zondag getroffen door een aardbeving met een sterkte van 6,7 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag volgens het Amerikaanse geologische onderzoeksinstituut USGS op 145 kilometer ten noorden van de hoofdstad Nuku'alofa op een diepte van ongeveer 50 kilometer. Over schade of slachtoffers is nog niets bekend.

Ook Papua-Nieuw-Guinea werd getroffen door een aardschok, met een kracht van 6,2 op de schaal van Richter. Ook hier is nog niets bekend over schade of slachtoffers. In beide gevallen is er volgens het Tsunamiwaarschuwingscentrum op Hawai´ geen tsunami te verwachten.
http://www.nu.nl/news/741409/2(...)ua-Nieuw-Guinea.html
Wie volgt? Bali?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'Andere praat'.

Geologisch gezien is het flink aan het rommelen, maar ook vulkanen zijn actiever, waaronder dus Merapi en Semeru in IndonesiŰ, maar ook elders ter wereld. Oorzaak? Niemand weet het. Gevolgen? Dat weet ook eigenlijk niemand... vooraf dan, want nu er aardbevingen zijn geweest kunnen de geologen weer aan de slag. Hopelijk worden ze er wijzer van.

spacer line  

Ik heb het gevoel dat bij die grote aarbeving in Aceh er iets ernstig verstoord is in Indonesia, sinds die aardbeving is het echt overal hier aan het rommelen.

Heeft iemand daar meer info over gevonden?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

In de 16 jaar dat ik in Indonesia woon is het voortdurend raak, echter nu zijn er 2 grote rampen achter elkaar. Het is een heel verschil als de grond tekeer gqat op Java dan in 1 van de buitengewesten. Op Java vallen altijd veel slachtoffers want op een eiland 3x NL wonen 120 miljoen mensen.

zieleffe
User
spacer line

14 April 2005 was er voelbaar aardschokken rond om Tangupan parahu.
Hebt het zelf gevoeld zat op derde verdieping, een seconde ongeveer.
Was snel naar beneden gesprongen treden overgeslagen, maar of het had geholpen ik weet het niet want het zijn seconden die het een huis in diggelen laat storten, vooral zoals zij daar bouwen een betonnen pilaster met dun ijzerwerk er in en dan tussen in gemetselde muren die ze aansmeren.
Heb er al eens eerder hier gemeld op een of ander topic.
Er waren toen enkel huizen in Bandung ingestort.
Tangupan parhu werdt toen afgesloten voor alle verkeer, en moest de plaatselijke bevolking weg daar. Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 28-05-2006 13:23 dutchguy1000 wrote:
Ik heb het gevoel dat bij die grote aarbeving in Aceh er iets ernstig verstoord is in Indonesia, sinds die aardbeving is het echt overal hier aan het rommelen.

Heeft iemand daar meer info over gevonden?

"Hoe/Wat bedoelt u ......... Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused "

'Ahu kura ahia, mansia nia'

spacer line  

On 29-05-2006 12:15 AnisJ wrote:

...

"Hoe/Wat bedoelt u ......... Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused "

Lijkt me toch een duidelijke vraag...

weet iemand sites, artikelen, info, what ever, over de invloed van die grote aardbeving in Aceh op rest van de wereld?. indonesia?
En in hoeverre het gerommel van de laatste tijd daar mee inverband staat

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 29-05-2006 13:29 dutchguy1000 wrote:

...

Lijkt me toch een duidelijke vraag...

weet iemand sites, artikelen, info, what ever, over de invloed van die grote aardbeving in Aceh op rest van de wereld?. indonesia?
En in hoeverre het gerommel van de laatste tijd daar mee inverband staat

Het spijt mij wel maar ik vind dit zeker een vreemde vraag, omdat het wel iets te maken kan hebben, maar misschien ˇˇk wel niet ....... ik kan niet in het binnenste der aarde kijken ......

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Anis, jij hoeft ook niet te kijken, geologen doen dat wel voor je. Emoticon: Smile

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Vrij algemene artikeltjes:
  • physorg.com
  • nature.com
  • wikipedia.org

• AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Als beelden meer tot de verbeelding spreken dan woorden:
    [url]http://www. flickr.com[/url]

met ingave 'Merapi' ......

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

ja, maar foto's zijn overal te vinden, ook op deze website, en op duizenden anderen. Echt informatief is zo'n foto niet, het biedt zeker geen achtergronden, waar dutchguy volgens mij een beetje naar aan het kijken is.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Dan maar deze afbeelding:

Op deze kaart zij de aardbeving(en) van 1990-2004 te zien.

op de Nederlandse Radio 1 had ik al van een Nederlander gehoord in de omgeving van Rabaul dat de zeebodem daar aan het 'stijgen' was; lokale vissers hadden dat gemeld aan het metreologisch station op Rabaul.
    Ze vertelden dat de zee daar tientallen meters diep was, nu is het bijna aan de oppervlakte .......
    Achtergrondinfo:

www.spotlightingnews.com/article.php?news=269

londoh
    User
    User icon of londoh
    spacer line

Dat zou de Westerse mens wel willen dat er een bepaalde regelmaat in dit soort natuurrampen bestaat en dat ze te voorspellen zijn. De Tsunami in Aceh was een van de vele grote rampen die Indonesia heeft getroffen. Die hebben wij toevallig meegemaakt, maar wie kan zich nog de ramp met de Krakatau herinneren die in ze geheel de lucht in vloog in 1883, de explosie was over de gehele wereld te horen, een rookkolom van 30 kilometer hoog, een tsunami die ook in Frankrijk merkbaar was, "slechts 35.000" doden, want Indonesia was nog niet zo dicht bevolkt als nu. 2 jaar nauwelijks zomer over de gehele wereld, want de lucht zat vol as. Deze uitbarsting kan nog herinnerd worden, er zijn nog getuigeverslagen van. Maar het Tobameer bijv. is ook gevormd door een vulkaan uitbarsting 75.000 jaar geleden, waarschijnlijk de ergste ooit. Ga er maar peil op trekken red je nooit. In Yogya werd verwacht dat de Merapi zou uitbarsten, maar ze kregen een aardbeving. En wat als de Merapi alsnog uitbarst, helemaal uit elkaar klapt. Dit is een oude Javaanse voorspelling waar ik hier al eerder over geschreven heb. Als dit zou gebeuren zouden de Javanen heel tevreden zijn. Die dooien maakt ze weinig uit, dat is de klus van Jeroen het lijkt wel of ie die persoonlijk telt, dat terwijl de overlevenden veel belangrijker zijn, maar daar is ie nog niet achter en zal wel nooit gebeuren.Al sinds Jeroen een Jeroentje was heeft ie wat met de dood. Vroeger was deze site met bloed doortrokken. Ik heb het artikeltje nog leggen toen ik daar melding over maakte, die reacties van die Indo's hoe ik durfde zo een "jochie" aanvallen. Hihihihihi...

Kortom natuurrampen horen bij Indonesia.Er klappen ook wekelijks treinen op elkaar, overstromingen en zinkende schepen zijn aan de orde van de dag in het seizoen. Omdat dit volk nog erger dan konijnen heeft gefokt en veiligheid niet in hun woordenboek staat, vallen er altijd veel slachtoffers. Overigens was alles in gereedheid gebracht voor een eventuele ramp met de Merapi, maar dat in gereedheid brengen bestond uit het wegjagen van mensen uit hun desa en kampung naar overheidsgebouwen en moskeen. Zo dat was de voorbereiding op de ramp. verder niets. jammer want ze hadden er nu goed gebruik van kunnen maken, als ze het beter haddeb geregeld, helas is dat onmogelijk in dit land met zijn laat-maar-waaien mentaliteit, Allah zorgt voor ze, en Allah is een God die niet veel met zijn schaapjes opheeft. Misschien heeft ie er teveel.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Met deze bijdrage van 'onze correspondent in INDOSnesos' bedoel ik ˇˇk hetzelfde, niets is voorspelbaar, alleen het feit dat wij mensen eens 'het hoekje omgaan ...... ya t˘h !!!
    Veel mensen verklaren zich met veel bravoure zichzelf 'athe´st' maar als de 'nood aan de man/vrouw komt' dan geloof men alles .......
    Echte athe´sten vind ik mensen die in de 'binnenlanden' van Afrika of Papua leven; die geloven zelfs nog in 'iets' ....... niet die materialistische westerling die zichzelf 'atheist' verklaart wanneer het zo uitkomt ........ zo zie ik het ....

londoh
    User
    User icon of londoh
    spacer line

On 29-05-2006 15:06 AnisJ wrote:
    Veel mensen verklaren zich met veel bravoure zichzelf athe´st maar als de nood aan de man/vrouw komt dan geloof men alles .......

Vinnik een goeie Emoticon: Shiny reken maar dat veel van die Belanda's als ze zoiets als deze aardbeving meemaken op hun knieen gaan en devoot en smekend, Onze-Lieve-Heer, Maria, het Kindeke Jezus of desnoods Allah aanroepen om hun te helpen. Ineens blijken ze kleiner dan ze ooit van zichzelf vermoedt hadden. Wat kunne ze anders, op hem schelden heeft geen zin, want stel je voor dat ie toch bestaat, krijg je mooi alle dakpannen plus het plafon en de rest op je kAnis Emoticon: Shiny

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anis, ik krijg je foto trouwens niet te zien. Het beste is het om deze eerst te uploaden naar bijvoorbeeld tinypic.com en vanaf daar te linken.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

'Wat mij ook zo ergert zijn die geeikte 'vragen aan God ..... '; als je God iets wil vragen dan ga je toch 'gewoon bidden' ..... je hoeft nog niet eens te kijken of jouw 'beltegoed' nog wel voldoende is, je hoeft ˇˇk niet te 'wappen' of te 'sms-en' e.d. ..... 'het staat blijkbaar zo 'interessant' om zo 'plain publique' te zeggen:
    "Mijn belangrijkste vraag aan God is ..... "

spacer line  

waren interesante artikelen jeroen, 2 had ik al eerder gevonden maar die van "nature" nog niet......
    ik denk dat het mischien nog te vroeg is voor mijn vraag, de heren geleerden zullen hier wel effe tijd voor nodig hebben na deze aardbeving denk ik...

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

Ja, over een paar dagen zullen de eerste wel verschijnen.. in de VS zitten altijd mensen klaar om hier direct onderzoek naar te doen. Ik probeer er een beetje naar te kijken in ieder geval.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 29-05-2006 20:11 Jeroen wrote:
    Ja, over een paar dagen zullen de eerste wel verschijnen.. in de VS zitten altijd mensen klaar om hier direct onderzoek naar te doen. Ik probeer er een beetje naar te kijken in ieder geval.

Het zij niet alleen Amerikanen hˇˇr ook Japanners hebben info alleen zijn de 'images' niet zo 'verhelderend' .......

spacer line  

Ben ook bang voor Indonesie dat er nog meer aan rampen, op (relatief) korte termijn, aan zitten te komen. Al dat rommelen maakt alleen maar meer wakker. Emoticon: Sadley

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,850,218 topic views - 238,251 posts - 13,717 topics - 29,516 members - last post @ 04-04-2020 04:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,861,143 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com