indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

manon
User
User icon of manon
spacer line

hoi,

Wij gaan bijna richting bunaken, maar ik heb toch wel een beetje een fobie voor schorpioenen, spinnen en slangen. Welke maatregelen zijn er in iedergeval te nemen opdat ik het minst last van deze fobie heb?
Wat kan ik in iedergeval ondernemen?

groeten
Manon

spacer line  

Hoi Manon,

Ik denk dat het nogal meevalt kwa ongedierte... Emoticon: Wink

Live life to the max.......

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ik heb er in die 2 weken dat ik er was eigenlijk geen enge beesten gezien behalve een aantal enorme dikke wit/roodverschroeide mensapen die de indonesiers bule noemen.

Gracias. Sama sama

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

De beste manier is natuurlijk de confrontatietechniek, begin maar ergens in een dierentuin.

De meest vervelende zijn leyaks, op Bali, dat zijn mensen die zich in dieren kunnen veranderen, in een slang bijvoorbeeld.

Daar ontkom je niet aan..

Sweet young thing

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

He Ed wie bedoel je eigenlijk met "Sweet young thing"?

Gracias. Sama sama

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

He Kimi, ik moet effe off topic:

kijk naar mijn avatar.

Da's een ouwe die een nieuw leven leven is begonnen, en natuurlijk niet met iemand van zijn leeftijd.

Wie ik bedoel met sweet young thing: ja whats (who's) in an old man's mind?

Sweet young thing is overigens de titel van een liedje van een garage/psych groepje uit de sixties, the chocolate watch band, da's ook al bijna 40 jaar geleden

Sweet young thing, what you're doing there?
And who's that creep who's touching your hair?

http://www.littlestevensunderg(...)colatewatchband.html

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

dit kan je ook zingen als je bang ben

Scary monsters, super creeps
Keep me running, running scared

(D.Bowie)

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 28-05-2006 12:46 londoh wrote:
dit kan je ook zingen als je bang ben

(D.Bowie)

Zingen is ook een goede remedie:

Slangetje o slangetje, wat heb je een mooi behangetje (natuurlijk met suling)

dan heb je deze doa (gebed) wanneer een slang je pad kruist

SALAAMUN'ALAA NUUHIN FIL 'AAAMIN

Ja de gordel van smaragd herbergt vele kruipende wezentjes waaraan we het liefst niet denken.

scary things aren't always clear
to hide in fiction and nostalgia can be eerie too

Je zou maar een jappenfobie hebben

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 28-05-2006 21:19 maseddi wrote:

...

Zingen is ook een goede remedie:
Je zou maar een jappenfobie hebben

Als kind zong ik altijd als ik twee trappen op moest om in het donker een kitje kolen te scheppen, dat hielp alle monsters maakten dat ze wegkwamen. Was altijd pikke donker.

Jappenfobie, is te verhelpen door naar Japan op vakantie te gaan. Zit misschien wel iets in (geld) reizen naar Japan organizeren voor geflipte Indo's, daar komt de zon tenslotte op in Negri Sakura zoals ze dat in Indonesia noemen (NL is Negri Kincir Angin) 21 dagen naar het land van de Rijzende Zon, als ik er aan denk krijg ik al een stijve...

....nek :-)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dit zijn nuttige beesjes die salamandertjes die langs je muur lopen vooral s'avonds bij de lamp zitten.
zzzzzij ruimen die muskieten op.
Iedereen in indonesie weet dat, maar iemand voor het eerst in Indonesie niet Dus even laten weten cicak (tjitjak) noemen ze die bange beestjes Emoticon: Blush Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Dan heb je nog een soort die voortdurend tokek roept.
Niet doden, want zo een beest brengt geluk in huis

Er zijn er ook die tokeh roepen, die hebben een asmatische aandoening (vandaar die eeehhh) zoals die mensen die sateh roepen.

Dan hoorde ik op dat mooie eiland bali, bekend van de levende doden (leyaks), ook een vogel. Ben de naam kwijt.
Maar als die 's avonds een kreet slaakt (of een aantal kreten) dan waart er een hantu (spook) rond

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

En natuurlijk die moskeeratten die op de gekste tijden Allahuuuh Akkebar brullen, dat zijn wel de engste Emoticon: Shiny

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 28-05-2006 21:44 londoh wrote:
En natuurlijk die moskeeratten die op de gekste tijden Allahuuuh Akkebar brullen, dat zijn wel de engste Emoticon: Shiny

Akkebar? Ken ik nog niet.

De enige gekste tijd is 'smorgen om kwart over vier / half vijf.

Mooie tijd om je dag te beginnen : dank u voor deze mooie morgen.

De rest van de dag kun je nog bakken op het strand van kuta bali (45 graden) in de zon, zwemmen en surfen tussen de zeeslangen

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 28-05-2006 21:52 maseddi wrote:

...
Mooie tijd om je dag te beginnen : dank u voor deze mooie morgen.

Of alweer een nachtrust verziekt die je s middags moet inhalen, wat kost dat allemaal wel niet. 240.000.000 x 2 uur x 1000 Rp(rata-2)

spacer line  

On 28-05-2006 21:39 maseddi wrote:
Dan heb je nog een soort die voortdurend tokek roept.
Niet doden, want zo een beest brengt geluk in huis

Ik heb een koppeltje van die al zo'n 2 jaar bij me huisie zitten...blijf het elke keer weer een schitterend aanzicht vinden als het beesie aan de gang gaat.
Laatst zag ik hem nog het weg-werken van een tikus die op het verkeerde terrein was...maar met de staart tussen de bene wast tie verdwenen...de rat natuurlijk Emoticon: Shiny

Live life to the max.......

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 28-05-2006 21:55 londoh wrote:

...

Of alweer een nachtrust verziekt die je s middags moet inhalen, wat kost dat allemaal wel niet. 240.000.000 x 2 uur x 1000 Rp(rata-2)

We hebben het hier over vakantievieren, pak Londoh en niet over geld verdienen

'smidags lekker istirahat (rusten), een woordje om te onthouden

Sweet young thing

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 28-05-2006 00:37 manon wrote:
hoi,

Wij gaan bijna richting bunaken, maar ik heb toch wel een beetje een fobie voor schorpioenen, spinnen en slangen. Welke maatregelen zijn er in iedergeval te nemen opdat ik het minst last van deze fobie heb?
Wat kan ik in iedergeval ondernemen?

groeten
Manon

Manon yth.,

"Er is een hl eenvoudig middel: veel dieren zijn bang, in het algemeen, voor een 'brandlucht' , maak daar gebruik van ...... brand voor het slapen gaan iets 'gecontroleerd' op een schoteltje of in een blikje maak het dan weer uit, voordat je gaat slapen".
Deze instinct hebben wij mensen k ..... maar minder ontwikkeld als dieren.
Of je brandt een kaars in het midden van een kommetje water ........

Veel succes, laat je niet bang maken door tokkeh's en cicak's die horen er gewoon bij in INDOnesia; zij zijn ook nuttige beesten, ze eten muskieten en andere schadelijke insecten ......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

kroepoek
User
User icon of kroepoek
spacer line

ok, nu weer even naar de vraag van marion en de serieuzere antwoorden daarop>

slang: of aan staart beetpakken en laten bungelen (arm van je af houden) of met je hand achter zijn kopje en dan zijn kop dichtknijpen (tips: www.crocodilehunter.com), niet met je hand richting zijn kop en niet graaien in een hol buiten Emoticon: I love it

spinnen: meeste zijn niet gevaarlijk, maar je kunt er een handdoek overheen gooien en m dan naar buiten brengen (of doodstampen, zelf niet zo mee eens, is toch dierenleed)

schorpioenen: check altijd je schoenen voor je instapt en je portomonnee als je die op de grond hebt laten liggen, is mij eens overkomen (niet in Indonesie overigens) en in plaats van een boel flappen om eens lekker te feesten sprong er zo' n vervelend beest uit! kan me trouwens niet herinneren dat ik in Indonesie gevaarlijke spinnen en schorpioenen heb gezien.........

joh, je gaat een heerlijke vakantie tegemoet, komt helemaal goed Emoticon: Shiny

be true to yourself and you' ll never fall

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik ben thuis eens gebeten door een schorpioen, die lag onder een dweil, ik daht dat ik kapot ging zo zeer deed dat. Ik heb wel meer schorpioenen in huis gehad.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 30-05-2006 08:07 londoh wrote:
Ik ben thuis eens gebeten door een schorpioen, die lag onder een dweil, ik daht dat ik kapot ging zo zeer deed dat. Ik heb wel meer schorpioenen in huis gehad.

En heb je er dan nog wat van overgehouden Londoh .
Had je die dweil maar eerst opgelicht en er onder geken of er vuil er onder zat.
Dus als je met dweilen werkt heb je toch wat huishoud werk verricht.
Dat kan je beter over laten aan een Perempuan Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ach je weet toch hoe slim die wijven zijn, die leggen een natte dweil op de tegels bij een deur, blijft alles schoon, maar als die dweil droog is....etc..etc.

Er wat aan overgehouden Emoticon: Confused Lees de reacties hiero maar Emoticon: Shiny

manon
User
User icon of manon
spacer line

Vrouwen zijn weer op een andere manier intelligent..... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Bye bye

bedankt iedereen voor de tips..ik heb er zeer zeker wat aan....wanneer ik oog in oog sta met zo'n GRIEZEL!!!

groeten Manon

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,382 posts - 13,692 topics - 25,236 members - last post @ 21-10-2019 15:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,675,919 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com