indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sterkte in A'dam Londoh. Ik zou je eigenlijk wel willen volgen. Wordt zo moedeloos van dat zooitje hier. Maar als ik ga moet ik mijn gezin achter laten vanwege immigratiebeleid NL (eigen schuld dikke bult om hier een gezin te stichten).
Ben gisteren eens rondgereden, een puinhoop. Troosteloos, en de mentaliteit van de overheid kennende, zie ik weinig heil in snelle wederopbouw. Mijn buurt is een ghosttown. Zijn geloof ik nog met 10 families achter gebleven. De rest is weg (ja met poen en een auto kan je wegkomen). De kampung er achter : rata.
Dit land krijgt het de laatste 8 jaar ook van alle kanten op z'n lazer: economische malaise, plunderingen, rellen, religieuze twisten, facistische reli's die anderen terroriseren, afscheiding TimTim gepaard gaande met geweld, complete burgeroorlogen zoals op Maluku , koppensnellen op Kalimantan, SARS, bird flu, mad cow disease, bosbranden, tsunami, landslides, bommen kiri kanan, earthquakes, erupties, etc.
En dan moet je je brood verdienen in het toerisme. Komt die achterlijke bedoening van die visa er nog eens over heen, toegenomen corruptie, incompetentie op alle fronten (maar m.n. in de dienstverlenende sector).

Al heb ik nog 1 rupiah, ik zal het nooit investeren in dit door God, Vishnu, Jaweh en Allah vergeten en vervloekte land. Als er een jojo is daar boven, dan houdt ie zeker niet van dit land want het is disaster na disaster (niet altijd door de mens veroorzaakt en dus ook niet de bevolking te blamen). Maakt je moedeloos. Heb bewondering voor de gewone man. "En de boer? Hij ploeterde voort".

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Y-B, erg triest te horen, ik krijg dergelijke verhalen van meerderen te horen, maar dat was te verwachten als ik slechts wat foto's zie voorbijkomen hier.

Heel veel sterkte!

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi YB,

Blij dat ik een medestander heb, af en toe voel ik me net een dolende in de woestijn, lees ik de reacties alhier dan denk ik zal ik al pikun wezen, is het zo erg met mijn waarneming gesteld ? Toch heel vreemd dat "toevallig" de mensen die al langer dan 3 weken in Indonesia zitten een totaal andere visie heben dan de deskundologen van dit forum. Die forumbezoekers zijn net zo korrupt als de regering hier, alleen niet met geld, doch korumperen hun gedachten en vertellen mooie verhalen waar er vreselijke dingen geschreven moeten worden. Ik ga overmorgen (kamis) naar Amsterdam, in eerste instantie vooor 4 maanden, met de bedoeling mij blijvend daar te gaan vestigen. Indonesia moet een land worden waar ik even kom, een zooitje geld verdien en dan hup weer pleitte naar de normale wereld. De gewone man, ja hij ploetert inderdaad voort, doch hij is bang voor alles in uniform, het wordt tijd dat de gewone man ook eens wakker wordt en voor eens en voor altijd afrekent met dat smerige zooitje politici hiero. Bijvoorbeeld om als de MRP in vergadering is het hele gebouw met zijn gebruikers tot de grond toe af te branden. En daarna een slimme zakenman tot president kiest, die een minuut na zijn beediging het complete ambtenaren apparaat ontslaat en van af de grond af aan opnieuw begint. vast 2 zeer moeilijke jaren voor de boeg, maar de enige oplossing. Ik wens je alle sterkte YB en blijf hier schrijven, over 2 dagen kan ik dat niet meer. Jij bent en van de weinigen hiero die echt weet wat er in Indo gebeurd en hoe het land al helemaal naar de kloten is geholpen.

Gruces

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hallo Londoh het voorbeeld zie je van Oost Timor ze ontslaan die Militairen, en er is een burgeroorlog.
Als je daar in IndonesiŰ de mensen het voor het zeggen krijgen dan kan je rekenen op een meer chaos dan wat het al is.
Democratie op westerse basis is nooit mogelijk daar.
Disepline van die mensen hebben een soort bijgeloof, domheid je kan ze alles wijs maken daarbij ze zijn niet voorbereid op wat komen gaat.
Ze slachten elkaar af bij het leven .
Je hebt zelf al hier geschreven dat ze makkelijker met de dood omgaan.
Nou dan kan je de koppen gaan tellen. Emoticon: Eerie Emoticon: Frustrated
Je hebt gelijk dat het bestuur helemaal op zĺn kop gezet zou moeten worden.
Maar de militairen moeten daar de baas blijven anders kan het niet, jammer het is de werkelijkheid. Maar dat is wat er gebeurd als je de mensen te weinig salaris geeft gaan ze corrumperen .Het is een moeilijke wereld die door de verscheidenheid te veel verdeeld is en nooit iets er van kan maken .
Zoals je in Afrika ziet zo is het in IndonesiŰ ook .
Vergeleken met MaleisiŰ die hebben een dictatuur toch met wat vrijheden.
Singapore ook het zelfde laken en pak.
Dat zou dan plaats moeten maken in IndonesiŰ, je schreef de tijd van Suharto die de touwtjes in handen had. Ja die mensen vind je niet zo meer dan moet je de top van de Militairen mee hebben. En die zijn ook al zo verdeeld en jaloers, bang dat de ene meer macht krijgt dan de andere. Zij die het weten moeten maar opstaan het is heeeel moeilijk daar verandering in te brengen. Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Ziel,

Natuurlijk weet ik ook wel dat Indonesia behoefte heeft aan een sterke man met keiharde maatregelen. Beter dat 1 man en ze familie zich verrijkt dan dat iedereen legt te graaien op "democratische" manier zoals het nu gaat. Maar dan staan al die betweters uit het Westen op en gaan zeuren over dictatuur en zo. 1 man waar iedereen bang voor is moet de macht hebben in dit land. Die SBY is niets, die stapelt fout op fout en gaat dat dan recht lullen, men weet allang dat die te piepelen is.

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 30-05-2006 09:01 zieleffe wrote:

Democratie op westerse basis is nooit mogelijk daar.

DemosCrazy ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 30-05-2006 09:22 sidia wrote:

...

DemosCrazy ?

Ja Grazy van uit de Amerikaans visie.
Die Lomperiken hebben de wereld altijd al verkeerd beoordeeld.
Anders had IndonesiŰ MISSCHIEN nog wel een soort kolonie van Nederland geweest.
In ieder geval een koninkrijk zoals Engeland was van Canada en AustraliŰ New Zeeland.
En ik ben geen dromer maar wil alleen de voorbeelden aanhalen wat er verkeerd ging.
Dat is natuurlijk makkelijker een oordeel te geven.
Maar je ziet in Afghanistan wat ze daar weer uitrichten.
Irak ook een verkeerde besluiten genomen.
Die Lomperiken zijn alleen te stoppen op een diplomatieke weg.
Maar Gentlemen Cry man zit alles in de weg om hen te van overtuigen moet je ze voor het hoofd stoten.
En dat is nog niemand in staat.
De gehele geschiedenis was al een fars van fouten.
Als je democratie wilt in voeren heeft gebleken dat je meer, en ernstige maatregelingen moet nemen, een voorbeeld was Japan.
Begrijp mij niet verkeerd het is erg, en hoop dat het nooit meer dat hoef te gebeuren.
Maar het midden Oosten is het er weer flink aan het uitdagen dat het weer moet gebeuren.
Anders komt er nooit geen rust meer in de wereld.
Men blijft de mens uitdagen tot die gewelds spiraal. Emoticon: Confused Emoticon: Cry

spacer line  

Zijn er andere manieren (iemand ideen?) om de bevolking daar nu te helpen?
Met geld storten naar een corrupt land komt het niet aan op de plek waar ik het voor wil geven......maar wat dan te doen?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Je moet ook geen geld overmaken naar een land, maar naar een Stichting die hulp biedt; Rode Kruis, Rode Halve Maan, Unicef.. ect.ect.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 30-05-2006 13:11 Petra&Freek wrote:
Zijn er andere manieren (iemand ideen?) om de bevolking daar nu te helpen?
Met geld storten naar een corrupt land komt het niet aan op de plek waar ik het voor wil geven......maar wat dan te doen?

Ik neem jou als voorbeeld naar de anderen, eigenlijk loopt jullie redenatie niet helemaal 'kosjer' ..... :
  • hoe lang bestaat Nederland als staat,

• hoe lang bestaat INDOSnesos als staat.

Silahkan reaksi ................

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

spacer line  

On 30-05-2006 06:53 londoh wrote:
    Hi YB,

Toch heel vreemd dat "toevallig" de mensen die al langer dan 3 weken in Indonesia zitten een totaal andere visie heben dan de deskundologen van dit forum.

Ik woon hier nu 2,5 jaar, in de buurt van jakarta, werk met alleen lokale mensen in een Kampung in de buurt van Cikampek..

Ik heb natuurlijk niet veel van indonesie gezien, want hoe groot is dat......
    Maar toch zie ik wel al een langere tijd wat er hier allemaal gebeurd, zo wat de mensen op mijn werk allemaal vertellen, media...... etc.
    Ik zie ook wel dat het niet allemaal rozegeur en mane schijn is, echt wel een grote chaos..... maar toch ben ik het er niet mee eens dat het hier allemaal het ergste is wat een land kan overkomen.
    Zoals ik al eerder vertelde over brazilie etc.... is ook een grote puinhoop, maar daar bijvoorbeeld dansen de mensen op straat, heel vrije gevoelens van plezier maken, waar we in ons kut landje Holland een hele hoop van kunnen leren.
    Zo ook hier, in de klote zooi zie ik toch een hoop zaken die ik echt ok vind...
    Bijvoorbeeld, dat het tenminste mogelijk is voor de kleine man creatief te zijn met geld verdienen. kan gewoon een hengeltje uitgooien en zijn paar gevangen visjes op straat verkopen zonder dat de regering gelijk in zijn nek hangt om daar maar is effe een stokje voor te steken..... "vuile fraudeur" zou de nederlandse regering keihard roepen...

Nee, dat het hier een puinhoop is staat op vast, maar ik vind dat elk land zo zijn eigen puinhoop heeft.....

En vriend van mij in Holland is nooit echt lang op reis geweest tenminste niet anders dan legge bakken op een touristen strandje ergens in Mexico of zo.
    Als ik in nederland ben hoor ik niks anders dan klagen van hem over de puinhoop in Nederland, met zijn regeltjes, bergen shit papier werk wat je moet doen om maar een handeltje op te zetten..... belasting natuurlijk... noem maar op.
    Ik antwoord dan heel simple, "Als je echt zo'n genoeg hebt van die belasting, weet ik nog wel een paar landjes waar je heen kan gaan"
    Het enige antwoord wat ik dan krijg is "jaa, maar daar zijn weer zoveel andere dingen kut"
    I rest my case....

Greetz

spacer line  

On 30-05-2006 14:41 AnisJ wrote:

...

Ik neem jou als voorbeeld naar de anderen, eigenlijk loopt jullie redenatie niet helemaal kosjer ..... :
  • hoe lang bestaat Nederland als staat,

• hoe lang bestaat INDOSnesos als staat.

Silahkan reaksi ................

• Emoticon: Confused
    Je vraag/stelling ontgaat me......wat bedoel je?

Dat ik van het verkeerde uitga door te stellen dat niet al het geld bij de mensen die het nodig hebben terecht komt maar ook een hoop aan de corrupte strijkstok blijft hangen?
    Lijkt me geen schokkende veronderstelling eigenlijk.

Wat heeft de lengte van het bestaan van de staat NL of Indonesie ermee te maken?

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Nee, nee, nee (3 x) .....

"Ik bedoel:
  • door ervaring in haar bestaan heeft de Nederlandse staat antwoorden te vinden op corruptie .......

Ik wil niets goed praten ...... maar je dient wel hiermee rekenschap te houden.

Ik vind het raar bijv. dat SBY zelf de 'hulpverlening' co÷rdineert ..........

Maar allez ik heb 'concrete' info gevonden op:

earthquake.usgs.gov/egcenter/eginthenews/2006/usneb6

MODERATOR BREAK

Je link kan helemaal niet bereikt worden. Heb je deze toevallig overgetypt?

Placed by Jeroen @ 30-05-2006 18:16

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

spacer line  

Dus je denk dat hier minder corruptie is dan in Indonesie omdat Nederland als staat langer bestaat en het enigsinds ( Emoticon: Laugh out loud ) heeft uitgeband?
    Hmmm, weet niet of dat dat een reden is.....

Ik ga wel een stuk met je mee dat ik denk dat de mate van welvaart er enigsinds mee te maken heeft of mensen het bijna openlijk doen of via omslachtige witwaspraktijken.......maar persoonlijk denk ik dat "cultuur" er misschien ook wel iets mee te maken heeft.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

In de VOC-tijd was corruptie ˇˇk een bepaalde cultuur; wie bint de kat de bel om ???
    Dat wil niet zeggen dat het dier gÚÚn vogels kan vangen .......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

FF terug naar de topic: de aardbeving.
    Ben net weer wat rondgereden en hoop nieuws kunnen horen uit eerste hand. Veel materiele schade. Logistiek is een groot probleem. Er is in het zuiden bijna niks te krijgen (of tegen schandalige prijzen) terwijl in het noorden niks aan de hand is. Ongelooflijk, in het zuiden creperen ze en het noorden no problem.
    Overal staan zogenaamde posko's om geld te innen, soms met zachte c.q. harde dwang. Zelfs dorpen/wijken waar bijna niets is gebeurd, wordt geld geeist. Hulpgoederen worden door de dorpelingen geplunderd voordat ze de afgelegen dorpen bereiken. Wat een egoisme en anarchie. Maar goed, ik had niets anders verwacht van de Javaan na jarenlange confrontatie met hun mentaliteit. They just don't care. Zal hun een rotzorg zijn als de helft van de bevolking crepeert, als de eigen familie maar wordt bevoorraad.
    En dan die woekerprijzen, gelijk misbruik maken van de situatie. Walgelijk.
    Iedereen geeft de overheid weer de schuld (deels wel zo) maar men vergeet eens een keer zelf actie te ondernemen. Zit daar allemaal een beetje te nongkrongen op hun hurken met een sigaretje in de mond en een spel kaarten in de andere. I.p.v. puin te gaan ruimen, persen ze mensen geld af. Ongelooflijk, ik zie 10 man druk bezig met het overeind zetten van een bord waarop staat vermeld dat men geld wil inzamelen voor de kampung terwijl een eindje verder maar 2 oude mannen puin staan te ruimen.

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

Stuur maar geen geld want als het niet door corruptie verdwijnt, komt het bij die lapzwansen terecht. Bij de juiste man komt het toch nooit. De grootste bek wint (premanisme).

londoh
    User
    User icon of londoh
    spacer line

Hi YB,

Hier in Solo sterft het ook van de Posko Korban Gempa Bumu DIY, geen kartonnen doos meer te krijgen. Bij Alfa Solo Baru stonden ze te borongen, de hele gang Indomie was al leeg, leek wel de week voor Lebaran. Er is geen volk ter wereld dat zo gewiekst is in het makkelijk verkrijgen van geld zonder er al te veel voor te hoeven doen, en slim dat ze zichzelf dan vinden. Als er wat in die dozen zit komen de preman, polisi etc. langs om hun deel op te eisen, zo circuleren die MickeyMouse biljetjes weer even.

londoh
    User
    User icon of londoh
    spacer line

Van nieuws.nl

De Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono, die zijn kantoor naar Yogyakarta verplaatste om dichter bij het rampgebied te zijn, bezwoer maandagavond dat de regering geen corruptie zal dulden. "Ik heb opdracht gegeven dat geen enkele dollar wordt misbruikt", zei Yudhoyono.

Zo stond ie ook uit ze vette nek te blaten toen de hulp aan Aceh kwam, de bekende loze javaanse woorden. Afvoeren die vent Emoticon: I love it

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

Ramptoerisme? Check de stickers op de auto, en maak ervan wat je wil.

KeesWayan
    User
    spacer line

Onze stichting is met eigen mensen aktief in het gebied rond Bantul en Klaten.
    De akties van onze medewerkers ter plekke kun je volgen op de website, elke dag hun verhalen en foto's.

Groet Kees
    Stichting Flowgi

londoh
    User
    User icon of londoh
    spacer line

Zij die graag een "positief" beeld van Indonesia koesteren, kunnen dit stukkie wel overslaan, want geeft alleen maar deuken. Toen ik donderdag van de Adi Sumarmo Airport te Solo vertrok, stond daar een aantal Hrrculessen, immense transportvliegtuigen. Toen ik koffie zat te slurpen landde er eentje, de toestellen zijn helemaal grijs, verder anoniem. Het toestel dat net onder gebrul landde had vooraan bij de neud een Indiaas opschrift. Op een der andere toestellen zag ik dat ook, de andere stonden te ver weg om iets te onderscheiden, ze leken me niet Indonesisch, want die heb ik wel eerder gezien en die dragen duidelijke kentekenen.

In Singapore heb ik twee dagen veel TV gekeken, Zenders uit Singapore en Malaysia. Het viel mij op hoe de aardbeving op Java in deze twee landen leefde. Er werd om geld gevraagd en er waren beelden van medici, hulp in goederen en deskundigen afkomstig uit beide landen, rechtstreeks van de locatie te Yogya. Uit de progamma's bleek dat de hulp nu pas goed op gang kwam. Wat ik persoonlijk aan hulp heb gezien was van het Indonesische volk en uit het buitenland. De regering van Indon esia doet er zelf echt geen flikker aan, een paar 1000 armoezaaieres meer of minder maakt ze echt geen zak uit. Zo diep zijn ze al gezonken in dat land. De president en de vice-president misbruikten de ramp om hun eigen populairiteit wat op te krikken. Straks als de hulp in geld uit het buitenland komt is het weer graaien en grabbelen, verdwijnt er weer 50% in de zakken van de politici en ambtenaren.

Ik lach me rot om mensen hiero die vinden dat er "negatiief" over Indonesia gesproken wordt. Moet je dan positief oordelen over alle misstanden die er in dat land zijn. Ik heb het land al jaren beoordeeld met het "voordeel van de twijfel" dat is wat mij betreft echter afgelopen. En daar heb ik alle redenen toe. Wat ik op de Molukken heb gezien enige maanden geleden en wat er nu allemaal gebeurd in de nasleep van die aardbeving. Ook in Oost Timor is de pleuris uitgebroken, al 100.000 mensen op de vlucht, er schijnt een "buitenlandse" mogendheid achter te zitten, rara welke, U mag het zeggen.

Ach straks laat ik dit deel van de wereld achter me, morgenochtend in het land waarop men hiero zo graag op afgeeft.

spacer line  

On 03-06-2006 08:12 londoh wrote:
    . Moet je dan positief oordelen over alle misstanden die er in dat land zijn.

Nee, maar het begint een beetje saai te worden al dat gekanker, het is nu onderhand wel duidelijk londoh.

Het is het zelfde wanneer je elke dag op een nederlands forum kankert dat de belasting zo hoog is etc.... Je lijkt wat dat betreft erg op een vriend van mij In holland die dat altijd doet en dat begon me ook de keel uit te hangen....

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

On 03-06-2006 09:11 dutchguy1000 wrote:

...

Nee, maar het begint een beetje saai te worden al dat gekanker, het is nu onderhand wel duidelijk londoh.

Het is het zelfde wanneer je elke dag op een nederlands forum kankert dat de belasting zo hoog is etc.... Je lijkt wat dat betreft erg op een vriend van mij In holland die dat altijd doet en dat begon me ook de keel uit te hangen....

Mij ergerd dit helemaalniet, het is over, en weer, en alles wat er mee samen hangt.
    Als je er niet tegen kan dan zou ik zeggen, kies een andere site, want als je eigen hier moet gaan ergeren.is dat niet goed.
    Ik vind het leuk zo mensen die tegen iets zijn, en dat ook hier mogen vermelden.
    Zo kan er ook allemaal tegen gas gegeven worden, in de zin van andere argumenten.
    Neen laat Londoh maar zijn zegje schrijven dan blijft het hier op deze topic nog eens spannend!!! Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 03-06-2006 09:55 zieleffe wrote:

...

Neen laat Londoh maar zijn zegje schrijven dan blijft het hier op deze topic nog eens spannend!!! Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Zit je in een fanclub ?? Emoticon: Shiny

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

60,605,764 topic views - 227,673 posts - 13,619 topics - 19,316 members - last post @ 21-08-2018 15:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

104,172,693 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com