indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Weet er iemand mischien of er in Indonesie GSM telefoons te koop zijn met ook een nederlands woordenboek?
Of is er mischien een Type telefoon waarin je een nederlands woordenboek kan downloaden?
Ik weet dat nokia dat niet kan, die gebruik ik altijd, erg fijn simple toestel.

Ik sms veel naar nederland en dat getoets met normaal smsen geeft me een lamme duim.

Greetz

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik heb een Siemens , al jaren oersterk, want hij dondert altijd uit me borstzakkie maar blijft altijd in leven Daar zit zoiets op, ik gebruik het nooit. Bij Siemens is veel down te loaden

spacer line  

welk type heb jij?. ik moet op die siemens site kiezen wat voor type om te zien wat ik kan downloaden....

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

C 60

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Alternatieven:
- Laat een nederlands toestel opsturen;
- Koop een pda, mda of Nokia Communicator (my favorite). Daarop kan zelfs een bouwvakker een sms inkloppen. Bijkomend voordeel van de Communicator: het ziet eruit als een baksteen en het heeft het gewicht van een baksteen. Komt hard aan op iemands kepala. Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

spacer line  

On 25-05-2006 21:25 JohanN wrote:
en het heeft het gewicht van een baksteen. Komt hard aan op iemands kepala. Emoticon: Wink

Dat laatste bevalt me wel, maar om die reden die baksteen al die tijd in mijn broekzak te dragen?

hmmmm..... nee.

Ik heb nu een simpele Nokia, die belt, handig is, en in mijn broekzak past....

En Lon, ik heb gekeken naar die telefoon van jou, maar zo te zien kan het daar ook niet bij.....

dan gebruik ik liever mijn laptop voor smsen dan.....

Ik vind het wel echt een tekortkoming van (zover ik weet) alle gsms dat je niet eenvoudig een ander woordenboek kan downloaden

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Zo een Nokia communicator word hier door bepaalde figuren gebruikt, zoiets als een BMW met een bouvier achterin. Sorry dat is al een zeer gedateerd voorbeeld, maar zo lang ben ik al weg uit NL.

Ik hou het ook altijd op simpele HP'tjes, die Siemens is de beste die ik ooit heb gehad. Nokia is het meest verkochte merk in Indo en als die afgaat voor een sms dan grijp je, maar is t voor iemand anders.

Voor DG. dat systeem dat jij bedoeld heet bij Siemens T9, ik kan er niet mee overweg. Ik houd mijn sms'jes altijd kort en sms het meest in het bahasa Indonesia.

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

NOu Lon troost je, hier worden weinig Communicators gebruikt volgens mij, dat is echt iets aziatisch... En inderdaad alleen een bepaald type mensen gebruiken die in Indo. In Belanda is het tegenwoordig bij de oudere met name een PDA of MDA, klein zakcompje met daarop een navigatieprogje anders heb je er eigenlijk niets aan... maar ja. Bij de jeugd is het de kleinere HP's met camera mp3 en allerlei ongein. Hele intenetsites vol met filmpjes van meiden die elkaar in mekaar slaan en jongens die het met een adm.medewerkster van school doen in het fietsenhok en zo..... Emoticon: Laugh out loud

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

Dutchguy,

Waar woon je in Indo?? Misschien hebben wij hier nog wel een overbodige telefoon. Of als ik in Jakarta een nieuwe heb gekocht ruil ik de mijne niet in maar neem jij hem over of zo.. Zeg het maar. het is een hele degelijke Nokia 6310i.

ik hoor wel.

spacer line  

On 26-05-2006 11:20 Remon wrote:
Dutchguy,

Waar woon je in Indo?? Misschien hebben wij hier nog wel een overbodige telefoon. Of als ik in Jakarta een nieuwe heb gekocht ruil ik de mijne niet in maar neem jij hem over of zo.. Zeg het maar. het is een hele degelijke Nokia 6310i.

ik hoor wel.

Nou, dat is mischien wel interesant, Ik woon 35 km buiten jakarta.

ben je nu in jakarta?

Hoeveel wil je ervoor hebben?

Stuur me anders effe een email

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Het is inderdaad knap lastig met sms'en als je telefoon geen nederlands woordenboek heeft. Ik heb ook vrij vaak een nokia gekocht in Indonesie, maar in het nederlands sms'en was altijd gruwelijk irritant.

Laatst heb ik een motorola v3 gekocht in Hong Kong, maar daar kan je andere talen op zetten...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,701 posts - 13,689 topics - 24,560 members - last post @ 22-09-2019 05:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,497,269 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com