indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Blog Bot
spacer line

Wij nemen in september de digtale camera mee naar Indonesie. Nu is onze vraag (als je veel foto's maakt) om extra geheugenkaart(jes) meeneme of kun b.v. met een geheugenstick o.i.d. de foto's omzetten bij b.v. een internet cafe.

Heeft iemand ervaring met dit gegeven.

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

spacer line  

Dag Rudy en Babs'

Vaak kun je deze omzetten bij internet-cafe's ! in ieder geval weet ik er zeker 1 in bali-legian....maar ik weet niet of jullie daar komen ?

Groeten'
Martin-Solo.

Live life to the max.......

zukhunter
User
User icon of zukhunter
spacer line

Als ik jullie was zou ik ze laten ontwikkelen in Indonesie.
Het is daar veel goedkoper.
Voor meer als 150 foto was 30 euro kwijt.
Als jullie in Jakarta komen kan het bij Plaza Semanggi.
Dan moet je bij de supermarkt in de kelder zijn.
Het kan op meer plaatsen ook in Jakarta en ok in Bali maar daar was het wat duurder Emoticon: Smile

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

... of als je niet van plan bent om kilo's aan foto's te zeulen kun je het ook op een cdeetje laten branden... mocht je het willen laten afdrukken let dan wel ff op de prijzen... 2000rps per foto vond ik "relatief" duur in JKT.

P.S. Zukhunter is Plaza Semanggi al helemaal open?

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

zavio
User
spacer line

Hallo Rudy&Babs,

Tip: Neem een extra accu mee.

groetjes,

zavio

kleinsmann
User
User icon of kleinsmann
spacer line

je kunt erg makkelijk overal cd'tje laten fikken. Voor max 5 euro is het gefikst en kan je in NL checken welke je wilt laten drukken. Easy as that!

Just because you're paranoid don't mean there're not after you...

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Rudy en Babs,
Je hebt natuurlijk verschillende mogelijkheden. Ik nam mijn laptop mee en pleurde daar de foto's steeds op. Als je geen laptop meeneemt, dan kun je meerdere sticks kopen. Neemt minste ruimte in tijdens het reizen. Verder kun je bij elke warnet wel foto's uploaden.

Richy, Semanggi is nu zo goed als geheel open. Alle zaakies zijn nu wel gevuld. Vooral in de supermarkt in de kelder kan het gruwelijk druk zijn. Wat een volk. Tip voor als je er een nodig hebt: er zit een schoenenreparatie zaak net voor de ingang van de supermarkt als je de roltrap afkomt. Service: je krijgt tijdelijke slippers als ze (in mijn geval) nieuwe hakken op je schoenen zetten. Kun je op je slippers naar het tokootje 3 meter verderop om een telefoonkaart te kopen Emoticon: Yes!
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

spacer line  

if only l could understand what these guys are talking about... Emoticon:

Slightly older, hopefully wiser, absolutely prettier

Blog Bot
spacer line

Nog even voor de duidelijkheid. Wij gaan trekken door Jawa (Yogya en Malang), Lombok (Sig...) en een paar dagen Bali (Kuta).
We hebben momenteel een digitale camera met een 64 Mb geheugenkaart.
Wat kun we het beste doen:
Geheugenkaart(en) of b.v. geheugenstick(ken) erbij kopen en kun dan de foto's makkelijk omzetten van geheugenkaart naar een geheugenstick.

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Rudy en Babs,
Als je echt gaat backpacken, heb je waarschijnlijk zo weinig mogelijk bagage mee. Ik adviseer dan om gewoon wat van die geheugenkaartjes erbij koopt. Let even op: hoe hoger de resolutie van je camera, hoe meer Kb per foto. als je veel foto's maakt: veel kaartjes kopen. En aan eind van de dag kun je ook een kaartje opschonen. Foto's die niet goed zijn verwijder je weer van je kaart.
64 mb is in ieder geval te weinig voor een vakantie in Indonesia!! Emoticon: Shiny
Groetjes, Johan

schil057
User
spacer line

Even wat anders over digitale camera`s:
Wij gaan in september een rondreis maken op java en daarna nog een week naar bali, en ik heb momenteel een analoge fotocamera en een 3 jaar oude video-8 camera.

Nu wil ik dus in principe een digitale video- en/of fotocamera kopen, maar weet iemand misschien of het eventueel verstandiger is om daarmee te wachten en deze in indonesie te kopen?

Zijn deze spullen daar goedkoper? en zijn ze daar uberhaupt wel verkrijgbaar?

Groet, Henry Schilder

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Mwah, koop het gewoon hier zou ik zeggen. Je moet echt goed zoeken voor de goedkoopste en dat kost je weer veel tijd. Voordat je het weet is je vakantie al een paar dagen op weg en heb je nog geen fotoīs!
Groetjes, Johan

EdwinJ
User
spacer line

Advies: Koop geen videoapparatuur in IndonesiŽ. Is niet goedkoper dan in NL. Als je via Singapore vliegt, koop het dan daar. Voor als je in NL aankomt: Haal alles in Singapore uit de doos en stuur alle papieren (bon, garantiebewijs etc..) via de post naar NL.

Salam,

Edwin

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Precies Edwin, dat is ook een mogelijkheid.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,818 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,315,724 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com