indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jantje
User
spacer line

Mas Ed,

De mensen in dit land liggen aan de geeuwhonger. Toerisme moet bevorderd worden. Het geblaat uit een minaret helpt daar niet aan mee. De relegie is het grootste obstakel voor de ontwikkeling. Laat ze lekker binnenshuis arisannen zonder dat opdringerige zieltjes winnen. Emoticon: Eerie

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

In september 2005 was ik op Lombok. Mijn beheerder van het eenvoudige losmen in Senggigi klaagde over het gebrek aan toeristen sinds de bomaanslag op Bali (de tweede was toen nog niet geweest) en de economische crisis sinds het verdwijnen van Soeharto. Volgens hem was meer dan 50% van de bevolking zeer arm. De boeren krijgen geen geld voor hun rijst en de scholen moeten alles zelf bekostigen. In mijn dagboek noteerde ik het volgende:

Een tochtje Gili Eilanden voor één dag bespraken we bij een man met de naam Krazy. Er zou gesnorkeld, gevist en gezwommen kunnen worden voor Rp.100.000, maar voor het vissen moest ik 20.000 extra betalen. We stapten die dag om 08.15 uur in een houten vlerkprauw met twee drijvers en een Yamaha buitenboordmotor die ons naar Gili Air en Gili Meno zou brengen. Buiten Krazy waren er nog twee jongens die met ons meegingen en omdat de zee in de ochtend relatief kalm was zou er eerst gevist worden – met de handlijn, terwijl S en J met Krazy aan land gingen op Gili Air. Van een kleine tonijn sneed een van de jongens kleine stukjes als aas en ik kreeg een rol nylon waaraan een wartel, twee haakjes en een brok lood van 80 gram hingen. De twee jongens hadden al snel een paar kleine kleurige visjes, terwijl ik het presteerde om een behoorlijke pruik van mijn lijn te maken. Er stond teveel stroming volgens de jongens, zodat er regelmatig verkast werd, maar toen we een licht – groen stuk zee opzochten voelde ik duidelijk een trilling door de lijn en haalde ik de grootste vis van de dag binnen; een snapper van zo’n 30 cm. Omdat het nu lunchtijd was gingen we weer S en J ophalen die gesnorkeld hadden en op Gili Meno aten we bij een warung een zeer pedasse gado gado. Er zou daarna nog gesnorkeld worden, maar de zee van Meno was niet geschikt om dat vanaf het strand te doen. We besloten maar pulang – weer naar ons losmen en hotel terug te varen, en dat was maar goed ook, want we moesten nu tegen de inmiddels forse golven met schuimkoppen ploegen om vooruit te komen. S trok wit weg van het watergeweld en al staande aan de latten van de overkapping vasthoudende was het een gehobbel van jewelste. Ik kon toch erg genieten van deze terugtocht, die wel 2 en een half uur duurde en lichtelijk verbrand van de zon bereikten we tegen vijven weer Senggigi.

bouwkeet
User
spacer line

Backpacken is voor veel mensen allang niets anders meer dan een lange reis waarbij de route staat aangegeven in de Lonely Planet. Die rugzak van mij is altijd leeg, totdat we weggaan, want dan moet er allemaal hout-handel in om de reis terug te verdienen Emoticon: Smile

Londoh heeft het liefst een plekje zonder touristen, of anders touristen zonder dure spullen. Dan krijg je inderdaad de arme backpackers op bezoek en blijft 50% werkeloos.

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 18-06-2006 12:23 Jantje wrote:
Mas Ed,

De mensen in dit land liggen aan de geeuwhonger. Toerisme moet bevorderd worden. Het geblaat uit een minaret helpt daar niet aan mee. De relegie is het grootste obstakel voor de ontwikkeling. Laat ze lekker binnenshuis arisannen zonder dat opdringerige zieltjes winnen. Emoticon: Eerie

Lombok is altijd zeer arm geweest.
Maar nooit van toerisme alleen hoeven te leven.

Waarom toch zo'n sociale betrokkenheid voor een piepklein moslimeilandje.
Ik begrijp dit niet.
Wat benje daar van plan?: bungalow, zwembadje, alles goedkoop, de bintang film uithangen en de bevolking in de modder en het stront laten leven?

Overigens Dangdude goed dat jij dit erbij vermeld in jou posting

de economische crisis sinds het verdwijnen van Soeharto .

Pak Soeharto heeft dus toch ook goede dingen gedaan voor het land
De beste president, niemand kan hem vervangen.

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 18-06-2006 13:10 bouwkeet wrote:
Backpacken is voor veel mensen allang niets anders meer dan een lange reis waarbij de route staat aangegeven in de Lonely Planet. Die rugzak van mij is altijd leeg, totdat we weggaan, want dan moet er allemaal hout-handel in om de reis terug te verdienen Emoticon: Smile

Londoh heeft het liefst een plekje zonder touristen, of anders touristen zonder dure spullen. Dan krijg je inderdaad de arme backpackers op bezoek en blijft 50% werkeloos.

Als ik backpackers zie dan moet ik altijd denken aan voorbijgaande voddenboeren. Die mensen maken zich vreselijk belachelijk in de ogen der Indonesiers. In dat land is voor iemand met beschaving enig decorum vereist, pas dan word je serieus genomen. Ja een zooitje zwarte handel meenemen, dat past heel goed in het geschetste patroon van de "slimme" jongen. Altijd heerlijk als die mensen bij de douane op Schiphol gepakt worden, moet je ze dan zien en vooral horen, alle slimheid is opeens weggevloeid.

Als ik op reis ga dan laat ik me niet leiden door wat interessant voor toeristen is maar wat ik zelf interessant vind. Ik ga ook echt niet lopen om een paar 1000 Rupiah uit te sparen, ik loop alleen als ik iets wil zien of verkennen. Ik neem ook voldoende geld mee zodat ik mensen af en toe rejeki kan geven. Ik ben dan op vakantie en wil zeker niet aan handel denken. Ik kom als ik reis zelden toeristen tegen omdat ik geen boek lees waar routes in staan. Ik heb wel boeken gelezen waar in beschreven staat wat ik wil zien, maar vaak is dat ook niet het geval, dan moet ik ter plaatse op zoek, evenals voor accomodatie. Ik eet op plekken waarvan ik inschat dat kan wel eens lekker wezen daaro. Ik reis met een koffer, daarin blijft je kleding er een beetje netjes uitzien. Zoiets kun je ook op slot doen, zodat je arme mensen niet in de verleiding brengt. Op mijn laatste 2 reizen woog mijn koffer 14 kg, dus dat is niet zwaar, zeker niet als je dat ding op wieltjes achter je aan kan trekken. Op die laatste 2 trips naar de Molukken ben ik geloof ik 6 toeristen tegen gekomen in 6 weken, waarvan 4 uit NL, Amsterdam nog wel, Nr. 5 kwam ik in een restoran tegen en die ging demonstratief met ze rug naar me toe zitten. Nr 6 zat t/o me in de trein..

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Op Lombok zat eens een oud leraar economie/geschiedenis van me.
Oma Sittard heette zijn hotel.
Vraag me niet wat voor smeerpijperij daar uitgehaald werd met kleine jongetjes
Door toeristen

Het was in elk geval lekker en goedkoop.

Sweet young thing

spacer line  

On 18-06-2006 14:32 londoh wrote:

...

Nr. 5 kwam ik in een restoran tegen en die ging demonstratief met ze rug naar me toe zitten.

Die had niet verwacht om daar een nederlander tegen te komen! en duidelijk ook geen intresse. Ik zoek het trouwens ook niet op..alleen als ik daar ff zin in heb.
Zo ken ik ook iemand uit rotterdam die rookt v. nelle shag..hij heeft altijd een oud builtje v. nelle bij, waar de naam niet meer opstaat (helemaal wit geworden) aldaar datzelfde builtje bij-vullen..ennu geen nederlander ziet dat hij de nl shag zit te paffen Emoticon: Yeah right!

Hoogwaarschijnlijk zit ik nu Off-topic Emoticon: Blush

Live life to the max.......

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 17-06-2006 20:49 londoh wrote:
Ja Martin, tis treurig hoe sommigen er over denken, die noemen een arm land "goedkoop" en de mensen die in nood zitten zijn "oplichters".

Mensen in nood, de bevolking oplichters en nepperds, dat hoor ik ook vaak.

Maar iedereen, de lokale bevolking ook , weet dat je van die (straat)venters geen kwaliteitswaar kunt verwachten, al staat daar Nike op, Hugo Boss of Rolex ..
Vaak wordt het spul door de toerist ook veel te duur betaald.
Daar staat overigens moslimreligie volledig buiten.

Op Bali is vaak een hongkongchinees, of iemand uit die contreien de grote boss achter de straatventers, die ook maar een schijntje krijgen van de opbrengst.

Kwaliteitsspul koop je in een speciaalzaak (in Nederland bijvoorbeeld met echte garantie en recht van omruil) en niet bij Pakde op de pasar of dipinggir jalan.

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Toen ik op 4 juni retourneerde naar dit land van kaas en haring, was er reeds 's morgens vroeg (zondag !) scherpe controle van de douane, en werden er veel gepakt op "merkkleding" goedkope CD'tjes, spullen van beschermde dieren gemaakt. De douane ambtenaar werd gek van mijn domme opmerkingen en mocht ik door, maar van bovengenoemde spullen had ik niets mee. Slechts een grote hoeveelheid nieuwe rupiah in "gepok" die zo van de bank kwamen, daarvan was het meeste goed verstopt plus "wat" oud goud en zilver Emoticon: Bye bye

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 18-06-2006 14:18 maseddi wrote:

...

Pak Soeharto heeft dus toch ook goede dingen gedaan voor het land
De beste president, niemand kan hem vervangen.

Goede dingen ????
Mmwuaah , misschien de uitschakeling van de communisten.
Beste president ? , in vergelijking met wie en op welke gebied ?.

Voor de kudeta kennen de meeste Indonesiers hem niet .
Heeft vroeger wel iets gedaan tijdens de politionele actie , en ook later met de Trikora . In de periode van de kudeta was hij de PangKostrad .
Kostrad was toen een slapende leger onderdeel.
(dacht dat Kostrad de afkorting is van Komando strategis Tjadangan , dus een reserve onderdeel).
Veel mensen , vooral ingewijden zijn stom verbaasd dat hij naar boven kwam zweven.Men had eigenlijk gedacht dat Nasution aan de macht zal komen , Daarnaast zijn nog zat andere zwaarderere kaliber officieren (generals).
Maar kennelijk is het zijn lot geweest om president te worden .
Begrijp me niet verkeerd , in de beginfase van na de kudeta is hij ook favoriet geweest bij de studenten.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 18-06-2006 17:26 sidia wrote:
[Begrijp me niet verkeerd , in de beginfase van na de kudeta is hij ook favoriet geweest bij de studenten.

Hij is nog steeds de Grote Favoriet bij de meeste Indonesiers, want die worden pagus van steeds zwakkere presidenten. Van die SBY hebben ze ook meer dan genoeg, met zijn mooie woorden, maar verder niets dan besluiteloosheid.

Dat Ome Sid de geweldige dingen niet ziet die Soeharto Indonesia heeft gebracht en nu al allemaal zijn vernietigd heet in het Nederlands : Ziende blind . Zeker weer zo een fan van Westerse democratie, terwijl iedereen weet dat de Javaan een krachtige leider nodig heeft, zoniet maakt hij er een potje van, zoals nu het geval is, kijk maar eens om je heen als je daar bent. Is natuurlijk erg moeilijk in je goedkope bungalow op Bali Emoticon: Confused

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

en ontopic verder graag. Accomodatie op Gili Air dus.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ekskuseer moa Emoticon: Blush
Moet toch even reageren.

Menir Lon , ben je ook niet te veel afgedwaald ? Emoticon: Shiny

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 18-06-2006 18:00 sidia wrote:

Ik reageerde op jou, ouwe dwalende rukker Emoticon: Shiny Ik ben nog nooit op die eilanden geweest, dus in principe kan ik er niets over vertellen. Echter ik heb wel veel berichten hier en daar van die backpackers die daaro geweest zijn, gelezen en gehoord en kan me precies voorstellen wat voor teringzooitje het is, gezien andere ervaringen in Indonesia een kwestie van inleven. Wat voor toeristen een paradijs is, zal voor mij een touristtrap zijn. Ik heb me hierboven op het standpunt gesteld dat de mensen daar verpest zijn door de toeristen en niet omgekeerd. Ik vind het niet gepast dat die mensen "afzetters" worden genoemd. Daar ik niet in Indonesia verblijf momenteel heb ik ook niets te melden over dat land. Slechts commentaar op ervaringen van anderen. Ik denk dat ik wel iets van dat land afweet, er zullen weinigen zijn die zoveel als ik daar hebben gereisd, maar dat is meestal niet als toerist geweest dus ervaringen en oordeel zijn ook anders.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 18-06-2006 18:00 sidia wrote:
Ekskuseer moa Emoticon: Blush
Moet toch even reageren.

Daarom meldde ik het dus netjes, en verplaatste ik zelfs m'n bericht om Londoh z'n typwerk niet teniet te doen. Emoticon: Smile

bouwkeet
User
spacer line

Laten we allemaal zo reizen als Londoh. Dat is de enige juiste manier. De rest mag lekker overvallen worden en bedonderd worden. Als iemand mij in Nederland bedonderd noemt ik hem/haar ook een oplichter. Maar zoals gezegd, Londoh is een beetje communistisch, keurt andermans leven af en verheerlijkt die van hemzelf. God Londoh.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 18-06-2006 18:34 londoh wrote:

...

Ik vind het niet gepast dat die mensen "afzetters" worden genoemd.

Dat waardeer ik ook.
Eerlijk is eerlijk , je hebt ook veel van de afzetters rondlopen.
Dus vind ik ook tercht als men hier waarschuwing gaat geven.
De fout is dat men Lombok indirect gaat vergelijken met Bali waar de blanken al tigjaren zijn geweest.
Terwijl de Lombokkers alleen maar kennis hebben gemaakt met de Knil.
(Lombok oorlog).
Van oorsprong zijn ze verdomd arm , ze hebben niks te makken.
Het is ook bekend dat daar soms niet veilig is (behalve de resorts ).
Vaak gaan ze ook even naar bali gaan oversteken om klusjes te gaan doen.

Maar ben toch van mening dat ze veel kunnen groeien , en de plaats van bali gaan vervangen.
Ik weet zeker dat ik de volgende keer naar Lombok gaat jalan2.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Kom Keetje Bouw ik promoot mijn manier van reizen echt niet als de methode zoals er gereisd moet worden. Ik doe het op mijn manier een ander laat zich vangen in tourist traps. Ik kreeg de indruk dat jij in plaats van een paar duizend rupiah te betalen liever ging lopen, want de mensen zijn "oplichters, nou dan begrijp je er in mijn ogen geen zak van. Ik ben anders in dat, ik weet dat je op sommige plekken gewoon teveel betaald. Op de Molukken betaal je voor een taxi van het vliegveld naar de stad 50.000 Rp, soms is dat maar 2-3 kilometer, nou dan betaal ik dat, omdat ik begrijp hoe het systeem van autoverhuur, aantal vliegtuigen dat per dag aankomt daar van alles mee te maken heeft. Leven en laten leven is mijn devies. In die tourist traps zijn er genoeg toeristen die hun bungalowtje niet betalen, de boel in een lamme bui vernielen etc. Allemaal genoeg voor die mensen om "stiekum" een hekel aan toeristen te krijgen.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 18-06-2006 18:41 Jeroen wrote:

...
Daarom meldde ik het dus netjes, en verplaatste ik zelfs mn bericht om Londoh zn typwerk niet teniet te doen. Emoticon: Smile

ja maar ik ben toch een beetje on-topic Emoticon: Laugh out loud ondanks me tiep werk

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 18-06-2006 18:57 sidia wrote:

...

Dat waardeer ik ook.
Eerlijk is eerlijk , je hebt ook veel van de afzetters rondlopen.
Dus vind ik ook tercht als men hier waarschuwing gaat geven.

Dat geldt voor heel Indonesia en zeer zeker ook voor de Indonesiers zelf. Ik heb vaak de indruk dat Indonesiers meer worden afgezet en geript dan ik, als je de verhalen mag geloven, want in het verhaaltjes vertellen over "rugi" zijn ze heel goed, daarentegen zwijgen ze over "untung" bang dat ze "uang dengar "moeten betalen.

Jantje
User
spacer line

On 18-06-2006 14:18 Mas Eddie wrote: Waarom toch zon sociale betrokkenheid voor een piepklein moslimeilandje.
Ik begrijp dit niet.
Wat benje daar van plan?: bungalow, zwembadje, alles goedkoop, de bintang film uithangen en de bevolking in de modder en het stront laten leven?

Hoe ik ook probeer jouw gedachtengang te volgen, ik raak telkens het spoor bijster.
Stel: ik ga daar een bungalow met zwembad bouwen, de Bintang vlag uithangen, want bierverkoop aan huis.
De bouw wordt uitgevoerd door de plaatselijke bevolking. Papi en mami krijgen centjes waarmee ze de school van hun kinderen zouden moeten betalen waar ze lezen, schrijven en rekenen geleerd wordt en waarom jongetjes hun smeerpijperij diensten niet aan mogen bieden aan toeristen of machthebbers.

Als meer Bule’s hetzelfde zouden doen is de arme bevolking zo uit de modder en de stront.

Hier is natuurlijk meer aan de hand. Heeft alles te maken met leiding en educatie.

= edit: niet doen dus =

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 19-06-2006 04:49 Jantje wrote:

...

Hoe ik ook probeer jouw gedachtengang te volgen, ik raak telkens het spoor bijster.
Stel: ik ga daar een bungalow met zwembad bouwen, de Bintang vlag uithangen, want bierverkoop aan huis.
De bouw wordt uitgevoerd door de plaatselijke bevolking. Papi en mami krijgen centjes waarmee ze de school van hun kinderen zouden moeten betalen waar ze lezen, schrijven en rekenen geleerd wordt en waarom jongetjes hun smeerpijperij diensten niet aan mogen bieden aan toeristen of machthebbers.

Als meer Bule’s hetzelfde zouden doen is de arme bevolking zo uit de modder en de stront.

Hier is natuurlijk meer aan de hand. Heeft alles te maken met leiding en educatie.

= edit: niet doen dus =

Ja jantje wil in een prachtig natuurgebied (bergachtig, veel bos) een bierbrouwerij neerplanten.
Alle lombokkers aan het bier, zoals de indianen aan het vuurwater.
Vervolgens alle bule's naar Lombok, en de lombokkers het eilandje uit, of in de toeristen industrie?'
Miester, boss menier, apa tugas anda, mooie arloji rolex

Sweet young thing

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 19-06-2006 04:49 Jantje wrote:

...

waarom jongetjes hun smeerpijperij diensten niet aan mogen bieden aan toeristen of machthebbers.

Ben natuurlijk eens dat de arme sloebers wel werkgelegenheid nodig hebben.
Dan kunnen ze verder ontwikkelen.

Maar werken in clubs , karaokebars annex massage boetieks en in andere ongure plaatsen is niet bevorderlijk voor de volksgezondheid.
Ik hoop dat de islamitische bevolking in Lombok sterk genoeg zijn om dat te voorkomen.
Kijk wat er met Bali gebeurt.

(Trouwens : smeerpijperij , apa itu ?)

Weet niet of de komst van een bule altijd als een vooruitgang gezien moet worden.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik ben nog nooit op Lombok geweest en zal dr niet van komen ook, lijkt me vervelend daar. Het toerisme is daar enkel en alleen ontstaan doordat mensen het te druk op Bali vonden en Lombok ook strand en golven had. Ik ken alleen Flores en Timor. Wel interessant daar, wil eigenlijk in de toekomst veel meer naar Oost Indonesia, maar hangt ook van de hoeveelheid zin die ik heb om nog in Indonesia te verblijven en die is momenteel miniem, wil zelfs niet eens aan dat teringzooitje denken, oplichters- en moordenaarsbende daaro

spacer line  

Iedereen mag reizen zoals ie wilt, sommige lekker op de toeristen strandjes bruin bakken, of avontuur in onbekende plekken, lekker de tourist uithangen, what ever....

1 ding word naar mijn idee verkeerd gezien.

Ik denk dat nederlanders zo gewend zijn dat er maar een "relatief" klein verschil bestaat tussen arm en rijk in hun Nederlandje en dus gewend zijn om "terecht" af te dingen als iemand iets aanbied dat te duur is.
Ik praat nu niet over het normaal afdingen in indonesia in winkels, want het word gewoon te duur aangeprezen... alle lokalen hier dingen af.

Nee, ik heb het over het afdingen van een paar duizend roepias op een arme knuiter die zo goed als geen eten heeft.
Of het afgeven op de bedelaars en ze als agresieve afzetters benoemen.

mensen moeten maar is gaan inzien dat de meerderheid van de mensen hier zo goed als geen eten hebben....
Het is hier geen luilekker landje als nederland waar je als arm gezien word als je 400 eurootjes "krijgt"

Ik zal blijven afgeven op de mensen die met hun dikke portomonee (en die is snel dik hier) de echt arme mensen hier in indonesie als afzetters benoemen.

greetz

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,561,704 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com