indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

arie_h
User
spacer line

Los van 't feit dat de link met Indonesië ver te zoeken is, is zelfs de link met waar het Songfestival om draait ver te zoeken. Namelijk: muziek. In plaats daarvan hoor ik een stelletje bange blanke mannen (om met Raymond van 't Groenewoud te spreken) klepzeiken over Joden, Sahara, Marokkanen...
Dat zegt meer over 't niveau & 't klimaat in NL/EU dan 't feit dat een paar mannen in pakken het Songfestival winnen.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Arie,

Bepaalde groepen buitenlanders als minderwaardig beschouwen is Bon Ton op dit bord, je kan bijna wel zeggen populair, zeker al deze mensen het verkeerde geloof aanhangen. Ik heb de veroordelers van deze geloofsgroep reeds diverse malen uitgenodigd om hun gedachtenkronkels in Indonesia in het openbaar te verkondigen, dat levert vast spectaculaire TV beelden op. Het uitblijven van die beelden doen mij vermoeden dat God nog niemand de moed heeft gegeven.

Maar over het gebruik van een liefkozend woord als "boomaap" kan met hevig vallen.

Gruces

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 23-05-2006 10:13 arie_h wrote:
Los van t feit dat de link met Indonesië ver te zoeken is, is zelfs de link met waar het Songfestival om draait ver te zoeken. Namelijk: muziek. In plaats daarvan hoor ik een stelletje bange blanke mannen (om met Raymond van t Groenewoud te spreken) klepzeiken over Joden, Sahara, Marokkanen...
Dat zegt meer over t niveau & t klimaat in NL/EU dan t feit dat een paar mannen in pakken het Songfestival winnen.

100% mee eens Arie Emoticon: Yes!

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 22-05-2006 13:26 zieleffe wrote:
Emoticon: Wink Ik kan het verband niet leggen met Rita als heks met het songfestival.
En als je de Nederlanders wilt veroordelen dan kan je dat zien, miljoenen mensen tegen een persoon.
Met welk kwaliteit, en kennis,wilt u dat wetenschappelijk onderbouwen.
Het is luchtfietserijen zo’n mening staaf totaal niet aan intelligentie?
Dus is al eerde door mij geplaatste door deskundige gemaakte opvatting dat men door onwetendheid de oorzaak van die mening is.
Ik wil u allen aan herinneren dat Nederland 3X heeft gewonnen met echte Nederland talige liedjes.
Maar wat heeft dit van doen op het Indonesische zijn, doen die dangdut en lagu-lagu muziek ook mee?
Men zou als men een beetje fantasie had, dat kunnen verwerken met hoempa muziek.
Misschien dat het dan wel wat is om naar te luisteren.
Want nu men er toch over songfestival hebt, het is toch geen gehoor die Hardrock muziek voor de gemiddelde vrouw/man. Emoticon: Bye bye

Er zijn wel vergelijkbare songfestivals in Asia, die wel méér dan vaak door INDOnesische artiesten gewonnen werden.
Een voorbeeld was Brury Pesulima die daardoor bekendheid kreeg in Malaysia ....... dus overeenkomsten genoeg met dat ene Eurovisiesongfestivallece ergens in Anywheria/Europe.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ook weer een reden om trots te zijn:
http://www.nos.nl/nos/artikele(...)1C67F33A220EA9F.html

Straatvegers kunnen in de Amsterdamse Gazastrook hun werk niet meer naar behoren uitvoeren.

Gracias. Sama sama

arie_h
User
spacer line

En dan ben ik nú benieuwd naar de link met indonesië, Heer Kiwi... Ondertussen wens ik je voor straks een vredige Hemelvaart en voor je verjaardag een bronstig American Football Team vol Joods-Marokkaanse homo's Emoticon: Yes!

spacer line  

On 24-05-2006 23:13 kiwimave wrote:
Ook weer een reden om trots te zijn:
http://www.nos.nl/nos/artikele(...)1C67F33A220EA9F.html

Straatvegers kunnen in de Amsterdamse Gazastrook hun werk niet meer naar behoren uitvoeren.

Ja hoor Kimi,

Waar staat in dat artikel geschreven dat dit met buitenlanders te maken heeft????

Dit soort vooroordelen, daar moet je vooral trots op zijn.....

Greetz

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Daar ga ik dan even de Psigoloog uithangen
Wat betreft die moraal ridders is voor onze generatie het probleem.
Zij hebben in onze leeftijden te veel, of te weinig, aan 3,4,5,6, zintuigen die precies weten hoe ze om moeten gaan, met situaties die vragen om adequate beslissingen.
Wij weten nog dat de politie, en de Dominee, de Pastoor Burgemeester, de Notaris, de discipelen waren, waar je tegen aan keek, of het wonderbare mensen waren.
Je durfde hen niet tegen te spreken, laat staan,er tegen te praten.
Dat was een tijd waar je zag dat het niet goed was, want zij maakte, daarvan met hun macht wel eens te veel gebruik van.
Dat daaruit de Provo tijd, de tijd die voor mij bevindingen, te ver was door geslagen.
Ik zou toen ook als ik politie zou zijn, om hen bij de lange haren te pakken, en dat afknippen.
Afgezien van mishandelingen, was het een persoonlijke mening, en niet de mening van de leiding.
Je persoonlijke mening was zeer aanwezig, en achteraf gezien niet goed.
Wat had je geleerd van Psychologische gedrag, en wat wist je van iedere individu.
Dat het nu te ver is doorgeschoten en men met die middelen moet werken die aangegeven worden door mensen die in het vakjargon gestudeerd hebben over die gedrag codes, en mentaliteit kwesties, die meer vragen aan die mensen.
Zij die moeten werken met mensen, en hen opleiden naar een samenleving die nog al veel ingewikkeld is die tegenwoordig meer vragen dan de 6 zintuigen.
Is al een probleem men ziet het ook dat het de verkeerde kant toe slaat, Jongeren opvang Internaten noem maar op alles na gelang dat het een geld kwestie is geworden.
Gekwalificeerd personeel kosten te veel en zijn vervangen door hen die maar een lagere opleidingen hebben gehad en weer eens duidelijk maakt dat het niet de goede weg is.
Ze komen nu in de problemen, en je ziet dat het naar persoonlijke meningen de weg wordt bewandeld, en weer verkeerd aan toe gaat.
Ze willen hier dat er meer Allochtonen zich bij de politie gaat aan melden.
Als ze niets doen aan persoonlijke gedrag van hen, die denken als die moraal ridders van vroeger, dan kan je op je vingers natellen dat het de verkeerde kant kan opgaan.
Ze zullen extra begeleid moeten gaan worden omdat zij nog al een opvoeding hebben gehad die er niet om liegt.
Je kan de klok of je het wilt of niet meer terug draaien zij die een vrije opvoeding hebben meegemaakt zullen zich niets laten gelegen zijn hen daarop te wijzen dat je niet meer met die mentaliteit meer kan aankomen. Emoticon: Worship

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 25-05-2006 14:38 zieleffe wrote:
Daar ga ik dan even de Psigoloog uithangen

Ze willen hier dat er meer Allochtonen zich bij de politie gaat aan melden.
Als ze niets doen aan persoonlijke gedrag van hen, die denken als die moraal ridders van vroeger, dan kan je op je vingers natellen dat het de verkeerde kant kan opgaan.
Ze zullen extra begeleid moeten gaan worden omdat zij nog al een opvoeding hebben gehad die er niet om liegt.

Wie moeten er begeleid worden, de allochtonen?

Allochtonen komen vaak uit ondemocratische landen waar moralridders en oudere familieleden de dienst uitmaken.
Wat dacht je bv ook van de ayatollahs. muftis, imams etc. uit bepaalde landen, zoals jouw favoriete Indonesia.

Allochtonen hebben ontzag voor het gezag, en vinden dat de nederlandse politie uit watjes bestaat, want in hun eigen land slaat en schiet de politie er duchtig op los tijdens demonstraties
Allochtonen zijn ook wat behoudender dan de gemiddelde nederlander op het gebied van moraal en fatsoen.

In dat opzicht hebben zij weinig begeleiding nodig.

Sweet young thing

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hiermee bevestigd je mijn mening.
Als het uit de hand loopt, heb ik altijd een vlugtweg naar Indonesie, waar je gewoon een lange jurk aan trekt, je baard laten staan, en je roept maar, "As sala'amu alaikum"
Mooier kan het niet Emoticon: Puh! Emoticon: Cooool

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 25-05-2006 15:07 zieleffe wrote:
Hiermee bevestigd je mijn mening.
Als het uit de hand loopt, heb ik altijd een vlugtweg naar Indonesie, waar je gewoon een lange jurk aan trekt, je baard laten staan, en je roept maar, "As salaamu alaikum"
Mooier kan het niet Emoticon: Puh! Emoticon: Cooool

Indonesische vrouwen houden niet zo van mannen met baarden, maar van fris geschoren kinnetjes en wangetjes.

Dus mocht je op iets uit zijn, ik zou het maar laten

Je trekt een lange jurk aan?: ben je banci of bencong soms?

Sweet young thing

arie_h
User
spacer line

Hey Ziel, da's wel psychologie met in hééééle grote letters amateur ervoor. Je verwart hier al dan niet cultuur- e/o generatiespecifieke problemen van minderheden met het generaliseren van 'alles met een kleurtje'.
Sommige groepen hebben inderdaad specifieke problemen waar specifieke aandacht voor nodig is (niet alleen Marokkaanse jongeren, maar nieuwe white trash dat je zou kunnen samenvatten als "plattelands-Lonsdalers" net zo goed). Maar wat ik hier op dit forum bij sommige mensen proef, zijn vooral vooroordelen over moslims, joden en buitenlanders in het algemeen. Dieptriest.
Dat soort uitlatingen is trouwens ook populair bij het kaliber lapzwans dat slap gelul aan toog & stamtafel veel te serieus neemt en bij het minste of geringste meteen begint te roepen dat het elders beter is, zich vervolgens in pakweg Jakarta een hiv-geïnfecteerde kip aanschaft en in hawaii-blouse de neo-koloniaal gaat lopen uithangen. Ondertussen uiteraard tegelijkertijd foeterend op oplanders en tegen Nederlanders continu verklarend hoe fantasties zijn nieuwe 'vaderland' wel niet is.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja hier herken je weer die mensen die weten hoe de mens in elkaar steek.
Slap gelul,slapzwans en gelijk hen beoordeel als of zij het in die context bedoelen dat het aan die mensen ligt die er wat van durven te zeggen.
Van u hoeven wij het niet te weten wat er is verkeerd gegaan.
Want ontkenningen zijn niet van de lucht.
Dat het op die Lonsdaele jongeren gaat is ook het gevolg van achter gesteld te worden.
Maar dat hoef je van hen niet te verwachten die alles demotiveert, en hen op gelijke voet stellen als zijnde dat Nederland niets aan de hand is ga gerust slapen, en het komt wel goed.
Als je schrijf dat veel te serieus neemt en bij het minste of geringste meteen begint te roepen dat het elders beter is, zich vervolgens in pakweg Jakarta een hiv-geïnfecteerde kip aanschaft en in hawaii-blouse de neo-koloniaal gaat lopen uithangen.
Heb je dan geen vooroordeel De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Kijk er op hebben licht aan wat je ziet, en hoort, en dat kan alleen toe lijden dat je ook bevestigd word van je mening dat er veel aan maatschappelijke problemen die door hen ontkend worden.
Zij worden pas wakker als het te laat is.
Dat merk je ook aan het Justitie apparaat die zeggen eerst de daad dan pas de veroordeling.
En de veroordeling mag pas plaats vinden wanneer er bewezen is.
Daardoor zijn er velen de dupe geworden van zo’n beleid, en nog velen zullen volgen.
Maar herken het niet want je wordt gelijk als racist betitelt, en je bevooroordeeld beschuldigd.
Gelukkig weet ik beter hoe ik in elkaar zit, geen moeite met hen die ze ophemelen of neer zabelen. Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 25-05-2006 07:15 dutchguy1000 wrote:

...

Ja hoor Kimi,

Waar staat in dat artikel geschreven dat dit met buitenlanders te maken heeft????

Dit soort vooroordelen, daar moet je vooral trots op zijn.....

Greetz

Dat staat nergens in het artikel, maar dat zei 1 van de straatvegers op TV "Marrokaanse jochies die stenen naar de bezemwagen gooien". Nou die vent is zijn leven ook niet meer zeker nu. Er zal vast een fatwa worden uitgesproken en morgen zal die bezemwagen waarschijnlijk in de fik worden gezet.

Het beestje bij de naam noemen is toch niet verboden?? Sinds een aantal jaren noemen we dit stenengooiende en terroriserende uitschot van onze samenleving kut-Marrokanen, met dank aan (mijn collega) Rob O., oud wethouder PvdA van Amsterdam. Dat hij het voorvoegsel kut- gebruikt betekent dat hij juist vindt dat er ook andere, beschaafde Marrokanen zijn (het merendeel zelfs). Overigens heb je ook kut-Nederlanders, maar die waren niet bij dit geweld betrokken. Nog vragen?

Gracias. Sama sama

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-05-2006 17:18 zieleffe wrote: Dat merk je ook aan het Justitie apparaat die zeggen eerst de daad dan pas de veroordeling.
En de veroordeling mag pas plaats vinden wanneer er bewezen is.

Dat is toch niet meer dan normaal dat je eerst met bewijzen schuldig moet zijn bevonden, voordat er een veroordeling volgt? En wat jij bedoelt met: "eerst de daad en dan pas de veroordeling" is voor mij ook een raadsel.
Natuurlijk moet er eerst een overtreding (daad) plaats gevonden hebben voordat er een eventuele veroordeling volgt.
Hoe zou jij het vinden als jij door de politie opgepakt wordt en zonder enig bewijs van wat voor overtreding dan ook, veroordeeld wordt en achter de tralies belandt? Dat is dan toch je reinste willekeur?
Ik heb al eens ooit eerder geschreven dat ik jou af en toe niet kan volgen. Emoticon: Nooo

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Wat ik niet snap is dat de meest belangrijke zaken over ons landje niemand trots op is. Het wordt blijkbaar als normaal ervaren. Veel mensen in o.a. Jakrata en Semarang vinden het niet normaal.
Ik bedoel daarmee ons gevecht tegen het water. Dat mensen die 6 meter onder de zeespiegel wonen dagelijks toch weer met droge voeten wakker worden.
Terwijl hier in Indonesie een flinke regenbui de boel flink onder water zet. in Semarang gebeurt dat al minstens 15 jaar lang op dezelfde plek. En iedere nieuwe zakkenvuller in Semarang heeft (wilde) of kon hier tot op heden niets aan doen (Corruptie).

Zie ook arme wijken in Jakarta. De rijken blijven droog maar de armen mogen verzuipen.

Helaas hebben in NL de millieu organisaties ook nogal een vinger in de pap. En daardoor blijf ook in NL bepaalde gedeelten overstromen. Blijkbaar wonen die actievoerders ergens hoog en droog.

Dus waarom zijn jullie daar niet trots op. Ook voor Venetie heeft NL een oplossing. Ofschoon zij voor een andere oplossing hebben gekozen.
Kijk eens naar de USA en China ook daar verzuipen nog dagelijks veel mensen vanwege overstromingen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Albert, je zegt het goed.. dingen die 'normaal' zijn worden maar al te graag voor waar aangenomen.. men neemt dan ook aan dat het wel zo zal blijven.

In Jogja hebben ze een jaar of twee geleden de riolen in de binnenstad schoongemaakt (daar kwam een behoorlijke hoop afval uit), en hebben ze tevens enkele doorvoer-kanalen verbreed van een halve meter naar bakken van 2 meter. Nu overstroomt het daar niet meer, maar ook daar hoor je niemand over verder.

Straks, als het weer een keer hard regent, en het staat weer blank, dan komen ze weer klagen. Overigens net als Nederlanders (en de rest van de wereldbevolking wellicht)

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 26-05-2006 05:45 Albert wrote:
Wat ik niet snap is dat de meest belangrijke zaken over ons landje niemand trots op is. Het wordt blijkbaar als normaal ervaren. Veel mensen in o.a. Jakrata en Semarang vinden het niet normaal.

De reden is dat de forumbezoekers geen chauvinisten zijn (zoals Indonesiers) behalve dan wanneer het om voetbal gaat, en veel nederlanders ook niet, want daaronder bevinden zich veel "allochtonen".

De forumbezoekers houden zich liever bezig met het leveren van commentaar op Indonesie, of dat nou goed of slecht nieuws is, maar vooral slecht nieuws.

Sweet young thing

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Overigens, wanneer je met indonesiers praat zijn die vooral geinteresseerd in werken in dit koude kikkerlandje.

Moet je ze vertellen dat het heel moeilijk is om aan werk te komen voor hen ivm Europa.

Heb je nog een minister die binnen 1 week een persoon tot statenloze verklaart (ik ben geen fan van Hisi Ali) en weer tot nederlandse.
Voorts haar asielbeleid die asielzoekers die al sedert geruime tijd in nederland verblijven (en werken), goed nederlands spreken het land uitzet of verplicht tot een cursus Nederlands zoals een jaar of twee geleden, middels een brief aan westerse allochtonen uit nederlands indie..

Mensen zoeken niet zo maar of voor hun lol asiel, en velen komen ook uit oorlogsgebieden.

Maar ja, men concentreert zich in nederland liever op die paar die om ekonomische redenen willen blijven (bevinden zich overigens ook hoogopgeleiden onder die best willen werken) en op fundamentalistische imams, want de islam in nederland moet een vriendelijke - vrijzinnige islam worden waarbij mensen nauwelijks naar de moskee gaan (kost te veel subsidie die explosieve groei van moskeen), zoals veel katholieken niet naar de kerk (van hen worden kerken gesloopt), want dat is pas een uiting van integratie.

Dit moet je allemaal gaan uitleggen aan mensen in het buitenland.

Overigens: in waalwijk staat een voormalige kerk die nu omgebouwd is tot moskee, grappig gezicht dat wel.
Die allochtonen nemen niet alleen onze vrouwen en ons werk af maar ook onze kerken!!

Ed

Sweet young thing

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Sapoldi schreef Hoe zou jij het vinden als jij door de politie opgepakt wordt en zonder enig bewijs van wat voor overtreding dan ook, veroordeeld wordt en achter de tralies belandt? Dat is dan toch je reinste willekeur?
Ik heb al eens ooit eerder geschreven dat ik jou af en toe niet kan volgen

Moet ik dan alles lettelijk uitleggen.
Heb je zelf geen verstand om te begrijpen dat er vele mensen naar de politie gaan, en vragen dat ze door die, en die zijn bedreigd of wat dan ook dat de politie moet zeggen luister het is de wet die zegt dat de daad verricht moet worden, en dan pas kunnen wij overgaan tot arestatie.
Gelukkig is er nu een trent dat het wat beter gaat?
Dat ze het wel serieus nu nemen, kijk, en luister naar de deskundige dan hoef u niet zo verbaast te reageren op het verhaal.

Ed in Waalwijk heb je nu een pastoor die veel conflikten heeft met zijn parochianen.
Vind je het dan gek dat daar de kerken leeg komen te staan?
En ja dat konstateren velen met mij in mijn omgeving,dat er meer, en meer moskeeén komen.
Dat is een vast staand fijt, vergelijking met Indonesié na de dood van Suharto vrouw Tuti10% is er ook steeds meer moskeeén gebouwd,
Worden, en werden bijna op iedere hoek belangrijke plaatsen, strategies gezien een Moskee gebouwd.
Waar niet alleen gebeden wordt maar ook veel aan politiek wordt beleden. Emoticon: Talk to the hand

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 26-05-2006 10:24 zieleffe wrote:

...

Ed in Waalwijk heb je nu een pastoor die veel conflikten heeft met zijn parochianen.
En ja dat konstateren velen met mij in mijn omgeving,dat er meer, en meer moskeeén komen.
Dat is een vast staand fijt, vergelijking met Indonesié na de dood van Suharto vrouw Tuti10% is er ook steeds meer moskeeén gebouwd,
Worden, en werden bijna op iedere hoek belangrijke plaatsen, strategies gezien een Moskee gebouwd.
Waar niet alleen gebeden wordt maar ook veel aan politiek wordt beleden. Emoticon: Talk to the hand

1 Ed in Waalwijk heb je nu een pastoor die veel conflikten heeft met zijn parochianen.

Neen, vind ik niet gek. Dit is een understatement.

2. En ja dat konstateren velen met mij in mijn omgeving, dat er meer, en meer moskeeén komen.

Dat is een feit, de mensen willen hun geloof belijden, en willen leren over de Koran omdat velen geen arabisch kunnen lezen en alles wat zij daarvan weten is gebaseerd op interpretaties van die en die en die weten het zelf ook niet..

Beter dat mensen in een moskee leren dan op internet, waar iedereen islam- en korankenner is, ook niet moslims overigens.

Een moskee is tevens een ontmoetingsplaats, zoals een indische koempoelan of de Pasar Malam Besar.
Ik bedoel dit overigens niet schamper.

3. Worden, en werden bijna op iedere hoek belangrijke plaatsen, strategies gezien een Moskee gebouwd.

Moslims (en alle allochtoenen ook die uit Nederlands indie) vinden het heel moeilijk dat ze in en minderheidspositie de maatschappelijke verhoudingen op straat (in de maatschappij) niet naar hun eigen hand kunnen zetten, dus daar worden ook maatschappelijke items behandeld, ja..

Voorts

http://home.wanadoo.nl/ed.vos/(...)ds/ibrahim-lessy.htm

Waarom ben je eigenlijk geinteresseerd in een moslimland als Indonesie?
In moslims in het algemeen?

Ben jij er ook zo een die beweert dat alle religies hetzelfde zijn, als de mensen het maar in eigenland belijden?
Sang Nabi Jezus was een Jood, en die vond zijn religie beslist niet uit in de Amsterdamse Jordaan.

Ed

Sweet young thing

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-05-2006 10:24 zieleffe wrote:

...

Om Ziel , als je het nog niet weet is een Moskee (masjid) niet alleen Rumah Tuhan(gebedshuis) maar ook gemeenschapshuis.
Zeg maar zo'n soort openbaar gebouw/dorpshuis of buurthuis.

En als buitenlander ben ik ook wel trots op nederland , beschouwd het als mijn 2de vaderland .Vooral de Relatieve Vrijheid is een mooie kant van Nederland.
Over werken , studeren ben ik niet zo erg te spreken , geef altijd negatief advies aan vrienden en familie in Indonesia om niet te komen naar Nederland ela je een andere alternatief hebt.

Ben ook eens dat nederland goede kennis heeft over de water beheersing , de beste in de wereld(wij hebben ook een water prins benoemd).
Voor de rest is het historie, vroeger kan men trots zijn op Scheepvaart , Luchtvaart(Fokker) , Auto(DAF) , gloeilampen fabriek in het zuiden , scheepbouw(RDM Verolme ), en landbouw.
Maar nu is het verdwenen , alles is weg behalve waterbeheersing , KLM werd Air France , landbouw is duur, de rozen komen al uit afrika en israel
Textiel(twente) is al 30 jaar overleden , behalve de kleine gespecialiseerde bederijven zoals Ten cate, staal (hoogovens) staat te apegapen , heet nu Corus.Mittal staat al te loeren.
Maar er is nog hoop.We zullen handhaven.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Ik ben natuurlijk ook trots op Nederland wanneer ik op Bali ben,: de Makro was oorspronkelijk Nederlands en de directeur heette een paar jaar geleden Van der Tulp, en het Bintang Bir heeft hetzelfde logo als Heineken.

En die koloniale huizen en die brug teSingaraja werden door nederlanders gebouwd en ook dat vliegveld was oorspronkelijk een Nederlandse landingsstrip (uiteraard verder ontwikkeld door de japanners)

Voor de studie Hukum en sejarah moet je beslist naar Nederland en ook Nederlands leren

Ben ik nog wat vergeten?

Sweet young thing

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Deze man uit de kampong loopt daar zo wat bij te klussen op zijn eigen mannier, en is graag daar .
Hij krijgt dag geld van mijn zoon daar, en helpt rond in , en om,het huis.
Pa Aki (opa) noemen wij hem een sterke man want hij is al in de 70 jaar.
Wij hebben die weg met beton opnieuw laten opbrengen maar na een jaar was het weer weg gespoelt.
Klein schalige hulp verlening is het, en dat maakt het verschil.
Van Positive te zijn maar je loop daar niet mee te koop?
Zij/hij moet het maar uit maken wat de beste weg is voor zich zelf al is het maar een kjlein beetje het is dan weer gewoon de dagelijkse beslommeringen die het maken. Emoticon: Emoticon: Nooo

Waarom ben je eigenlijk geinteresseerd in een moslimland als Indonesie?
In moslims in het algemeen?

Ik ben van natuure altijd op mijn fifie dat staaat in mijn gene geplakt dat noemd men gezonde wantrouwen?
Ja waarom ik geintreseerd ben in een moslim land?
Ja Ed als je dat nu nog niet weet dan begrijp ik het niet,anders ben je gouw van begrip, en dat door mijn inbreng zie je toch dat mijn vrouwtje ze is klein en tenger,en haar moeder is ook bij mij naar Nederland gehaald.
ZIj is ,(de moeder) echt Indonesisich Katholiek, en dat beleid ze met viere.
De hele fam. is katholiek daar, alleen de ene zoon is moslim moeten worden.
Hij maakte te snel in mijn ogen mijn troetel klein dochter.
Ik zelf doe nergens meer aan zins ik als jongen een klap van de Pastoor mocht ontvangen door verkeerde indruk van die man.
Zins dien heb ik een soort antipetie voor geestelijken en wat ales er bij hoort.
Zeg maar Humanist geworden. Emoticon: I love it Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 26-05-2006 15:03 zieleffe wrote:
[Ik zelf doe nergens meer aan zins ik als jongen een klap van de Pastoor mocht ontvangen door verkeerde indruk van die man.
Zins dien heb ik een soort antipetie voor geestelijken en wat ales er bij hoort.

Tjonge Zieleffe. Met één klap, gelijk je hele geloof eruitgeslagen? Die tik van die pastoor moet wel hard aangekomen zijn. Emoticon: Stupid

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,382 posts - 13,692 topics - 25,236 members - last post @ 21-10-2019 15:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,675,851 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com