|
|
|
|
|
Oke, Sungai Penuh, is dat het?? Het gaat om de laatste foto van Dangdude.
|
|
|
|
On 26-10-2009 17:09 elsbeth wrote: Oke, Sungai Penuh, is dat het?? Het gaat om de laatste foto van Dangdude.
|
Helemaal goed Elsbeth
Via Google gevonden?
De beurt is aan jou
|
|
|
|
|
Op 26-10-2009 16:13 schreef guna2: [quote verwijderd]
Nou, dat weet ik nog niet zo net. Die fabriek heet (nu) Taru Martani, Pabrik cerutu dan tembakau shag, Jl. Kompol B. Suprapto 2A, Yogyakarta. Naast sigaren van de merken Ramayana, Adipati, Mundi Victor, Senator en (jawel) Panter, maken ze de pijptabak Amphora (ook in NL bekend), en Van Nelle (zwaar) en Drum. Een bezoek waard.
|
Guna tis gewoon griezelig zeggg maar weer sta ik aan jou kant
Een betere uitleg had ik niet kunnen geven
|
|
|
|
|
Nou Elsbeth laat jou foto maar komen
Enne niet zoo moeilijk he
|
|
|
|
|
Els mocht je geen foto hebben wil ik er wel eentje plaatsen, tis een hele makkelijke
|
|
|
|
|
Even geduld, ik moet even bekijken hoe zoiets werkt, vrouwen en techniek, he. Ik heb wel een paar leuek foto's die geschikt zijn. Maar ga er gerust even voor langs, hoor. Ik ben niet zo heel snel, bovendien moet ik mijn zoon naar het hockeyveld brengen omdat zijn licht kapot is. Tot straks, graag even advies voor het plaatsen, anders gebruik ik de zoekfunctie wel even. Maar inderdaad Dangdude, via Google was ik er natuurlijk zo uit.
|
|
|
|
Els, op de vorige pagina (3 dacht ik..) van dit topic legt guna precies uit hoe je dat moet doen. Ik heb zijn advies opgevolgd en uiteindelijk is het mij ook gelukt
Succes en morgen hoop ik een foto te zien hihi, ga nu slapen, tis al laat hiero...
|
|
|
|
|
Als ik op de link klik, komt de foto wel tevoorschijn, hoe krijg ik hem nu hier in het hokje???? God, wat een sukkel ben ik toch ook....
|
|
|
|
Wel een mooie foto, nu nog ff in het topic plakken
Per ongeluk heb ik je even geholpen, was ook aan het experimenteren,excuses
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
Is het Jailolo, Halmahera, Maluku Utara?
|
|
|
|
|
Vervolgcursus voor Elsbeth
de link heb je al, dat is het voornaamste
die link kopieer je niet rechtstreeks in het bericht, maar je klikt op het pictogram voor het invoegen van plaatjes (bijna recht hierboven)
plak de link in het dialoogvenster
en klik OK
En klaar is Elsbeth.
|
|
|
|
On 26-10-2009 21:41 elsbeth wrote: God, wat een sukkel ben ik toch ook....
|
Confirmed.
|
|
|
|
Nee Dangdude, het is niet Halmahera.
Dank je Guna voor de vervolgcursus, ik ga er vanmiddag even naar kijken. Nu eerst werken (ja, hier wordt nog gewerkt.
|
|
|
|
Aan de bootjes te zien is het in ieder geval geen bekende plek zoals Lombok, Bali of Yogya..... Ik moet bekennen dat ik niet veel verder ben gekomen in die 15 jaar dan die plekken
Een gooi is het ergens op Kalimantan?
|
|
|
|
|
Inderdaad geen Lombok, Bali of Yogya, maar wel weer iets bekender dan Kalimantan...
|
|
|
|
Pppppulau Seribu? (A wild guess)
|
|
|
|
Toba, Toba, Toba, kiele kiele, Toba, Toba, Toba, kiele kiele, hopsa sa, Toba, Toba, Toba?
Of ook weer niet? Ik doe niet meer mee. Toch geen prijs. Ik wil batik kaarten!
|
|
|
|
Guna, dan ben jij vast nog nooit, in al die jaren dat je in RI woont, bij Lake Toba geweest, het lijkt er echt niet op. Oké, volgende hint. Dangdude zat er nog het dichtste bij met Halmahera, zowel qua afstand als wat betreft vorm van het eiland. Nou, als het nu nog niet duidelijk is geef ik het op. Hoewel, dit eiland is heel groot.....
Kom op jongens, doe nog eens een gooi!
Wat is dit leuk... bijna net zo leuk als componistje raden
|
|
|
|
On 27-10-2009 15:24 elsbeth wrote: Guna, dan ben jij vast nog nooit, in al die jaren dat je in RI woont, bij Lake Toba geweest
|
Never, ever. My travelling days are over. Tenminste, dat dacht ik. Door jullie verhalen - vooral AM en WG - ga ik stiekem denken aan trips. Sumba, Manado, Flores. En dan niet van hot naar her, nee, gewoon op z'n ouwelulletjes naar één plek, een week of wat. Al dat reizen, van A naar B zeg maar, is niet goed voor een Mensch.
Kom op jongens, doe nog eens een gooi!
|
Ik kijk wel uit. Toch geen prijs. Voeg jij nou maar eens een foto toe. Doe je ook eens wat.
|
|
|
|
Nou, dat kan toch allemaal prima op zijn ouwe lulletjes. Gewoon doen, man.
Nou, nog één tip dan. Als je de reisjes waar je stiekem aan denkt uitvoert, is de kans groot dat je op hetzelfde plekje komt te staan als van waar ik deze foto heb gemaakt. O ja, Prins Bernhard kwam er ook graag...
|
|
|
|
On 27-10-2009 15:50 elsbeth wrote: Gewoon doen, man.
|
OK, maar dan jij, AM en WG minstens een maand op dezelfde plek blijven. Ik regel wel een huis met bediendes en zo ergens ten zuiden van Yogya. Kost nix, bijna. YB en Siebke mogen me controleren als jullie dat nodig vinden. Dan leer je Indonesië, nou ja Java dan, pas echt kennen... Al dat gereis, dat kost maar zeep en terpentijn.
|
|
|
|
On 27-10-2009 15:24 elsbeth wrote: Dangdude zat er nog het dichtste bij met Halmahera, zowel qua afstand als wat betreft vorm van het eiland.
|
Sulawesi, Bunaken?
|
|
|
|
|
En de winnaar is...Dangdude. Genomen deze zomer vanaf de aanlegsteiger bij Bunaken Village, na 22 jaar geleden hier mijn eerste schreden op Indonesische bodem te hebben gezet. En het was nog bijna net zo mooi, zeker onder water!
He Guna, maar dan hoef ik toch niet met AM en WG in één huis, he?
Ik vind onze compromis van deze zomer, 4 keer een week op één plek, zo gek nog niet.
Maar ik kan ook heel erg genieten van langer op één plek blijven, inderdaad om alle "gewone " dingen mee te maken. Wat dat betreft heb ik mijn jaartje in Palembang ook al één groot avontuur ervaren.
|
|
You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.
|
89,006,407 topic views - 240,849 posts - 13,736 topics - 34,552 members - last post @ 04-03-2021 12:19 CET
|
145,005,058 pageviews |
|
|