indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 25-05-2006 06:40 dangdude03 wrote:
Hi Lon,Je hebt gelijk, kunnen ze daarom niet weten. Zonde, want ik vind het een "knus" stadje

Hi Jan,

Niet echt zonde hoor, ik denk laat ze maar weg blijven en het karrespoor volgen van Jkt naar Bali, kom ik ze ook niet tegen. Ik ken Cirebon heel goed want heb er veel gewerkt. Ik ben verleden jaar nog eens terug geweest na 5 jaar, foto's op me site. Als het uitkomt ga ik er zo weer naar toe. De reis vanaf Jakarta is nogal vervelend, maar via Ciamis de bergen door is schitterend, vaak gedaan want ik woonde toen in Tasikmalaya.

De foto van het huisje is Taman Prasasti, Tanah Abang Jakarta, ook op me site.

Dan de open haard, weet ik niet maar probeer te gissen. Open haard moet een plek uit Tempo Doeloe zijn waar veel Nederlanders kwamen voor de frisse lucht >> bergoord boven de 1000 m. bij een grote stad. Ik dacht even aan Sarangan hier bij Solo, daar is een beroemd hotel met open haard, maar je noemde ook die vervelende Rudy Kousenbroek nou dan denk ik aan Sumatera en kom ik op Berastagi. Er staat daar een mooi Nederlands Hotel Bukit Kubu, dus gok ik daar op, ben nooit in dat hotel geweest.

Gruces

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Goed gegist Lon, tien met een griffel! Het is inderdaad de open haard van het Bukit Kubu Hotel te Berastagi. Het zou gebouwd zijn in 1939 en was een vakantie/weekend verblijf voor werknemers van de BPM. In de open haard is reeds het latere embleem van de Shell te zien naast de spreuk: ‘Elke gast brengt vreugde aan, hetzij bij het komen, het zij bij het gaan’. Er werd mij verteld dat het gebouw voor korte tijd als verbanningsoord heeft gediend voor Soekarno en andere verzetsleiders vlak voor de soevereiniteitsoverdracht. Ook later diende het nogal eens als verblijf voor hoogwaardigheidsbekleders zoals in 1972 toen Koningin Juliana en Prins Bernhard er in suite no. 4 verbleven. Twee jaar geleden was ik er weer, maar het restaurant van het hotel was toen gesloten en er was geen warm water meer voor de douches. Men draaide uitsluitend nog op de inkomsten van het ‘nine hole’ golfveld dat om het oud koloniale gebouw is gelegen.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Jan,

Dat was dus de juiste redenatie. Ik kreeg meteen weer zin in Brastagi, mooi plaatsje is dat, en fruit, fruit, fruit, vooral Markisa. Begin 1990 jaren vloog ik vaak met Garuda de route Amsterdam - Medan, omdat dat niet zo lang duurde. In Medan stapte ik dan in een taksi en ging te Brastagi acclamatiseren. Dat had ik toen nog nodig. Ik heb in die jaren veel van Sumatra gezien, alle grote steden tussen Banda Aceh en Bandar Lampung.

In 1948/49 is Soekarno inderdaad tesamen met Haji Agus Salim, en Sutan Sjahrir daar gevangen gezet, toen de Nederlanders Yogyakarta hadden veroverd en de halve regering hadden gearresteerd. Bung Hatta werd naar Bangka gestuurd.

Dat zo een hotel langzaam in elkaar dondert verbaast me niets, ik ken dit volk inmiddels wel, te belazerd om uit ze ogen te kijken. Zeurt er over dat er geen toeristen komen, maar de meest schitterende gebouwen en objecten laten ze ineen storten, ze denken dat toeristen alleen geld komen brengen. Liggen grote kansen op dit gebied voor buitenlanders, maar wil je aan zo een project beginnen dan is dat gedoemd te mislukken, want ze rippen je aan alle kanten, die viespeuken. Ach voor mij duurt het nog een week, en ben ik daarna voorlopig van dit kutland af inclusief al die lieve mensen.

Gruces

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

foutje

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

img484.imageshack.us/img484/1194/dscn1712cz2.jpg

Wie weet waar dit is? Hier stond eerst een foto maar zie verder op, wie weet waar deze perumahan is.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Grote plaatjes
Ik heb de plaatjes aangepast naar links omdat de plaatjes zelf behoorlijk groot waren. Je kunt/moet ze eerst verkleinen tot ongeveer 500 pixels breed, dan past het hier goed op het forum en hoeven mensen met een langzame verbinding (ik bijvoorbeeld Emoticon: Puh! ) niet onnodig lang te wachten.

Verkleinen doe je onder andere via internet:
www.ziza.nl

Yerun

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 13-12-2006 02:22 Jeroen wrote:
Grote plaatjes
Ik heb de plaatjes aangepast naar links omdat de plaatjes zelf behoorlijk groot waren. Je kunt/moet ze eerst verkleinen tot ongeveer 500 pixels breed, dan past het hier goed op het forum en hoeven mensen met een langzame verbinding (ik bijvoorbeeld Emoticon: Puh! ) niet onnodig lang te wachten.

Verkleinen doe je onder andere via internet:
www.ziza.nl

Yerun

Ik kan ze nu zelf niet meer openen Yerun, dus probeer het nog eens opnieuw.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Waar is dit ?

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Hoe krijg ik nou meerdere foto's in een posting, moet nog een beetje leren

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

nu zijn ze dus kleiner.

Dus opnieuw wie weet waar dit is.

spacer line  

On 13-12-2006 02:22 Jeroen wrote:
Grote plaatjes Verkleinen doe je onder andere via internet:
www.ziza.nl
Yerun

Valt nog niet mee via ziza....verkleinen naar 500 pixels geen probleem ! maar daarna gebeurd er gewoon niets meer om te kopieeren en danwel weer plakken (geen foto in beeld enz )

Houdt het nog maar effies bij Picsplace...dash in ieder geval wat duidelijker Emoticon: Wink

Live life to the max.......

spacer line  

Deze zijn niet zo moeilijk denk ik Emoticon: Wink

spacer line  

On 13-12-2006 13:03 4yoke4 wrote:
Hoe krijg ik nou meerdere fotos in een posting, moet nog een beetje leren

Als je mijn foto's quote zie je direct hoe het in zijn werk gaat Emoticon: Wink

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 18-12-2006 20:28 Warungkiara wrote:
[BR
Deze zijn niet zo moeilijk denk ik Emoticon: Wink

De eerste foto moet de Hoendermarktbrug in Jakarta zijn. De laatste maal dat ik 'm zag stond hij half op instorten. Moet wel snel iets aan gedaan worden, anders is het einde verhaal. Emoticon: Nooo

spacer line  

On 18-12-2006 20:42 dangdude03 wrote:

...

De eerste foto moet de Hoendermarktbrug in Jakarta zijn. De laatste maal dat ik m zag stond hij half op instorten. Moet wel snel iets aan gedaan worden, anders is het einde verhaal. Emoticon: Nooo

Inderdaad was ook niet moeilijk hč, en het word inderdaad tijd voor een grondige restauratie het zou zonde zijn dat zoiets verloren gaat.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, toch altijd weer eeuwig zonde zoiets te moeten aanzien zeg. Emoticon:

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Ik heb maar eens een ouwetje van stal gehaald. Deze locatie lijkt me niet zo moeilijk te raden. Wie het weet mag een nieuwe 'raad de locatie' plaatsen.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Dan heb ik ook een leuke afbeelding, maar weet niet waar?? hahaaaa Emoticon: Confused

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 24-10-2009 18:14 siebjans wrote:
Dan heb ik ook een leuke afbeelding, Alleen weet ik niet hoe ik die moet plaatsen Emoticon: Yes!

maar dan moet je wel eerst de juiste locatie van mijn foto raden lijkt me Emoticon: Smile

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

ahummm je hebt gelijk Emoticon: Blush
ik doe een gooi.......
heb totaal geen weet van Jakarta maar ben ooit (9 jaar geleden alweer Emoticon: Stupid ) in Jl Jaksa geweest en toen was het avond, is het misschien Jl Jaksa??? Emoticon: Confused

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 24-10-2009 18:29 siebjans wrote:
is het misschien Jl Jaksa??? Emoticon: Confused

Helemaal goed geraden siebjans. Aan jou de eer om de volgende te plaatsen Emoticon: Party!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Jaa graag! Ik zal eens kijken of ik iets heb, wordt vervolgt Emoticon: Shiny

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

HELUPPP..... Emoticon: Blush

Hoe zet ik hier een foto neer??? weet het echt niet....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,269,113 topic views - 233,628 posts - 13,687 topics - 24,427 members - last post @ 17-09-2019 18:51 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,329,448 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com