indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

chirpy
User
spacer line

Tijdens mijn bezoek aan Yogja afgelopen maand heb ik gelogeerd in Setia Kawan, een door een kunstenaar gedecoreerd en ingericht "hotel" Naast de rust en toch vlakbij het station, is de sfeer er uiterst vriendelijk en gezellig. Een aanrader voor weinig geld. Mocht deze reclame eigenlijk wel?

De knapen die je op elke hoek van de straat opwachten en informeren waar je gelogeerd bent of waar je heen gaat, vormen een maffiose bende die zonder dat zij iets doen geld opstrijken van de hoteleigenaren. Ook al zeg je niets, dan lopen zij je gewoon na en doen alsof zij jou naar deze plek hebben geleid.

Om dan maar even door te gaan duurt de vliegreis met Lions Air van Denpassar naar Yogja maar een uur, kost 200.000rp en het spaart de verschrikkelijke busreis uit die 190.000 kost. Althans ik vind het een verschrikkelijke reis waar ik kotsmisselijk van word.

Ook de treinreis van Yogjakarta naar Banjir, om vandaaruit naar Pangandaran te gaan, is goedkoper dan van Banjir naar Yogja. Waarschijnlijk is de terugreis langer dan de heenreis. Een andere verklaring voor dit feit heb ik niet kunnen bedenken.
Weet jij een verklaring Londoh?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 17-05-2006 17:36 chirpy wrote:

Ook de treinreis van Yogjakarta naar Banjir, om vandaaruit naar Pangandaran te gaan, is goedkoper dan van Banjir naar Yogja. Waarschijnlijk is de terugreis langer dan de heenreis. Een andere verklaring voor dit feit heb ik niet kunnen bedenken.Weet jij een verklaring Londoh?

Ik neem aan dat je Banjar bedoelt, want treinreizen door een banjir lijkt me link.
De verklaring is simpel, je bent geript in Banjar. De spoorwegtarieven zijn nationaal en staan zelfs op het internet. Overigens heb ik wel meer van dit soort verhalen over Banjar gehoord. Laatste keer dat er zoites was was de kaartjes verkoop nog niet via de komputer, dus is het voor hen makkelijker om een prijsje te "verzinnen"

Gruces

PS Misschien maak ik een foutje, het hangt er natuurlijk ook vanaf welke trein je genomen hebt. ekonomi (3e klas) heeft 1 tarief, maar alle andere treinen (expresse 1/2e klas of alleen 1ste klas) hebben verschillende tarieven. Doch welke in Banjar stoppen weet ik niet. De Lodaya in ieder geval en betaal je het volle tarief Bandung-Solo dat is 2e klas 90.000 Rp. De Argo Willis, 1 ste klas stopt niet in Banjar. Andere treinen ken ik niet, want neem ik nooit.

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

He Chirpy,

Toen ik je stukje las, dacht ik: jij zou eens moeten kijken in het hotelletje van Bedhot, DAT is pas leuk. Maar ik ben er inmiddels achter dat we het over hetzelfde hotel hebben.

Ja, tis inderdaad een heel bijzonder plekje. En ook het verhaal eromheen is erg aantrekkelijk. Het hotel is - voor zover ik het heb begrepen - het ouderlijk huis van Bedhot. Na het overlijden van zijn ouders heeft hij het ingericht als hotel (of als schilderij?). Daarbij heeft hij bepaalde elementen opgenomen die de sfeer oproepen van toen hij daar nog met zijn ouders woonde. Het bureau van zijn vader staat er bijvoorbeeld nog, en zijn luie stoel... Hierdoor is de sfeer inderdaad heel huiselijk. Ook Bedhot zelf is een leuke vent. Nou ja, dat neem ik aan dan. Ik heb hem niet zo heel lang gesproken.

Leuk dat je het hotel ter sprake brengt. Tis inderdaad een aanrader. Hij staat inmiddels ook goed aangeschreven in de Lonely Planet, dus hij zal evengoed wel klandizie hebben, of jij er nu 'reclame' voor maakt of niet.

RienRaket
User
User icon of RienRaket
spacer line

Jep..gezellige plekje is dat ja. Meestal ook wel een van de drukkere ho(s)tels van Yogya. Ze hebben ook een klein gezellig restaurantje genaamd ŽBedHot restoŽ Jl Sosrawijayan , Gang II. Vooral Gado-Gado was erg lekker, kunt er ook python eten voor de liefhebbers.. Emoticon: Nice

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Heb jij je aan de python gewaagd, Rien? Die komen zeker van Pasar Ngasem.

Zou het - naar men zegt - net als korkedil naar kip smaken?

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Bandung - Banjar is misschien wel de mooiste treinreis van je leven die je kan maken. Ik heb een paar keer door met wat flappen te zwaaien op de locomotief mogen meerijden, dat was echt een jongensdroom voor mij, schitterend! Reken op 50.000rp per persoon van BDG--> Banjar op de loco, het is 3,5 uur staan in een stinkende smerige lok maar wat je ziet is paradijselijk!

Gracias. Sama sama

chirpy
User
spacer line

Hay Londoh,
Op de aanplakbiljetten van het treinstation van Banjar stond echt heel duidelijk 150.000 rp voor de exekutif, maar de maatschappij weet ik niet. In Yogja staat er heel duidelijk 130.000 rp. Ik heb heel lang gesteggeld en echt het onderste uit de kast gehaald. Ze hebben gebeld, gevraagd en het bleef echt 150.000rp. Iets klopt er niet, maar wat? Het kan dus zijn dat ik met verschillende maatschappijen heb gereisd?

Bedhot van Setia Kawan heeft ook in Pangandaran familiaire betrekkingen. Ook daar is de sfeer heel plezierig in Tiga 3 en het strand van Pangandaran een verademing. Je kon gewoon zwemmen en zonnebaden zonder te worden lastig gevallen.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Chirpy,

Dit is echt een gevalletje voor de ingezonden brievenrubriek "Redaksi Yth" van het Kompas. Emoticon: Shiny

Gruces

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Bijzondere plek Yogya. Malam Klewon Parangtrites pantai, iedere maand! Leuke gamalang muziek veel eettentjes, bier met ijsklontjes op een plastic stoeltje en nog veeeeel meer. Echt een aanrader om een keer gezien te hebben.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hah, die verschillende tarieven voor een kaartje de ene kant uit of de andere kant uit is vrij normaal. Yogya-Malang was een jaar geleden 100.000 en terug was 110.000. Verschil buiten die 10.000 Rupiah? Geen idee! Het is over het algemeen niet echt genieten in de gemiddelde Indonesische trein.

En Siebjans, bier met ijsklonten? Geen geslaagde combinatie weet ik inmiddels Emoticon: Nooo

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Lekker joh, echt op z'n lokaals heeft wel wat zo af en toe, en je wordt er niet zo snel zat van Emoticon: Yes! .

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Of juist wel Emoticon: So funny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

59,040,992 topic views - 227,029 posts - 13,605 topics - 18,736 members - last post @ 25-06-2018 13:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

101,973,318 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com