indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik schrijf nergens dat ik vind dat je gefaald hebt,
Ik ook zeer zeker niet maar ik vind het taalgebruik soms reuze jammer, maar een vogeltje zingt nu eenmaal zoals ie gebekt is.
Bij zijn verhalen die ik met veel plezier gelezen heb en nogmaals zal lezen past het taalgebruik perfect, bij discussies niet altijd op zijn plaats.
Jan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Talk to the hand Emoticon: So funny Wij hoeven niet te oordelen over personen maar over wat die persoon aan bagage meebrengt.
Iemand ophemelen zoals ze dat met voetbal doen ook niet, de buit verdelen voor dat het geschoten is.
De Intellectuele waardigheid, van de mens, is belangrijker dan wat dan ook.
Kennis van zaken hebben komt door, goed te leren, en de jaren van ervaringen.
En voorop gesteld, een heel belangrijker waarde oordeel is eerlijkheid.
Dat alles lijkt mij in mijn gevoel zeer zeker aanwezig.
Met humor, en een streek uithalen, en daarmee toch nog actueel te zijn, en inhoud geven, waar je het over hebt,is voor mij het belangrijkste.
En als je dan nog kwaliteiten bezit kennis, humor, afstemmen op de sfeer, kan je bijdragen aan de goede discussies.
Natuurlijk is dat afgestemd op wie er wat aangeeft, een bepaalde mening te hebben over?, wie en wat dan ook.
Goed lezen is dan ook een vereiste, en doorzien van bedoelingen van iemand ook.
Ik heb voor dit kastje (monitor, beeld?) vaak gelachen over de mannier hoe er gediscussieerd werd.
Al met al een genot om dat mee te maken, ook vooral dat er een wereld is open gegaan met internet.
Ik schrijf dit dan voor mij zelf, over anderen zal ik niet oordelen, ik ben blij dat ik met deze moderne tijd mee kan doen.
Zelf heb ik wel een beetje te veel serieusheid in mij, maar het leven moet meer zijn.
De kleinzieligheden die je ook ziet, ja jammer maar afdoende leert men elke dag.
Wil je daarvoor niet open staan ja dan kan je over komen als een knoest, die probeert zín gelijkheid altijd te willen hebben.
Ik noem geen namen, en zal nu niet ingaan, uit welke hoek dat meestal voor doet.
Reken maar, zoals ze mij ook wel eens beoordeel, een grote mond, maar een klein hartje.
Ik denk dat het bij Bapak Londoh dat ook zo is hij mag het zeggen.
Maar geloof mij dat deze site het beste met zulke mensen tot zijn recht komt, en het moet ook maar eens gezegd worden, dat Jeroen daar in op een goede mannier omgaat.
Als je alles moet afkappen voor het geen geschreven wordt, kan het de discussies niet ten goede komen.
Zo als ze tegenwoordig met voetbal doen door een scheidrechters, word de wedstrijd dood gemaakt.
De scheidsrechter vind zijn eigen belangrijker dan het voetbal.
Voor sommige mensen met een kort lontje, en met niet openstaan van een kritisch woord zullen niet bij dragen aan een samenleving waarin te veel naar links gekeken zal worden, als er recht wat te doen is.
En anders om ook, men zou best meer kritischer op je eigen kunnen zijn, op wat je zelf aanhangt.
Niets is superieur, als je dat vind moet je nergens aan mee doen, dan wat jij super vind, in je eigen kringetje daar mee bezig zijn.
Maar niet de mensen algemeen mee lastig vallen.
Maar niemand is gelijk aan, wie dan ook, ieder zijn eigen kwaliteiten.
Maar wat je doet daar moet je achter staan anders gaat de kwaliteit ten gronde.
Daarop mag je best trots op zijn, wat je hebt gepresenteerd.
Nu hoop ik dat Bapak Londoh zich eigen realiseert, dat hij een goede bijdrage geleverd heeft, om deze discussies op gang te houden, daarin zal je hem missen, wanneer hij besluit hier niet meer aan deel te nemen, ik kan het hem niet na doen, dus daarin is hij uniek.
Ik ben niet iemand die als een idool achter iedereen aan loopt.
Die mensen die hun favoriet zo kunnen ophemelen als of het een afgod is, betekend voor mij dat die personen een kort coming heeft van fantasie.
Er is meer in de wereld, en dat moet je willen zien.
Niet iedereen zou het met mij redenatie eens hoeven te zijn, zou ook niet goed zijn.
Daarom Londoh hoop dat je even door een wind loopt en dan hun een poepje laat ruiken. Emoticon: Shiny Emoticon: Yes!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 19-05-2006 07:03 Tuti & Jan wrote: maar ik vind het taalgebruik soms reuze jammer.............................................................................bij discussies niet altijd op zijn plaats.Jan

Jan dit is gelul.

Ik schrijf onder een alias, die alias gebruikt de taal uit mijn jeugd en past dat consequent toe, ook op dit forum. Kritiek op taalgebruik acht ik onterecht, want niemand is verplicht die stukjes te lezen om ze vervolgens af te breken op taalgebruik, dat is een zeer bekrompen, ietwat smerige gedachte. In mijn optiek burgertrutten gedoe : Ik ben keurig en jij niet, slaat nergens op. Men vergeet maar al te vaak dat men op het internet een virtuele persoonlijkheid is. Mensen zonder gezicht, zonder vlees en zonder bloed. Waarom kiest men anders een alias ? Kan je net zo goed onder je eigen naam schrijven (Er zijn er inderdaad die dat doen). Sommigen gedragen zich op fora als aasgier en doen aan, wat in mijn taalgebruik, lijkenpikkerij heet. Ze gaan de persoon achter het alias lopen te zoeken en te jennen. De persoon achter het alias Londoh voelt zich hierop aangesproken, dat is ook de bedoeling van de lijkenpikker, in de hoop dat het vermeende lijk in de fout gaat en misschien wel gebanned wordt. Dan moet je ze horen, want hun doelwit kan zich niet verdedigen en voelt de Janlul in kwestie zich sterk. Ik heb dat nu al zo vaak meegemaakt dat ik daarvoor pas. Op mijn site heb ik vele, vooral historische aspecten van het leven in IndiŽ en Indonesia behandeld. Iets dat veel werk is geweest en waarvoor ik veel onderzoek heb gedaan, maar wel allemaal eigen werk. Op de gebieden waarin ik ben geÔnteresseerd heb ik me allang bewezen. Je denkt toch zeker niet dat ik me laat afmaken door de eerste de beste Lul-de-behanger die met een hart vol ongenoegen als een blinde om zich heen slaat. Figuren die daarbij werkelijk niets over Indonesia te melden hebben. Ik doel daarbij niet op 1 persoon maar op een groep van mensen die over bepaalde misselijke karaktereigenschappen beschikken maar verder leeghoofdig zijn. Ik heb genoeg op het gebied van Indonesia gedaan, gezien en geschreven dat ik tegen velen gewoon een lange neus kan trekken en dat doe ik bij deze gaarne. Hoewel mijn liefde, met de nodige haat vermengd natuurlijk zoals in elke ďaffaireĒ voor Indonesia vooral een persoonlijke zaak is. Daarbij ben ik zover (heen Emoticon: Shiny )dat zelfs als ik geen naam onder mijn schrijfseltjes zou zetten ze even goed herkenbaar zijn, dat kost ook tijd.

Sekian, sudah cukup & Gruces

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Ik heb begrepen dat het onderwerp van deze topic heet:

" toch is het leven hier wel aangenaam soms " (Indonesia)

Er zijn mensen zoals Londoh, die daarover hun mening hebben, en waarom hoort kankeren over bepaalde omstandigheden daar niet bij?

Er zijn mensen die behoorlijk afgeven op een land, haar volk, haar sociale structuur, over gebrek aan wederzijds repect, maar ten langen leste blijken hun enige daden te zijn de gang naar het CWI en vervolgens naar sociale activering (bijstand e.d.) of in de meeste gevallen blijven steken in gedachten van hoe vroeger alles beter was.

Ik zie Londoh gewoon weg als een figuur die geen dagboek schrijft, maar zijn gedachtengang op diverse fora neertikt, en wellicht kankeren tot een kunst verheft (zie oa ook Theo van Gogh).

Niks mis mee, en het bevredigt mijn nieuwsgierigheid ook zonder dat ik moet snuffelen in zijn persoonlijke eigendommen of zijn gedachten moet raden.

Uiteraard is het voor bepaalde personen niet prettig, die om welke redenen dan ook Indonesie of Bali als hun paradijs beschouwen, en dan komt er me eentje die met andere verhalen aankomt.
Weg droom, het paradijs ontmaskerd en gedemystificeerd.

Ik was eens met mijn indonesische neef in Sanur Bali.
Ik zei hem dat iedereen die Bali een paradijs noemt, met mooie stranden, ik hem wel een plek kon aanwijzen, een vissersplaats die mijlen weg in de wind stinkt, met hondenpoep en restanten vis op het strand, restanten zeewier, houten huisjes, modderpaden, een lawaaierige moskee met regelmatig vastlopende cassettebassendjes (op bali nog wel)

Hij moest er wel om lachen, want ontkennen kon hij mijn opmerkingen ook niet.

Ed

.

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ach Mas,

Je bent niet de enige die mij met TvG vergelijkt, begrijp ik niets van want die Theo was toch heel wat intelligenter en breder georienteerd dan ik ben, met maar 1 onderwerp Indonesia. Intussen leg ik weer es overhoop met een paar Nederlanders. Kreeg enige dagen geleden een mail met daarin een dringende oproep voor hulp. Wat bleek het geval: het complex van de Familie G. te M. was afgebrand. Dat complex bestaat uit diverse huizen die verhuurd zijn plus wat woningen die door buitenlanders zijn gebouwd en die zij voor een bepaalde periode (15 jaar) kunnen gebruiken waarna het bezit aan de familie G. vervalt. De mail was vergezeld van een aantal foto's van de brand. Ik stuur de mail door aan vriend H. die de familie G. goed kent en ook veel kennissen heeft die in M. wonen, met verzoek om commentaar. H. gaat voor veel geld met kennissen in M. bellen en blijkt dat er door eigen stomme schuld een paar van die verhuurde huissies zijn afgebrand maar het grootste gedeelte van het complex, waaronder hun eigen zeeeeeer ruime woning, nog in volle glorie onaangetast ter plekke staat. H. hoort dit van 4 mensen,waaronder 1tje die ter plekke is wezen kijken. Hij stuurt aan alle ontvangers van hett mailtje een mededeling dat dit toch wel erg naar oplichterij riekt. In plaats van hem daarvoor dankbaar te zijn wordt hij in een volgende mail tot de grond toe afgebrand met zijn vuile beschuldigingen. H. spreekt perfect bahasa Indonesia, H. kent de mensen hun karakter en adat in Indonesia, net zoals ik. In Indo zitten ze dr echt niet mee om goede vrienden en kennissen en zelfs de eigen familie een poot uit te rukken, door een geval van pech op te blazen tot een wereldramp en die Belanda's maar storten, ze zijn toch zo sociaal, als je aan hun sociaal gevoel twijfelt krijg je een mes in het hart. Hoevelen, ook bezoekers van dit forum, zullen slachtoffers zijn geworden van dit soort ripperij ? Ik heb hier pogingen ondernomen om mensen wat andere kanten van Indonesia te laten zien, maar dat horen ze liever niet, is toh niet erreh.

Overigens het was het woordje soms bovenaan dit topic dat mij tot reageren bracht.

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

He Londoh,

Het woordje soms heb ik al vet afgedrukt.

Ik leef hier al vijf jaar samen met een Indonesische, jou wel bekend.
Wanneer ik hoor hoe bepaalde indonesische mensen zich hier (in nederland) of in Indonesie zich gedragen.........

Familieleden, kennissen, die elkaar een poot willen uitrukken vanwege jaloezie e.d. (uiteraard geldt dit ook voor anderen dan Indonesiers) en dan ook guna-guna (in de meeste gevallen gifmengerij) toepassen, ik hoef dit allemaal niet op dit forum op te schrijven, dan weet ik onderhand wel genoeg.

Dan ken ik nog een aantal hollanders die vroeger een florerende handel hadden met Indonesie en over hun ervaringen met vooral de mentaliteit in dat land.
Dat hoef ik hier ook niet uit de doeken te doen.

Net als tawarren is het leven in indonesie een kunst, en ik begrijp nog steeds niet waarom hollanders zich ook zo uitlaten over corruptie (van hoog tot laag en in allerlei vormen in dat land, en over liegen en bedrog.

Regels zijn regels, afspraak is afspraak, geldt overal, maar er is nog steeds speelruimte (zie geval Hirsi Ali in Nederland).

Jij bepaalt uiteindelijk hoe mensen met jou omgaan.

Je doet gewoon mee, het is als een nationale sport zoals voetbal, the survival of the fittest, een kunst, en die niet meedoet of niet oppast, die krijgt het heel zwaar te verduren.

Wat dat betreft zijn Indonesiers ook als veel nederlanders: eigen familie (clan), eigen volk eerst.

Ik hoor ook wel eens verhalen van indo-beland's over hoe hun kaum in indonesie gediscrimineerd wordt, of bedrogen.

Nogal wiedes, zeg, wanneer je pronkt met familieleden in nederland dan denken die Indonesiers van: oh die zal wel regelmatig geld krijgen uit Holland.
Je weet wel wat dan gebeurt wanneer indonesiers (indo's) geld ruiken of zien.

Ed

Sweet young thing

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Bapak Ed waarom het zelfde weer hier geplaatst is dat echt bedoelt of een vergissing? Emoticon: Blush

spacer line  

dit vind ik nu eens een hoop gelul zeg..... theo V G was de vriend van een hele goeie vriendin van mij, en geloof me.... echt niet zo speciaal......behoorlijk gefrustreerd

En luister..... natuurlijk mag iedereen hier doen wat hij wil... (onder zijn alias of what ever) maar Londoh, jij spreekt toch ook met trots over je site, en alleen omdat je zoveel bezoekers hebt denk jij dat dat een wereld stuk is.....
vergeet het maar, relatief gezien ben je niks..... maar je vind het wel belangrijk toch????

Ik maak graag muziek, en ik vind het fijn als mensen daar van genieten, zo niet? hou dan je smoel...

Wat voor een fun heb je er aan om alles wat je niet aanstaat de grond in te boren??????

Ik schreef dit stukje gewoon om iets te melden wat ik fijn vond.... in dit nu voor mij toch wel kut leven dat ik heb..... een stukle zonder inhoud..... gewoon een gevoel........ gewoon een gevoel melden... niks meer

Als je zelfs daar over wil kankeren vind ik het einde toch wel ver te zoeken hoor..

Maar goed.... ieder mag zeggen wat hij wil......... dat wil nog niet zeggen dat ik dat leuk vind....

ga je gang Londoh................ zeg wat je wilt..... het is niet verboden.......... je hebt alllllle recht.... fijn he???

volgende keer dat ik een stuk lees van jou over een 1 of ander oud vergaan kut fort. zal ik even diep ademhalen en niks zeggen, omdat ik me daar te volwassen voor vind, en het nut ook niet zie daar een ongelofelijke kut reactie op te geven...
Ik hou van de mensen, en als zij ergens trots op zijn voel ik me niet de persoon om dat af te kraken, zekers niet als het me geen reet intersseerd......

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-05-2006 10:18 londoh wrote:

Dat complex bestaat uit diverse huizen die verhuurd zijn plus wat woningen die door buitenlanders zijn gebouwd en die zij voor een bepaalde periode (15 jaar) kunnen gebruiken waarna het bezit aan de familie G. vervalt.

Ya dat is de beroemde(beruchte) constructie.
Hak pakai constructie , met erfpacht van 15 jaar.
Heb altijd vanaf het begin mijn bedenkingen over de constructie , en durf te wedden dat er duizenden rijke buitenlandse investeeerders hun huizen op die manier hebben "gekocht".

Nou als de huizen van de (rijke) buitenlandse investeerders afgebrand zijn dan hebben ze niks meer om te gaan pakai-an.
Moeten ze gaan herbouwen, en kost geld.
(Hoop dat het wel verzekerd zijn , anders gaan ze pailiet).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

1. Ik verzoek iedereen te gaan naar het onderwerp verzamelen , daar zit meer muziek in.

2. Ergens vind ik het begrijpelijk wanneer iemand Londoh dus, en bujang, helemaal in zijn uppie daar in Indoland, het af en toe te kwaad heeft en naar geestverwanten zoekt om zijn gram te halen / uiten.
Of dat hij dat op elk forum moet doen, is een ander verhaal.

3. Twee lullen lopen in de regen op straat.
Zegt de een tegen de ander: Het is kut-weer vandaag.
Antwoordt de ander: Daar word je hard van

Ed

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Het rotzooien, belazeren, tillen, rippen, besodemieteren, oplichten, bedriegen, neppen, bestelen, liegen, verdonkeremanen zit de Inlander in het bloed, je zou af en toe bijna denken dat ze niets anders kunnen. Ik heb het daarover vaker gehad, een heleboel heb ik niet verteld, waarom zou ik, de verliezen heb ik altijd binnen de perken proberen te houden en dat is aardig gelukt. Vooral financiele malversaties in de relationele sfeer. Men verzwijgt veel uit schaamte. Ik ken zat verhalen uit mijn omgeving vooral van oudere heren die er een jong ding op na houden.Er zitten vele Westerlingen hier "vast" helemaal geleegd door hun schoonfamilie, ze worden gedoogd omdat ze zielig zijn. Daarbij nog een paar van die prettige eigenschappen als roddelen zuiver op vage vermoedens, enkel en alleen maar uit jaloezie.. Ngintip, wat is dat nou weer? Dat is spieden, gluren. Ik heb dat diverse malen meegemaakt. Wel eens een paar zwarte voetafdrukken op een hoog slaapkamerraam geconstateerd waarvan ik dacht : kennie Emoticon: Confused . Bouwvakkers bij de buren hadden eens een gaatje in het dak van mijn badkamer (eternit) gemaakt. Ik heb toen de dikste steel uit een sapu lidi getrokken en stand-by gezet en toen het gat ineens donker werd die daarin gestoken, hoorde een afschuwelijk gekrijs, ben niet eens gaan kijken, net doen ofter niets aan de hand is.

Het contract van dit huis is per 1/10 afgelopen, ik heb dat aan de huisbaas gemeld en om verlenging van 3 jaar gevraagd. Zo doe ik het al jaren en bij verlenging betaal ik een compensatie voor inflatie. Nooit problemen gehad, dit keer kwam meneer echter met "een vriend uit Jakarta" op de proppen die 2x de prijs wil geven dan ik betaal. Ik antwoorde met "Is dat de dank voor al het onderhoud dat ik uit eigen zak heb betaald ?" Neee, voor Mister ada prioritas, hoeveel wil je geve? Ik heb geantwoord verhuur het maar aan die vriend. Inmiddels een veel mooier huis pal aan de overkant gehuurd, 2x zo duur, maar slechts 4 jaar oud. Vlak voor mijn vetrek laat ik de inboedel overbrengen en geef hem de sleutels terug met een vriendelijk "terima kasih, boss". Heeft ie 4 maanden huur kadoo en kan ie het garage dak en een lange wand waartegen de buren betegeld hebben en die op de Bosatlas hemel & aarde gelijkt door vochtdoorslag zelf opknappen

Het zijn zulke lieve en aardige mensen, en ze lachen altijd. Ja zijn ze die bule aan het uitlachen. Orang barat banyak duit...

En voor Mas Ed, ik heb in mijn leven al teveel kut gehad, alle vormen, kleuren en maten, van zwaar zwart behaard zwerend paardeoog tot kale spleetjes Emoticon: Shiny daarom past mij de status van "alleenstaande" beter.

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 20-05-2006 11:40 zieleffe wrote:
Bapak Ed waarom het zelfde weer hier geplaatst is dat echt bedoelt of een vergissing? Emoticon: Blush

He Pak Ziel,

Het zou prettig zijn wanneer je erbij zou vermelden waar ik in herhaling trad.
Ik zie zo veel herhalingen op dit forum, wel waarom niet?

Een paar recente gevallen,
De vader van mijn vrouw lag een jaar op ziekbed, het vermoeden was: guna-guna door iemand uit het dorp.
Nadat deze toch zeer succesvolle zakenman overleden was, werd alles van hem geript, zijn koeien, uitgeleende motorfietsen, auto's werden niet mer teruggebracht..
Het lijkt normaal in bepaalde kringen om dingen te lenen en niet terug te geven.

Voor de rest van zijn achterblijvend gezin bleef alleen het huis ter beschikking...

Onlangs weer, de zus van mijn vrouw: guna-guna. Ik blijf er bij dat het gifmengerij is. dus pas op met dat lekkere indonesische spul dat je krijgt. iemand zou jou eens niet mogen ..

Men gaat, even terzijde , ook vaak naar een orang pintar toe, om tot een huwelijk te komen.Die doet dan rare zaakjes en vertelt bijv een jongeman hoe hij een meisje smoorverliefd op hem kan maken. daar komen zelfs hoofdhaartjes aan te pas
Dit soort verhalen zijn jou wellicht al bekend in je omgang met indische mensen

Het bedrijfje waarmijn vrouw werkte (van een aangetrouwde familielid en naaste nicht) , waar mijn vrouw het geld ook telde en de boekhouding deed.
Beetje bij beetje geld uit de lade gejat, wanneer zij eens afwezig was (en dat gebeurde dan door een zgn vriendin) Wan eventuele tekorten, zou haar pacar
uit Holland toch wel aanvullen.. Mijn vrouw kreeg bijna de schuld.

Haar vervangster, waarvan de man opeens wegliep naar een andere vrouw, en twee opgroeiende kinderen mede achetrliet.
Zij werd eveneens beschuldigd van fraude en in de gevangenis te Tuban gedouwd, zonder enig bewijs en verweer, terwijl zij toch ook alspembantu ook goed werk deed voor de vrouw des Huizes.

Enkele voorbeelden waarvan je het aardige van de mentaliteit van bepaalde mensen in twijfel begint te trekken.

Ter info; ik heb slechts 1 keer in mijn vijf jaar huwelijk geld naar indonesie gestuurd: vorig jaar voor idul fitri.
Ik hoor wel eens verhalen van hollanders die vrijwel elke maand geld naar indonesie moeten toesturen.

Dus niets dan goed van de familie van mijn vrouw (uit jawa tengah), waarvan een broer in Jakarta als taxichauffeur werkt, de ander voor een loon van 30 euro (!) per maand bij een famielid, en de moeder in Jakarta een eethuis is begonnen nadat ze in een de keuken van een restaurant geld had verdiend

Ik heb het echt niet - want dat vermoed ik dat jij daarop doelt - over bepaalde geschiedenissen in het Indisch huis of wat dan ook in den Belanda.
Want ook daar is het vaak bij de beesten af.

Ed

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 20-05-2006 11:53 maseddi wrote:
Ergens vind ik het begrijpelijk wanneer iemand Londoh dus, en bujang, helemaal in zijn uppie daar in Indoland, het af en toe te kwaad heeft en naar geestverwanten zoekt om zijn gram te halen / uiten.
Of dat hij dat op elk forum moet doen, is een ander verhaal.

Is ook weer allemaal spekulasi Mas, iets van de Klok hebben horen luiden, maar niet eens weten dat het een klok is. Het huishuidelijke werk wordt verzorgd door Salama is 41 jaar, zij zorgt ook voor de contacten met de Inlanders. Ik beschouw haar meer als me zuster dan als iemand die hier werkt. Ze heeft geen werktijden, slechts de opdracht dat de zaken hier lopen en dat het schoon is. Haar Gado-2 is de beste van Midden-Java. Verder zijn er Tati en Wati, daar doe ik geen mededelingen over leidt alleen maar tot nog meer suggestieve berichtjes. Alleen als Tati hier is geweest doet ie 2 dagen zeer, is ook niet lekker meer. Emoticon: Shiny

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Ik was vergeten dit symbooltje Emoticon: Shiny erbij te plaatsen, kon er niet aan toevoegen
nadat ik de tekst had ge-edit.

Was overigens ook benieuwd naar jouw reaktie Emoticon: Yes!

Maar hoe dan ook, veel indo-levens Emoticon: Devil zijn ook begonnen toen in de Hollandse periode een totok een baboe (of meer) had.

ED

Sweet young thing

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb het echt niet - want dat vermoed ik dat jij daarop doelt - over bepaalde geschiedenissen in het Indisch huis of wat dan ook in den Belanda.
Want ook daar is het vaak bij de beesten af.

Ik weet het, en begrijp het, maar ik zal proberen iets positive's aan mijn verhaal te wijden.
Het is niet erg als je geld toe stopt maar dan moet je dat op een wijze doen dat je er zelf ook voordeel aan kan hebben.
Slimheid is dan de tover woord. Emoticon: Very funny
Hier mijn ervaring met Indische relatie Emoticon: Wink
Toen ik aan die relatie begon had ik na een bezoek aan IndonesiŽ de hele schoon familie.
Bezien en bespiet, het waren in mijn ogen een heel normaal midden klasse fam.
Allen werkte van haar broers, haar enige zuster was met een jeans fabrikant getrouwd.
Dus er was genoeg geld dat daar binnen kwam.
Haar vader was over leden, en haar man ook.
En dan zie je hoe je opgevangen wordt in je familie, daarin zijn ze beter dan in Holland.
Ze had een moeder die nog een states had van Nederlands schap.
Je weet dat er vele kanten aan een familie kan zitten is het uit een kampong, of is het gewoon uit een complexs, of in een buurt waarin er gewone huizen zijn, dat heeft wel een betekenis want in een kampong ben er vorig jaar geweest bij kennissen,is het een mutje op elkaar lippen zitten, je kan er komen met een motor of jalan kakki.
Het zag er heel netjes er uit voor Indische begrippen, alleen die open rioleringen, was minder.
Veel kinderrijke families een geschreeuw van je welste ja dat maakt het anders.
Kinderen spelen, dat heb je hier ook maar meer ruimte, niet altijd, maar vergeleken met in een Kampong in IndonesiŽ
Ik leef al bijna 11 jaar samen, maar kende Indische cultuur al van af 1967
Door mijn oudste broer die toen uit IndonesiŽ terug kwam, met vrouw en 5 kinderen.
Verdere uitleg is niet nodig want daarover heb ik het al eens meer over gehad.
Mijn oude relatie was al 8 jaar stuk gelopen dus nadat allemaal afgewerkt was ik weer toe aan een nieuwe relatie, dat is niets vreemd want ik ben de enige niet.
Toen wist ik dat het een vrouw uit IndonesiŽ moest worden want ik had een voorbeeld aan mijn broer. En nou moet ik eerlijk zijn, hij waarschuwde mij, tenslotte was hij mijn oudste broer, 20 jaar ouder, begrijp goed zei hij wat is verliefd zijn of worden.
Als je dat wilt raad ik je aan om een chinees Indische vrouw te nemen.
Ik heb daar op geen aandacht aan geschonken, en kwam door kennissen die ook getrouwd waren, zij een chinees Indisch, mijn huidige vrouw,zij was hier in Holland, om ja toch eerlijk te zijn, te zien, of ze een Nederlandse man tegen zou kunnen komen.
Achteraf, de kennissen wisten van mij situatie af, dus misschien wel geregisseerd.
Die had het ook over die gedachte dat het een chinees Indische vrouw moest zijn.
Kijk mag je het er hier erover hebben, wat maakt het verschil
En tot heden heb ik er nu nog geen spijt van, mijn kinderen gaan er goed mee om.
Het voordeel was wel dat zij vlot Nederlands kon spreken, dus er was goede communicatie.
Voor nu is het zeer belangrijk voor hen die een relatie wilt met een Hollander eerst gelijk de taal leren, heel, heel belangrijk.
Als je een relatie neemt neem je ook de hele familie, kinderen, en wat dan ook.
Dat is het gevolg van, een relatie je kunt niet net doen of het niet bestaat.
Ook voor een moslima het zelfde, of een moslim, je wilt zo iemand dan zal je ook aan hen moeten refereren, dat is het gevolg van andere culturen.
Achteraf niet zeggen heb ik niet geweten, want als je ergens voor gaat, moet je, je eigen meer en meer er van gewisse wat je van zo iemand verlangd.
Want verliefdheid gaat over, luister na deze ouwe rot met ervaring,maar respect voor elkaar hebben is de grootste waarde die er moet zijn anders begin er nooit aan. Emoticon: Yes!
Ik heb geluk gehad!!!!
Salamalykum. / of bekijikhem Emoticon: Worship

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

ASSALAMUALAIKUM WA RAHMATULLAHI WA BARAKATUHU.
Ziel,

Oh nu begrijp ik het.
Kijk dat jij, ik of wie dan ook al die nare verhalen opdit fora schrijven, betekent nog niet dat wij opeens een heel bevolkingsgroep gaan stigmatiseren.

Dat is natuurlijk ook weer niet zo.

Mijn vader dik over de tachtig, was op bali de oom. sayang hier sayang daar maar nadat ie stierf, niks meer van die sayangs gehoord.
Het hele spaargeld van mijn moeder en voor mij bedoeld: weg..kwam ik pas achter nadat ie dood was

Toen ie nog leefde, een man en een vrouw in huis gehaald, (goeie kennsissen) de vrouw was, naar eigen zeggen, een rechtstreekse afstammelinge van de Sultan te Yogya
Ze zouden zo'n ouwteje eens helpen, omdat ie slecht ter been was en aan het vervuilen

Wel toen ik effe zocht naar alle spulletjes die mijn moeder (die was al 10 jaar dood) voor mij had bewaard, voor een mogelijke bruiloft. Niks te vinden.

De ouwe man kreeg een beroerte, een paar dagen nadat hij die stroke kreeg, zag ik aan de giro afschrijving dat er gepind was voor twee maanden "loon" voor het geval dat ie de pijp uit zou gaan. Zo, effe incasseren voordat de zoon eens poolshoogte kwam nemen
Ze hadden zelff zijn pinpas en pincode in handen.

Niks overleggen, of praten, gewoon alles stiekem doen.

Nou moet iemand mij vertellen hoe ik positief moet denken over bepaalde lui, na alles wat ik zelf heb ervaren of gehoord.

Ed

Sweet young thing

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het is niet de bedoeling Ed dat ik wil stigmatiseren.
Ik heb getracht dit verhaal zo te brengen dat het op waarheid berust.
Dat er samenlevings groepen zijn die anders zijn dan weer anderen is een fijt.
En laat ik eerlijk zijn je komt die verhalen ook tegen in de Nederlandse samenleving.
Verschillen blijven hoe je wend of keert ,een gegeven fijt.
Maar dat alles kan je wel weten want als je met bepaalde volkengroepen om gaat is niets mis mee maar je weet dat zigeuners, en woonwagen bewoners, ook anders handelen, en leven, en hun cultuur ook heel anders is.
mag je daarover niet schrijven is dat dan stigmatiseren? Emoticon: Shut up!

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 20-05-2006 14:36 zieleffe wrote:
Het is niet de bedoeling Ed dat ik wil stigmatiseren.

Maar dat alles kan je wel weten want als je met bepaalde volkengroepen om gaat is niets mis mee maar je weet dat zigeuners, en woonwagen bewoners, ook anders handelen, en leven, en hun cultuur ook heel anders is.
mag je daarover niet schrijven is dat dan stigmatiseren? Emoticon: Shut up!

Ik begrijp best waar je naartoe wilt Ziel.

Zolang iemand maar niet beweert dat blanken intelligenter zijn dan zwarten of bruintjes en geeltjes, en zo'n bewering met hele rassentheorieen van Mendel tot Hitler probeert te staven.

Ed

Sweet young thing

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 20-05-2006 14:42 maseddi wrote:

...

Ik begrijp best waar je naartoe wilt Ziel.

Zolang iemand maar niet beweert dat blanken intelligenter zijn dan zwarten of bruintjes en geeltjes, en zon bewering met hele rassentheorieen van Mendel tot Hitler probeert te staven.

Ed

Helemaal mee eens daar kunen wij mee verder
Neen het is, respect te hebben met mensen om te gaan,die een andere cultuur hebben toch het niet laat blijken.
Ze mogen wat dan ook zijn, wat ze zijn, maar zij die weten hun plaats te nemen, en zich ook nog hun zelf repect behouden, en zich zelf kunnen zijn, is voor mij heel belangrijk.
Ik ga met zulke mensen graag om, ze hoeven zich niet aan mij aan te passen, maar gewoon doen dat is het fijnste wat er is. Emoticon: Laugh out loud

PS Zie hoe het in Amerika is gegaan zins daar de zwarte bevolking scholing krijgen,en goede voorzieningen , jammer niet overal., zou eigenlijk moeten .
Zie je hen op allerlij posten terug komen, en dat heeft niets te maken met je huidskleur

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 20-05-2006 11:43 dutchguy1000 wrote:

Ik maak graag muziek, en ik vind het fijn als mensen daar van genieten, zo niet? hou dan je smoel...

Ik was er al achter gekomen, mede dank zij jouw wijze inzichten, dat steeds hetzelfde deuntje dat ik op mijn eensnarige instrument speel, mensen hier mateloos irriteert, tijd om een andere straathoek op te zoeken, misschien een nieuw liedje in te studeren. Ik ben even aan het afbouwen, ik hoop dat het je niet stoort... ik ben tot het inzicht gekomen dat ik in al die jaren in Indonesia een volkomen verkeerde visie heb ontwikkeld, ik wordt teveel gebiologeerd door het slechte in de mens, het goede interesseert me niet, ik vind dat zelfs vervelend. Keurige, aardige, nette, beleefde mensen komen mij altijd verdacht voor, maar ik kan hen natuurlijk niet kwalijk nemen dat ze doen wat er van ze wordt verwacht. Ik ga dan schapen tellen, 1,2,3..en val dan in slaap. Net een Engelse wals: 1,2,3...1,2,3...1,2,3...1,2,3... Emoticon: Yawn

Verder geen commentaar, wekt alleen maar verwarring... Emoticon: Yeah right!

spacer line  

Ik zit er al lang over te denken, je doet me aan iemand denken lon ...... en ineens wist ik het...

Mijn (bijna) ex vrouw.....

Ook zo'n smart talker die al haar frustraties recht lult door slim met worden om te kunnen gaan.

En dat is dan ook de enige waarde....

wel zielig hoor... ik heb altijd medelijden met dat en soort personen.... (stom dat ik er mee getrouwd was ja) dat kan je zeker zeggen...
Mensen die zijn zoals dat, gebruiken hun intelly alleen om hun eigen gekwetste zieltje te beschermen.

Hoeven nooit te leren en zorgen er voor dat iedereen snel uitgeluld is voordat ze hun zwakke plek bereiken....

klinken erg slim, maar zijn eigenlijk niet meer dan lege schalen beschermd door hun eigen talent.....

Theo V G. was er ook zo een.... ik had altijd medelijden met hem, maar kon hem dat nooit zeggen omdat hij me altijd daarvoor al de mond had gesnoerd met zijn "slimme" gelul

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Jij deed me ook ergens aan denken, maar ik was te belazerd om het op te zoeken. Net effies gevonden:

Mijn reactie:

It is very unusual for an Indonesian etc., etc.,

I wish you strenght, wisdom and good luck. Emoticon: Smile

Londoh

Ik zie dat je inmiddels vol met kracht, wijsdom en geluk zit, dus heeft mijn reactie toch iets geholpen. Helaas tegen mijn, kennie verekken, nog 11 dagen en ik zit aan een vers broodje kaas met een glas melk dr naast, tussen kankerende landgenoten, ver van de psikiater Emoticon: Shiny

Overigens heeft je schrijven weinig zin, je maakt iets heel groots van een klein misverstand of misschien ook niet...afreageren hebben sommigen ook nodig, een pispaal zogezegd

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Goed, ook hier heeft iedereen zijn zegje kunnen doen. Om het maar niet verder te laten verzanden in een persoonlijk gesprekje a la Wouter Bos (met veel thee), gaat deze derhalve op slot.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,092 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com