indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marjon
User
spacer line

Mijn vriend en ik vliegen over twee weken naar Jakarta en zijn van plan om ook Yogya aan te doen. Weet iemand of het daar veilig is in verband met de uitbarsting van Mount Merapi??

Groeten
Marjon

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Yogya ligt zo'n 25 km van de krater af.. vooralsnog veilig genoeg. Echter kan een vulkaan op het laatste moment besluiten iets anders te doen dan de 'geleerden' verwachten, je zult op dat moment actie moeten ondernemen. Zoiets valt niet vooraf in te plannen.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

900 - 1000 jaar geleden werd Sleman onder 8 meter lava bedekt, ook de Borobudur moest er toen aan geloven, Yogya bestond nog niet. Een herhaling zou niet slecht zijn, meteen al die motortjes weg, zullen de verkopers niet leuk vinden want allemaal "cicilan". Er moet nog steeds een voorspelling uitkomen, dat Yogya en Solo door zee gescheiden zullen worden, kan straks zijn ook morgen Emoticon: Red face

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ga je dan ook een veer-dienst opzetten? Emoticon: Wink

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Man als al die vluchtelingen richting Solo trekken zit ik lekker in Amsterdam aan de Nieuwe Haring met een paar kopstoten. Ik ga natuurlijk wel af en toe op het Journaal (Dunia dalam berita Emoticon: Shiny ) kijken.

spacer line  

iemand een linkje naar webcam van merapi?
als ie bestaat.....

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Nee, die bestaat niet, althans niet voor publiek toegankelijk.

mashil
User
User icon of mashil
spacer line

On 15-05-2006 11:40 jus alpukat wrote:
iemand een linkje naar webcam van merapi?
als ie bestaat.....

Geen webcam maar wellicht zijn dit actuele opnamens.
Via nu.nl: http://nu.nl/news/732234/84/Ac(...)men_%28video%29.html

- Let us live simply so that others may simply live -

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hier vanuit Solo gaan mensen 's avonds met hun motorfietsie naar Boyolali om naar de Merapi te kijken, schijnt erg "bagus sekali" te wezen. Ramptoerisme is IN in Indonesia. (iya 3x in Emoticon: Shiny ) Boyolali legt erg dichtbij de krater

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Voor de breedbanders... Step is op stap geweest en maakte een reportage: http://www.nos.nl/nosjournaal/(...)en_geluid/index.html

Die zogenaamde mystieke figuur, "de sleutelhouder van de Merapi", waar zij het over heeft... staat hier breed lachend op de foto.

Marjani, the official 'guardian' of Merapi who is said by many Indonesians to be able to predict eruptions of the volcano looks up at the volcano as it spews hot lava and gasses Sunday May 14, 2006 near Bebung village about 20 km (12 miles) outside Yogyakarta, the capital of Central Java, Indonesia. Mount Merapi belched out plumes of black smoke and red-hot clouds of deadly gases on Sunday, a day after scientists ordered the evacuation of villagers from its slopes amid warnings that a major eruption was imminent, but even as lava flows scorched fresh scars down the mountain's western flank, many villagers ignored the warnings and returned to their homes to tend animals and crops.(AP Photo/Ed Wray)

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 15-05-2006 09:19 marjon wrote:
Mijn vriend en ik vliegen over twee weken naar Jakarta en zijn van plan om ook Yogya aan te doen. Weet iemand of het daar veilig is in verband met de uitbarsting van Mount Merapi??

Groeten
Marjon

Wellicht een leuk alternatief: http://www.gomagma.nl/nl/ Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Toeristen zijn toch een stelletje ongelovelijke schijtlijsters, in Yogya klaagt men al dat er veel buitenlandse toeristen een bezoek hebben afgezegd. De mensen van hiero drommen in grote getale naar de Merapi, schijnt zeer spctaculair te zijn. De kranten stan er vol van met schitterende foto's. Jammer dat ik centjes moet verdienen.

Die gaswolken (300 graden celsius) zijn een verschijnsel dat zich ik de zeer vroege ochtend voordoet. Al 2 dagen is het helder weer dus alles goed te zien. Ik kijk vanaf hier tegen de achterkant van de Merapi dus weinig te zien.

Hier een foto van het Kompas van vandaag:

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 16-05-2006 12:00 londoh wrote:
Toeristen zijn toch een stelletje ongelovelijke schijtlijsters, in Yogya klaagt men al dat er veel buitenlandse toeristen een bezoek hebben afgezegd. De mensen van hiero drommen in grote getale naar de Merapi, schijnt zeer spctaculair te zijn. De kranten stan er vol van met schitterende fotos. Jammer dat ik centjes moet verdienen.

Die gaswolken (300 graden celsius) zijn een verschijnsel dat zich ik de zeer vroege ochtend voordoet. Al 2 dagen is het helder weer dus alles goed te zien. Ik kijk vanaf hier tegen de achterkant van de Merapi dus weinig te zien.

Hier een foto van het Kompas van vandaag:

Click to see original image

ik benijd je wel Londoh, Ik ben echt jaloers op je.
En jaloersheid is niet mijn grootste eigenschap.
Helaas moet ik wachten tot midden oktober tot ik daar in de buurt mijn plekkie kies.

Ed

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

He Mas,

Je hoeft niet jaloers te wezen, ben ik ook niet op jou als er in NL dijken doorbreken. Overigens hoor ik hier weinig over het magische aspect van de Merapi. Die berg is heel belangrijk voor de Javanen. Men lult hier wel erg veel over Indonesia, maar in het algemeen slechts toeristische constateringen, zonder enige diepte. Maw het gaat over de verpakking, niet over de inhoud.

Gruces Emoticon: Bye bye

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Ik wens in Nederland niemand een dijkdoorbraak of tsunami toe.
Maar de (natuurkracht) kracht van Sang Merabi stroomt jouw lichaam binnen en versterkt daarmede ook jouw innerlijke kracht.
De berg is nu ziek, wij zullen allen bidden voor hem en wensen hem beterschap toe.
Ach na een flinke hoestbui zal alles wel weer aman zijn

Amin

Ed

Sweet young thing

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Een verzamelaar toont een sigaretten verpakking waar de Merapi op afgeschilderd is dat hij meer dan twintig jaar geleden heeft gekocht. Aangezien werd gemeld dat de Merapi zou losbasten, hebben verzamelaars in het land massaal jacht gemaakt op het sigarettenmerk. (Foto ANTARA/Jefri Aries)

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

En ik maar om kretek vragen. Emoticon: Angry
Maar ik heb een mooie postzegel waar de Merapi op staat.
Jammer met stempel maar sudah isterhep. Emoticon: Shut up!
Umberto.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

De Kabupaten Sleman is een advertentiecampanje begonnen om toerristen (lokal) te lokken naar de bizondere natuurverschijnselen die zich rond de Merapi voordoen, met mooie foto's. Komend weekend Lereng Merapi.

Op satelietfotoos is een grote uitstulping onder de Merapi top ontdekt van 500 meter in doorsnede, veroorzaakt door de lava die zich verzameld. Laat de Merapi maar verzamelen en opsparen, en dan es in een geweldige uitbarsting de lava dwars door Yogyakarta laten trekken een spoor van vernieling achterlatend. Ik zie het al voor me op de Jl. Malioboro. Er zijn in Indonesia vele plekken helemaal grauw van vroegere uitbarstingen. De Gunug Guntur bij Garut, Batu Angus in het park Gunung Dua Saudara (Menado) en op Ternate ook Batu Angus. Nu dus Yogya hangus. Emoticon: Shiny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,291 posts - 13,691 topics - 25,175 members - last post @ 17-10-2019 17:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,565,635 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com