indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

let op: schokkende foto
img10.picsplace.to/5/20041202_9.jpg
= moderator edit: even deze foto veranderd in een link =

a) Zoals in China, zie boven ?
b) Of met veel vrijspraak en geritsel zoals nu het geval is.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hi Lon,

Is er dan geen andere mogelijkheid dan deze twee voorbeelden? De manier zoals het in China gebeurt vind ik niet meer van deze tijd, waarbij de nabestaanden voor de kosten van de gebruikte kogels opdraaien. Wat de bewuste veroordeelden op de foto misdaan hebben zal wel geen corruptie geweest zijn, maar drugshandel of andere zware vergrijpen. En dan nog vind ik dit niet meer van deze tijd. Hoge geldboetes of gevangenisstraffen lijken mij een meer humanere aanpak. Of dat de corruptie zal tegengaan mag betwijfeld worden. Het is een ziekte die bij het hele volk, van hoog tot laag ingebakken zit en het is een bewustwordingsproces wat jaren nodig heeft voordat dat gaat verdwijnen.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Er zijn in Indonesia veel voorstanders van deze harde aanpak (voor de goede orde ik niet !) Maar het schiet niet op, met de slappe aanpak van SBY. Overigens zijn de tegenstanders van corruptie slechts tegenstander omdat ze zelf niet de mogelijkheden hebben om op deze leuke manier aan centjes te komen. Zoals de Nederlander van een broodje jong belegen houdt zo is de Indoensier gek van korupsi Emoticon: Shiny

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

De corruptie wordt steeds moeilijker aan te pakken, denk ik. Toen Soeharto nog aan de macht was, was de corruptie geconcentreerd in Jakarta. Toen was het ook niet goed, natuurlijk, maar je kon er in ieder geval je vinger op leggen. Met de decentralisatie van politiek gezag naar de kabupaten, werd ook de corruptie gedecentraliseerd, waardoor het nu veel moeilijker is om de aard en de omvang ervan te overzien. Daarbij speelt ook dat het democratiseringsproces dat parallel loopt aan de decentralisatie ruimte creert voor allerlei linkmiegels om een graantje mee te pikken.

Tja, het is een beetje ironisch: als Indonesie een gecentraliseerde staat was gebleven, had het waarschijnlijk makkelijker geweest om iets aan de corruptie te doen. Maar aan de andere kant: een gecentraliseerde staat zonder corruptie is waarschijnlijk een contradictio in terminis.

Met dank aan Hans Antlov (2003)

P.S.: U zult me wel een watje vinden, maar ik vind de foto's een beetje misplaatst. Nu zie ik de hele dag dat kapot geschoten hoofdje voor me. En het was best een leuk hoofd.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jesses, jij, andere bezoekers en ik vinden de foto's allemaal een beetje tÚ, vandaar dat ik er even een link van gemaakt heb, kunnen de mensen zelf bepalen of ze het willen zien.

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Bedankt, Jeroen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 05-05-2006 07:46 londoh wrote:
Er zijn in Indonesia veel voorstanders van deze harde aanpak (voor de goede orde ik niet !) Maar het schiet niet op, met de slappe aanpak van SBY. Overigens zijn de tegenstanders van corruptie slechts tegenstander omdat ze zelf niet de mogelijkheden hebben om op deze leuke manier aan centjes te komen. Zoals de Nederlander van een broodje jong belegen houdt zo is de Indoensier gek van korupsi Emoticon: Shiny

Pa Londoh koruptie kom je nu steeds meer tegen ook in Holland.
Het is niet meer mogelijke het aan te pakken, de mensen die het zouden kunnen, die willen niet hun medewerking geven.
Dat is het justitie apparaat die het zouden moeten doen.
Maar daar zitten ook mensen die, en dan zeggen ze dood leuk menselijke fouten kunnen maken.
Kijk ze schuilen zich achter die kort koming van menselijke waarde en normen.
En zo kan je overal je achter dekken.Een onafhankele mens kom je bijna niet meer tegen dat komt samen met u en sapolidi de tijdperk van Provo's, waar u zo mee loopt te pronken als een mooie tijd, is een mslukte tijd,die uit z,n verband getrokken wordt,een mentaliteit die nu zijn vruchten laten zien
Maar de tijdperk van Suharto gaat lanzaam het lichtje uit?
" rel="nofollow">

Waarom er twee foto's er in komen begrijp ik niet og ik ben ook geen ict'er

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 05-05-2006 10:00 Jeroen wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jesses, jij, andere bezoekers en ik vinden de fotos allemaal een beetje tÚ, vandaar dat ik er even een link van gemaakt heb, kunnen de mensen zelf bepalen of ze het willen zien.

een beetje tÚ....te wat ? slap zooitje zijn jullie toch, wel bekken van hier tot gunter over muslims. Dit soort foto's zijn heel gewoon in Indonesia, kijken zelfs de kindertjes naar. Jullie hebben natuurlijk liever een papieren kut Emoticon: Shiny Als ik er muslims had neer gezet dan had iedereen het geweldig gevonden, hypocrieten

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Volgens mij de oorzaken zijn van de corruptie in Indonesia de volgende:

1-de wet is onuitvoerbaar en vaak zo belachelijk streng dat niemand verwacht dat de wet als zodaning wordt uitgevoerd.
2-lage salarissen van ambtenaren die de wet moeten uitvoeren en vaak hoge bedragen die betaald moeten worden om die functie te krijgen.
3-iedereen is het gewend. bijna niemand haalt het in zijn hoofd om een corrupte ambtenaar aan te geven, behalve een enkele gekke toerist dan.

Wat kan de overheid doen?
Staffen is leuk en zeker niet overbodig, maar helpt dus niet tegen de oorzaken.
1-Aanpassen van heel veel wetten en m.n. de stafmaat die daarbij hoort tot een voor de doorsnee Indonesier acceptabel niveau zal veel helpen. Er moet vervolgens wel op toe gezien worden dat die wetten dan wel strikt uitgevoerd worden!
2-wat meer salaris voor de ambtenaren, maar vooral het baantjes verkoop gebeuren afschieten zal helpen.
3-als aan punt 1 en 2 iets gedaan wordt dan helpt tijd hier en misschien wat gekke toeristen die een goed voorbeeld geven... Emoticon: Smile

Wat doet de overheid:
1-wetten worden als maar strenger. zoals we weten een lipstick in de tas kan al problemen geven....
2-meer salaris zit er niet in. Het baantjes verkopen gaat maar door.
3-weinig hoop.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Mas Agung ,mss kan je Jagung worden.
Kan je de stoute mensen gaan vervolgen.

Jesses , het is ook ironisch.
Je ziet gelijk dat de nieuwe machtigen in de propinsi ook hun opdracht vergeten , namelijk om het volk dienen.
Gelegenheid maakt de dief en reken maar van Yes , ze gaan gelijk jatten .
En als Jakarta (Java) gaat optreden krijgen ze ook weer de schuld van kolonisatie.
Ach het is nooit goed..

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

On 05-05-2006 10:23 londoh wrote:

...

een beetje tÚ....te wat ? slap zooitje zijn jullie toch, wel bekken van hier tot gunter over muslims. Dit soort fotos zijn heel gewoon in Indonesia, kijken zelfs de kindertjes naar. Jullie hebben natuurlijk liever een papieren kut Emoticon: Shiny Als ik er muslims had neer gezet dan had iedereen het geweldig gevonden, hypocrieten

helemaal me eens Lon,

je ziet hier dagelijks dit soort beelden op tv als de kindertjes voor de TV zitten te eten.

Ik zelf heb hier een keertje een politie ondervraging van twee verdachten van een auto kaping meegemaakt (ze hadden een auto met een vrouw aangehouden en die meid lastig gevallen in de auto).

Is natuurlijk niet goed wat die kerels hadden gedaan. maar hoe die ondervraging verliep? dat wil je niet meemaken.

Ze waren naakt, geblinddoekt, hun ballen werden gebrand, geschopt, gemept, en ze werden in hun benen geschoten met een AK47.

Later hoorde ik dat een van die gasten een been had verloren.

En daar stonden zo'n 15 gasten omheen die er een beetje een feestje van maakten....

Daar werd ik toch wel een beetje misselijk van.....

I denk als die gasten geld hadden gehad, ze gewoon de politie betaald hadden en vrolijk naar huis waren gewandeld.

tis niet anders, dit verander je niet zomaar.....

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi DG,

Stelletje mietjes zijn et hiero Emoticon: Laugh out loud . Overigens op die foto die "verborgen" is wat hem nog "aantrekkelijker " maakt was weinig te zien in mijn ogen,is nog onscherp ook. Twee dooien dat was alles, en een beetje bloed. Ik vind de foto die er nog staat veel grover, die politieagent die probeert aan te leggen, dan die vrouw die zich natuurlijk in doodsangst hevig verzet en in bedwang gehouden moet worden door een agent die tevens moet bukken om zelf geen kogel door ze hersens te krijgen. Goeie foto wel van een chaotich moment.

Ik heb ook eens, per ongeluk" op het kantor polisi een verhoor gezien, dat ging er stevig aan toe. Men was zo intensif bezig dat men mij niet zag, ik was op zoek naar een rechercheur, die stond daar te beuken, de verdachten gilden het uit. Ook eens gezien dat er een tasjesdief in de trein werd gepakt, door het volk, op het perron werd die afgemaakt door de passagiers met stenen en stokken, het geluid alleen al. Ik heb niet gekeken. Wel na afloop het lijk gezien, dat laten ze gewoon leggen zodat iedereen het kan zien als afschrikwekkend voorbeeld. Een verkeersslachtoffer wordt altijd bedekt met daun pisang of wat oude kranten. Als je dat naast een ongeluk ziet leggen weet je watter aan de hand is. Ik ben er dus van overtuigd dat er met de bezoekers van dit forum geen oorlog te winnen valt, slapjanussen Emoticon: Shiny

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

"Als de soldaten de mensen moeten 'bewaken', wie bewaakt dan de soldaten ........... Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

'Ahu kura ahia, mansia nia'

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je en dat allemaal eens aan de autoriteit van Indonesie zou voorleggen.
Meer beschaving gevraagd zou worden dan leggen ze dat dan uit als inmenging van buitenaf.
En dat kan dan betekenen dat alle mooie vrouwen die een beetje sexsie op TV verschijnen dat ook gelijk zouden sensureren.
Het is inderdaad te veel geweld op TV te zien daar.
Zij plegen daardoor zelf als een voorbeeld functie, van dat ze de beulen van Indo worden betitelt.
Het straalt in iedergeval niet beschaafd uit, maar hoe zouden je de mensen die zelf door crimineel gedrag aan pakken met de zachte hand zoals hier in Nederland.
De slachtoffers hier wordt genegeerd, en de dader wordt geholpen want hij/zij zou eens een slechte jeugd gehad kunnen hebben.
Kijk het is van twee kwade de gulle middenweg bewandelen.
En dan moet je wel een menselijk parlement hebben, en niet die er nu zitten te tiduren, slapen doen ze daar te veel, ze zijn alleen om geld te genereren.
Dat zie je daar soms ook op TV, maar het zal mij een worst wezen.
Het land is van hun, en zij doen het er maar mee. Emoticon: I love it
Kijk hij had dat kunnen aan kaarten maar die lulletje horlepiep is een watje
[/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 06-05-2006 14:43 zieleffe wrote:
Het is inderdaad te veel geweld op TV te zien daar.

He Ziel,

Wat is dit nu weer voor een maf en belerend standpunt. Is echt niet typisch Indonesisch hoor, dat is in heel Z>O.Azie, plus China en omgeving zo. Als die mensen naar knokken en bloed willen kijken moeten ze toch zelf weten. Ik geloof niet dat ze er agressiever van worden. Ik vind de Javanen over het algemeen verre van agressief, behalve als ze in een groep ergens op afgaan, dan breekt de pleuris uit. Ik geloof dat NL veel, en veel agressieveris, kijk alleen maar ens in het verkeer.

Dan die foto die zo nodig wegmoest, ja daar stond "dood" op en daar is men in NL vandaag als de .... voor Emoticon: Shiny De dood is helemaal uit de samenleving verdwenen. Hier gaan ze nog wel eens af en toe gezellig iemand begraven. Met de dooie in hun midden, moet je die kitsch in een NL crematorium zien, al het "nare" netjes weggemoffeld, iedereen probeerd zich "goed" te houden (frustratie kweken Emoticon: Frustrated )

Dat was het weer Emoticon: Shiny

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

He Ziel,

Wat is dit nu weer voor een maf en belerend standpunt.

Helemaal mee eens het is beBEleLErend,maar wel de waarheid
Het begint zo Emoticon: Stupid okÚ in azie

En het eindigt zo Emoticon: Cry

OF ZO
]

spacer line  

On 06-05-2006 15:04 londoh wrote:

...

behalve als ze in een groep ergens op afgaan, dan breekt de pleuris uit.

Ook weer helemaal mee eens.
De mensen zijn hier (mischien vreemd genoeg) erg vriendelijk en niet agresief.
Het verkeer is erg grappig, je ziet soms wel geergerde mensen, maar zelden gaat de middelvinger omhoog, of erger als in Holland.

Wel maakte ik een keer mee dat een bus mij afsneed en een deuk in mijn auto reed.
Ik ben toen voor hem gestopt om met de chaufeur een babbeltje te hebben.
toen ik uitstapte liep tot mijn verbazing de hele bus leeg, wel 20 agressieve gasten liepen op me af, twee begonnen te meppen..... niet echt leuk.
Gelukkig had ik net een paar weken daarvoor een stungun aangeschaft omdat mensen me vertelden dat ik die in de auto wel is nodig zou kunnen hebben.
Wel grappig.
toen ik daarmee begon te zwaaien ging idereen weer netjes terug in de bus en het was over.
Nadien was een (indonesische) vriend echt pis op me.

Hij zei dat je veel kan doen, maar do not fuck arround with busdrivers.
Die maken je af voor schijntje.

Wat ons weer terug brengt naar de corruptie.......

Alles is gewoon geld hier.
De mensen hebben niks, dus alles is welkom
zelfs dat...

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 06-05-2006 19:29 dutchguy1000 wrote:

...

Wel maakte ik een keer mee dat een bus mij afsneed en een deuk in mijn auto reed.
Ik ben toen voor hem gestopt om met de chaufeur een babbeltje te hebben.
toen ik uitstapte liep tot mijn verbazing de hele bus leeg, wel 20 agressieve gasten liepen op me af, twee begonnen te meppen..... niet echt leuk.

Nu verbaasd mijn belevenis me niet meer zo erg.
Ik wilde een benzinepomp uitrijden en miden op de weg stond zo'n bus. Hij blokkeerde mij de weg. Dus ik rij door en stop vlak voor zijn neus. Hierdoor moest hij wel op zij gaan wilde hij verder reizen. En tot verbazing waren er zo'n 2 or 3 passagiers die uit het raampje begonnen te schelden.

Zolang de buschaufeur iets verkeert doet tegen anderen in het verkeer zullen de passagiers niet gauw protesteren. Doch verwondt de buschaufeur een of meerdere passagiers dan is de bus te klein.

Met andere woorden het intresseert hun geen fuck, wie is schuldig of niet. Hun intresseer echter helmaal niets wie gelijk heeft in dit land. Ze denken alleen voor 100% aan zich zelf. Er ontbreekt nogal wat aan begrip in die bovenkamers hier als je het mij vraagt.
En dat is geen discriminatie. Het is gewoon iets wat ik en waarschijnlijk velen met mij opvallen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

offtopic en persoonlijk geneuzel verwijderd.

spacer line  

On 07-05-2006 04:40 Albert wrote:

...

Met andere woorden het intresseert hun geen fuck, wie is schuldig of niet. Hun intresseer echter helmaal niets wie gelijk heeft in dit land. Ze denken alleen voor 100% aan zich zelf. Er ontbreekt nogal wat aan begrip in die bovenkamers hier als je het mij vraagt.
En dat is geen discriminatie. Het is gewoon iets wat ik en waarschijnlijk velen met mij opvallen.

Ik weet het niet, ik denk het ook te maken heeft met het enorme verschil tussen arm en rijk.
er zijn zoveel echt arme mensen hier en die hebben het echt niet gemakkelijk.
Sympatie voor iemand hebben is ook wel een luxe, het is niet zo moeilijk aan een ander te denken als je het zelf goed hebt.
Als je de meeste tijd moet knokken voor je leven word je vanzelf wel egoistisch.
en dat zet zich door in de hele bevolking.
Zolang de lonen zo ongelofelijk laag zijn, (euro 400,- is al ver boven modaal hier) blijft de korruptie altijd aanwezig.
de politie met een mini salaris zou wel gek zijn gewoon een bon uit te schrijven als hij het zelf in zijn zak kan steken.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Dutchguy1000

Arm en niet om een ander geven, OK.
Maar hoe zit het dan met hen die wel centen hebben. Want ik woon in en straat met overheidspersoneel en dure huizen. Doch ook zij geven niets om een ander.

Ik moet toegeven dat de echte rijken in NL dat ook niet doen. Doch deze mensen behoren niet tot de echte rijken in Ind.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

On 08-05-2006 03:49 Albert wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Dutchguy1000

Arm en niet om een ander geven, OK.
Maar hoe zit het dan met hen die wel centen hebben. Want ik woon in en straat met overheidspersoneel en dure huizen. Doch ook zij geven niets om een ander.

Ik moet toegeven dat de echte rijken in NL dat ook niet doen. Doch deze mensen behoren niet tot de echte rijken in Ind.

Overheids personeel?, ik denk dat je dan toch wel spreekt over de rijkeren in het land.
Daar riekt het toch al snel naar corruptie...

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 08-05-2006 05:43 dutchguy1000 wrote:

...

Overheids personeel?, ik denk dat je dan toch wel spreekt over de rijkeren in het land.
Daar riekt het toch al snel naar corruptie...

Als ik eerlijk mag zijn , ik heb nog nooit een rijke Indonesier ontmoet.
Die wonen en leven in hun eigen wereld.
Daar kom ik als een armoedzaaier nooit in aanraking.

Ze zullen nooit wonen in een perumahan of een gewone estate.
Een overheidspersoneel zoals zeg maar een hoofd van een directorat verdiend ongeveer 3000 a 4000 euri netto per maand net.(kan ook minder zijn en afhankelijk van het departement).
Exclusief dienst woning , dienst auto met supir.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Als een 'goede inburgeraar' vond ik het Nederlandse spreekwoord, ' nieuwe bezem 2 vegen schoon' een "geweldig" spreekwoord .......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Pak Wongso
User
spacer line

Ik weet dat wat ik nu ga zeggen een utopi is en veel mensen tegen de schenen schopt maar Nederland heeft hier in Indonesie 350 jaar geregeerd en het heeft als een zonnetje gelopen. Er is geen enkel ander land die weet hoe Indonesie inelkaar steekt.
Dus mijn enige conclusie is Indonesie neokolonialiseren dan is Indonesie er beter af en Nederland is er mee geholpen.Wat is er nou niet mooier.
Ik kan van velen wel merken dat ze de tijd van voor de oorlog niet meegemaakt hebben en alleen kennen vanuit de boeken.

Groeten uit Pulau Dewata,

Pak Wongso Emoticon: Worship

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,686 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com