indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Indonesian history > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

I have put more than 100 photo's on line of VOC forts and a few otherbuildings, made during a trip to Ambon.

Pictures of

Fort Victoria -in Ambon city
Fort Duurstede on Saparua
Fort Nieuw Hoorn and Nieuw Zeelandia on Haruku
Fort Beverwijk and the Ebenhazer church on Nusa laut
Fort Amsterdam and the Wapauwe mesjid in Hila, Leihitu
Blokhuis Van der Capellen in NegriLima (from 1817), Leihitu
Fort Kapahaha, a natural Hitunese fort in Morela, Leihitu
Fort Defensie in Kayeli, Buru.

Hope you will enjoy these.

URL

www.londoh.com/voc_loc_ambon_intro.htm

zieleffe
User
spacer line

[/url]

Aldus de uitgave van de Ambasade van Republiek Indonesie te Den Haag, 2002

Maaf Bapak Londoh er komen geen reactie op deze topic, en nu ben ik zo vrij
om het in nederlands over te nemen

Dit boek heb ik eens in 2002 bij de ambasade mee mogen nemen.
Ik weet niet of dat het u ook bekend was van deze uitgave.
Door u belangstelling van die tijdperk ben ik het met interesse gaan lezen uw site met Ambon foto's zijn fasinerend te noemen.
Hoe het zo er voor staat is al wat er in die tijd, dat er mensen waren die het opdurfde te nemen tegen het onwetende.
Moet je nu er voor staan dan zie je geen kerels meer .
Wij zijn steeds meer ver van de Natuur komen te staan.
Maar dat u nog dit wilt onderzoeken zegt al genoeg.
ik zou het er niet voor over hebben.
Daaroom chapo dat er mensen zijn die nog iets van die tijd willen laten zien.
Want het ebt helemaal weg door dat,geen interesse hebbende geschied schrijven op scholen meer aan wezig is Emoticon: Worship

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 05-05-2006 11:38 zieleffe wrote:
[
Maaf Bapak Londoh er komen geen reactie op deze topic, en nu ben ik zo vrij
om het in nederlands over te nemen

Ach Ziel,

Wat maakt het uit, ze zullen wel denken daar heb je die lul weer met ze vervelende plaatjes van die ouwe teringzooi. De link staat er in het engels omdat ik die toevallig had, en hiero zijn ze nogal gek van Engels. Er komen op dit forum wel een paar mensen waarvan ik zeker weet dat ze gaan kijken, vandaar. Voor de rest kom ik hier voor de lol, af en toe een geintje, af en toe serieus en soms even uitproberen. Mijn Indonesia is een heel ander land dan door de gemiddelde bezoeker hier wordt voorgsteld, logisch, ben behoorlijk eigenwijs en eigengereid, trek me ook weinig van andere mensen aan. Ik maak van me leven me eigen film en die mag absoluut niet worden zoals er al vele zijn. Over 4 weken ben ik lekker uitgeluld over dit land, doe ik andere dingen. Bersih itu sehat toh. Ik zal dan nog een Jonge van Wees inschenke en terugdenken aan de vele lol die ik hier heb gehad, dat is voor mijn belangrijk. Het leven in dit tranendal is eenmalig, overdoen gaat niet, vandaar....maar in me hart ben ik bloedserieus, anders maak je niet van die achterlijke foto's Emoticon: Shiny

Jantje
User
spacer line

Hi Lon,

Ik heb ze net bekeken. Heeft even geduurd met zo'n telkom lijntje maar zeer de moeite waard.

De volgende springen er uit (volgens mij dan)
Bastion Utrecht , de gates
Morella Fort Kapahaha
Sungai Apu
Ternate
Tidore from top of Maitara Island

Btw wat hangt daar in die kerktoren in Nusaland "Eben-Haezer". Zie ik het nou goed ..of is het een klok op z'n kant... Emoticon: Blush

zieleffe
User
spacer line

Londoh maaf even over die historische bewust wording
Het volgende de V.O.C was dat een particuliere onderneming, of was het Nederlandse staats bedrijf die met de schepen vol militairen mee zond om in de jaren 17 eeuw tot 19 eeuw, met geweld afgedwongen, handel te drijven met de Hollanders.
Er is in die periode veel gevochten wat betekende dat er nog al bloed gevloeid heeft.
Voor dat het genoemd werd Nederlands IndiŽ bestond de naam Nusantara, of Hindia Belanda.
Dat kwam ik in je verhalen niet tegen, of heb ik het over het hoofd gekeken?
Er werd geschreven dat er dankzij deze rationele hersens strategie hebben de burgers van Nederlands Ė IndiŽ in de 20 eeuw uiteindelijk een nieuw naam met nieuw doelstellingen gevonden namelijk IndonesiŽ.
Als het niet IndonesiŽ was voorheen hoe was dan de strategie van al die eilanden.
En hoe kwam die republiek IndonesiŽ tot stand met al die verschillen met andere eilanden?
Zijn daar van boeken, geschreven?
Zo maar omdat het nu niet meer aan toe doet, het is zoals het nu is R.I. Emoticon: I love it

alfred
User
User icon of alfred
spacer line

Dank voor mooie/interessante foto's.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 11-05-2006 20:55 zieleffe wrote:

Voor dat het genoemd werd Nederlands IndiŽ bestond de naam Nusantara, of Hindia Belanda.
En hoe kwam die republiek IndonesiŽ tot stand met al die verschillen met andere eilanden?
Zijn daar van boeken, geschreven?
Zo maar omdat het nu niet meer aan toe doet, het is zoals het nu is R.I. Emoticon: I love it

Om Ziel ,

de oorsprong was al in in de tijd van Majapahit zeg maar in de 14de eeuw.Kijk ook naar mijn omong kosong in Indahnesia , bij Madjapahit of Majapahit.

Er zijn honderden boeken geschreven , een middagje bij de KIT Amsterdam is ook leuk .Kan je gaan combineren om daarna een bezoekje te brengen naar de aquariums in de buurt van de Bijenkorf.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
spacer line

Ja Pa Sidia ik ben van de week nog in Amsterdam geweest.
Hebt de ticket opgehaald bij CATHAY TRAVEL, en ben tegenover wezen eten.
Dat is ook een Chinees Restaurant van hun.

Neen ik ben blij dat wij niet in Amsterdam wonen als je daar ziet van die stumpers, stompies die zich eigen recht overeind moeten houden of ze vallen om ff ze blijven dan wezenloos staan.
Ze zijn te vies om aangepakt te worden.

En de binnen stad ligt helemaal overhoop ze zijn daar nieuwe trotairbanden aan het leggen.
Neen geef mij maar Den Bosch is veel leuker,en mooier om daar te vertoeven.
Ik las op andere topic dat Bapak Londoh zich eigen verkneukelt om broodje van alles en een pikatanesie te nemen, daar in Amsterdam.
Maar hij zal snel moeten zijn om dat het wel eens kan zijn dat het uit zijn tassie gekeken wordt.
ALs je in het Restaurant ziet wat voor Chinese daar zitten dat is frapant dat zij het wel goed kunnen permiteren.
Hart werkend volkje trouwens over de wereld, ook in Indonesie zij zijn het die daar de kar trekken.Economisch gezien dan niet dat ze zo hard werken dat laten ze over aan de Indonesiers zelf wat daar twee man voor nodig is kunnen zij alleen.
Maar goed AMsterdam neen te duur,parkeer geld 5.1/2 eur, per uur zonde kan je beter op drinken of eten.
En al die imbieziele die je daar tegen komt, niets voor mij.
Dan maar liever in een auto naar Bandung,en daar inkopen doen en drinken en eten.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

He Ziel,

Ik denk dat ik maar es een protes gaan indienen bij de Mod, wel stiekum tickets halen in de hoerenbuurt heb je die eenmaal op zak een partijtje gaan katten op mijn geboortestad. Provinciale terixx-boer Emoticon: Shiny Als je nou met de trein was gekomme, maar nee dat komt die plattelanders niet in de platte herses.

Bandung ?? is toch 1 file, van Cimahi tot Rancaekek. Emoticon: Yeah right!

zieleffe
User
spacer line

Moet je in Den Bosch komen kan je de auto buiten de stad Parkeren en dan met de bus om de 10 min, midden in het centrum uitstappen.
Maar ik moest ook nog even naar den Haag dus als jedat met de trein zou moeten doen dan kan je wel de hele dag reizen.
En als ik eenmaal een auto heb waarom met het Openbaar vervoer.
U laat zich met de kojack ook verplaatsen, en jalan kaki tidak.
Neen Amsterdam heeft het niet meer het is voorbij.
Al die blowende jumpies en die zwervers om te vies naar te kijken.
Och Bapak Londoh als je ergens anders komt dan wordt je een gespleten persoon.

Na dit verhaal heb ik weer gelijk, dit is Amsterdam gezien door iemand met goede brillen glazen dit heb ik maar even er bij gezet
Londoh veel plezier in nog hoeveel dgn ?

Dan wil je weer zo snel naar weet ik veel. Emoticon: Puh!

Ik had mijn schoonmoeder van 83 jaar bij mij anders was ik van plan om deze fietsen te stelen. Emoticon: Stupid
'De luis, de kei, het raam'

Zo om half twaalf 's avonds, heb ik in ontspannen toestand mijn huis verlaten. Na een prettige wandeling langs volle terrasjes stond ik voor het gerechtsgebouw aan de Prinsengracht. Ik had onderweg al een passende kei gevonden. Het was aan een kant een anticlimax. Aan de andere kant was het karikaturaal. Het enige publiek bestond uit twee jonge, naar het zich liet aanzien, Antilliaanse junks die in een donkere schaduw tegen het gebouw aangeleund stonden te snuiven of iets dergelijks. Ik koos het raam van een van de twee hoofdingangdeuren. Daar zat ook een brievenbus in. Na een kort dilemma of ik eerst zou gooien en daarna de brief door de gleuf zou duwen of andersom, koos ik voor eerst gooien. Het is een beetje lullig als je een protestbrief vol dappere taal post en vervolgens ben je te schijterig om te gooien. Het werd overigens slaan. Dat was gezien de tralies voor het glas wat praktischer. De steen hield ik na het inslaan nog even als een vuistbijl bij de hand. Ik had geen idee hoe de junks zouden reageren. Die reageerden niet. Ik bestond niet

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,525,948 topic views - 239,820 posts - 13,723 topics - 32,196 members - last post @ 14-07-2020 11:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,187,245 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com