indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

xtafan
User
spacer line

is het mogelijk om in indonesie zelf een auto te huren en op eigen houtje rond te rijden door Java? Zo ja wie heeft daar ervaring mee. is het uberhaupt te vergelijken met bijvoorbeeld maleisie waar je heel gemakkelijk kan reizen.

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Ik heb geen ervaring in MaleisiŽ, maar het is zeker mogelijk om een auto te huren in IndonesiŽ. In en om de grote steden is het erg druk en rijdt men vaak roekeloos (vooral de bussen). En men rijdt er aan de linkerkant van de weg, maar misschien is dit in MaleisiŽ ook wel. Volgens mij huur je al een auto voor Ä 10 per dag. De benzine is vergeleken met vorig jaar wel een stuk duurder geworden, maar vergeleken met Nederland nog steeds erg goedkoop.

spacer line  

Van auto huren weet ik weinig af, maar voor rijden in Java moet je (zeker in het begin) wel een groot hart hebben.

Het duurde bij mij toch wel een aantal weken voordat ik een beetje "relaxed" (het is eigenlijk nooit relaxed hier) kon rondrijden, en ik had daarvoor toch al ruim een jaar het verkeer hier bestudeerd, dus ik wist de spelregels al een beetje.
Die spelregels zijn erg simple, er zijn geen regels.... he he

Ik zou aanraden om een auto met chaufeur te huren, die zijn er zat, ik weet niet precies wat het kost maar ik schat zo'n 300 euro per maand...

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 01-05-2006 16:31 dutchguy1000 wrote: