indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

xtafan
User
spacer line

is het mogelijk om in indonesie zelf een auto te huren en op eigen houtje rond te rijden door Java? Zo ja wie heeft daar ervaring mee. is het uberhaupt te vergelijken met bijvoorbeeld maleisie waar je heel gemakkelijk kan reizen.

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Ik heb geen ervaring in MaleisiŽ, maar het is zeker mogelijk om een auto te huren in IndonesiŽ. In en om de grote steden is het erg druk en rijdt men vaak roekeloos (vooral de bussen). En men rijdt er aan de linkerkant van de weg, maar misschien is dit in MaleisiŽ ook wel. Volgens mij huur je al een auto voor Ä 10 per dag. De benzine is vergeleken met vorig jaar wel een stuk duurder geworden, maar vergeleken met Nederland nog steeds erg goedkoop.

spacer line  

Van auto huren weet ik weinig af, maar voor rijden in Java moet je (zeker in het begin) wel een groot hart hebben.

Het duurde bij mij toch wel een aantal weken voordat ik een beetje "relaxed" (het is eigenlijk nooit relaxed hier) kon rondrijden, en ik had daarvoor toch al ruim een jaar het verkeer hier bestudeerd, dus ik wist de spelregels al een beetje.
Die spelregels zijn erg simple, er zijn geen regels.... he he

Ik zou aanraden om een auto met chaufeur te huren, die zijn er zat, ik weet niet precies wat het kost maar ik schat zo'n 300 euro per maand...

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 01-05-2006 16:31 dutchguy1000 wrote:

Ik zou aanraden om een auto met chaufeur te huren, die zijn er zat, ik weet niet precies wat het kost maar ik schat zon 300 euro per maand...

huren van auto met supir en bensin kost ongeveer 30-40 euri per dag.
als je per maand doet kan wel goedkoper.(pake diskon)
Ik ken iemand dat een auto voor 5 jut per maand verhuurd (vorig jaar) , dan moet nog de gaji van pak supir erbij komen ongeveer 1jut , totaal ongeveer 6 jt roepie of ongeveer 550 euri.(hangt af van de koers)

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

xtafan
User
spacer line

Maar hoe zit het dan als je bijvoorbeeld een auto met chauffeur huurt voor pak em beet 10 dagen om ff java rond te touren. betaal je dan ook de chauffeur z'n overnachting en eten? of slaapt hij lekker in zijn auto en kookt hij zijn eigen potje?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hij slaapt in de auto, bang dat ie gejat wordt, en die paar euro voor zn eten, als je hem die niet gunt moet je gewoon wegblijven hiero Emoticon: Angry

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Bij de huur van 40 euri hoeft je alleen de parkeer/tolkosten betalen.
En je kan hem ook mee laten eten of geeft je hem uang roko/makan (niet verplicht , maar aan te bevelen).
Het slapen etc regelt hij zelf.Je hebt de auto plus chauffeur voor ongeveer 10-12 uur per dag.Soms ook meer , maar voor je eigen veiligheid is 10 max. 12 uur beter . Geeft hem ook tussenstops , hoef niet 2 uur rijden 15 min stoppen , maar 4 uur rijden(buiten de stad) en een sanitairestop is beter voor je eigen veiligheid.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Begin van dit jaar een aantal keer een nieuwe Kijang Inova of Suzuki APV gehuurd voor 250000 rps/dag. Daarbij komt nog de peut die je rijdt per dag waarbij je kan rekenen op zo'n 100ribu rps. Als je een dag rondrijdt dan reken ik 50ribu voor het eten van de sophir. Loon voor de sophir zit hier niet bij inbegrepen dat ligt aan hetgeen wat je zelf kwijt wilt. Tol/parkeergelden komen er ook nog apart bij.

Zelf rijden heb ik vaak gedaan maar raad ik niet aan wanneer je alleen daar voor vakantie komt. Mocht je een aanrijding krijgen dan ben je goed de l*l.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Het is in Indonesia gebruikelijk dat als je iemand inhuurt voor een dag werk dat hij/zij boven op zijn salaris een maaltijd en een pakkie sigaretten krijgt. Net zo als jullie in NL tegen de schilder zeggen als ie klaar is, oooh die lege blikken mag U wel meeneme hoor, daar hebben wij niets aan Emoticon: Laugh out loud

twanbali
User
User icon of twanbali
spacer line

Ik zou zowieso een auto met chaufeur nemen. Als je zelf gaat rijden en je maakt
een ongeluk(je), hoeft niet eens jouw schuld te zijn, dan ben je de klos.
Je trekt altijd aan het korste eind, en nog opassen dat je geen klappen krijgt.

Groetjes Emoticon: Stupid

indoboy7
User
spacer line

Ik heb 29 jaar ervaring trekker+aanhang te rijden, MAAR dit was in AMerika...Sept.2005 ben ik voor de 2de keer van Jakarta-Bali getrokken:.Auto+chauffeur gehuurd.INclusief benzine:circa.US$1300 voor 21 dagen..Ik moest een dag extra betalen voor de terugtocht van de chauffeur..
ZELF Autorijden????:.. ik denk er N I E T aan...Linkerkant v/d weg rijden, daar kan je aan wennen..Op de grote weg "chicken" (lafaard)spelen met grote bussen...???Ik niet....Wie het eerst bij de hoek komt..WINT..NB..klaxon gebruiken is niet als beledigiing bedoelt, meer als "zie/hoor je mij wel..?De eerste keer terug in Java na 50 jaren, met mijn zoon nog wel: IK sch--t bijna in mijn vodden , de manier waarop die bussen rijden, dat "moss niet machen.."//...Helaas, 1 Oct.2005 gingen de benzine prijzen omhoog,..en niet zo'n klein beetje ook....Ik kon het hart van mijn chauffeur bijna in zijn schoenen horen zakken..Ik heb natuurlijk de prijs zodanig aangepast dat hij van die schunnige Indonesische goevernement aktie geen schade heeft opgelopen en toch nog met geld in zijn zak naar z'n vrouw+3 dochters terug ging...Ik .heb (al zeg ik het zelf) een sterk zenuw stelsel, maar zelf rijden op Java...N O O I T...!!
Ik heb echt kunnen genieten van kijken/niet rijden....Zowel In aug/sept.2001 en Sept/oct.2005 op heel Java maar EEN ongeluk gezien, en allebei waren het eurpeanen die achter het stuur zaten...Hier is iets om over na te denken:..AutoVerzekering kopen kan je altijd wel doen, maar mijn gids vertelde mij, dat ALS je iets overkomt en je hebt ze nodig, dan kan het heel vaak gebeuren, dat je niet met hun "in kontakt kan komen"..??...IK hen iedere keer besloten om die kans(en) niet te nemen..Ik ben al met pensioen, maar ik moet er niet aan denekn dat ik -???- dagen met mijn vinger in mijn neus moet zitten wachten totdat ik met een verzekering persoon kan praten (tolk kost ook veel geld)..in 2005 ging benzine van 2400IDR omhoog naar 4100IDR/liter..Ik weet niet wat het vandaag kost...Dat zal altijd faktor "X" zijn...bijv...de dag dat je land in Soekarno-Hatta kunnen de prijzen WEER omhoog gekaatst worden....RUIM rekenen voor reis kosten dus...indoboy7

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Zowel In aug/sept.2001 en Sept/oct.2005 op heel Java maar EEN ongeluk gezien

Dat zal denk ik toeval zijn. Zie ook de frontale botsing tussen een volle tankwagen en een volle intercity bus. (Aldus de agent die me aansprak toen ik foto's maakte). Deze twee wagens stonden eind maart op 'display' op het kruispunt met de weg naar Kebumen en de rondweg van Jakarta.

Laat niet dat ik prima kan begrijpen dat je daar zelf niet wil rijden. Ik rijd er ook geen auto, wel motor. Ik heb er reeds zo'n 10.00 kilometer opzitten, waaronder een retourtje Yogya-Sumbawa. Ja, Sumbawa inderdaad.

De benzineprijzen liggen rond de 4500 Rp/liter. Nog altijd 1/3 van de prijs in Nederland, en die paar cent stijging lig ik niet wakker van. Dit in tegenstelling tot veel IndonesiŽrs trouwens.

joost
User
spacer line

Huur al jaren chauffeur voor op Java. Zal niet zelf durven rijden.
De chauffeurs kijken alleen vooruit. Wat achter hun gebeurt is voor die chauffeur.
Met de benzineprijsverhoging betaald men nu ongeveer 500.000 rupiah p/d.
Incl eten/benzine/slapen chauffeur etc
Toch is het de gewoonte om het eten van de chauffeur, als hij het niet gratis krijgt, te betalen.
Vaak krijgt hij ook een slaapplaats gratis. Ze weten de weg.
Zoals Londoh opmerkt, geef je ze ook te roken.
Huur je een tukang batu etc in zit ook in de prijs hun middageten, koffie en merokok.
Joost

xtafan
User
spacer line

Ik naam aan dat je via elk hotel een chauffeur met auto kunt huren, of moet je daarvoor bij een speciaal verhuurbedrijf zijn? En hoe is het treinverkeer op java? Is dat een beetje te doen of zitten de treinen overvol zoals je wel eens zien van foto's uit India?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Via de receptie kan je ook laten regelen , daar heb je ook proffesioneleverhuurbrdrijven zoals Hertz , Avis , maar hartstikke duur.
Als je in de gele gids gaat kijken ga je kijken bij car rental .
India toestanden heb je niet in Indosenia , behalve als je de boemeltrein neemt.
Voor grote afstanden Jakarta - Bandung, Yogya - Surabaya . via de Zuid route of Jkt-Cirebon- Semarang -Sby via de noord route heb je comfortabele treinen .Zeg maar de comfortklasse van de oude T.E.E. , soms zelfs nog beter (qua bediening) dan de Nederlandse Spoorwegen.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Elke stad van een beetje omvang heeft wel een "pangkalan taksi pelat hitam" waar de auto's staan geparkerd en de sopir al rokend OH'en over de gestegen benzineprijzen, en dat ze weer gaan stijgen

Exprestreinen kan je tot 30 dagen van te voren op de stations waar ze stoppen reserveren. In vertragingen zijn ze even goed als de NS

Gruces

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

[/url][/img]
Na een perioden zonder internet gezeten te hebben ik zal u maar de ellende besparen, wat je dan mee maakt maar toch even verduidelijken en even klagen, mag dat even?/ Emoticon: Nooo
Wanneer je de help desck van Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Home.net nodig hebt dan kan het zijn dat je 1.1/2 uur aan de telefoon lijn moet hangen.
En dan hoor je "blijft u aan de lijn, wij zullen u zo spoedig mogelijk te woord staan".dan heb je zo'n knakker en dan krijg je een nummer die je dan moet door geven en zo kan het zijn, bij mij wel na 50 minut de montuur, aan de lijn krijgt.
En in die 50 minut hoor je die vrouwelijke stem om de 3 minut zeggen "nog een moment gedult A.U.B
Gek wordt je der van, en dat de probleem lag in hun matrialen.
Maar dat wist ik niet ik dacht dat mijn computer het niet meer deed en die harde schijf heb ik dan leeg gehaalt en op nieuw opgestart met het gevolg dat ik het had geformateerd en weg was alles wat ik er op had staan.
Helemaal op nieuw beginen Emoticon: Cry
Maar het is dan gelukt weer in de eter te zijn, heb wel wat gemist.(zie ik )
Ja die wrakken truck tubruk blijft zo lang staan omdat ze daarmee de anderen willen waarschuwen, of dat helpt denk het niet.
Ze jakkeren toch door. Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

69,596,657 topic views - 231,134 posts - 13,664 topics - 20,860 members - last post @ 22-03-2019 16:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

115,587,508 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com