indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Curtis
User
spacer line

Hallo, heeft iemand ervaring met Telkom Flexi? Wat kan er precies mee eigenlijk? B.v.d.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

telefoneren...... Emoticon: Yeah right!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 29-04-2006 10:22 londoh wrote:
telefoneren...... Emoticon: Yeah right!

ghehe.. ik moest lachen Emoticon: I love it

LelyCabe
User
spacer line

hehehe... hoop het u kon helpen.
Flexi gebruikt CDMA technologie. De prijs van het wordt gekost was het zelfde als de huistelefoon (lokale streek). Het is verschil, als de huistelefoon niet overal (niet mobiel) kon worden gebracht en niet kon gebruiken om sms. zelfs als andere vraag van het leveranciersbedrijf u naar uw flexiaantal te verzenden zij zo zelfde zoals huistelefoon zullen laden.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Flexi is heel handig als mensen vanuit NL je willen bereiken, dit kost meestal slechts 5 cpm via zo'n cheapo provider als www.bel1643.nl, terwijl je vanuit NL minimaal 13 cpm moet betalen voor bellen naar een "officiele" Indonesische mobiele telefoon.

Maar: je kan geen internationale smsjes versturen of ontvangen met Flexi. Voor de rest is de belkwaliteit redelijk, wel wat minder goed dan de grote jongens Simpati en XL en het gebeurt wat vaker dat het telefoongesprek automatisch wordt opgehangen. Maar dat zal ook wel per regio/basisstation verschillen.

Ik zat vorig jaar 3mnd in Jogja, daar heb ik gewoon een nieuwe Nokia CDMA gekocht ( ik dacht dat het de Nokia 2112 ofzo...dat ding kostte nieuw 50 euro) + Flexi-abonement, kost bijna niets (3 euro/maand incl 100 gratis smsjes) . Bellen ter plekke is echt wel een stuk goedkoper dan met een "echte" GSM mobiel, kost echt geen scheet! Ik kon iedereen in Jogja zelf opbellen voor 1 cent per minuut!

meer info op http://www.telkomflexi.com (goede site voor Indonesische begrippen, ook epilepsie-vriendelijk, en de tarieven vind je er ook nog)

Overigens is CDMA gewoon een ANDERE techniek voor mobiele telefoons en niet zozeer een achterhaalde techniek. In the VS is CDMA nog steeds populairder dan GSM en in Nederland is T-Mobile van plan om een CDMA netwerk op te zetten. Het jammere is wel dat 99% van alle mobiele telefoons maar 1 techniek aankan, dus of GSM of CDMA. Dus je moet wel ff een nieuwe telefoon op de kop tikken wil je met CDMA kunnen bellen in Indonesie

Gracias. Sama sama

Pak Wongso
User
spacer line

Even een tip met een flexitelefoon.
Als je ermee door het huis wil lopen haal de oplaad snoer niet aan de muur los maar aan het toestel zelf. Ik heb er veel gelazer mee gehad want bij sommige flexi toestellen trek je de batterij in het toestel leeg naar de oplader.
Veel succes en groeten uit Pulau Dewata,
Pak Wongso Emoticon: Bye bye

roheko
User
spacer line

On 04-05-2006 09:54 Pak Wongso wrote:
Even een tip met een flexitelefoon.
Als je ermee door het huis wil lopen haal de oplaad snoer niet aan de muur los maar aan het toestel zelf. Ik heb er veel gelazer mee gehad want bij sommige flexi toestellen trek je de batterij in het toestel leeg naar de oplader.
Veel succes en groeten uit Pulau Dewata,
Pak Wongso Emoticon: Bye bye

roheko
User
spacer line

Pak Wongso,

Zoekt U naar Robby Koevoets uit Surabaja?

Rk.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Ja dat is een klasgenoot van mij geweest in Surabya op de gabrielschool.
Groet,

Shalom

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ik heb op bali altijd gebeld met Flexi, heel handig en goedkoop! ik kon trouwens wel smsjes ontvangen en versturen naar NL.....
inderdaad, zoals eerder gezegd, er handig om mensen naar IndonesiŰ te laten bellen vanuit NL, kost bijna niks!

Als nadeel vond ik wel dat als wij met onze 'Flexi Bali' naar bijv Jakarta of lombok gingen we er niks mee konden beginnen doordat het een lokaal balinees nr is. Dus dan zit je ineens zonder telefoon!

roheko
User
spacer line

Bokito,

Ik woon nu in Negeri Belanda.
En, ik ben mijn, wilde, haren al jaren kwijt.
Groet,

Rob Koevoets.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,729 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,849,232 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com