indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dahab in Egypte is de derde bom aan slag in het zelfde gebied, gepleegd.
Wat heeft de regering gedaan voor het beschermen van toeristen?
Gezien weer een bom dan op een plaats waar die nog niet had plaats gevonden?
Heeft de beveiliging waar voorheen de bommen afgegaan zijn in Sharm el-Sheikh, Taba zo goed beveiligd dat ze voorheen, geen terroristen kunnen komen met bommen?
Nu terug kijkend naar Bali is daar de veiligheid zo goed dat er geen bommen kunnen ontploffen omdat de overheid een beveiliging heeft door gevoerd?
Is het te merken dat er wat gedaan is BV, Openbare prullenbakken weg gehaald, en maatregelingen dat er geen verkeer langs eethuisjes, en of terrassen, waar veel toeristen zitten, daar kunnen komen.
Waar op gebied van vliegveld en ferryís bij Bangyuwani ,Bali, waar komt die ferry aan op Bali (Gilimanoek bai )?
Allemaal maatregelingen die zeker opgevallen zou moeten zijn, is het niet veranderd, dan zal het ook mogelijk zijn op herhalingen.
Ik wil geen onrust stoken maar je moet iets merken dat ze bezig zijn de toeristen, die bescherming te bieden waardoor er op Bali geen terrorist meer kan komen?
Als aan alles niets wordt gedaan, dan kan je op je vingers natellen, dat er toch wel weer wat kan gebeuren. Emoticon: Eerie

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Je hebt gelijk: in de openbare veiligheid zijn nauwelijks (zichtbare) verbeteringen aangebracht. Het zijn de hotels zelf die om hun gasten gerust stellen af en toe eens met een spiegeltje onder de auto's kijken en een blik naar binnen werpen. Maar ja, hoe ziet een terrorist eruit?

Je kan de overheid natuurlijk verwijten dat ze te weinig doen, maar aan de andere kant: wat kun je doen? Als je op Bali (of waar dan ook) ook maar een beetje veiligheid wil garanderen, dan zou je bij iedere markt, restaurant, hotel, cafe, disco, ziekenhuis, taxistandplaats, winkelstraatje een handvol politiemensen moeten neerzetten die iedereen (er zijn namelijk ook witte terroristen) fouilleren. Het heeft niet zo heel veel zin om alle aandacht op de lucht- en zeehavens te richten, want bommen maken is namelijk geen enkele kunst. Dat kan je gewoon op Bali zelf doen, hoor. Scheelt weer in bagage. Maar ja, wie komt er nog naar Bali als je om de honderd meter in je kruis gegrepen wordt?

Ik zou me niet zo druk maken, Zieleffe. Heeft geen enkele zin. Word je alleen maar ongelukkig van. Gewoon zelf je bomm... zintuigen op scherp zetten of wegblijven uit Bali als je de spanning niet aankan.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Bapak Jesses
Ook u hebt gelijk maar wat voor mij belangrijk kan zijn is de kleine details.
Zoals de vuilnis bakken op straat, en wat kan je met het verkeer niet meer doen dan waar ze niet kunnen komen op plekken waar de toerist zich ophoud.
Dat zijn maar kleine maatregelingen die niet veel inspanningen hoeven te zijn.
Maar als men niets doet dan kan je ook aan hen niet laten weten dat het moeilijker is om terroristische aanslag te plegen het is maar een mannier het duidelijk te laten zien dat er wat gebeurd? Emoticon: Shut up!
P.S al zou je zo,n maatregel BV, na 18,00uur op plaatsen invoeren.

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Wat mij vooral verbaast is dat je met je auto met duizend bommen en granaten zo de aankomst- of vertrekhal van ieder willekeurig vliegveld kunt binnenrijden. Totaal geen controle, zoals wel wordt uitgevoerd (hoe knullig dan ook) bij de private ondernemingen.
Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

een van de maatregelen is een identiteitscontrole in gilimanuk, wanneer men van de ferry van java komt...een indonesier moet dus een geldige ktp hebben...als dit niet het geval is, dan is dat direct geregeld met 10.000 rupiah en kun je toch lekker doorrijden...dat is weer typisch indonesisch, een maatregel die er in theorie goed uitziet, maar ter plaatse direct verwatert door corruptie

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Rp10.000? Lekker goedkoop. De overtocht kost ongeveer hetzelfde, denk ik (heb de afgelopen keren geen gebruik gemaakt van de ferry).

Ik zou me wel ongelukkig voelen als later zou blijken dat ik een terrorist heb binnen gelaten Emoticon: Stupid

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

dan is dat direct geregeld met 10.000 rupiah
En zo komen de roddels in de wereld, ik zal niet bestrijden dat er geritseld wordt maar ik vraag me af of de schrijver dit zelf heeft mogen aanschouwen.
Voor Rup,10.000 nemen die lui echt geen risico's, Bali is andere bedragen gewend en sinds Susilo Bambang Yudhoyono aan de macht is iedereen op zijn hoede.
Jan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Volg dit eens de discussie is vol op aan de gang!!!!!!

http://www.elsevier.nl/opinie/(...)eblogId/4/index.html

In de islamitische extremistische ideologieŽn speelt het bezit van olie een cruciale rol. Olie is het enige essentiŽle product dat de Arabisch-islamitische wereld voortbrengt.

Vaak zijn het niet-Arabische medewerkers werkkrachten die de olie naar de oppervlakte brengen, en met de inkomsten zijn tot nu toe vooral de dictaturen en tirannieŽn gefinancierd.

Er bestaat in de Arabische wereld geen auto-industrie geen IT-industrie, er bestaat geen topuniversiteit, geen bedrijf dat Ďcutting edgeí producten voortbrengt.

Atoomparaplu
In de toekomstvisies van zowel de radicale Iraanse mullahs als de leiders van Al-Qa'ida verloopt de bestrijding van het Westen via de inzet van het oliewapen. Iran zal daartoe binnenkort de middelen hebben via het bezit van het atoomwapen.

Onder de atoomparaplu zal het land in staat zijn de Golfregio, die net als Iran overwegend sjiitisch is, te beheersen en de oliestromen naar het Westen te reguleren. Het gevaar voor het Westen dat Iran vertegenwoordigt, wordt door het Westen zelf betaald, via olie-import.

Al-Qa'ida, de soennitische tegenhanger van de sjiitische mullahs, droomt van de beheersing van Saoedi-ArabiŽ om hetzelfde tot stand te brengen: via de oliestromen het Westen chanteren.

Scrupules
De gigantisch toegenomen vraag naar olie in AziŽ, waar de behoeftigen over weinig morele scrupules beschikken, betekent dat olie - een vat kost vandaag 75 dollar - nog duurder zal worden en duur zal blijven.

Het Westen kan dus maar op ťťn manier reageren, ook al doet het dat tot nu toe gebrekkig: het zal uitgebreid alternatieve energiebronnen moeten ontwikkelen.

Als de Europese Unie (EU) een bestaansrecht wil vinden, dan zal zij die in de energiesector moeten zoeken. Dat de EU dat tot nu toe niet heeft gedaan, is in feite rampzalig.

Het zegt al genoeg waar die terroristen gesteund worden ook In Indonesia Emoticon: Angry

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-04-2006 11:02 Tuti & Jan wrote:

En zo komen de roddels in de wereld, -----

sinds Susilo Bambang Yudhoyono aan de macht is iedereen op zijn hoede.
Jan

Roddels ?
Indianenverhalen van de Indosenialogen .

Ya sinds SBY is het meilijker geworden om echt iemand te gaan omkopen.
Donkere wolken voor de korruptors en de omkopers.
Vooral als het om overeenkomsten gaat.

Men is nu in staat om alle verdachte transacties die geregistreerd zijn te gaan onderzoeken , vooral bij het kopen /verkopen van onroerende goed .
Een kleine verkeerovertreding kan je met een paar euri gaan afhandelen , niemand wet dat of ziet dat .Maar als het om papieren gaat , vervalste paspoort , rij bewijs / vergunningen dan wordt het moeilijker .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ach houdt toch op over die SBY, hij is trouwens voor 10 dagen pleitte, J.Kalla past op de toko. Gisteren is besloten dat Mayen TNI Erwin Surjono de nieuwe Panglima Komando Cadangan Strategis TNI-AD wordt. Er waren wel meer kandidaten, maar hij was gewoon "de beste", maar wel op advies van de president, heeft ie even vlak voor zn vertrek geregeld. Verleden jaar die opgefokte trouwerij van ze zoontje, ook al een militair, in Istana Bogor. O ja ik vergeet iets, die Erwin is de zwager van SBY, dat ruikt dus.....bekend luchtje... Emoticon: Yeah right!

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Wordt dit het gedeelte van het forum met 'indianenverhalen' en 'instant opklopperij', .......... alsjeblief, waar is die 'Nederlandse nuchterheid' gebleven of zijn veel Nederlanders ineen kťťr emotioneel geworden om te in te burgeren met 'andere Europeanen' ......
Die terroristen zijn in staat op de Noord/Zuid Pool een bom te laten ontploffen, als het hen uitkomt .......
"Mensen laat je toch niet 'gek maken' dat is precies wat die 'radicale extremenisten' willen, dit geldt voor gematigde Christenen, gematigde Moslems en 'andersgeoriŽnteerden' ůůk ......... over een paar jaar vragen we ons af waarover wij ons nou drukgemaakt hadden ........... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! "
De 'ouderen' herrinerden nog de 'Bader Meinhof Gruppe', wŠŠr zijn zij nou ???

'Ahu kura ahia, mansia nia'

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

sorry hoor geen indianeverhaal...ik rij heel regelmatig van oost-java naar bali en terug (3-4 maal per maand) en soms rijd de halve familie mee, of buren of kennissen die van mij een lift krijgen enz, en steeds is er wel eentje die zijn ktp ofwel niet mee heeft, of die is reeds een jaar vervallen enz, wel dat wordt steeds met 10.000 rupiah geregeld, geen enkel probleem
vorige maand was ik uitzonderlijk es met de bus (naar de luchthaven, dan blijft de wagen in java) dat was de gewone akas bus die van jember rechtstreeks naar denpasar rijdt, en de chauffeur riep gewoon toen we van de ferry reden, dat wie zijn ktp bijhad moest uitstappen en door de controle gaan, en de anderen moesten blijven zitten en 10.000 rupiah klaarhouden!!! en inderdaad, een kereltje in uniform kwam op de bus en verzamelde snel van een tiental mensen dat bedrag, lekkere business toch! ikzelf mocht ook op de bus blijven zitten, ik heb wel mijn paspoort bij, maar als buitenlander ben ik nog nooit gecontroleerd geweest...
nu hoe dan ook, wat stelt die controle voor, met of zonder die ktp, die kun je toch overal gewoon kopen, je eventjes op een kartu keluarga laten bijschrijven en dan vooruit met die ktp, kost 30.000rp (mijn eigen vrouw heeft er 3: jember, sumenep en tanjung pinang, vooral die laatste is heel nuttig voor een paspoort om fiskal-vrij te reizen vanuit batam naar singapore)
die SBY is in ieder geval de meest overschatte president ooit van indonesie, veel mooie woorden daar niet van, maar ik zie ter plaatse, in de provincies, nul komma nul mentaliteitsverandering qua corruptie, groot en klein, sorry hoor

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-04-2006 16:30 belgianguy wrote:
sorry hoor geen indianeverhaal...

Tuurlijk is het geen indianenverhaal.
In mijn jeugd (wat heet) , moest men toen gaan schikken als je een verkeersovertreding maakt.
Dat heet priiitt jigo (uitspreken prrieeet Djigo) .
Priit is de fluit geluid van oom agent en djigo is 25rp op zijn jakartaans (eigenlijk chinees).
Soms is het prit go tjap( 50rp).
Nu 35 jaar later is het prit tjeban(?) = 10.000rp.
Soms is het praktisch , maar ya het is toch verkeerd.
Krijgt je slapeloze nachten , moet je weer gaan biechten bij meneer de pastoor.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 26-04-2006 15:56 AnisJ wrote:
De ouderen herrinerden nog de Bader Meinhof Gruppe, wŠŠr zijn zij nou ???

Inderdaad Maas, goeie ouwe tijd, met de RAF (Rote Armee Fraktion) de Brigade Rosso, t begon voor ons dan, allemaal met de PLO, die hadden zelfs eens een schip gekaapt. De RMS heeft ook ze deuntje meegeblazen, met hun aktionen. Trouwes begon WO 1 niet met een terroristische aksie in Sarejewo in 1914? Enw as er niet een Nederlander die zelfbommoordenaar werd met de woorden "Dan maar liever de lucht in..........Even opa uit ze graf opgraven.....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,845,136 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com