indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

manon
User
User icon of manon
spacer line

Ik ben op zoek naar iemand die bekend is met het dorpje Tomohon, Sulawesi.
Wij zijn van plan binnenkort Noord-Sulawesi te ontdekken en zijn dus op zoek naar reiservaringen mbt accommodaties, e.d.

bedankt alvast! Emoticon: Smile

manon

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ik ben er twee jaar geleden nog geweest, schattig dorpje in een schattige omgeving, je bent alleen zo ver van alles weg. Maar natuurlijk relatief schoon, vriendelijk, gastvrij en open minded (het zijn tenslotte Christenen daar). Ik zou ook zeker eens naar een kerkdienst gaan, heb ik zelf ook gedaan. In Nederland vind ik 1x per jaar al veel, maar in Indonesie ga ik soms zelfs met plezier naar de kerk Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

sandy
User
spacer line

Tomohon is een mooi stad en lekker koel

EdwinJ
User
spacer line

Ik ben er 3 jaar geleden een weekje geweest.
Leuk dorpje, heel erg contrasterend t.o.v. Java. Een totaal veschillende cultuur. Op Java lopen de mensen met hun gezicht naar beneden maar op Manado juist naar boven. Ze zijn er ook niet bescheiden. En ze lusten er graag een biertje. Emoticon: Devil Plus het voordeel dat er veel mensen nog goed Nederlands spreken. Meer dan op Java. En het is in Tomohon heerlijk koel (terwijl het beneden in Manado bloedje heet is)
Je wordt in Tomohon alleen gek van al die rijdende speakerboxen op wielen op straat. De ene, hoe heten die dingen, oblet?, maakt nog meer lawaai dan de andere. Emoticon: Yes! Maar dat maakte het wel erg gezellig. Hele aparte sfeer in en rond Manado. Is ons prima bevallen daar!

Salam,

Edwin

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Manon,

Ook ik ben ooit in Tomohon geweest maar da's wel meer dan tien jaar geleden...... Erg mooie omgeving in de buurt van de plaatselijke vulkaan de Lokon (die te beklimmen is). Goed eten daar ook, wel pedas. Heb toen een tijd gelogeerd in het Lokon( ???) Resort. Een supergroot landgoed waar je een huisje op palen kan huren. Zo'n bamboeding. Was eigenlijk niet de bedoeling maar ik moest recoveren van 10 dagen ziekenhuis in Tomohon (typhus) Verder schijnt er Anneke Gronloh vandaan te komen. Groen, mooi en idd af en toe een alcoholische versnapering is wat gemakkelijk dan bv Java of Sumatra. Mooi meer in de buurt. Veel minder toeristisch dan Java/Bali. Bunaken vlak in de buurt (prachtige eilanden en duiken). Ik vind Sulawesi, maakt niet uit waar. sowieso erg mooi (staat vlak na Sumatra bij mij op nr. 2) Enfin, een aanrader.
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

boparan
User
spacer line

Hai Manon,

Als je in Tomohon bent, moet je zeker naar danau Tondano gaan. Daar in het zuiden in Paso zijn veel heetwaterbronnen. Er is een hotel (tempat pemandian Florida) met een patio die bestaat uit een groot zwembad waar het bloedhete water in omhoog borrelt. Daarvandaan loopt het via pijpen naar privé badkamertjes. Ze laten daar een bad voor je vollopen. Probeer eens hoelang je het er in uit houdt en bewonder je rooie teint als je er uit komt. Emoticon: So funny Er zijn daar meer accomodaties, ook die waar je regelrecht in het meer kunt stappen. Overal in het omringende landschap kun je ’s morgens dampen zien opstijgen uit tientallen kleinere bronnen in de sawah. Iemand van het hotelpersoneel nam mij mee naar een air panas met hete modder bij Totolan. In een gat in de grond hebben we daar een onderweg geplukte maiskolf gestoomd. Heerlijk! Emoticon: Yes!
Vlakbij, bij Lahendong, ligt een bijzonder en kleurrijk meer: danau Linon, ook de moeite waard.
In Air Madidi en Sawangan heb ik toen nog schitterend gebeeldhouwde waruga gezien. Graftombetjes uit de pre-christelijke tijd. Misschien zijn die er nog steeds.
Kijk op markten uit naar etiketloze flessen met een wit, schuimend vocht erin. Dit is vers getapte, zoete tuak, palmwijn. Let wel op dat het vers is, want oudere tuak wordt zo zuur als azijn. Emoticon: Nice
Ook het gunung Dua Saudara National Park schijnt bijzonder te zijn. In kampung Kasuari, met een openbare boot te bereiken vanaf Bitung, heb ik gezien hoe ’s nachts een immens lang net in een omtrekkende beweging vanaf het strand, om allemaal bootjes met sterke lampen heen, de zee in werd getrokken. En toen werd door de hele kampung het net aan de twee uiteinden weer richting strand getrokken. Fantastisch om de hoeveelheid en diversiteit aan vis en andere waterdieren te zien, die aangetrokken door het licht via het net op het strand belandden. Accommodatie: bij de mensen thuis. Air mandi was hier een kostbaar goed en voornamelijk afkomstig uit met regenwater gevulde bassins. Ik zou het park niet ingaan om babi rusa te zien, want die kiezen het hazenpad zodra ze lucht van je krijgen.
Dit was wel allemaal in 1991, dus ik weet niet in hoeverre het een en ander veranderd is.

Groet, Bo

aduh, aduh, aduh, mana tahan....!

manon
User
User icon of manon
spacer line

hoi allemaal,

bedankt voor de reacties tot nu toe: ik verheug me hierdoor nog meer op deze trip! Ik ben er erg blij mee! ! Emoticon: Yes!

We willen graag een paar daagjes in Tomohon doorbrengen met onze zoon van 11 jaar. Zijn er goede accommodaties in Tomohon? Het liefst met zwembad...dit is alleen een wens hoor niet een vereiste. Emoticon: Smile

groeten Manon

manon
User
User icon of manon
spacer line

oeps sorry....Bo..is dat hotel tempat pemandian Florida ook in Tomohon? wat was hiervan de prijs per nacht? Trouwens bedankt voor je prachtige beschrijving van je reiservaring! Emoticon: Smile

groeten manon

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Bo,

Na het lezen van je berichtje was het eerste wat ik dacht: Je wordt seniel Ouwe, daar bedoel ik jou niet mee hoor, wees maar gerust, nee mezelf. Ik ben nl ook in dat Gunung Saudara geweest in 1991, maar vergeten, ik kijk nooit achterom, heeft zo weinig zin, je leeft vandaag en voor morgen hoop je maar. Ik was toen met iemand van de Sanghihe eilanden per boot. Eerst van Bitung naar het eiland Lembeh, mooi daaro en toen naar dat park, kan me nog vaag schitterende rotsformaties in een smalle zeestraat herinneren Ook Batu Angus, verbrande stenen, het restant van een vulkaanuitbarsting eeuwen geleden, overvliegende neushoornvogels en een kampung met vluchtelingen uit Sanghihe die voor een uitbarstende vulkaan op de loop zijn gegaan. De honden daar vochten om het vruchtvlees van een kokosnoot, vegetarische honden dus. Zullen ze in Tomohon vast lekker vinden, want van daaro kan ik me op de pasar de hokken met honden voor consumptie herinneren. 't Wordt nu een vies praatje, dus stop ik maar.

Gruces

boparan
User
spacer line

Hai Lon,

Vieze praatjes heb ik niet zo'n probleem mee hoor.... En die niet door mij genoemde smalle zeestraat met rotsformaties schieten nu ook door mijn kortgeschoren kop heen. Zo'n hond heb ik ook zien schoonbranden met een campinggas-brandertje op de pier bij de haven van Manado. De smaak (ik moest dat natuurlijk ff proberen...) kon me echter niet bekoren.

Manon,

Over de prijs van Florida (in Passo, aan de zuidkant van danau Tondano) zou ik me niet zo druk maken. Ik ben niet de meest kapitaalkrachtige reiziger op dit forum en ik denk dan ook dat de prijzen voor overnachtingen daar geen gat in je dompet zullen slaan. Ga er heen; je zult er geen spijt van krijgen.

Ik herinner me een zwembad in de buurt van Tomohon, maar ik weet de juiste lokatie niet meer (begin misschien toch seniel te worden, Lon). Dit was geen warmwaterbad, maar werd gevuld door een rivier met ijskoud water, die er doorheen stroomde.

Veel plezier, Bo

aduh, aduh, aduh, mana tahan....!

manon
User
User icon of manon
spacer line

hoi iedereen,

Wij zijn ook van plan een weeshuis in Tomohon te bezoeken. IS er iemand bekend met dit weeshuis?

Ik verheug me zo ontzettend op de trip! Emoticon: Yes!

bedankt alvast voor jullie reacties!!
Emoticon: Smile groeten Manon

sophia
User
spacer line

hallo allemaal wij gaan dit jaar voor 3,5 wkn naar manado en zijn eigenlijk op zoek naar een leuk en goedkoop huis met max 4 slaapkamers ...is er iemand die mij kan helpen p.s wij gaan van 1 tot 27 augustus 2007

manon
User
User icon of manon
spacer line

hoi Sophia, wij gaan van 1 tot 23....Xieje op de heenreis wel in het vliegtuig!!! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

guido123
User
spacer line

Sophia, hoe was het in Manado? We willen ook gaan volgend jaar. Groetjes

guido123
User
spacer line

En Manon, je laatste reis staat niet op de website?

manon
User
User icon of manon
spacer line

Guido...het duurt inderdaad nog wel een tijdje...maarre...het gaat zéker in 2008 Emoticon: Cooool goedkomen!!! Emoticon: Party!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,606,903 topic views - 228,766 posts - 13,635 topics - 19,582 members - last post @ 20-10-2018 08:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,881,321 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com