indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

balangan
User
spacer line

Kan iemand mij vertellen welke mogelijkheden er dit moment zijn voor een internetaansluiting in de omgeving van Jimbaran (GWK, jl.Uluwata).
Telkom Instan ken ik al, zoek iets snellers. Heb iets gehoord over WIFI en via sateliet. Iemand hier misschienn ervaring mee in deze omgeving?

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

Hi Balangan,
Idd is het mogelijk om direct via een zender met de rood/witte masten die je in Jimbaran ziet uitsteken her en der je dataverkeer te behandelen. Je krijgt dan eenzelfde soort telefonie als in de grote steden op bijv Java. Het is een systeem die van vˇˇr de GSM is volgens mij iets met CDMA of zoiets. Directe verbinding via de palen/masten voor alle telefonie en dataverkeer. Volgens mij bood Telkomsel dat vorig jaar aan.
Verder kan ik je niet helpen.

Succes

Remon

balangan
User
spacer line

Ja, zoiets heb ik gehoord maar hoe het werkt en waar je het kan aanvragen?

spacer line  

Als je telkom instan aankan kan je ook "speedy" krijgen, ook van Telkom
voor een vast bedrag een bepaalde hoeveelheid bites. (ADSL)
ik gebruik het in Cikampek en daar moet ik wel zeggen dat Speedy, vaker Slowy is, maar dat komt denk ik omdat ik hier in een industrie gebied zit.
'Snachts vliegt het wel (voor indonesische maatstaven dan) 50 tot 80 Kb/s

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Telkom Speedy wordt ons in Midden-Java sinds verleden jaar juni beloofd. Ze hebben er zelfs over gebeld of ik daar belangstelling voor had per 1 maart jl., maar nog steeds niet. Ze zeggen dat ze geen vergunning krijgen.Ik denk at ze de inkomsten van TelkomRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.instan veels te aantrekkelijk vinden. Dus in bijna heel Indonesia nog niets op dat gebied. Internet is hier niet belangrijk, zo denken ze.
Hoewel SBY gezegd heeft dat over 15 jaar (!!!) elke desa internet moet hebben. Ja dan is er allang iets anders.

Dat CDMA kan je met Telkom-flexi bereiken, dat is de draadloze telefonie van Telkom hier een pagina (bah. Indo) is erg duur, want je betaalt per kb.

www.telkomflexi.com/products/index.php?page=Mjk=

Gruces

balangan
User
spacer line

Denk dat ik het voorlopig maar gewoon nog effen met Telkom instan moet doen. In ieder geval bedankt voor de reacties.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Mentari bood afgelopen zomer in Semarang ook "unlimited internet access" aan via haar GSM netwerk (je had nog een bluetooth-verbinding tussen hp en laptop/pc nodig om te kunnen internetten op je pc). Op deze manier was het mogelijk om van een (superlangzame weliswaar) maar redelijk stabiele verbinding te genieten. Maar toen kwam het: toen verhoogden die flikkers de prijs binnen 1 maand zonder iets te zeggen van 200.000rp naar 500.000 rp. En achteraf kreeg ik dan rekening.. Consumentenrecht kent men niet in Indonesie, ook niet in dit soort gengsi business als mobiele telefonie. Jullie zijn gewaarschuwd!

Gracias. Sama sama

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

superlangzame weliswaar
Druk dit superlangzaam eens uit in Kb/s, de prijs van 500.000 per maand voor 24 uur internet per dag is voor Indonesische begrippen echt niet overdreven.
Ik volg al een tijdje de ontwikkelingen op http://www.rad.net.id/ :

Netdial Unlimited is a Dial-up Connection Service offering unlimited access time to the Internet. This Service is suited for small company, organization or family that need unlimited connection to the Information Super Highway and personal E-mail for each of the member. By using this type of account user will have the benefits of priority bandwidth and dial in lines. Currently Netdial Unlimited is available in Jakarta, Surabaya and Bandung.
Kosten 480.000 per maand.

Netdial Nationwide Unlimited is available in more than 185 Cities in Indonesia and it is a Dial-up Connection Service offering unlimited access time to the Internet. This Service is suited for small company, organization or family that need unlimited connection to the Information Super Highway and personal E-mail for each of the member.
Kost wel meer dan 1 miljoen per maand.

Voor Jimbaran:
Kijk eens op: http://www.channel-11.net/
Jan

balangan
User
spacer line

Channel 11 is geen optie voor mij: belachelijk hoge prijzen voor een nog steeds trage verbinding!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik werk al meer dan 2 jaar met Wireless internet van Channel11 en ben erg tevreden met mijn 32 kbs, zeker in verhouding met het tarief wat ik betaal.
Even niet vergeten dat Indonesie en zeker Bali ver achter is (blijft) op het gebied van internet.
De glasfiberkabel schijnt al te liggen van Jakarta tot in Banyuwangi, nu het laatste lastige stukje nog.
Als snel internet dan zo belangrijk is voor jou blijf dan lekker in het mooie land waar niet zo veel IndonesiŰrs wonen!
Jan

balangan
User
spacer line

Rp 600.000(half maand salaris in Indo) voor 32kbps download en 8kbps upload + Rp4.500.000 aansluitkosten!
Wat een stelletje oplichters.
Nee ik geef dat geld nog liever aan een Cewek. Krijg ik denk meer waar voor me geld.
Zo belangrijk is dat internet helemaal niet voor me.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Rp 600.000 een half maandsalaris? Daar zouden een hele hoop mensen alleen maar van kunnen dromen.

in Yogya is er Jogja Media Net, kost Rp.350.000 (ex PPN) per maand voor 64kB down en 8kB up. Tevens krijg je er 36 (internationale en nationale) tv-kanalen bij. Alleen tv kan ook, alleen internet niet.

Ik moet alleen nog 3 buurtbewoners vinden die het ook willen betalen. Er zijn er 10 nodig, dus dat gaat wel lukken binnenkort. Emoticon: Puh!

Dit Jogja Media Net is een bedrijf dat op Bali ook actief is, onder een andere naam; verrassend: Bali Media Net (www.balimedianet.com/). Of dat wat is weet ik niet.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik heb ook eens een inbelprovider in Jakarta gehad, kostte 200.000 p/m flat rate. Ging via Hongkong, ik kon daar mee internetten en mailen, maar om mn site up te loaden en bepaalde (beveiligde) websites op te kunnen had ik Telkom. Na 2 maanden werd het tarief verhoogd naar 495.000 Rp p/m want het was een succes.

Jeroen heb je die provider wel eens geprobeerd? Ik heb inmiddels over geheel Indonesia gebruik gemaakt van internet en zou heel wat treurnisverhalen kunnen vertellen 2 emails per uur en zo. Ik neem alle verhalen over betaalbaar internet met een zak Madurees zout. Praktijk ervaringen wil ik horen, gee schone theorien. Vrienden van mij in Yogya betalen zich ook wezenloos, wonen in een gebied zonder telefoonkabel (Imogiri) Afijn nog 6 weken ken ik aande ADSL in NL, dit kut-eiland even vergeten. Dit soort voorzieningen is alleen in Jakarta OK.

Gruces

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik weet dat Rup 660.000 per maand voor Indonesiers een smak geld is en in
verhouding met hetgeen word aangeboden in vergelijking met Nederland veel te duur is.
Ik woon echter lang genoeg in Bali om te weten dat er geen goedkoper alternatief is en ik herinner me ook nog de tijd dat ik om te internetten naar een internetcafe moest.
Die internetcafe's was puur ellende, systemen vol met virussen, dagen gewoon niet geopend en niet te vergeten erg duur, er waren mogelijkheden voor Rup 100/minuut maar om een simpele mail te versturen kon je er eens rustig voor gaan zitten.
Mocht mijnheer Balangan een goedkopere en goede oplossing vinden verneem ik dat heel graag.

Mijnheer Balangan schrijft over Channel11 dat het een stelletje oplichters zijn, ik heb echter heel andere ervaringen.
Channel11 is een van de eerste bedrijven die in Bali hebben durven te investeren in internet en qua service heb ik zeer zeker geen klagen, zij hebben een team van kundige technici die ook voor je klaar staan mocht er eens iets mis zijn met je PC buiten internet.
Ik heb lang genoeg met een PC gewerkt om te kunnen beoordelen of deze technici hun werk goed doen.
Dus Mijnheer Balangan ben aub een beetje voorzichtig met de uitdrukking oplichters , zeker als je langer en vaker naar Bali of Indonesie wil komen kon je dat soort taal wel eens opbreken!
Jan

Jeroen,
BaliMedianet heeft een leuk ogende website, daar moeten wij het dan maar mee doen.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 19-04-2006 20:54 Jeroen wrote:
Ik moet alleen nog 3 buurtbewoners vinden die het ook willen betalen. Er zijn er 10 nodig, dus dat gaat wel lukken binnenkort. Emoticon: Puh!

Optimist tot in de kist zegt Ome Lon altijd, en daar is niets fout mee. Maar 10 mensen die elke maand moeten betalen, op Java, waar de meest gehoorde uitdrukking : "tidak punya duit" is, dat wordt voorschieten en fluiten naar.

Plus die instellateurs die over de vloer komen, 2e klus ooit, als ze er 3 gedaan heben beginnen ze voor zichzelf, want al prof. Die willen zo snel mogelijk weer weg, zeker als er een witte kop op hun takken staat te kijken (malu) Ach wat zal ik nog meer vertellen. Jeroen is tenslotte de Boss van Discover Indonesia on-line. Heb ik niet nodig, voor mijn ister weinig meer te diskofferen, alles al uitgepakt, hoef alleen maar me ogen te openen om te ontdekken dat ik hier op een andere planeet zit. Als je alles in dit land serieux gaat nemen leg je binnen de kortst mogelijke tijd aan de monitor, niet die van je computer, maar op de hartbewakingsafdeling van een ziekenhuis te Singapore (Recover on-line Emoticon: Shiny ) Zover laat ik het niet komen, ik lach erom, ook vaak om wat er op dit forum beweerd wordt. Salam dari Republik Pisang yg tercinta

Dream on Dreamers
Emoticon: Yeah right!

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ayam sori,salah Emoticon: Blush

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Er zijn er 10 nodig
Dat schijnt een standaard antwoord te zijn, nog geen 300 meter van ons huis ligt de centrale van de kabelmaatschappij, daarvoor zijn dan weer de 10 nodig en die vind je dus nooit, want niemand heeft geld.
Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Overigens heeft de maatschappij die ik zo gaarne sponsor met 1,5 - 2 juta Rp p/m per 1 april nieuwe regeltjes. Op de 8ste van de maand komen de nieuwe rekeningen voor de lopende maand uit, om de maand die net om is te betalen, je krijgt tot de 20 ste 23.99 uur de tijd om te betalen, zoniet "diisolir outgoing". Je mag je natuurlijk niet kwaad maken als je de 9de aan het loket verschijnt en er eentje zegt : Maaf Pak, de rekeningen zijn nog niet gescheurd**, terwijl hij van zn krantje opkijkt.

Ayo diskoffer Indo on-line Emoticon: Shiny

gRUcEs

** Maaf, ik zit hier een partijtje te liegen as of ik leg te barsten, dawas 3 jaar geleden, tegenwoordig printen ze de rekening waar je bij staat, sudah jadi moderen Emoticon: Shiny disini. Toen werden ze van tevoren geprint en gescheurd, hadden ze vaak geen zin in, adu capek

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,876,818 topic views - 238,288 posts - 13,717 topics - 29,570 members - last post @ 05-04-2020 12:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,919,250 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com