indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anbrie
User
spacer line

Bron: www.nu.nl

SCHIPHOL - De luchthaven Schiphol gaat zijn eigen systeem voor grenscontrole via een irisscan ook introduceren op de internationale luchthaven in Jakarta. Dit heeft een woordvoerster van de onderneming zondag gezegd.

De export van de biometrische grenscontrole is de eerste vrucht van een samenwerkingsverband dat beide luchthavens enkele jaren geleden hebben gesloten, aldus de zegsvrouw. Schiphol hoopt ook andere concepten van eigen bodem, zoals WiFi-internetverbindingen en amusement voor reizigers, naar IndonesiŽ te brengen.

De irisscan is in oktober 2001 op de Nederlandse luchthaven geÔntroduceerd. De grenscontrole verloopt daardoor sneller voor de ongeveer 30.000 mensen die nu gebruikmaken van het systeem. Het gaat dan om reizigers die veel vliegen.

New York

Schiphol hoopt zijn eigen controlesysteem ook in New York te kunnen invoeren. Vorig jaar werd al besloten om ermee te testen bij een terminal van de JFK-luchthaven. Dit project heeft de goedkeuring van de Amerikaanse regering.

Schiphol heeft in IndonesiŽ een belang van 50 procent in Angkasa Pura Schiphol (APS), een joint venture die is opgericht om de luchthaven van Jakarta te moderniseren. De Schiphol-woordvoerster wilde niet zeggen hoeveel de invoering van de irisherkenning haar onderneming oplevert. "Maar bij een dergelijk project gaat het al snel om enkele miljoenen euro's."

Passagiers die via de luchthaven van Jakarta reizen, kunnen over enkele weken de irisscan gebruiken via het speciaal daarvoor opgezette loyaliteitsprogramma Saphire. Nederlanders moeten beschikken over een geldig zakenvisum en een paspoort dat nog minimaal achttien maanden geldig is.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Het aantal nieuwsdumps neemt de laatste tijd schrikbarend toe. Graag even een stukkie tekst van jezelf met een discussie-punt erbij, want anders ruim ik deze op. (Geld trouwens ook voor andere topics met alleen een nieuws-bericht erin)

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Discussiepunt: Zal het ooit operationeel worden... en zo ja voor hoe lang Emoticon: Wink

Kan me nog goed die poortjes van de Busway in JKT herinneren... die werkten al bij de opening niet meer. Staat er nog steeds personeel om je kaartjes te innen. Hetzelfde geldt voor de geautomatiseerde aanduiding van het station in de bus zelf... de chauffeur drukt gewoon op de afstandsbediening van zijn radio/mp3 speler en de mp3 geeft het volgende station aan. Leve de automatisering in dit land. Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Apart verhaal. Ik heb een jaar terug ofzo een mannetje ontmoet die mij vertelde dat hij naar Indonesie ging om dit spul op te zetten. Het heeft dus een jaar geduurd, lange tijd, maar ik denk dat ie toch gaat slagen.
Dingen kosten veel geld en ik vraag me af of ze wat opleveren op SH.
Toch is SH wel goed op weg, ze hebben ook budget gekregen om een terminal om te bouwen die speciaal gericht is op low cost carriers.

Begin de details te vergeten

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Beter jongedames neerzetten die in een schaars verlicht hokkie aan lulherkenning doen, grote lullen mogen dr niet in Emoticon: Shiny

Gruces

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ze hebben op de luchthaven van Yogya een poging gedaan om zoiets te doen. Daar staan nu popjes bij de deur die je ticket willen inzien. Althans, de buitenkant van een ticket voldoet. Verder zijn ze compleet incapabel, maar mooi wezen in een te strak paars pakkie kunnen ze in ieder geval wel.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Dat zijn toch die meisjes die op jacht zijn naar je bagagetag die op de ticket zit? Ik moet hier altijd zo om lachen, stel je voor dat ze hiero in alles zo precies waren. Aan de andere kant zegt dat wel weer het e.e.a. over het volk.

Ik heb drie keer met Wings gevolgen de afgelopen weken, die Pramugari dragen rooie overalletjes, bij eentje stak er een wit slipje uit, dat had wel wat, maar helaas waren ze allemaal op hun voorkant geselecteerd, geen billen, een vrouw zonder kont vind ik maar niets, dat moet lekker bollen, niet recht naar beneden aflopen. Is tenslotte het enige waar je houvast aan heb Emoticon: Shiny

Gruces

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Deze dames stonden bij de ingang van de departures.. de bagage-tag-trekkers waren twee gastjes in een pinguin-pakkie. Ze hebben me niet te pakken gekregen de laatste keer. Het is stiekem een sport ze te omzeilen. Emoticon: Wink

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 11-04-2006 09:17 londoh wrote:
Beter jongedames neerzetten die in een schaars verlicht hokkie aan lulherkenning doen, grote lullen mogen dr niet in Emoticon: Shiny
Gruces

B. Lon een beece mťťr respect voor een 'Nederlands inoverend product' .....
want er zitten 'Philips chips' in ...... Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

Na 'mata hari' nu 'IRISpectie' ....... "dunya terbalik sekali" Emoticon: Yes!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

[quote] On 11-04-2006 09:49 londoh wrote:

Gracias. Sama sama

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Lonny wrote:

...

Ik heb drie keer met Wings gevolgen de afgelopen weken, die Pramugari dragen rooie overalletjes, bij eentje stak er een wit slipje uit, dat had wel wat, maar helaas waren ze allemaal op hun voorkant geselecteerd, geen billen, een vrouw zonder kont vind ik maar niets, dat moet lekker bollen, niet recht naar beneden aflopen. Is tenslotte het enige waar je houvast aan heb

Londoh je denkt als een Surinamer..

Ach mooie vrouwen zijn misschien wel hun beste exportproduct, mogen ze daar dan niet trots op zijn? De gemiddelde NL vrouw zou er heel wat euri voor over hebben om het lichaam van zo'n pramugari te hebben... Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Dok,

Ik vind zo een Surinaamse met een bagagedrager zeer aantrekkelijk, details hiero boven. De schoonheid van Indonesische vrouwen (met name die van Java) gat vaak niet verder dan het gezicht. Ik doe het er maar mee, maar mooi is anders, in Amsterdam zijn er veel meer mooie vrouwen dan op geheel Java.

Ayam sori, gruces

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,523,977 topic views - 239,387 posts - 13,721 topics - 31,433 members - last post @ 04-06-2020 10:15 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,537,090 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com